"ninja" mezi skútry - kawasaki j300

"Ninja" mezi skútry - Kawasaki J300

25.4.2014

Viktor Hrachovec

O tom, že segment skútrů se těší stále větší oblibě, není třeba vůbec pochybovat. Pochopili to i u Kawasaki a bez nějakých zbytečných průtahů představili model s označením J300. Pozorným skútrařům však nemohla uniknout určitá podobnost s Downtownem 300, a skutečně. Na výrobě J300 se měrou nikoliv malou podílelo tchajwanské Kymco. J300 ale není Kymco, je to Kawasaki, a tak jsme se rozhodli podrobit tuhle Kawu testu s velkým T!

Kawasaki J300 nám byla zapůjčena v tradiční zelenočerné kombinaci, která jí jen tak mimochodem opravdu sluší! Na první pohled je jasné, že J300 lze zařadit jedině do kategorie SPORT. Ostře řezané rysy spolu s již zmiňovanou barevnou kombinací, která je ale za příplatek 5 000 Kč, dělají z tohoto skútru stroj, který ve vás rozproudí adrenalin na nejvyšší možnou míru.

08: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 07: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 06: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Nejinak je tomu při pohledu na modře podsvícenou přístrojovku, která poskytuje jezdci veškeré potřebné i nepotřebné informace. Ovládání na řídítkách je klasické a více méně totožné s Downtownem. Při pozorném zkoumání a zkoušení je tu přece jen několik ALE. J300 na rozdíl od Downtowna nemá spínač světel. Ty se zapínají automaticky při otočení klíčkem do polohy ON. Dalším rozdílem jsou varovné blinkry. Kawa i Kymco je mají umístěny shodně, ale u Kymca je lze zapnout i bez klíčku, kdežto u J300 nikoliv. Drobnost, ale jak se říká, síla je právě v detailech. U Kawasaki tak nehrozí vybití baterie od neznámého vtipálka a v případě potřeby odejít od skútru pak stačí stisknout tlačítko varovných blinkrů a vytáhnout klíček. Blinkry tak zůstanou zapnuté.

015: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 016: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Napravo pod řídítky je pak umístěna multifunkční skříňka zapalování alá Kymco. Mechanismus i vzhled jsou totiž totožné. Skříňkou nejen startujete, ale zároveň otevřete sedlo, a to jak při zapnutém, tak vypnutém motoru. Díky "speciální" pojistce se pak nemusíte bát sirky v zapalování či podobných naschválů. Položili jsme si jednoduchou otázku. Proč převzalo Kawasaki skříňku bez nějakých změn či úprav? Nad odpovědí jsme dlouho přemýšlet nemuseli. Proč měnit něco, co funguje na výbornou už pěknou řádku let?

012: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 013: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 014: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Před levým kolenem se stejně jako u Downtowna nachází neuzamykatelná skříňka s integrovanou 12V zásuvkou. Nabíjení mobilu nebo navigace je tak naprostou samozřejmostí.

017: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 018: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 020: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Nad středovým tunelem, ve kterém je pod plastovým krytem schované víčko nádrže, je ukryt i nezbytný háček, který je v případě J300 sklopný. Ač v 99 % případů tuto "vychytávku" kritizuji, zde jsem ji nejednou použil a nemohl si ji vynachválit. Pro převoz helmy či menšího nákupu (6 kaiserek, sýr a máslo) naprosto ideální.

023: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Klasické kovové výklopné stupačky pro spolujezdce, vyvedené průduchy po stranách a lehce se zužující zadní část jen dokreslují sportovní ambice Kawasaki. I přes svůj sportovní vzhled je J300 skútr a jako takový nabízí i klasický úložný prostor pod sedlem. Přístupu do něj trochu brání vzpěra, která umožňuje otevření jen do určité míry, ale k velikosti a uspořádání nelze říct křivého slova. Jetka, povinná výbava, nepromoky, zámek a ještě trochu toho místa zbude. Kufr je navíc osvětlen pomocí LEDky, která reaguje na světelný senzor. V případě nedovřeného sedla se tak opět nemusíte bát vybité baterie.

