SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Blížil se konec září a letní teploty byly minulostí. Ráno teploměr ukazoval dokoce stupeň pod nulou a právě v tento den nám byl do redakce k testu přistaven skútr SYMPHONY SR 125. Se značkou SYM už nějakou tu zkušenost máme a to při testu Tonica 50. SYMPHONY je ale už na první pohled o minimálně level výš, takže pojďme na to ...
SYMPHONY SR 125 by se dal v rychlosti charakterizovat jako městský elegán. Skútr má velká 16 palcová kola, která ho do města jen předurčují. Jeho design je moderní a vcelku nezaměnitelný. Přední masce dominuje poměrně velký světlomet, nad kterým se vyjímá logo této SYM. Malý větrný štítek je tu spíš jen pro parádu a nebo proto, aby bránil odrazu sluníčka v přístrojovce.
A když už tu je řeč právě o přístrojovce, musím ji chtě nechtě vyzdvihnout! Přístrojovka je nejen dobře čitelná, ale nabízí všechny potřebné informace a to včetně digitálních hodin. Rychlost ukazuje klasický červeně podsvícený budík. Všechny ostatní informace včetně stavu benzínu zobrazuje modře podsvícený LCD displej.
Pod přistrojovkou je klasický háček na helmu nebo tašku, který zde má díky rovné podlážce smysl. Pod ním je vcelku prostorná a navíc uzamykatelná schránka, do které se krom rukavic a mobilního telefonu vejde i pár dalších drobností. Mírným zklamáním je pak absence 12V zásuvky, která by se ve schránce vyjímala víc než dobře.
Úložného prostoru není nikdy dost a ve světě dvou kol to platí dvojnásob. Symphony stejně jako každý jiný skútr nabízí krom různých odkládacích ploch a přihrádek i úložný prostor pod sedlem. Pro otevření sedla pak není nutné vyndávat klíč ze spínací skříňky! Ta je totiž multifunkční a tak stačí jen otočit klíčkem proti směru hodinových ručiček a voalá, sedlo je otevřeno!
Podsedadlový prostor není nijak malý a bez problémů pojme otevřenou helmu spolu se zámkem, nářadím a motolékárničkou. V tomto případě tedy rozhodně neplatí pořekadlo, že daní za velká kola je malý kufr. Při bližším zkoumání mě ale zaujal žlutý přepínač s nápisem zamčeno/odemčeno. Chvilku přemýšlím a pak přepínám na uzamčeno. Nic se neděje a tak zavírám sedlo a chystám se k první jízdě. Otáčím klíčkem, stratuji a ono nic. Zkouším to znovu a znovu a znovu a znovu a výsledek? Skútr nejde nastartovat. Chvilku přemýšlím, otvírám sedlo, přepínám tlačítko na odemčeno a ejhle, je po "problému". Funkce "chcípáku" má za cíl ochránit skútr před lapkou, který by se na něm pokoušel odjet. Samozřejmě se stačilo podívat do návodu, ale ruku na srdce, kdo by to četl :-)
Skútr už je tedy "odblokovaný" a tak můžeme vyrazit na naši první testovací jízdu. Ovládání na řídítkách je klasické a spínač blinkrů je navíc vybaven zvukovým signálem, to kdybyste náhodou na zapnutý blinkr zapomněli. Nechávám skútr trochu zahřát a snažím se seštelovat zrcátka. Opravdu se snažím, ale bohužel marně. Díky svým tělesným proporcím je prostě nemožné zrcátka nastavit. I přes tuto zdánlivou maličkost vyrážím do víru velkoměsta.
V první řadě bych vyzdvihnul místo pro nohy i pro kolena. Zkrátka Symphony nabízí dostatek místa i pro nějakého dlouhána. O to víc mě v tomto směru mrzí ta zrcátka, ale budiž. Pohodlné je i sedlo, díky kterému jsem po 50-60 km v kuse nezaznamenal sebemenší bolest zad, ale popořádku.
O pohon se stará čtyřtaktní jednoválec o obsahu 124 ccm a výkonu 6,5 kW. Symphony si to tak dokáže v klidu upalovat maximální rychlostí 90 - 95 km/h. Na křižovatce stačí polechtat rukojeť plynu a skútr vyrazí jako střela, přičemž 50 km/h je tam vcukuletu. Do 70 - 80 km/h je zrychlování víceméně plynulé, ale k 95 už to šplhá přece jen o něco pomaleji. Rychlost okolo 80 - 90 km/h je ale ve městě i v jeho okolí víc než dostatečná.
Díky své váze a velmi štíhlé postavě se Symphony protáhne vlastně kdekoliv. Za celých 10 dní, na které nám byl skútr zapůjčen, jsem nenašel jedinou kolonu, kterou bych se s absolutní lehkostí neprotáhl. Pochválit musím i odpružení, které nerovnosti v podobě kočičích hlav vcelku obstojně tlumí. Dobře nastavený je i podvozek, díky němuž skútr v zatáčkách drží svou stopu a nikterak se nevlní.
Pokud jsem doposud jízdní vlastnosti jen chválil, musím tak pokračovat i nyní. 109 kg těžký skútr je vybaven kotoučovou brzdou jak na předním, tak na zadním kole. Jejich nástup je sice poněkud vlažný, ale svou práci odvedou dobře. Nemusíte se bát ani "nouzového" brzdění, kterého si třeba v Praze užijete dost a dost.
Shrnuto a podtrženo, nebýt chybějící 12V zásuvky a ne právě ideálních zrcátek, nebylo by takřka co vytknout, spíš naopak. Symphony SR 125 krom moderního a svěžího designu nabízí velmi povedenou a dobře čitelnou přístrojovku, nízkou hmotnost a dobrou ovladatelnost, multifunkční skříňku zapalování, ochranu před odcizením v podobě chcípáku a mnoho dalšího. To vše je přitom opatřeno velmi příznivou cenovkou (45.900 Kč) a 3letou zárukou!
Málem bych zapoměl, i Symphony musí čas od čas navštívit benzínku, aby doplnil svou 5,5 litrů velkou nádrž, jejíž víčko je umístěné "klasicky" pod sedlem. Díky spotřebě, která se po dobu našeho testu pohybovalo okolo 3 litrů, to ale zase tak často nebude!
Technické informace:
Motor | jednoválec 4-taktní |
Obsah | 124 ccm |
Výkon | 6,5 kW /7.500 ot./min |
Chlazení | vzduchem |
Převodovka | automatická C.V.T. |
Startování | elektrické + nožní |
Odpružení | teleskopické / kyvná vidlice |
Brzdy | kotoučová / kotoučová |
Pneu | 110/70-16” /110/70-16” |
Hmotnost | 109 kg |
Objem nádrže | 5,5 l |
Barevné varianty | černá, bílá, šedá matná, červená, žlutá |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Yamaha BW'S 125
Yamaha BW'S 125 - skútr, který je možné díky novele o silničním provozu řídit od letošního 19.1. s řidičským oprávněním skupiny B, je určen nejen pro náctileté teanegery, které svým vzhledem rozhodně zaujme.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi