Aprilia SR MAX 300
Letošní rok je pro naši redakci ve znamení tří stovkových obsahů. K ročnímu testu nám bylo zapůjčeno Kymco K-XCT 300i, které jsme ve srovnávacím testu postavili proti Kawasaki J300 a Kymcu Downtown 300i. Jen o pár týdnů později jsme přebrali k dalšímu testu Aprilii SR MAX 300 a hned na úvod musíme přiznat, že se jednalo o moc příjemné svezení. Ale nepředbíhejme...
Aprilii SR MAX 300 jsme k testu převzali v bílo-černé barevné kombinaci, která jí podle nás sluší nejvíc. Pokud však není bílá podle vašeho gusta, můžete sáhnout ještě po červeno-černé barvě, která má taky něco do sebe.
Aprilia SR MAX dává už na první pohled znát své sportovní ambice. Široká přední maska s velkým stavitelným plexi a dvojitým předním světlometem dává SR MAXU vzhled klasické velké motorky. Ten dokreslují i deflektory na ochranu rukou a široká zrcátka, díky kterým máte takřka dokonalý přehled o dění za sebou.
Po usednutí do prostorného a vcelku pohodlného sedla zjišťujeme několik zásadních informací.
1, Prostor pro nohy - nejenže je možné měnit polohu nohou, což při delší jízdě přijde jistě vhod, ale SR MAX nabízí tolik místa pro kolena, že problém nebudou mít ani dlouháni měřící nad 2 metry! Velmi kladně pak hodnotíme regulovatelné průduchy ve středovém tunelu, díky kterým si při chladnějším počasí lze pustit teplý vzduch na nohy, což v kombinaci s termodekou udělá jízdu daleko komfortnější.
2, Přístrojová deska - v kombinaci analogového otáčkoměru, tachometru a digitálního displeje dává všechny potřebné údaje. Podívat se můžete na aktuální nebo průměrnou spotřebu, dojezd, čas, datum a upozorněni jste i při nutnosti servisní prohlídky. Přístrojovka je navíc velmi dobře přehledná, a to i při ostrém slunci.
3, Plexi štít - je dostatečně velký, takže vás ochrání před deštěm a přitom skútru nijak neubírá na kráse. Navíc, jak už bylo napsáno, je možné si ho manuálně nastavit. To sice hodnotíme kladně, ale v době elektroniky a různých malých udělátek je elektronicky nastavitelné plexi otázkou jednoho tlačítka, motorečku a nějakých těch drátečků.
Nalevo od přístrojovky má SR MAX malý neuzamykatelný kastlík, do kterého se nám vešel telefon spolu s ovladačem od garáže. Kuřáci by tam silou vůle dali ještě krabičku cigaret a zapalovač, čímž by byla využita kapacita na 110 %. Díky poměrně vysokému středovému tunelu, ve kterém je umístěno víčko nádrže, které mimochodem po otevření není kam odložit, nemá SR MAX klasický háček na helmu. Zato je opatřen multifunkční skříňkou zapalování, díky které se otvírá i úložný prostor pod sedlem a to je kapitola sama o sobě.
Asi žádný jiný sportovně založený skútr nenabízí tolik úložného prostoru jako právě Aprilie SR MAX! Po odklopení sedla se rozprostře opravdu velkorysý úložný prostor, který je navíc osvětlen a vybaven 12V zásuvkou. A co to znamená velkorysý v podání Aprilie? Do SR MAXE se nám vešla integrální a jet přilba spolu s povinnou výbavou (motolékárnička, nářadí, reflexní vesta) a ještě zbylo místo pro fleesovou bundu, kotoučový zámek a náhradní rukavice!
Startujeme a vyrážíme. První cesta vede do centra Prahy, a to konkrétně na Národní třídu. Za cca 10 km (to je vzdálenost od naší redakce do místa určení) zjišťujeme tři vcelku zásadní věci.
1, Brzdy - i když jsou obě kotoučové, tak mají poměrně vlažný nástup. Pro maximální brzdný účinek je potřeba vyvinout až skoro abnormální sílu a to je pro nás velké zklamání. Aprilia ve sportovní verzi a s vlažnými brzdami? Bohužel je to tak!
2, Motor - ten funguje na výbornou a nabízí dostatek výkonu. Při odjezdu z křižovatky necháte všechna auta za sebou a nejen auta! Při spadnutí zelené to byl i V-Strom, který zůstal daleko za Maxem.
3, Ovladatelnost - díky nízké váze (188 kg), nastavitelnému tlumiči, velkým kolům a sportovnímu podvozku je jízda s Aprilií SR MAX neskutečně zábavná.
Při jízdě mimo město ukazuje SR MAX všechny své kvality. Je jedno, jestli jedete v jednom nebo ve dvou. Skútr drží stopu i na klasických českých silnicích. Do zatáček pádá s naprostou jistotou a samozřejmostí a nebýt na náš vkus docela "slabých" brzd, nebylo by vlastně ani co kritizovat. Na pohodlí si běhěm 150 km v kuse nestěžoval ani batůžek, a to už je sakra co říct! Spotřeba se po celou dobu testu pohybovala v rozmezí 3,3 - 3,5l což lze u sportovně laděného jedině kvitovat.
Závěrem
SR MAX 300 je opatřen cenovkou 119 900,- Kč což z něho dělá jeden z nejdostupnějších skútrů v kategorii 300 ccm. Pozitivně hodnotíme velký zavazadlový prostor, dostatek místa, výkonný motor, povedený design a v neposlední řadě cenu. Negativní hodnocení pak od nás dostávají již zmiňované brzdy.
Technické údaje:
Motor | jednoválec, 4T,4V |
---|---|
Objem | 278 ccm |
Maximální výkon | 16 kW při 7 250 ot/min. |
Maximální moment | 23 Nm při 6 000 ot/min. |
Palivový systém | elektronické vstřikování |
Chlazení | kapalinou |
Startování | elektrické |
Přední brzda | kotouč O 260 mm |
Zadní brzda | kotouč O 240 mm |
Přední pneu | 120/70 - 15" |
Zadní pneu | 140/60 - 14" |
Délka | 2 110 mm |
Šířka | 780 mm |
Rozvor | 1 515 mm |
Výška sedla řidiče | 815 mm |
Objem nádrže | 15,5 l |
Provozní hmotnost | 188 kg |
Naše hodnocení: 90%
Související články
Adiva AD3 - komfort na 3 kolech
Ať je mokro, sníh či zima, s Adivou vám bude prima! Toto sice není oficiální reklamní slogan, ale naše jednovětné zhodnocení tříkolového skútru nesoucího jméno ADIVA.
Vespa GTS 300 Super ABS
V redakci jsme už otestovali nejednu Vespu, ale vždy se jednalo o motorizaci do 125 ccm. Teď nám byla zapůjčena ta nejsilnější varianta o objemu 300 ccm nesoucí označení Vespa GTS 300 Super ABS.
Kymco K-XCT 300i - v plném nasazení
Je to téměř měsíc, co jsme od společnosti MSA, která zastupuje KYMCO na českém trhu, převzali k ročnímu testování skútr KYMCO K-XCT 300i. Na počítadle přibylo několik tisíc kilometrů a proto nastal čas přinést čerstvě získané zkušenosti z tohoto maxitestu od dalšího z nás. V rámci objektivity...
"Ninja" mezi skútry - Kawasaki J300
O tom, že segment skútrů se těší stále větší oblibě, není třeba vůbec pochybovat. Pochopili to i u Kawasaki a bez nějakých zbytečných průtahů představili model s označením J300. Pozorným skútrařům však nemohla uniknout určitá podobnost s Downtownem 300, a skutečně. Na výrobě J300 se měrou...
MAXI test KYMCO K-XCT 300i - začínáme
Není test jako test, a protože jsme v redakci dostali nejeden dotaz, zda můžeme udělat i nějaký dlouhodobý test, rozhodli jsme se to zkusit. Nejprve jsme s nabídkou ročního testování obeslali všechny značky, se kterými spolupracujeme, a čekali. Jednou z našich podmínek přitom bylo, aby se...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi