aprilia sr max 300

Aprilia SR MAX 300

16.6.2014

Viktor Hrachovec

Letošní rok je pro naši redakci ve znamení tří stovkových obsahů. K ročnímu testu nám bylo zapůjčeno Kymco K-XCT 300i, které jsme ve srovnávacím testu postavili proti Kawasaki J300 a Kymcu Downtown 300i. Jen o pár týdnů později jsme přebrali k dalšímu testu Aprilii SR MAX 300 a hned na úvod musíme přiznat, že se jednalo o moc příjemné svezení. Ale nepředbíhejme...

Aprilii SR MAX 300 jsme k testu převzali v bílo-černé barevné kombinaci, která jí podle nás sluší nejvíc. Pokud však není bílá podle vašeho gusta, můžete sáhnout ještě po červeno-černé barvě, která má taky něco do sebe.

01: aprilia sr max 300 02: aprilia sr max 300

Aprilia SR MAX dává už na první pohled znát své sportovní ambice. Široká přední maska s velkým stavitelným plexi a dvojitým předním světlometem dává SR MAXU vzhled klasické velké motorky. Ten dokreslují i deflektory na ochranu rukou a široká zrcátka, díky kterým máte takřka dokonalý přehled o dění za sebou.

03: aprilia sr max 300 04: aprilia sr max 300 05: aprilia sr max 300

Po usednutí do prostorného a vcelku pohodlného sedla zjišťujeme několik zásadních informací. 

1, Prostor pro nohy - nejenže je možné měnit polohu nohou, což při delší jízdě přijde jistě vhod, ale SR MAX nabízí tolik místa pro kolena, že problém nebudou mít ani dlouháni měřící nad 2 metry! Velmi kladně pak hodnotíme regulovatelné průduchy ve středovém tunelu, díky kterým si při chladnějším počasí lze pustit teplý vzduch na nohy, což v kombinaci s termodekou udělá jízdu daleko komfortnější.

08: aprilia sr max 300 06: aprilia sr max 300 07: aprilia sr max 300

2, Přístrojová deska - v kombinaci analogového otáčkoměru, tachometru a digitálního displeje dává všechny potřebné údaje. Podívat se můžete na aktuální nebo průměrnou spotřebu, dojezd, čas, datum a upozorněni jste i při nutnosti servisní prohlídky. Přístrojovka je navíc velmi dobře přehledná, a to i při ostrém slunci.

009: aprilia sr max 300 010: aprilia sr max 300

3, Plexi štít - je dostatečně velký, takže vás ochrání před deštěm a přitom skútru nijak neubírá na kráse. Navíc, jak už bylo napsáno, je možné si ho manuálně nastavit. To sice hodnotíme kladně, ale v době elektroniky a různých malých udělátek je elektronicky nastavitelné plexi otázkou jednoho tlačítka, motorečku a nějakých těch drátečků.

011: aprilia sr max 300 012: aprilia sr max 300 013: aprilia sr max 300

Nalevo od přístrojovky má SR MAX malý neuzamykatelný kastlík, do kterého se nám vešel telefon spolu s ovladačem od garáže. Kuřáci by tam silou vůle dali ještě krabičku cigaret a zapalovač, čímž by byla využita kapacita na 110 %. Díky poměrně vysokému středovému tunelu, ve kterém je umístěno víčko nádrže, které mimochodem po otevření není kam odložit, nemá SR MAX klasický háček na helmu. Zato je opatřen multifunkční skříňkou zapalování, díky které se otvírá i úložný prostor pod sedlem a to je kapitola sama o sobě.

014: aprilia sr max 300

Asi žádný jiný sportovně založený skútr nenabízí tolik úložného prostoru jako právě Aprilie SR MAX! Po odklopení sedla se rozprostře opravdu velkorysý úložný prostor, který je navíc osvětlen a vybaven 12V zásuvkou. A co to znamená velkorysý v podání Aprilie? Do SR MAXE se nám vešla integrální a jet přilba spolu s povinnou výbavou (motolékárnička, nářadí, reflexní vesta) a ještě zbylo místo pro fleesovou bundu, kotoučový zámek a náhradní rukavice!

016: aprilia sr max 300 017: aprilia sr max 300

Startujeme a vyrážíme. První cesta vede do centra Prahy, a to konkrétně na Národní třídu. Za cca 10 km (to je vzdálenost od naší redakce do místa určení) zjišťujeme tři vcelku zásadní věci.

020: aprilia sr max 300

1, Brzdy - i když jsou obě kotoučové, tak mají poměrně vlažný nástup. Pro maximální brzdný účinek je potřeba vyvinout až skoro abnormální sílu a to je pro nás velké zklamání. Aprilia ve sportovní verzi a s vlažnými brzdami? Bohužel je to tak!

