HONDA SH350i, modelový rok 2022
Po rozsáhlé modernizaci v roce 2021 – která zahrnovala více výkonu díky objemnějšímu motoru a kompletní stylistickou obměnu – vstupuje vrcholný model řady Honda SH do roku 2022 nezměněn. Nabídku obohacují dvě nové výrazné verze „Sporty Edition“ s novými barvami a s dalšími designovými prvky. Výbava zahrnuje inteligentní klíč Smart Key, systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC), LED světla, LCD přístrojový panel a USB-C zásuvku ve schránce pod sedlem.
Pokud se rozhlédnete po evropských hlavních městech, všude kolem sebe spatříte v pohybu dvě písmena: SH. V Evropě se během uplynulých 37 let prodal více než milión skútrů řady SH, což názvu SH propůjčuje status značky ve značce, k němuž přispívá i známá kvalita zpracování a spolehlivost typická pro výrobky Honda.
Model SH300i se svým kompaktním designem s rovnou podlahou, otevřeným rámem a 16palcovými koly vpředu i vzadu má všechny charakteristické rysy rukopisu SH a přináší i něco navíc – výkonný motor pro maximální odezvu při jízdě po městě i na dálnici.
Navíc se jednalo o první model značky Honda, který v roce 2015 splnil emisní normu EURO4; kromě toho s sebou úpravy motoru přinesly také nárůst točivého momentu a snížení spotřeby paliva. Stroj dostal svalnatější vzhled a podvozek prošel úpravami, které přispěly ke zvětšení odkládacích prostor a zachovaly jeho prvotřídní ovladatelnost. V modelovém roce 2019 stroj získal systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) a inteligentní klíč Smart Key a v roce 2021 příběh pokračoval: SH350i získal objemnější motor, a tedy i více výkonu a točivého momentu, přičemž jeho pozici dokonale univerzálního skútru ještě více upevnil nový elegantní design.
Do modelového roku 2022 SH350i vstupuje ve dvou ‘Sporty Edition’ verzích, které ještě více zvyšují jeho atraktivitu.
eSP+ motor modelu SH350i disponuje maximálním výkonem 21,5 kW a svou sílu dává najevo v celém rozmezí otáček, což je zárukou rychlé akcelerace. Motor plní emisní normu EURO5.
Zcela nový vzhled je dalším krokem postupného vývoje receptury strojů SH založené na kompaktních rozměrech a praktičnosti pro každodenní použití jak při jízdě, tak při parkování. Pod elegantním pláštěm se skrývá lehký hlavní rám. USB zásuvka je umístěna ve schránce pod sedlem, přístrojový panel je tvořen LCD displejem.
Model SH350i pro rok 2022 bude dostupný v následujících barevných provedeních:
Bílá perleťová Pearl Cool White
Matná červená metalíza Mat Carnelian Red Metallic
Matná stříbrná metalíza Mat Ruthenium Silver Metallic
Černá
Dvě verze Sporty Edition:
Šedá perleťová Pearl Falcon Gray **NOVINKA**
Matná černošedá metalíza Mat Blacky Gray Metallic **NOVINKA**
Obě provedení Sporty Edition jsou vybavena několika dalšími prémiovými prvky: matně šedými koly, spodními prvky vidlice, zadním nosičem a kryty motoru, dále pak červenými švy na sedle, červenými a šedými proužky na kolech či červeným logem Honda v přední části a červeným logem SH na boku.
SH350i je skútr, který je na silnici vždy dobře rozpoznatelný díky svým prémiovým SH tvarům kombinovaným s novým designem vycházejícím z proporcí jeho menšího sourozence a bestselleru SH125i. Jeho charakteristickými rysy jsou „svalnaté proporce“ a „povrchové napětí“. Stroj se odlišuje zejména svým „obličejem“: LED světlomet je nově tvořen centrálním hlavním prvkem, který odděluje dva potkávací světlomety, zatímco poziční světla se nacházejí nad krytem řídítek a vytvářejí štíhlý a moderní vizuální podpis. Na zádi je mezi hliníkovými madly pro spolujezdce elegantně umístěno zadní LED světlo a ukazatele směru.
Funkce je však u každého SH stejně důležitá jako vzhled. Jízdní pozice poskytne pohodlí jezdcům různých velikostí a zajišťuje uvolněné, vzpřímené držení těla s dobrým výhledem všemi směry. Celková délka skútru je 2 160 mm, šířka činí 742 mm a výška je 1 161 mm. Minimální světlá výška dosahuje 131 mm.
Pod sedlem je prostor pro uložení integrální přilby, sedlo se nachází ve výšce příjemných 805 mm (pouze o 5 mm více než u SH125/150). K dispozici je také USB-C zásuvka, která umožňuje pohodlné nabíjení mobilních zařízení. Standardní plochá podlaha u skútrů řady SH (její šířka dosahuje 435 mm) umožňuje přepravu předmětů a usnadňuje jezdci nastupování i vystupování. Praktickým doplňkem je také sklopný háček na předním panelu.
Atraktivní LCD přístrojový panel obsahuje všechny kontrolky – včetně indikace zásahů HSTC a ABS – elegantně uspořádané kolem středového digitálního rychloměru a otáčkoměru. Veškeré ovládání přístrojového panelu se provádí prostřednictvím tlačítek A/B na levé rukojeti.
Přední a zadní ukazatele směru jsou vybaveny funkcí automatického vypínání a systémem výstražných světel pro nouzové brzdění. Pokud ABS rozpozná probíhající brzdění, nouzové ukazatele směru svým blikáním upozorní ostatní účastníky silničního provozu.
Praktickým prvkem, který usnadňuje rušný život v pohybu, je inteligentní klíč Smart Key, který kromě zapalování a schránky v kapotáži ovládá také volitelný 35litrový vrchní kufr. S inteligentním klíčem v kapse jezdce se kufr automaticky odemkne a poté, co jezdec od stroje odejde, se opět zamkne. Je možné ho zamknout také přímo klíčem.
Nový motor enhanced Smart Power+ (eSP+) u modelu SH350i dosahuje díky rozsáhlému využití technologií pro snižování tření nejen vynikajících ekologických parametrů, ale také vysokého výkonu.
Kapalinou chlazený čtyřventilový SOHC agregát s přímým vstřikováním paliva disponuje maximálním výkonem 21,6 kW při 7 500 ot./min. a maximálním točivým momentem 32 Nm při 5 250 ot./min. Z klidu SH350i akceleruje na vzdálenost 200 m za 10,2 s.
Vrtání motoru je 77 mm, zdvih 70,7 mm; kompresní poměr činí 10,5:1. Válečkové vahadlo, radiální kluzná ložiska klikového hřídele a uzavřená kliková skříň jsou zárukou dlouhodobé spolehlivosti i vysokého výkonu. Lepšímu chlazení pístu napomáhá olejová tryska pocházející z modelu CRF450R, která rozstřikuje olej na spodní stranu pístu, čímž se zlepšuje časování zapalování a zvyšuje se účinnost spalování. Objem olejové náplně činí 1,85 litru.
Vzduch je přiváděn přes 5,5litrovou vzduchovou komoru. Škrticí klapka o průměru 36 mm přivádí s maximální efektivitou palivo k sacím ventilům o průměru 28 mm. Sání zajišťuje efektivní přívod vzduchu do motoru a díky vířivému proudění ve válci je zajištěno rovnoměrné prohoření paliva. Výfukové plyny z válce vycházejí přímým výfukovým potrubím.
Pro snížení odporu výfukových plynů je tlumič výfuku opatřen dvěma komorami. Trubka vedoucí do expanzní komory společně s velikostí a umístěním katalyzátoru byly optimalizovány pro lepší průtok a čištění spalin.
Vnitřní tření se podařilo dále snížit díky o 5 mm předsunutému válci, hydraulickému nastavování vačkového řetězu a sacímu čerpadlu. Podobně jako u dalších výkonných strojů i zde čerpadlo snižuje vnitřní tlak v motoru, snižuje promíchávání oleje a vyznačuje se nižšími sacími ztrátami a vnitřním rotačním třením. Vyvažovací hřídel dále snižuje vibrace a přispívá k hladké a příjemné jízdě.
Automatická odstředivá spojka přenáší sílu motoru na převodovku V-Matic s převodovými poměry zvolenými s ohledem na pružnou reakci v nízkých rychlostech a na dynamickou akceleraci. Koncový převod je zajištěn klínovým řemenem.
Motor je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Systém detekuje rozdíl mezi otáčkami předního a zadního kola, vypočítává případný prokluz a na základě těchto údajů upraví pomocí vstřikování točivý moment motoru tak, aby se obnovila trakce zadního kola. Systém HSTC lze zapnout nebo vypnout spínačem na levé rukojeti. Zásah systému HSTC při jízdě je indikován blikající ikonou „T“ na digitálním displeji.
Spotřeba paliva činí pouhých 3,3 l/100 km (v režimu WMTC); 9,1litrová palivová nádrž tak umožňuje dojezd přes 270 km.
Osvědčený podvozek modelu SH350i má za úkol zajistit dynamiku a vyváženost ve všech situacích. V rámci změn pro rok 2021 došlo k úpravě průměrů a tloušťky stěn trubek. Materiály jednotlivých součástí rámu přispěly k lepší stabilitě a komfortu při vyšších rychlostech a zároveň přispěly k tomu, že rám je o 1 kg lehčí.
