Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným obsahem a v uvozovkách i výrobcem. Ano, Kawasaki není Kymco, ale všechny 3 skútry, a to včetně zmiňované J300, mají na výrobním štítku nápis KWANG YANG MOTOR CO., LTD alias KYMCO!
Dva sportovci a jeden cesťák, asi tak by se dala tato trojice skútrů velmi stručně charakterizovat. My ale chceme víc než jen stručnou charakteristiku. Všechny 3 skútry (Kymco K-XCT 300i, Kymco Downtown 300i, Kawasaki J300) jsme už v redakci na samostatný test měli. Teď jsme je ale postavili proti sobě v jednom ostrém testu!
Kymco K-XCT i Kawasaki J300 dávají už na první pohled znát své sportovní ambice. Oba skútry mají kratké sportovní plexi, denní LED svícení a řekněme až uhrančivý pohled. Ani Downtown nijak nezaostává, ale cestovní plexi spolu s širokým "zadkem" zakončeným velkým světlem dává znát, že tady je přece jen něco jinak. Ne hůře, ne lépe, ale jinak.
Jedna krátká obhlídka nám stačí ke zjištění, že společných prvků mají skútry víc než dost, ale přesto je každý z nich ORIGINÁL. Přístrojová deska u Downtowna a Kawy je analogová s palubním počítačem uprostřed. K-XCT pak vsází na přístrojovku plně digitální. Ovládání na řídítkách je totožné u celé trojice, a to krom jednoho malého detailu. Spínač světel budete u J300 hledat marně. Kawasaki vsadilo na automatiku, která začala být v dnešní době zcela běžná. Nejen díky tomu, ale i díky modrému podsvícení a velmi zdařilému designu hodnotíme přístrojovku Kawy jako tu nejpovedenější.
Před levým kolenem mají všechny skútry umístěnou neuzamykatelnou schránku opatřenou 12V zásuvkou. Zde na plné čáře boduje K-XCT, které jako jediné nabízí možnost si dvířka jakoby povytáhnout blíž k sobě a tím umožňuje bezproblémově dobíjet navigaci ze zásuvky i za jízdy. Dobíjet navigaci u Downtowna nebo J300 za jízdy je sice možné též, ale jen s otevřenou schránkou a třepotajícími se dvířky.
LEDkou osvětlený podsedadlový prostor se u Kymec i Kawy otvírá pomocí multifunkční skříňky zapalování, a to i při nastartovaném motoru, kdy stačí klíček zatlačit dovnitř a pootočit doleva. U J300 a Downtowna podpírá otevřené sedlo plynová vzpěra, která ale zároveň omezuje přístup do kufru. K-XCT žádnou vzpěru nemá a sedlo tak lze otevřít až k řídítkům, což vítáme. Paradoxně je to ale právě K-XCT, které má z celé testované trojice zavazadlový prostor nejmenší a není tak nutné sedlo až tak vyklápět.
Když už tu byla řeč o sedlu, nedá nám to, abychom neporovnali i posez a pohodlí, kde už to tak jednoznačné není. Nejpohodlnější sedlo, kam se doslova zaboříte, má J300 následovaná Downtownem a Kymcem K-XCT. Oba sportovce (J300 a K-XCT) ale nechává při delších trasách daleko za sebou Downtown. Ne, že by sedla nějak ztvrdla či změkla, ale je to právě Downtown, který z testované trojice jako jediný umožňuje změnit polohu nohou!!! Při popojíždění po městě a krátkých trasách tu potřebu nemáte, ale při nájezdu několika set km věřte, že si nohy tu a tam rádi natáhnete. K-XCT má navíc v této oblasti ještě jedno mínus. S výškou přes 192 cm budete mít velký problém s koleny, a to i přes sklopný klíček, který má K-XCT jako jediné z celé trojky.
Brzda spolu s tlačítkem startéru probouzí všechny skútry a nejinak je tomu v tomto testu. O pohon našeho redakčního K-XCT se stará 4-taktní kapalinou chlazený jednoválec se vstřikováním o objemu 298,9 ccm a výkonu 20,4/7 750 (kW/ot. min.). Srdcem J300 je kapalinou chlazený 4-taktní jednoválec se vstřikováním o objemu 299 ccm a výkonu 20,3 kW {28} PS / 7 750 ot. 4-taktní kapalinou chlazený jednoválec se vstřikováním paliva pohání i Dowtowna. Motor má objem 298,9 ccm a výkon 21,9 kW při 7 750 ot. min. Data skoro totožná, ale přece jen nějaká ta desetinka rozdílu se tam najde. Od světel nejrychleji kupředu vyráží K-XCT. Ne, že by to bylo světelnou rychlostí, ale v tomto testu nemá konkurenci. Downtown i J300 mají malou prodlevu a pro pořádek zkoušeli jsme to 3x.
Chvilka ježdění po městě dává obrovské plus Kawě za snad až dokonale naladěný podvozek. Kočičí hlavy, koleje, retardéry, výmoly a další nerovnosti tlumí takřka neuvěřitelně. Downtown i K-XCT jsou na tom v tomto směru podstatně hůř. Překvapivě naprosto jinak to při jízdě ve dvou cítí batůžek. Spolujezdec, ať už muž či žena, se nejpohodlněji cítí na K-XCT, Downtownu a až naposledy na Kawě. Pro pořádek uvádíme, že při této zkoušce byl z K-XCT odstraněn kufr s opěrkou, který by tak byl jasným zvýhodněním tohoto stroje.
O bezpečné zastavení skoro 200 kg vážících skútrů (K-XCT 184 kg, Downtown 188 kg, J300 191 kg) se starají kotoučové brzdy, které svou práci odvádí u všech třech strojů na výbornou. Nástup není nikterak kousavý, ale pěkně pozvolný a přitom dostatečně razantní. Tady nelze napsat křivého slova, i když na jeden detail jsem si přece jen vzpomněl. Ani jeden skútr nemá ruční brzdu a to je škoda...
Spotřeba se během našeho testu pohybovala okolo 3,5 l na 100 km, což považujeme za dobrý průměr. A konečné zhodnocení? Kymco Downtown 300i, Kymco K-XCT 300i i Kawasaki J300 v našem testu obstály. Každý vyniká v určité oblasti. Kawa má dokonalý podvozek, Downtown nabízí možnost změnu polohy nohou, K-XCT umožňuje nabíjet navigaci i za jízdy a má nejrychlejší "odpich". Rozhodujícím faktorem by tak mohla být i cena, která je v případě J300 v černozelené barvě 144 900 Kč (v černé nebo stříbrné metalíze pak 139 900 a ve verzi bez ABS dokonce jen 129 900 Kč). Kymco Downtown je k dostání za 129 900 Kč a K-XCT je v současné době k dostání za akční cenu 109 900 Kč!
Konečné rozhodnutí tak necháme na vás. Ať už se rozhodnete pro ten či onen skútr, přejeme vám za celou redakci SP mnoho najetých kilometrů a vždy šťastný a bezpečný návrat.
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Yamaha BW'S 125
Yamaha BW'S 125 - skútr, který je možné díky novele o silničním provozu řídit od letošního 19.1. s řidičským oprávněním skupiny B, je určen nejen pro náctileté teanegery, které svým vzhledem rozhodně zaujme.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi