Piaggio MP3

NOVÉ PIAGGIO MP3 400 A DALŠÍ NOVINKY V ŘADĚ MP3

16.6.2021

TZ - Faber moto s. r. o.

S modelem MP3 značka Piaggio mistrně vyřešila otázku městské mobility. Piaggio MP3 je první tříkolový skútr na světě a konkrétní odpověď na poptávku po snadno ovladatelných a bezpečných vozidlech, která projedou kolonou stejně lehce, jako se dostanou do centra z příměstského satelitu. Dvě přední kola a exkluzivní patentovaný systém odpružení, který spojuje bezpečí osobního automobilu s jednoduchostí a praktičností skútru a požitkem z dynamické jízdy na motocyklu na klikaté silnici. Proto Piaggio MP3 dokáže uspokojit skutečně každého: od jezdců hledajících praktičtější ale bezpečnou alternativu až po zkušené motocyklisty, kteří ocení výhody a technické vymoženosti vozidla, jež vytvořilo nový segment a bezkonkurenčně mu vládne.

Nová řada Piaggio MP3

Piaggio MP3 300 hpe
Piaggio MP3 400 hpe (novinka)
Piaggio MP3 400 hpe Sport (novinka)
Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced
 

Nová řada Piaggio MP3 představuje vrchol technologické vyspělosti skútrů vyráběných společností Piaggio Group. Motory kubatur 400 a 500 cm3 umí uspokojit všechny potřeby každodenní mobility. Součástí řady je také Piaggio MP3 300 hpe, model, který se od dvou „maxi“ modelů 400 a 500 výrazně odlišuje, přičemž je vybaven stejnou tříkolovou technologií, ale zároveň má kompaktnější rozměry a výkon, určený především do městského prostředí.

 02: Piaggio MP3

Modely Piaggio MP3 400 hpe a 500 hpe Sport Advanced mají moderní a elegantní vzhled, ve kterém jsou zakomponovány prvky z automobilového světa, špičkové lakování a vysokou úroveň kvality zpracování. Mřížku na přední kapotáži, navrženou designovým studiem Piaggio Group Centro Stile, doplňují moderní směrovky a světla denního svícení s LED technologií. Pokud jde o komfort, v kouřovém čelním plexištítu jsou integrované kryty rukojetí, zatímco polstrování sedla je vyplněno pohodlnou pěnou. To jsou důležité detaily, které kromě dokonalého ergonomického trojúhelníku sedlo-stupačky-řídítka podtrhují vlohy modelů Piaggio MP3 k cestování i každodennímu použití. Velká pozornost byla věnována pohodlí spolujezdce, který si může užívat komfortní velikost svojí části sedla, stejně jako opěrku a ergonomická madla. Spolujezdec může zaujmout uvolněnou jízdní pozici také díky sklápěcím stupačkám. Velký podsedlový prostor, vybavený vnitřním osvětlením a podložkou, byl navržen s ohledem na maximální využitelnost; jeho zhruba obdélníkový půdorys bez schodů a dělících přepážek dokáže využít každý čtvereční centimetr. Pohodlně se do něj vejdou dvě integrální přilby nebo brašna s laptopem. Systém otevírání sedla, který lze ovládat také dálkově pomocí funkce Bike Finder (dálkové zapínání směrovek) a aplikace Piaggio MIA, má elektronické odemykání a praktickou hydraulickou vzpěru, která usnadňuje otevírání a zavírání. Přístrojový panel se skládá ze dvou konvenčních kulatých budíků, na kterých je zobrazena řada moderních funkcí, a multifunkčního digitálního displeje s údaji o spotřebě paliva (průměrné a okamžité), průměrné a maximální rychlosti, stavu paliva, době jízdy a okolní teplotě včetně výstrahy při námraze. Na přístrojovém panelu jsou také hodiny, celkové a denní počítadlo kilometrů a ukazatel napětí akumulátoru. Celkem 11 kontrolek na přístrojovém panelu označuje zapnutá dálková světla, zapnuté směrovky, rezervu paliva, tlak oleje, výstrahu vstřikování, imobilizér, ABS, ASR a výstražná světla. V centrální části přímo pod displejem řada 4 kontrolek signalizuje: zapnutá světla denního svícení; zapnutou aretaci předního odpružení; aktivní parkovací brzdu a funkci aplikace Piaggio MIA. Tlačítka pod řídítky slouží k otevírání sedla a vypínání kontroly trakce ASR.

Vnitřní část přední kapotáže má před koleny jezdce dvě ochranné podložky v barvě sedla. Mezi nimi je praktický výklopný háček na tašku. V přední přihrádce je USB zásuvka, ideální pro dobití telefonu nebo jiného zařízení.

 

Motor Piaggio 400 hpe: výkon a efektivita

Motor 400 MP3 hpe s maximálním výkonem 26 kW (35,4 k) při 7000 ot. za min. a maximálním točivým momentem 37,7 Nm při 5500 ot. za min., postavený na základu předchozího motoru 350 cm3, který nahrazuje, se objevuje v modelu Piaggio MP3 poprvé. Jedná se o čtyřtaktní čtyřventilový jednoválec s kapalinovým chlazením a vstřikováním paliva, který vždy platil za jeden z nejlepších agregátů ve své třídě. Je výjimečný díky několika řešením, převzatým z motocyklu, jako například automatické vícelamelové mokré spojce, která zaručuje lepší a lineární přenos výkonu i při vysoké tepelné zátěži a zamezuje otravnému škubání, s jakým se můžete setkat u konvenční spojky při rozjezdu z místa.

Nicméně, podstatný rozdíl mezi předchozí 350 a novou 400 nespočívá pouze v navýšení zdvihového objemu: přestože inženýři společnosti Piaggio začínali stavět na už tak extrémně účinném motoru, zaměřili se na řadu aspektů s cílem ještě vice vylepšit mechanické a termodynamické vlastnosti a snížit vibrace i hluk.

S využitím delší ojnice s optimalizovanou hmotností a pístu z hliníkové slitiny, který je rovněž lehčí – řešení, která v této třídě nejsou úplně běžná a používají se u motocyklů vyšší kategorie – dosáhli snížení setrvačných sil, což vedlo k omezení vibrací přenášených do vozidla. To vše znamená celkově lepší jízdní komfort, obzvlášť v cestovních rychlostech – a tento aspekt podtrhuje cestovní příměstský charakter modelu Piaggio MP3 400 hpe.

U motoru 400 hpe, který si zachovává výjimečnou charakteristiku lehké a kompaktní kubatury jako 350 (hmotnost a rozměry zůstávají prakticky beze změny), zažívá premiéru inovativní systém patentovaný firmou Piaggio zvaný PCV - Positive Crankcase Ventilation. Ten spočívá ve dvou vrtulích zabudovaných do klikové skříně a pomáhá snížit přetlakové ztráty, což vede ke zvýšení výkonu.

Výkon a točivý moment motoru těží rovněž z nového, speciálně vyvinutého sacího systému a optimalizovaného zdvihu ventilů. Nový progresivní napínák rozvodového řetězu zase přispívá k tiššímu provozu.

Celkovou účinnost pak pomohlo zvýšit několik změn v různých oblastech: mezi ně patří optimalizace spalovacího prostoru pomocí CFD výpočtů, nový vysokotlaký vstřikovač, který lépe atomizuje palivo, či použití oleje s menší viskozitou (5W-40). Převodovka prošla rovněž modernizací a variátor má nyní upravenou konstrukci, díky které se lépe chladí řemen. K tomu pomáhá také ventilátor s větším průměrem.

