srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

14.5.2014

Viktor Hrachovec

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným obsahem a v uvozovkách i výrobcem. Ano, Kawasaki není Kymco, ale všechny 3 skútry, a to včetně zmiňované J300, mají na výrobním štítku nápis KWANG YANG MOTOR CO., LTD alias KYMCO!

Dva sportovci a jeden cesťák, asi tak by se dala tato trojice skútrů velmi stručně charakterizovat. My ale chceme víc než jen stručnou charakteristiku. Všechny 3 skútry (Kymco K-XCT 300i, Kymco Downtown 300i, Kawasaki J300) jsme už v redakci na samostatný test měli. Teď jsme je ale postavili proti sobě v jednom ostrém testu!

03: srovnávací test 300 - která je nejlepší? 02: srovnávací test 300 - která je nejlepší? 04: srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Kymco K-XCT i Kawasaki J300 dávají už na první pohled znát své sportovní ambice. Oba skútry mají kratké sportovní plexi, denní LED svícení a řekněme až uhrančivý pohled. Ani Downtown nijak nezaostává, ale cestovní plexi spolu s širokým "zadkem" zakončeným velkým světlem dává znát, že tady je přece jen něco jinak. Ne hůře, ne lépe, ale jinak.

009: kawasaki j300

010: kymco downtown 011: kawasaki j300 012: kymco k-xct

Jedna krátká obhlídka nám stačí ke zjištění, že společných prvků mají skútry víc než dost, ale přesto je každý z nich ORIGINÁL. Přístrojová deska u Downtowna a Kawy je analogová s palubním počítačem uprostřed. K-XCT  pak vsází na přístrojovku plně digitální. Ovládání na řídítkách je totožné u celé trojice, a to krom jednoho malého detailu. Spínač světel budete u J300 hledat marně. Kawasaki vsadilo na automatiku, která začala být v dnešní době zcela běžná. Nejen díky tomu, ale i díky modrému podsvícení a velmi zdařilému designu hodnotíme přístrojovku Kawy jako tu nejpovedenější.

014: kymco k-xct

Před levým kolenem mají všechny skútry umístěnou neuzamykatelnou schránku opatřenou 12V zásuvkou. Zde na plné čáře boduje K-XCT, které jako jediné nabízí možnost si dvířka jakoby povytáhnout blíž k sobě a tím umožňuje bezproblémově dobíjet navigaci ze zásuvky i za jízdy. Dobíjet navigaci u Downtowna nebo J300 za jízdy je sice možné též, ale jen s otevřenou schránkou a třepotajícími se dvířky.

05: srovnávací test 300 - která je nejlepší?

06: kymco k-xct 07: kawasaki j300 08: kymco downtown

LEDkou osvětlený podsedadlový prostor se u Kymec i Kawy otvírá pomocí multifunkční skříňky zapalování, a to i při nastartovaném motoru, kdy stačí klíček zatlačit dovnitř a pootočit doleva. U J300 a Downtowna podpírá otevřené sedlo plynová vzpěra, která ale zároveň omezuje přístup do kufru. K-XCT žádnou vzpěru nemá a sedlo tak lze otevřít až k řídítkům, což vítáme. Paradoxně je to ale právě K-XCT, které má z celé testované trojice zavazadlový prostor nejmenší a není tak nutné sedlo až tak vyklápět.

015: kawasaki j300 016: kymco k-xct

Když už tu byla řeč o sedlu, nedá nám to, abychom neporovnali i posez a pohodlí, kde už to tak jednoznačné není. Nejpohodlnější sedlo, kam se doslova zaboříte, má J300 následovaná Downtownem a Kymcem K-XCT. Oba sportovce (J300 a K-XCT) ale nechává při delších trasách daleko za sebou Downtown. Ne, že by sedla nějak ztvrdla či změkla, ale je to právě Downtown, který z testované trojice jako jediný umožňuje změnit polohu nohou!!! Při popojíždění po městě a krátkých trasách tu potřebu nemáte, ale při nájezdu několika set km věřte, že si nohy tu a tam rádi natáhnete. K-XCT má navíc v této oblasti ještě jedno mínus. S výškou přes 192 cm budete mít velký problém s koleny, a to i přes sklopný klíček, který má K-XCT jako jediné z celé trojky.

013: srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Brzda spolu s tlačítkem startéru probouzí všechny skútry a nejinak je tomu v tomto testu. O pohon našeho redakčního K-XCT se stará 4-taktní kapalinou chlazený jednoválec se vstřikováním o objemu 298,9 ccm a výkonu 20,4/7 750 (kW/ot. min.). Srdcem J300 je kapalinou chlazený 4-taktní jednoválec se vstřikováním o objemu 299 ccm a výkonu 20,3 kW {28} PS / 7 750 ot. 4-taktní kapalinou chlazený jednoválec se vstřikováním paliva pohání i Dowtowna. Motor má objem 298,9 ccm a výkon 21,9 kW při 7 750 ot. min. Data skoro totožná, ale přece jen nějaká ta desetinka rozdílu se tam najde. Od světel nejrychleji kupředu vyráží K-XCT. Ne, že by to bylo světelnou rychlostí, ale v tomto testu nemá konkurenci. Downtown i J300 mají malou prodlevu a pro pořádek zkoušeli jsme to 3x.

017: kawasaki j300 018: kymco downtown

Chvilka ježdění po městě dává obrovské plus Kawě za snad až dokonale naladěný podvozek. Kočičí hlavy, koleje, retardéry, výmoly a další nerovnosti tlumí takřka neuvěřitelně. Downtown i K-XCT jsou na tom v tomto směru podstatně hůř. Překvapivě naprosto jinak to při jízdě ve dvou cítí batůžek. Spolujezdec, ať už muž či žena, se nejpohodlněji cítí na K-XCT, Downtownu a až naposledy na Kawě. Pro pořádek uvádíme, že při této zkoušce byl z K-XCT odstraněn kufr s opěrkou, který by tak byl jasným zvýhodněním tohoto stroje.

019: srovnávací test 300 - která je nejlepší? 020: srovnávací test 300 - která je nejlepší?

O bezpečné zastavení skoro 200 kg vážících skútrů (K-XCT 184 kg, Downtown 188 kg, J300 191 kg) se starají kotoučové brzdy, které svou práci odvádí u všech třech strojů na výbornou. Nástup není nikterak kousavý, ale pěkně pozvolný a přitom dostatečně razantní. Tady nelze napsat křivého slova, i když na jeden detail jsem si přece jen vzpomněl. Ani jeden skútr nemá ruční brzdu a to je škoda...

023: kawasaki j300 022: srovnávací test 300 - která je nejlepší? 024: kymco k-xct

Spotřeba se během našeho testu pohybovala okolo 3,5 l na 100 km, což považujeme za dobrý průměr. A konečné zhodnocení? Kymco Downtown 300i, Kymco K-XCT 300i i Kawasaki J300 v našem testu obstály. Každý vyniká v určité oblasti. Kawa má dokonalý podvozek, Downtown nabízí možnost změnu polohy nohou, K-XCT umožňuje nabíjet navigaci i za jízdy a má nejrychlejší "odpich". Rozhodujícím faktorem by tak mohla být i cena, která je v případě J300 v černozelené barvě 144 900 Kč (v černé nebo stříbrné metalíze pak 139 900 a ve verzi bez ABS dokonce jen 129 900 Kč). Kymco Downtown je k dostání za 129 900 Kč a K-XCT je v současné době k dostání za akční cenu 109 900 Kč!

021: srovnávací test 300 - která je nejlepší?

025: kawasaki j300 026: kymco downtown 027: kymco k-xct

Konečné rozhodnutí tak necháme na vás. Ať už se rozhodnete pro ten či onen skútr, přejeme vám za celou redakci SP mnoho najetých kilometrů a vždy šťastný a bezpečný návrat.


Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Yamaha BW'S 125

Yamaha BW'S 125

Recenze a testy

24.7.2013

Redakce SP.cz

1

Yamaha BW'S 125 - skútr, který je možné díky novele o silničním provozu řídit od letošního 19.1. s řidičským oprávněním skupiny B, je určen nejen pro náctileté teanegery, které svým vzhledem rozhodně zaujme.

Více

Bleskovky

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Motocykl roku 2018

15.2.2018

Motocykl roku 2018SDA (Svaz dovozců automobilů) vyhlásil již 22. ročník ankety Motocykl roku v České republice. Do ankety bylo nominováno 38 motocyklů, které byly rozděleny do následujících...

Více

PCX ve verzi elektro

12.2.2018

PCX ve verzi elektroFenomén PCX se dočkal i své elektrické verze. Na autosalonu v Tokiu představila Honda svou vlajkovou (nejprodávanější) loď do 150 ccm v provedení elektro. Vše má své pro a proti....

Více

PF 2018

24.12.2017

PF 2018Krásné svátky, krátkou zimu a spoustu šťastných km v roce 2018!!!To vám přejeRedakce SP

Více

MAXSYM TL

12.12.2017

MAXSYM TLO tchajwanských skútrech toho bylo v poslední době napsáno víc než dost, a to především díky Kymcu a jeho novým modelům. Pozadu ale nezůstal ani další tchajwanský výrobce SYM, který...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě      

Více

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz