Yamaha BW'S 125
Yamaha BW'S 125 - skútr, který je možné díky novele o silničním provozu řídit od letošního 19.1. s řidičským oprávněním skupiny B, je určen nejen pro náctileté teanegery, které svým vzhledem rozhodně zaujme.
Pokud hledáte skútr od renomované značky s povedeným designem a navíc za rozumnou cenu, může být BW'S 125 od Yamahy jedním z vašich horkých kandidátů. O tuctovku s nevýrazným vzhledem se totiž 100% nejedná.
Přední světlomet je asi tím prvním, co upoutá vaši pozornost. Netradiční, designově zdařilý a hlavně 100% funkční. Vlastně by se dalo říct "jak je u YAMAHY zvykem".
Druhý pohled zcela neomylně zabrousí k předním vidlím a poněkud zvednutému blatníku. Skútr tak díky jim a baculatým "offroad pneumatikám" dává jasně najevo, že využít ho krom asfaltek lze i na polních a lesních cestách. BW'S se tak hned od začátku jeví jako skútr pro všestranné využití, ale je tomu opravdu tak?
Po usednutí do vcelku pohodlného sedla, v jehož špičce se nalézá víčko nádrže, což jen tak mimochodem považuji za velmi praktickou záležitost, se mi rozprostře pohled na přístrojovku a neoplastovaná řídítka.
Za neoplastovaná řídítka dávám jednoznačně plus. Za 1, k tomuto offroad skútru se to tak nějak hodí a za 2, je tak velmi snadné namontovat třeba navigaci. Přístrojovka je sice dobře přehledná, ale chybí jí hodiny a ty u kategorie skútrů považuji za nezbytnost! Ano, jedná se sice o maximálně stokorunovou položku, ale proč ji nemít už v základu?
Ovládání na řídítkách je klasické a není mu co vytknout, narozdíl od rukojetí. Ty totiž nejsou standardně kulaté, ale tvarované tak nějak do ruky. Musím přiznat, že i přes 100 km v sedle jsem si na ně nezvykl. Výměna heftů je ale záležitostí doslova korunovou a tak tento "nedostatek" lze poměrně snadno "napravit".
Uprostřed pod přístrojovkou je umístěn nezbytný háček na zavěšení tašky, helmy nabo batohu, který tu má díky ploché podlážce své opodstatnění. Před pravým kolenem se pak nachází multifunkční skříňka zapalování, díky které nejen nastartujete, ale zároveň otevřete podsedadlový prostor, který nabízí dostatek místa pro uložení integrálky a několika dalších drobností. Zabezpečení před případnou sirkou v zapalování je pak samozřejmostí. Klíč je, jak už bývá u Yamahy taktéž zvykem, "ohýbací" a tak kolenům překážet rozhodně nebude.
Zadní části stejně jako té přední dominuje dvojice kulatých světlometů, které působí agresivním dojmem. BW'S tak jen podtrhuje své zaměření na design. Za vzhled a zpracování uděluji jednoznačně známku nejvyšší.
O pohon se stará vzduchem chlazený čtyřtaktní motor se vstřikováním paliva o objemu 125 ccm a maximálním výkonem 6,7 kW. Motor dokáže skútr rozpohybovat až k rychlosti bezmála 100 km/h. Ideální rychlost je však 70 - 80 km/h. Přesně v tomhle rozmezí se skútr cítí doslova jako ryba ve vodě a to vše při spotřebě do 3 l na 100 km.
O bezpečné zastavení se starají brzdy v kombinaci bubnu (vzadu) a kotouče (vpředu). Brzdy mají takřka ideální nástup a velmi dobré rozložení brzdné síly.
Yamaha BW'S 125 je už v základu vybavena bočním i hlavním stojanem. Díky své hmotnosti (cca 121 kg) je manipulace s ní velmi jednoduchá i pro něžné pohlaví.
Díky již zmiňované váze a svým rozměrům (1910 x 715 x 1110) je BW'S výborně ovladatelný. Kolony ve městech jsou tak v sedle téhle Yamahy minulostí. Po klasické zkoušce ve městě, kde nejde hodnotit jinak než kladně, přišla na řadu zkouška druhá a to poněkud netradiční. O offroad vzhledu BW'Ska jsem se zmiňoval hned na začátku, takže nastal čas ho vyzkoušet i mimo asfalt!
Odpružení i "balónové" pneumatiky odvádí svou práci velmi dobře i v lesním terénu. Promo video z Japonska tak skutečně nelže a s BW'S si užívám tolik srandy jako už dlouho ne.
Za celé testování jsem až na pár drobností jako chybějící hodiny nenašel žádný zásadní problém nebo něco, co by mi vysloveně vadilo. BW'S je univerzální skútr, se kterým můžete vyrazit jak do města na nákupy, tak k vodě na pláž nebo třeba na ryby. Tím nejlepším nakonec je cena. Yamaha BW'S 125 je totiž k mání už za 59.990,- Kč.
Technické údaje:
Rozměry | 1910 x 715 x 1110 |
Hmotnost | 121,0 kg |
Startér | elektrický |
Převodovka | automatická s variátorem |
Chlazení | vzduchem |
Objem palivové nádrže | 6 l |
Přední tlumiče | teleskopická vidlice |
Zadní odpružení | kyvná vidlice |
Zdvih pružiny vpředu | 78 mm |
Zdvih pružiny vzadu | 71 mm |
Brzda vpředu | hydraulická kotoučová, Ø 189 mm |
Brzda vzadu | bubnová, Ø 150 mm |
Přední pneumatika | 120/70-12 |
Zadní pneumatika | 130/70-12 |
Světlá výška bez zatížení | 130 mm |
Výška sedadla bez zátěže | 780 mm |
Foto: www.skutrportal.cz, www.ymoto.cz
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (1 komentář)
zban, 9.8.2018 v 21:40
Skútr má páčku přední brzdy na levé straně viz nádobka brzdového válce?
Otevřít diskuzi