Nová je rovněž iridiová zapalovací svíčka, stejně jako výkonnější řídící jednotka Magneti Marelli MIUG4 ECU. Zvýšení výkonu ve srovnání s předchozí 350 je výrazné: o 16 % vice výkonu se špičkou o 1500 otáček níže a o 30 % vice točivého momentu, se špičkou o 750 otáček níže jsou hodnoty, která zaručují extrémně kvalitní požitek z jízdy. 

 

Dokonalá bezpečnost: tři kola, ABS a ASR

Všechny modely řady Piaggio MP3 jsou vybaveny antiblokovacím brzdovým systémem ABS a integrovanou kontrolou trakce ASR (Acceleration Slip Regulation). ASR (poprvé představeno v kategorii skútrů značkou Piaggio) se dá snadno vypnout a zajišťuje bezpečnost tím, že zabraňuje proklouznutí zadního kole na nebezpečných površích, jako je mokrý asfalt.

Tříkanálový systém ABS, vyvinutý ve spolupráci s firmou Continental, maximalizuje aktivní bezpečnost tím, že zabraňuje zablokování kol při brzdění a zajišťuje plnou kontrolu nad vozidlem za každých podmínek. Piaggio MP3 je vybaveno kotoučovými brzdami na všech třech kolech, přičemž průměr kotoučů je celých 258 mm. Vyšší bezpečnost a plynulejší jízdu zaručují velká 13palcová přední kola.

Za úspěchem modelů Piaggio MP3 stojí rovněž exkluzivní patentovaná Piaggio technologie dvojitého nezávislého systému zavěšení předních kol ovládaného unikátním přepákováním čtyřmi tyčemi. Náklonový mechanismus tvoří čtyři hliníková ramena s klouby, která jsou pevně spojena s centrální trubkou a dvěma bočními trubkami pomocí čepů a kuličkových ložisek. Uvnitř postranních trubek se otáčí tyče řízení v klasickém jednoramenném uspořádání.

Aretační mechanismus předního odpružení, charakteristický prvek tříkolových italských skútrů, mění dynamickou tvář Piaggia MP3 na statickou. Nastartujte Piaggio MP3 a bude stabilně stát na třech kolech bez potřeby stojanu (který je presto ve výbavě). Pro přepnutí do běžného jízdního režimu stačí přidat plyn nebo stisknout příslušné tlačítko. To znamená, že nemusíte dávat nohy na zem a můžete parkovat Piaggio MP3 kdekoli, snadno a bez námahy.

 

Verze a barvy

Piaggio MP3 400 hpe přichází na trh ve dvou barevných variantách; Nero Lucido a Grigio Materia. Elegantní barevná provedení doplňuje nové černé sedlo a šedé ráfky kol. Piaggio MP3 400 hpe Sport je v nabídce ve čtyřech barevných variantách: Nero Meteora; Bianco Luna, Argento Cometa a Blu Zaffiro. Všechny barvy mají černé ráfky kol a sedla.

 

PIAGGIO MIA: stále ve spojení se smartphonem

Součástí standardní výbavy modelů MP3 400 hpe a MP3 500 hpe Sport Advanced je systém konektivity PIAGGIO MIA, který umožňuje propojení smartphonu (iOS či Android) s elektronickým palubním systémem vozidla přes Bluetooth a nabízí exkluzivní funkce pro ještě hodnotnější a lepší zážitek z jízdy.

Jakmile propojíte váš smartphone s modelem Piaggio MP3 – pomocí aplikace Piaggio, dostupné na App Store nebo Google Play – systém vám umožní vyřizovat telefonické hovory pomocí speciálního tlačítka konektivity umístěného na levém řídítku, a dále můžete využívat hlasového ovládání smartphonu k zahájení hovoru nebo přehrávání hudby z vašeho oblíbeného playlistu.