019: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 022: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Představení je věc jedna, ale jízda věc druhá. Po usednutí do sedla a seřízení zrcátek zjišťujeme 2 problémy. Zrcátka jsou poměrně málo široká, a tak i přes snad až nadměrnou snahu vidím stále jen svá ramena...co naplat, nezbývá než se jistit "klasickým" otáčením. Druhým problémem jsou pak nohy. Ne, že bych pro ně neměl dostatek prostoru, ale díky jinak tvarované kapotáži, než je tomu u Downtowna, nemohu změnit jejich polohu, což by mi při delších cestách asi trochu vadilo. Naopak daleko pohodlněji na mě působí sedlo, na které usedám s blaženým výrazem ve tváři.

021: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

028: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 029: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Klasický dvojhmat (brzda a tlačítko startéru) probouzí Kawasaki J300 k životu. Poměrně kultivovaný chod a velmi rychlá odezva na plyn mě mile překvapují. Ano, už na začátku jsem sice zmiňoval, že J300 patří vzhledem do kategorie SPORT, ale teprve teď jsem si potvrdil, že i motorem a nastavením. O pohon J300 se stará kapalinou chlazený 4-taktní jednoválec o objemu 299 ccm a maximálním výkonu 20,3 kW. Po vjetí na kočičí hlavy a přejetí 2 retarderů se nestačím divit. Za odpružení bych udělil Kawasaki metál! Matně přemýslím, který jiný skútr má podvozek nastavený tak, že nerovnosti nejsou nejen cítit, ba co víc, že jízda přes ně je i příjemná. Stejně snadno padá Kawa i do zatáček, kde je ale tu tam cítit lehlé "proklouznutí".

024: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 026: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 025: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Co se akcelerace týče, tak na semaforech budete hledat přemožitele jen velmi těžce. Díky většímu plexi je zaručena i dobrá ochrana před nepřízní počasí, i když na kolena to tu a tam přece jen foukne. Brzdy jsou odpovídající s přesným, ale nikterak kousavým nástupem. Jednou z věcí, kterou bych J300 vytkl, je absence ruční brzdy. 191 kg těžký skútr jsem byl nucen asi 2x zastavit v mírném kopečku, když jsem hledal trasu na své moto navigaci, a ruční brzdu bych v těch chvílích velmi ocenil.   

011: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 010: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 009: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Doba, po kterou nám byl skútr zapůjčen, se pomalu ale jistě chýlila ke konci, a protože na tachometru J300 už svítilo odjetých 1 600 km, rozhodli jsme si ověřit její výkon na brzdě. Velké poděkování tak patří společnosti www.scooter-tuning.cz, díky níž mohl být test na brzdě uskutečněn. V neděli přesně v 16:00 jsme přijeli do provozovny Scooter Tuning - Pod Harfou 3, Praha 9 - Vysočany, kde na nás už čekal Ondřej Honzák. Po upevnění skútru a jeho zahřátí mohl celý test začít. A výsledek?

01: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Skútr Kawasaki J300 obstál v testu na výbornou! Závěrem jde napsat asi tolik: Kawasaki vstoupilo do segmentu skútrů ve velkém stylu. Jeho spojení s tchajwanským Kymcem tak bylo jen logickým krokem. A protože v redakci rádi testujeme a ještě radši srovnáváme a prověřujeme, rozhodli jsme se na základě tohoto testu postavit proti sobě Kawasaki J300, Kymco Downtown 300i a náš redakční skútr v dlouhodobém testu Kymco K-XCT 300i. O tom ale zase až jindy...