Skvělé pohlcování nerovností 35mm teleskopickou vidlicí, dvěma zadními tlumiči, kyvným ramenem z litého hliníku a olejovou vzpěrou pod motorem, která napomáhá lepší ovladatelnosti a přispívá k pohlcování rázů.
Sklon přední vidlice a závlek činí 27°5’/99 mm, rozvor kol dosahuje 1 452 mm a řídítky lze ze středové polohy otáčet v úhlu 45°. Pohotovostní hmotnost dosahuje 174 kg.
Pneumatiky mají rozměr 110/70-16 vpředu a 130/70-16 vzadu; dvoukanálový systém ABS je spojen s jedním 256mm kotoučem vpředu a s jedním 256mm kotoučem vzadu.
Pro model SH350i bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda. Patří sem:
35litrový inteligentní vrchní kufr a zadní nosič
Plexi štítek s chrániči rukou
Vyhřívané rukojeti
Krycí plachta
Technické parametry
MOTOR
Typ: Čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
Zdvihový objem (cm³): 330 cm3
Počet ventilů na válec: 4
Vrtání ´ zdvih (mm):: 77 x 70,7 mm
Kompresní poměr: 10,5 : 1
Maximální výkon: 21,6 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment: 32 Nm při 5 250 ot./min.
Olejová náplň: 1,85 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže: 9,1 l
Emise CO2 (WMTC): 77,8 g/km
Spotřeba paliva: 3,3 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startování: Elektrické
Kapacita baterie: 12 V / 11,6 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky: Automatická, odstředivá
Typ převodovky: V-Matic
Stálý převod: Klínový řemen
RÁM
Typ: Rám z ocelových trubek
PODVOZEK
Rozměry (DxŠxV): 2 160 x 742 x 1 161 mm
Rozvor kol: 1 452 mm.
Záklon rejdového čepu: 27,5°
Závlek: 99 mm
Výška sedla: 805 mm
Světlá výška: 157,8 mm
Pohotovostní hmotnost: 174 kg
Poloměr otáčení: 2,2 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu: 35mm teleskopická vidlice
Typ vzadu: Kyvné rameno s duálními tlumiči
KOLA
Velikost ráfku přední: 16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
Velikost ráfku zadní: 16 x MT2.75, U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
Pneumatika vpředu: 110/70-16
Pneumatika vzadu: 130/70-16
BRZDY
Systém ABS, Typ: 2kanálový
Vpředu: Jeden kotouč o průměru 256 mm s dvoupístovým třmenem
Vzadu: Jeden 256mm kotouč s jednopístovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel: LCD displej obsahující rychloměr, palivoměr a ukazatel teploty, ukazatel ručičkového typu, hodiny, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatel spotřeby paliva, indikátor systému Honda SMART Key
Světlomet: LED
Zadní světlo: LED
Související články
NOVÉ PIAGGIO MP3 400 A DALŠÍ NOVINKY V ŘADĚ MP3
S modelem MP3 značka Piaggio mistrně vyřešila otázku městské mobility. Piaggio MP3 je první tříkolový skútr na světě a konkrétní odpověď na poptávku po snadno ovladatelných a bezpečných vozidlech, která projedou kolonou stejně lehce, jako se dostanou do centra z příměstského satelitu. Dvě přední...
Piaggio představilo Beverly pro rok 2021
Piaggio představilo nové Beverly pro rok 2021. Je tomu už 20 let co spatřil světlo světa skútr nesoucí název Beverly. Jen do roku 2010 se prodalo přes 270 000 kusů tohoto skútru, což z něj dělá jeden z nejprodávanějších skútrů vůbec! Piaggio pro letošní rok model výrazně inovovalo. Tou hlavní...
Honda inovuje jeden model za druhým. Nejinak je tomu u modelu SH 350i
Zvýšený zdvihový objem motoru největšího skútru řady Honda SH umožnil zvýšení maximální rychlosti a zlepšení akcelerace. Motor navíc nově splňuje emisní normu EURO5. Vylepšená konstrukce rámu přispívá k úspoře hmotnosti a nová kapotáž rozvíjí stylistický směr této řady. Světlomet, zadní světlo,...
Honda Forza 350 ccm
Jak už jsme vás včera informovali, Honda představila pro rok 2021 nový maxiskútr s označením Forza 750. Pro příští rok, se ale řada Forza rozroste nejen o model o obsahu 750 ccm, ale i o model o obsahu 350 ccm, který vám představíme dnes. výšený zdvihový objem motoru středně velkého...
Honda představila novou Forzu 350
Honda představila v Thajsku novou Forzu s nejsilnějším motorem. Srdcem je zcela nový jednoválcový motor o obsahu 329,6 ccm. Skútr jenž byl původně určen jen pro indický trh by se měl, ale v příštím roce objevit i v Evropě!
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi