Honda Rebel

Zase ta Honda ...

5.12.2016

TZ - www.honda.cz

Krátce po EICMĚ představila Honda další novinku pro nadcházející rok, cruiser jménem REBEL. O skútr se sice nejedná, ale vzhledem k tomu, že je to právě Honda, která pro rok 2017 přichází s celou řadou novinek, jsme se rozhodli se o REBELOVI zmínit alespoň okrajově i na našich stránkách.

Model Rebel s řadovým 500ccm dvouválcem, který je určen pro držitele řidičského oprávnění A2, přichází s novým svěžím vzhledem. Díky kombinaci klasického a nového stylu se jedná o atraktivní a snadno ovladatelný stroj, jenž svému majiteli nabízí spoustu prostoru pro další customizaci.

1. Úvod

Pro mnoho jezdců ve věku kolem 20 let – generaci Y, která vyrostla v digitální éře – motocykly znamenají mnohem více, než pouhý dopravní prostředek. Musí ztělesňovat životní styl, přístup a musí svému majiteli umožnit vyjádření vlastní identity. Očekávání těchto jezdců se liší od motocyklového mainstreamu, což se odráží i ve strojích, které je oslovují. Musí vyhovovat jejich životnímu stylu, ale zároveň musí nabízet potenciál pro další individuální úpravy.

Pan Keita Mikura, vedoucí projektu inovativního modelu NM4 Vultus*, těmto požadavkům dobře rozumí. Rád si s těmito pravidly hraje a vytváří stroje, v nichž se snoubí tradice s průlomovými novými nápady a perspektivami. Vedoucím projektu nové Hondy Rebel je pan Mikura-san. Jeho tým vytvořil custom motocykl s klasickým nadčasovým vzhledem, z něhož však zároveň dýchá moderní a progresivní osobitý styl. Dostupný, snadno použitelný a snadno ovladatelný Rebel se vydává vlastní cestou, ale zároveň představuje nepopsané plátno připravené pro vše, co představivost jeho majitele přinese.

2. Informace o modelu

Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe, přičemž tamní konstruktéři se snažili nabídnout představivosti mladší generace jezdců něco jiného, než tradiční cruisery. S 471ccm řadovým dvouválcovým motorem, vyznačujícím se silným záběrem v nízkých otáčkách a hladkým lineárním přísunem výkonu, je Rebel vhodný pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem, a proto je dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky.

Trubkový ocelový rám modelu Rebel je zcela nový a dodává obnažené zádi v „bobber“ stylu svěží a moderní linie. Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku. Pomocí dvou šroubů jej lze navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný.

3. Hlavní vlastnosti

3.1 Vzhled

Po celou dobu vývoje modelu Rebel se konstruktéři soustředili na dvě slova: ‘“JEDNODUCHÝ“ a „SYROVÝ“. Udělat co nejvíce s tak malým základem je již samo o sobě uměním a zkouškou v minimalistickém designu, kde záleží skutečně na každém detailu.

A Rebel ani v tomto ohledu nezklame: díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě, korunované strmě se svažující 11,2litrovou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Při každém pohledu vyzařuje z jeho obnažených linií nekonvenční individualita.

Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel a je zvýrazněno jeho skromné lakování. Vysoko na přídi se nachází sugestivní kruhový světlomet se skleněnou čočkou o průměru 135 mm, upevněný na nosníku z hliníkové slitiny.

Jednodílný ukazatel rychlosti má kompaktní číselník o průměru 100 mm s negativním LCD displejem a modrým podsvícením a vyznačuje se nejen atraktivním vzhledem, ale i dobrou funkčností. Zapalování najdete níže na levé straně nádrže.

Model Rebel bude dostupný v těchto barevných provedeních:

·         černá Graphite Black

·         matná stříbrná metalíza Matte Armored Silver Metallic

·         červená Millennium Red

Sedačku a stupačky spolujezdce lze snadno demontovat. Pro model Rebel bude k dispozici široká nabídka příslušenství na míru, jež zahrnuje trubkový zadní nosič, tašky, štítek a 12V zásuvku.

3.2 Motor

8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy Rebel o objemu 471 cm3 byl převzat ze sportovního modelu CBR500R. S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu. Maximum točivého momentu 44,6 Nm při 6000 ot./min. se snoubí s maximálním výkonem 33,5 kW při 8500 ot./min.

Motor se vyznačuje vynikající rovnováhou mezi fyzickými rozměry a flexibilními výkony. Vrtání a zdvih jsou 67 x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.

Tichý (SV Chain) rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, to snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.

Tření je sníženo přidáním kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání). Solná lázeň AB1, která se používá po nitridování v solné lázni, vytváří membránu chránící před oxidací.

Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované k vyvažovacímu hřídeli a jeho nízká hmotnost umožňuje motoru volně se otáčet se sníženou setrvačností.

Kliková skříň je tvořena odstředivě litými tenkostěnnými prvky. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Hluboká olejová vana pojme 3,2 l. Šestistupňová převodovka s hladkým chodem je navržena tak, aby umožňovala snadné řazení, a to zejména ve městě.

Výfuk s uspořádáním 2-1 obsahuje katalyzátor pro čištění výfukových plynů, odkud procházejí přes první komoru dále do rezonátoru. Výfuk o průměru 120 mm byl navržen ve stylu puškové hlavně a zvuk, který vytváří, je naplněn silnými pulzy, jež dobře ladí s robustním točivým momentem motoru.

3.3 Podvozek

K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho atraktivní trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Závlek činí 110 mm, sklon přední vidlice dosahuje hodnoty 28°; vidlice jsou pod úhlem 30° a výsledkem v kombinaci s rozvorem 1488 mm je nízká výška sedla (690 mm) a uprostřed umístěné stupačky pro vyvážené a neutrální řízení.