02: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300 03: "ninja" mezi skútry - kawasaki j300

Technické parametry:

Motor

Motor
Kapalinou chlazený, 4-takt, jednoválec
Objem
299 cm3
Vrtání x zdvih
72,7 x 72,0 mm
Kompresní poměr
10.8:1
Ventilový rozvod
SOHC, 4 ventily
Palivový systém
Vstřikování: φ34 mm x 1
Zapalování
Digitální
Startování
Elektrické
Mazání
Tlakové mazání - olejová náplň

Rám

Typ rám
Trubkový - diamant steel
Úhel řízení / Stopa
28o / 113 mm
Zdvih na předním kole
110 mm
Zdvih na zadním kole
100 mm
Přední pneumatika
120/80-14 M/C 58S
Zadní pneumatika
150/70-13 M/C 64S
Max. úhel natočení
40o / 40o

Výkon

Maximální výkon
20.3 kW {28} PS / 7750 ot
Maximální kroutící moment
28.7 Nm {2,9} kgm / 6 250 tr / min

Převodovka

Převodovka
CVT s odstředivou spojkou
Sekundární pohon
Řemenem
Převodový stupeň
2.220 ~ 0.790
Celkový převod
7.222 (43/16 x 43/16)

Brzdy

Přední brzda
Průměr kotouče 260 mm
Zadní brzda
Průměr kotouče 240 mm

Odpružení

Přední odpružení
Teleskopická vidlice 37 mm
Zadní odpružení
Dva zadní tlumiče s nastavitelným předpětím pružiny v 5 krocích

Rozměry

Rozměry (D x Š x V)
2 235 x 775 x 1 260 mm
Rozvor
1 555 mm
Světlá výška
145 mm
Objem nádrže
13 litrů
Výška sedla
775 mm
Pohotovostní hmotnost
191 kg

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Adiva AD3 - komfort na 3 kolech

Adiva AD3 - komfort na 3 kolech

Recenze a testy

27.10.2015

Viktor Hrachovec

2

Ať je mokro, sníh či zima, s Adivou vám bude prima! Toto sice není oficiální reklamní slogan, ale naše jednovětné zhodnocení tříkolového skútru nesoucího jméno ADIVA.

Více

Vespa GTS 300 Super ABS

Vespa GTS 300 Super ABS

Recenze a testy

30.10.2014

Viktor Hrachovec

2

V redakci jsme už otestovali nejednu Vespu, ale vždy se jednalo o motorizaci do 125 ccm. Teď nám byla zapůjčena ta nejsilnější varianta o objemu 300 ccm nesoucí označení Vespa GTS 300 Super ABS.

Více

Aprilia SR MAX 300

Aprilia SR MAX 300

Recenze a testy

16.6.2014

Viktor Hrachovec

0

Letošní rok je pro naši redakci ve znamení tří stovkových obsahů. K ročnímu testu nám bylo zapůjčeno Kymco K-XCT 300i, které jsme ve srovnávacím testu postavili proti Kawasaki J300 a Kymcu Downtown 300i. Jen o pár týdnů později jsme přebrali k dalšímu testu Aprilii SR MAX 300 a hned na úvod...

Více

Kymco K-XCT 300i - v plném nasazení

Kymco K-XCT 300i - v plném nasazení

Recenze a testy

10.6.2014

František Hadt

0

Je to téměř měsíc, co jsme od společnosti MSA, která zastupuje KYMCO na českém trhu, převzali k ročnímu testování skútr KYMCO K-XCT 300i. Na počítadle přibylo několik tisíc kilometrů a proto nastal čas přinést čerstvě získané zkušenosti z tohoto maxitestu od dalšího z nás. V rámci objektivity...

Více

MAXI test KYMCO K-XCT 300i - začínáme

MAXI test KYMCO K-XCT 300i - začínáme

Recenze a testy

26.3.2014

Viktor Hrachovec

0

Není test jako test, a protože jsme v redakci dostali nejeden dotaz, zda můžeme udělat i nějaký dlouhodobý test, rozhodli jsme se to zkusit. Nejprve jsme s nabídkou ročního testování obeslali všechny značky, se kterými spolupracujeme, a čekali. Jednou z našich podmínek přitom bylo, aby se...

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.