kymco k-xct 300i - v plném nasazení

Kymco K-XCT 300i - v plném nasazení

10.6.2014

František Hadt

Je to téměř měsíc, co jsme od společnosti MSA, která zastupuje KYMCO na českém trhu, převzali k ročnímu testování skútr KYMCO K-XCT 300i. Na počítadle přibylo několik tisíc kilometrů a proto nastal čas přinést čerstvě získané zkušenosti z tohoto maxitestu od dalšího z nás. V rámci objektivity jde totiž K-XCT pěkně z ruky do ruky!

Naše KYMCO je v barevném provedení bílá matná a nutno podotknout, že kdekoli se s ním objevíme, vzbuzuje pozornost, a to v dobrém slova smyslu.  Ať už na čerpacích stanicích při doplňování paliva či při zastávkách v supermarketu, bývá často středem pozornosti.

014: kymco k-xct 300i - v plném nasazení 013: kymco k-xct 300i - v plném nasazení

Po designové stránce tedy pro K-XCT určitě plusové body. Sportovní až dravý vzhled v kombinaci s bílou matnou barvou mu prostě sluší. Digitální přístrojovka zobrazuje vše podstatné, a i na slunci je dobře čitelná. Na vrub designové stránce však přičítám K-XCTéčku jeden základní nedostatek – postavy nad cca 180 cm mají velký problém se na skútr poskládat. Nepomůže ani sklopný klíček zapalování, kterým je K-XCT standardně vybaveno, a tak mám se svými 193 cm výšky na K-XCTéčku opravdu problém najít tu správnou a zároveň příjemnou polohu.

001: kymco k-xct 300i - v plném nasazení 003: kymco k-xct 300i - v plném nasazení 004: kymco k-xct 300i - v plném nasazení

Doposud jsme většinu kilometrů najeli po městě. Zde bych vyzdvihnul jistý podvozek a slušné odpružení. Při ostřejším zacházení sice záď lehce odskakuje, ale nesmíme zapomínat, že jedeme na skútru, nikoli na supersportu. Avšak podle nás asi největší klenot ukrývá K-XCTéčko v podobě motoru. Nám dobře známá „třístovka“, použitá u Downtownu a Kawasaki J300, se v K-XCTéčku projevuje živěji a zejména akcelerace od semaforů nás přímo nadchla a ne a ne se jí nabažit…. Do nějakých 80 km/h skútr zrychluje opravdu velmi svižně. Navíc se velmi lehce ovládá a proplétání se městským hustým provozem je pro nás hračka. Respektive byla by, kdyby …. Bohužel s těmito kladnými vlastnostmi moc nekorespondují zpětná zrcátka.  Ne, že by snad nebyla dost velká, ale díky jejich nevhodnému umístění vidíme pouze svá ramena (a to v naší redakci nemáme žádného sumo zápasníka). Proto jsme nuceni se neustále otáčet, což není zrovna moc příjemné. Během testování nás vždy bezpečně zpomalují bezproblémové brzdy, na obou kolech kotoučové. Jen při brzdění za mokra na kluzkém povrchu se občas zablokovalo zadní kolo a museli jsme páčku zadní brzdy tisknout opatrněji. ABS by si zde podle nás uplatnění jistě našlo.

010: kymco k-xct 300i - v plném nasazení

Síla motoru nám přichází vhod i při krátkých vyjížďkách mimo město. Není problém dosáhnout tachometrové stotřicítky, i když nejlépe se K-XCTéčko cítí při nějakých 100-110 km/h. Bohužel už i v těchto rychlostech je pobyt na palubě KYMCA poznamenán téměř nulovou ochranou proti větru. Tmavé plexi s designovým tvarováním vypadá sice zajímavě, avšak neposkytuje jezdci téměř žádný úkryt před náporem větru. Tento "problém" lze ale snadno vyřešit nákupem cestovního plexi, které vás v případě toho originálního vyjde na cca 3 650,- Kč.

Věřte, že půjčený skútr moc nešetříme, přesto se spotřeba pohybuje kolem 3,5 l/100 km, což je vzhledem k tomu, že jezdíme prozatím převážně ve městě, slušná hodnota.

011: kymco k-xct 300i - v plném nasazení 012: kymco k-xct 300i - v plném nasazení

Do současné doby nám zcela vyhovuje dostatek odkládacích prostor, které na víkendový velký nákup či výlet ve dvou bohatě stačí. Skvělá je přihrádka na drobnosti na levé straně, která se vyznačuje výborně vyřešeným otevíracím mechanismem.

006: kymco k-xct 300i - v plném nasazení 007: kymco k-xct 300i - v plném nasazení 009: kymco k-xct 300i - v plném nasazení

Celkově prozatím po ujetí několika tisíc km hodnotíme KYMCO K-XCT velmi kladně, až na ono prostorové „faux paux“, které podle nás mohou ovlivnit budoucí prodejní čísla, protože ne všichni zájemci o skútr budou vzrůstu do cca 180 cm. Pokud se ale do této výškové hranice vejdete, budete vlastnostmi K-XCTéčka velmi příjemně překvapeni. S přibývajícími kilometry a narůstajícími zkušenostmi s tímto strojem vás budeme samozřejmě informovat.

Foto: www.skutrportal.cz

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Adiva AD3 - komfort na 3 kolech

Adiva AD3 - komfort na 3 kolech

Recenze a testy

27.10.2015

Viktor Hrachovec

2

Ať je mokro, sníh či zima, s Adivou vám bude prima! Toto sice není oficiální reklamní slogan, ale naše jednovětné zhodnocení tříkolového skútru nesoucího jméno ADIVA.

Více

Vespa GTS 300 Super ABS

Vespa GTS 300 Super ABS

Recenze a testy

30.10.2014

Viktor Hrachovec

2

V redakci jsme už otestovali nejednu Vespu, ale vždy se jednalo o motorizaci do 125 ccm. Teď nám byla zapůjčena ta nejsilnější varianta o objemu 300 ccm nesoucí označení Vespa GTS 300 Super ABS.

Více

Aprilia SR MAX 300

Aprilia SR MAX 300

Recenze a testy

16.6.2014

Viktor Hrachovec

0

Letošní rok je pro naši redakci ve znamení tří stovkových obsahů. K ročnímu testu nám bylo zapůjčeno Kymco K-XCT 300i, které jsme ve srovnávacím testu postavili proti Kawasaki J300 a Kymcu Downtown 300i. Jen o pár týdnů později jsme přebrali k dalšímu testu Aprilii SR MAX 300 a hned na úvod...

Více

"Ninja" mezi skútry - Kawasaki J300

"Ninja" mezi skútry - Kawasaki J300

Recenze a testy

25.4.2014

Viktor Hrachovec

0

O tom, že segment skútrů se těší stále větší oblibě, není třeba vůbec pochybovat. Pochopili to i u Kawasaki a bez nějakých zbytečných průtahů představili model s označením J300. Pozorným skútrařům však nemohla uniknout určitá podobnost s Downtownem 300, a skutečně. Na výrobě J300 se měrou...

Více

MAXI test KYMCO K-XCT 300i - začínáme

MAXI test KYMCO K-XCT 300i - začínáme

Recenze a testy

26.3.2014

Viktor Hrachovec

0

Není test jako test, a protože jsme v redakci dostali nejeden dotaz, zda můžeme udělat i nějaký dlouhodobý test, rozhodli jsme se to zkusit. Nejprve jsme s nabídkou ročního testování obeslali všechny značky, se kterými spolupracujeme, a čekali. Jednou z našich podmínek přitom bylo, aby se...

Více

Bleskovky

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Suzuki Burgman 400 - 2022

8.4.2021

Suzuki Burgman 400 - 2022Rok 2021 ještě ani pořádně nezačal a Suzuki již představilo nového Burgmana 400 pro rok 2022. A v čem bude Burgman 2022 jiný? Především plní emisní normu Euro5 a může se tak...

Více

Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit...

2.3.2021

Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit koncorsium pro vývoj vyměnitelných bateriíSpolečnost Honda podepsala prohlášení o společném záměru s KTM, Piaggio a Yamahou s cílem vytvořit konsorcium pro vývoj vyměnitelných baterií pro motocykly a lehká elektrická...

Více

Registrace motocyklů za rok 2020

3.2.2021

Registrace motocyklů za rok 2020Celkově registrace nových motocyklů vzrostly vroce 2020 o 14,80% (z 18744ks na 21518ks, tj. o 2774ks).V prosinci vzrostly meziročně o 255,97%.

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.