Součástí rámu je inovativní zadní smyčka, která odděluje sedadlo od blatníku z texturovaného kovu. Další prostor pro customizaci nabízí šroubovaný pomocný rám z hliníkové slitiny.

Vzdálenost mezi 41mm trubkami přední vidlice činí 230 mm, což přispívá k lepší ovladatelnosti, komfortu a zdůrazňuje celkový styl stroje. Kyvné rameno z ocelových trubek o průměru 45 mm je spojeno s dvěma tlumiči, které umožňují nastavení předpětí ve dvou krocích.

Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 264 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy.

4. Technické parametry

Motor
 
Typ: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC
Zdvihový objem (cm³): 471 ccm
Počet ventilů na válec: 2
Vrtání´zdvih (mm): 67 x 66.8
Kompresní poměr: 10.7
Maximální výkon: 33.5 kW/8,500 rpm
Max. točivý moment: 44.6 Nm/6,000 rpm
Olejová náplň: 3.2 l
Palivový systém: Karburace PGM-FI
Objem palivové nádrže: 11.2 l
Spotřeba paliva: 26 km/l

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
 
Startér: Elektrický
Kapacita baterie: 12 V
Výkon alternátoru: 0.402 kW

HNACÍ ÚSTROJÍ
 
Typ spojky: Mokrá hydraulická
Typ převodovky: 6rychlostní
Stálý převod: Řetěz

RÁM

Typ: Ocelový

PODVOZEK

Rozměry (DxŠxV): 2188 x 820 x 1094
Rozvor kol: 1488 mm
Úhel přední vidlice: 28°
Závlek: 110
Výška sedla: 690 mm
Světlá výška: 136 mm
Pohotovostní hmotnost: 190 kg
Poloměr otáčení: 2.85 m

ODPRUŽENÍ

Typ vpředu: 41mm Teleskopická vidlice
Typ vzadu: Showa, pro-link

KOLA

Velikost ráfku Přední: 16M/C x MT3.00
Velikost ráfku Zadní: 16M/C x MT3.00
Pneumatika vpředu: 130/90-16M/C 67H
Pneumatika vzadu: 150/80-16M/C 71H

BRZDY

Systém ABS, Typ 2kanálové

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
 
Přístroje: Digitální
Světlomet: Žárovka 55 W
Zadní světlo: Žárovka 8.3 W

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

NOVÉ PIAGGIO MP3 400 A DALŠÍ NOVINKY V ŘADĚ MP3

NOVÉ PIAGGIO MP3 400 A DALŠÍ NOVINKY V ŘADĚ MP3

Představujeme

16.6.2021

TZ - Faber moto s. r. o.

0

S modelem MP3 značka Piaggio mistrně vyřešila otázku městské mobility. Piaggio MP3 je první tříkolový skútr na světě a konkrétní odpověď na poptávku po snadno ovladatelných a bezpečných vozidlech, která projedou kolonou stejně lehce, jako se dostanou do centra z příměstského satelitu. Dvě přední...

Více

Piaggio představilo Beverly pro rok 2021

Piaggio představilo Beverly pro rok 2021

Představujeme

20.1.2021

Redakce SP.cz

0

Piaggio představilo nové Beverly pro rok 2021. Je tomu už 20 let co spatřil světlo světa skútr nesoucí název Beverly. Jen do roku 2010 se prodalo přes 270 000 kusů tohoto skútru, což z něj dělá jeden z nejprodávanějších skútrů vůbec! Piaggio pro letošní rok model výrazně inovovalo. Tou hlavní...

Více

Honda inovuje jeden model za druhým. Nejinak je tomu u modelu SH 350i

Honda inovuje jeden model za druhým. Nejinak je tomu u modelu SH 350i

Představujeme

16.11.2020

TZ - www.honda.cz

0

Zvýšený zdvihový objem motoru největšího skútru řady Honda SH umožnil zvýšení maximální rychlosti a zlepšení akcelerace. Motor navíc nově splňuje emisní normu EURO5. Vylepšená konstrukce rámu přispívá k úspoře hmotnosti a nová kapotáž rozvíjí stylistický směr této řady. Světlomet, zadní světlo,...

Více

Honda Forza 350 ccm

Honda Forza 350 ccm

Představujeme

15.10.2020

TZ - www.honda.cz

0

Jak už jsme vás včera informovali, Honda představila pro rok 2021 nový maxiskútr s označením Forza 750. Pro příští rok, se ale řada Forza rozroste nejen o model o obsahu 750 ccm, ale i o model o obsahu 350 ccm, který vám představíme dnes. výšený zdvihový objem motoru středně velkého...

Více

Honda představila novou Forzu 350

Honda představila novou Forzu 350

Představujeme

21.7.2020

Redakce SP.cz

0

Honda představila v Thajsku novou Forzu s nejsilnějším motorem. Srdcem je zcela nový jednoválcový motor o obsahu 329,6 ccm. Skútr jenž byl původně určen jen pro indický trh by se měl, ale v příštím roce objevit i v Evropě!

Více

Bleskovky

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Suzuki Burgman 400 - 2022

8.4.2021

Suzuki Burgman 400 - 2022Rok 2021 ještě ani pořádně nezačal a Suzuki již představilo nového Burgmana 400 pro rok 2022. A v čem bude Burgman 2022 jiný? Především plní emisní normu Euro5 a může se tak...

Více

Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit...

2.3.2021

Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit koncorsium pro vývoj vyměnitelných bateriíSpolečnost Honda podepsala prohlášení o společném záměru s KTM, Piaggio a Yamahou s cílem vytvořit konsorcium pro vývoj vyměnitelných baterií pro motocykly a lehká elektrická...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.