Kromě telefonování a přehrávání hudby multimediální platforma Piaggio MIA umožňuje využít váš smartphone k zobrazování celé řady užitečných informací o trase, kterou jste projeli a provozním stavu vozidla. Další praktická funkce si pamatuje místo, kde bylo naposledy vypnuto zapalování, a pomůže vám tak najít váš skútr v chaotických částech města. Aplikace umí také zobrazovat otáčky motoru, okamžitý výkon a točivý moment, okamžitou a průměrnou spotřebu paliva, napětí akumulátoru a zvolený jízdní styl. Všechna data se nahrávají do aplikace a dají se vyhodnocovat přímo v telefonu přes sumární statistiky s intuitivní infografikou. Aplikace rovněž umožňuje použít váš smartphone k aktivování praktických funkcí find me a follow me, které zapnutím směrovek, potkávacího světla a klaksonu pomohou najít váš skútr i na tom nejvíce přeplněném parkovišti.

 

Kompletní nabídka příslušenství

Kolekce příslušenství k modelové řadě Piaggio MP3 stojí na jasné designové filozofii: spojit bezkonkurenční jízdní komfort se skutečně každodenní praktičností, která skvěle ladí k roli velkoměstského vozidla.

Velký zadní top box, který lze rychle odepnout, má objem 50 litrů a vejdou se do něj dvě integrální přilby. Horní víko je lakováno stejnou barvou jako skútr a vybaveno pohodlnou opěrkou pro vyšší komfort spolujezdce. Top box je k dispozici rovněž ve verzi o objemu 37 litrů.

Doplňkový čelní plexištít z vysoce kvalitního netříštivého materiálu zajišťuje vynikající ochranu před větrem a špatným počasím. Velká péče byla věnována estetickému zpracování, a vzpěry proto mají stejný odstín jako ostatní detaily na vozidle.

Deka na nohy, čím dál důležitější součást příslušenství pro ty, kdo jezdí bez ohledu na roční období a počasí, je speciálně navržena tak, aby poskytovala maximální ochranu před chladem a deštěm. Myšleno je i na bezpečnost; deka maximálně udržuje stabilitu i ve vysokých rychlostech a její design navíc ladí s vozidlem. Kromě tradiční deky je v nabídce také deka Comfort+, která představuje „hi-end“ koncepci, zvyšující jízdní komfort na maximum po celý rok: je navržena přesně podle tvaru vozidla, voděodolná, modulární, snadno sbalitelná, potažená TPU a vyztužená pruhy proti vlnění / vibrování ve větru.

Pro maximální komfort za každého počasí je v nabídce také sada vyhřívaného příslušenství: vyhřívaná vložka do deky a vyhřívané rukojeti, ovládané vlastním regulátorem se čtyřmi úrovněmi teploty.

V nabídce příslušenství jsou dva systémy proti krádeži, jeden elektronický a jeden mechanický.

Sedlo Comfort+ zaručuje dokonalé pohodlí díky inovativnímu trojrozměrnému elastickému materiálu a optimalizované síle polstrování. Jeho design s kontrastními klíny a elektricky vypalovaným logem mu dodává exkluzivitu.

Piaggio MP3 400 hpe / 400 hpe Sport – Technické údaje

Motor: Čtyřtaktní jednoválec
Zdvihový objem motoru: 399 cm3
Vrtání x zdvih: 84 mm x 72 mm
Výkon: 26 kW (35,3 k) při 7000 ot. za min.
Točivý moment: 37,7 Nm při 5500 ot. za min.
Ventilový rozvod: SOHC se 4 ventily
Palivový systém: Elektronické vstřikování
Zapalování: Elektronické s proměnlivým předstihem zabudované do řídící jednotky vstřikování. Uzavřený okruh s Lambda sondou ve výfuku. Elektronický imobilizér, blokující vstřikovací čerpadlo po naklonění. Kontrola trakce (ASR)
Chlazení: Kapalinou
Mazání: Suchá vana
Startér: Elektrický se setrvačníkem v olejové lázni
Převodovka: Automatická s variátorem
Spojka: Odstředivá vícelamelová v olejové lázni
Rám: Dvojitý kolébkový z vysokopevnostních ocelových trubek
Přední odpružení: Lichoběžníkové kloubové - zdvih: 85 mm. Elektro-hydraulický systém aretace
Zadní odpružení: Dva hydraulické tlumiče s nastavitelným předpětím pružin ve 4 polohách - zdvih: 102 mm
Přední brzdy: Dva kotouče 258 mm
Zadní brzda: Kotouč 240 mm
Brzdový systém: ABS s brzdným účinkem integrovaným do pedálu
Ráfky předních kol: Z hliníkové slitiny 13" x 3.00
Ráfek zadního kola: Z hliníkové slitiny 14" x 4.00
Přední pneumatiky: Bezdušové 110/70-13”
Zadní pneumatika: Bezdušová 140/70-14''
Délka/šířka: 2200 mm / 800 mm
Rozvor: 1560 mm
Výška sedla: 790 mm
Objem palivové nádrže: 13,2 litru (včetně rezervy 1,8 litru)
Spotřeba (WMTC): 3,8 l/100 km
Emise CO2 (WMTC): 89 g/km
Emisní norma: Euro 5

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Piaggio představilo Beverly pro rok 2021

Piaggio představilo Beverly pro rok 2021

Představujeme

20.1.2021

Redakce SP.cz

0

Piaggio představilo nové Beverly pro rok 2021. Je tomu už 20 let co spatřil světlo světa skútr nesoucí název Beverly. Jen do roku 2010 se prodalo přes 270 000 kusů tohoto skútru, což z něj dělá jeden z nejprodávanějších skútrů vůbec! Piaggio pro letošní rok model výrazně inovovalo. Tou hlavní...

Více

Honda inovuje jeden model za druhým. Nejinak je tomu u modelu SH 350i

Honda inovuje jeden model za druhým. Nejinak je tomu u modelu SH 350i

Představujeme

16.11.2020

TZ - www.honda.cz

0

Zvýšený zdvihový objem motoru největšího skútru řady Honda SH umožnil zvýšení maximální rychlosti a zlepšení akcelerace. Motor navíc nově splňuje emisní normu EURO5. Vylepšená konstrukce rámu přispívá k úspoře hmotnosti a nová kapotáž rozvíjí stylistický směr této řady. Světlomet, zadní světlo,...

Více

Honda Forza 350 ccm

Honda Forza 350 ccm

Představujeme

15.10.2020

TZ - www.honda.cz

0

Jak už jsme vás včera informovali, Honda představila pro rok 2021 nový maxiskútr s označením Forza 750. Pro příští rok, se ale řada Forza rozroste nejen o model o obsahu 750 ccm, ale i o model o obsahu 350 ccm, který vám představíme dnes. výšený zdvihový objem motoru středně velkého...

Více

Honda představila novou Forzu 350

Honda představila novou Forzu 350

Představujeme

21.7.2020

Redakce SP.cz

0

Honda představila v Thajsku novou Forzu s nejsilnějším motorem. Srdcem je zcela nový jednoválcový motor o obsahu 329,6 ccm. Skútr jenž byl původně určen jen pro indický trh by se měl, ale v příštím roce objevit i v Evropě!

Více

QUADRO QV3 se představuje v edici EDELWEISS

QUADRO QV3 se představuje v edici EDELWEISS

Představujeme

11.4.2019

TZ - msa-germany.de

0

Na několika mezinárodních výstavách švýcarský výrobce vícekolových skútrů QUADRO VEHICLES S.A. ukázal v prototypovém stadiu velmi atraktivní verzi svého tříkolového vozidla QV3, kterou pojmenoval ve jménu své alpské tradice jednoduše EDELWEISS.

Více

Bleskovky

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Suzuki Burgman 400 - 2022

8.4.2021

Suzuki Burgman 400 - 2022Rok 2021 ještě ani pořádně nezačal a Suzuki již představilo nového Burgmana 400 pro rok 2022. A v čem bude Burgman 2022 jiný? Především plní emisní normu Euro5 a může se tak...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.