018: aprilia sr max 300 019: aprilia sr max 300

2, Motor - ten funguje na výbornou a nabízí dostatek výkonu. Při odjezdu z křižovatky necháte všechna auta za sebou a nejen auta! Při spadnutí zelené to byl i V-Strom, který zůstal daleko za Maxem. 

021: aprilia sr max 300

3, Ovladatelnost - díky nízké váze (188 kg), nastavitelnému tlumiči, velkým kolům a sportovnímu podvozku je jízda s Aprilií SR MAX neskutečně zábavná.

Při jízdě mimo město ukazuje SR MAX všechny své kvality. Je jedno, jestli jedete v jednom nebo ve dvou. Skútr drží stopu i na klasických českých silnicích. Do zatáček pádá s naprostou jistotou a samozřejmostí a nebýt na náš vkus docela "slabých" brzd, nebylo by vlastně ani co kritizovat. Na pohodlí si běhěm 150 km v kuse nestěžoval ani batůžek, a to už je sakra co říct! Spotřeba se po celou dobu testu pohybovala v rozmezí 3,3 - 3,5l což lze u sportovně laděného jedině kvitovat.

Závěrem

SR MAX 300 je opatřen cenovkou 119 900,- Kč což z něho dělá jeden z nejdostupnějších skútrů v kategorii 300 ccm. Pozitivně hodnotíme velký zavazadlový prostor, dostatek místa, výkonný motor, povedený design a v neposlední řadě cenu. Negativní hodnocení pak od nás dostávají již zmiňované brzdy.

Technické údaje:

Motor jednoválec, 4T,4V
Objem 278 ccm
Maximální výkon 16 kW při 7 250 ot/min.
Maximální moment 23 Nm při 6 000 ot/min.
Palivový systém elektronické vstřikování
Chlazení kapalinou
Startování elektrické
Přední brzda kotouč O 260 mm
Zadní brzda kotouč O 240 mm
Přední pneu 120/70 - 15"
Zadní pneu 140/60 - 14"
Délka 2 110 mm
Šířka 780 mm
Rozvor 1 515 mm
Výška sedla řidiče 815 mm
Objem nádrže 15,5 l
Provozní hmotnost 188 kg

Naše hodnocení: 90%

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Adiva AD3 - komfort na 3 kolech

Adiva AD3 - komfort na 3 kolech

Recenze a testy

27.10.2015

Viktor Hrachovec

2

Ať je mokro, sníh či zima, s Adivou vám bude prima! Toto sice není oficiální reklamní slogan, ale naše jednovětné zhodnocení tříkolového skútru nesoucího jméno ADIVA.

Více

Vespa GTS 300 Super ABS

Vespa GTS 300 Super ABS

Recenze a testy

30.10.2014

Viktor Hrachovec

2

V redakci jsme už otestovali nejednu Vespu, ale vždy se jednalo o motorizaci do 125 ccm. Teď nám byla zapůjčena ta nejsilnější varianta o objemu 300 ccm nesoucí označení Vespa GTS 300 Super ABS.

Více

Kymco K-XCT 300i - v plném nasazení

Kymco K-XCT 300i - v plném nasazení

Recenze a testy

10.6.2014

František Hadt

0

Je to téměř měsíc, co jsme od společnosti MSA, která zastupuje KYMCO na českém trhu, převzali k ročnímu testování skútr KYMCO K-XCT 300i. Na počítadle přibylo několik tisíc kilometrů a proto nastal čas přinést čerstvě získané zkušenosti z tohoto maxitestu od dalšího z nás. V rámci objektivity...

Více

"Ninja" mezi skútry - Kawasaki J300

"Ninja" mezi skútry - Kawasaki J300

Recenze a testy

25.4.2014

Viktor Hrachovec

0

O tom, že segment skútrů se těší stále větší oblibě, není třeba vůbec pochybovat. Pochopili to i u Kawasaki a bez nějakých zbytečných průtahů představili model s označením J300. Pozorným skútrařům však nemohla uniknout určitá podobnost s Downtownem 300, a skutečně. Na výrobě J300 se měrou...

Více

MAXI test KYMCO K-XCT 300i - začínáme

MAXI test KYMCO K-XCT 300i - začínáme

Recenze a testy

26.3.2014

Viktor Hrachovec

0

Není test jako test, a protože jsme v redakci dostali nejeden dotaz, zda můžeme udělat i nějaký dlouhodobý test, rozhodli jsme se to zkusit. Nejprve jsme s nabídkou ročního testování obeslali všechny značky, se kterými spolupracujeme, a čekali. Jednou z našich podmínek přitom bylo, aby se...

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.