HONDA SH300i, modelový rok 2016 - prodej zahájen
Model SH300i byl výrazně inovován tak, aby se zlepšila jeho akcelerace při současném snížení spotřeby paliva a získal ostřeji řezaný vzhled díky přepracované kapotáži a osvětlení LED. Dále se zvýšila jeho praktičnost díky klíčovému systému Honda SMART Key, standardně montovanému ABS a vnitřnímu prostoru pro integrální přilbu. Přepracovaný motor je první jednotkou značky Honda, která splňuje normu Euro 4. Tento model bude k dispozici ve verzi s ABS a horním kufrem za cenu 134 900,- Kc včetně DPH.
V Evropě se během uplynulých 30 let prodal více než milión skútrů řady SH, což názvu SH propůjčuje status vlastní značky ve značce. Tato dvě písmena se stala synonymem špičkového výkonu a prvotřídního designu, podtrženého pověstnou konstrukční kvalitou a spolehlivostí firmy Honda.
Model SH300i se svým kompaktním designem s rovnou podlahou, otevřeným rámem a 16palcovými koly vpředu i vzadu má všechny charakteristické rysy rukopisu SH, a přináší i něco navíc – výkonný motor pro maximální odezvu při jízdě po městě i dálnici.
Tento model, který dlouho platil za nepřekonatelný stroj do města, prošel v roce 2015 výrazným vývojem a přináší spojení svěžích moderních linií s rychlejší reakcí motoru od volnoběhu, nižší spotřebou paliva a ještě jednodušší univerzální využití posilující jeho postavení skutečné moderní klasiky.
Michio Atsuchi – vedoucí projektu (LPL) SH300i:
„První model SH300i přinesl do našeho portfolia SH vzrušující vlastnosti, velmi rychlou akceleraci a výkon pro agilní dynamiku. Proto byli vývojáři potěšeni, když jej jeden novinář označil za „dokonalou zbraň do Říma“. Nejnovější model je ještě elegantnější, pohodlnější, agilnější a stylovější. A má navíc lepší akceleraci!“
Informace o modelu
Nový SH300i staví na osvědčeném základu řady SH a přináší úplně nový ocelový rám s trochu delším rozvorem kol, a to při zachování charakteristického vynikajícího ovládání skútrů SH. Nyní však nabízí ještě objemnější prostor pod sedlem, který pojme integrální přilbu.
Kapalinou chlazený jednoválec se zdvihovým objemem 279 cm3 a elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI modelu SH300i, který si svou pověst získal díky skvělému výkonu za jakýchkoli podmínek a pružné odezvě na plyn, má nyní vyšší točivý moment pro okamžitou akceleraci při nízkých až středních otáčkách. Je to silné, ochotně se vytáčející a dobře vyvážené hnací ústrojí, dokonalé pro hustý městský provoz i pro příjemné, dlouhé vyjížďky mimo město. Pro rok 2015 došlo také k výraznému snížení spotřeby paliva díky technologii zajišťující nižší tření. Přepracovaný motor je první jednotkou značky Honda, která splňuje normu Euro 4.
Díky drobným změnám je nyní poloha jezdce trochu víc vzpřímená a neutrální, umožňující snadný došlap na vozovku. Nový model je oproti tomu předchozímu o 1 kg lehčí, což přispívá k lehkosti a čipernosti skútru, který je nyní standardně vybaven i dvoukanálovým systémem ABS.
Z nových linií, jakož i předních a zadních světel modelu SH300i s technologií LED, nyní vyzařuje síla a účelnost. K pohodlí řidiče a bezpečnosti samotného stroje přispívá i systém Honda SMART Key.
Vzhled a výbava
V roce 2015 přináší zatím poslední verze osvědčené designové koncepce modelu SH300i, vyjádřené heslem „síla a důstojnost“, nové linie a detaily, které podporují jeho prémiovou a sportovní pozici. Výrazná přední část dává okamžitě najevo příslušnost k řadě SH, zatímco kapotáž prošla přepracováním pro dosažení pevnějšího a svalnatějšího vzhledu. Přední a zadní LED světla působí ostře a osobitě.
S novým vzhledem se pojí i vyšší praktičnost. Zdokonalený úložný prostor pod sedlem, do kterého se nyní vejde i integrální přilba, zvyšuje pohodlnost každodenního popojíždění se skútrem. Využitelnost i bezpečnost modelu SH300i pak zvyšuje vybavení systémem Honda SMART Key. Kompaktní klíč (který má řidič u sebe) funguje ve spojení s voličem režimů, jenž se nachází na pravé vnitřní straně krycího panelu, spíná zapalování a umožňuje uvolnění sedadel, pokud se jezdec nachází ve vzdálenosti do dvou metrů od stroje.
Sedlo ve výšce 805 mm (jen o 5 mm výše než u modelů SH125/150) umožňuje snadnou ovladatelnost a standardní rovná podlaha řady SH (o šířce 435 mm) usnadňuje převážení nákladu i nastupování a sestupování jezdce. Jízdní pozice vyhovuje řidičům nejrůznější postavy a zajišťuje uvolněné, vzpřímené držení těla s dobrým výhledem všemi směry. Celková délka skútru je 2131 mm, šířka činí 728 mm a výška je 1193 mm. Minimální světlá výška obnáší 130 mm.
SH300i se bude pro modelový rok 2016 vyrábět v šesti barvách, kterými jsou:
Bílá perleťová „Cool“
Matná šedá metalická „Cynos“
Stříbrná metalická „Moondust“
Červená perleťová „Sienna“
Pro majitele modelu SH300i je připravena řada originálního příslušenství Honda, díky němuž si mohou vytvořit svého dokonalého partnera na dlouhé dojíždění. Jedná se například o barevně sladěný 35litrový horní box, štít proti větru, chrániče řídítek, vyhřívané rukojeti, alarm a U-zámek.
Podvozek
Zbrusu nový rám z ocelových trubek zahrnuje celou řadu detailů umožňujících zvýšení přepravní kapacity, a to při současném zachování hbitosti a agility modelu SH300i. Vedle rozvoru kol o délce 1438 mm (což je o 16 mm více než u předchozího modelu) byl o 1° snížen úhel uložení motoru a u zadního tlumiče je nyní použit 44mm zdvih (oproti dřívějším 52 mm). Spojovací systém Oleo, montovaný pod motorem, zlepšuje pocit z řízení a pohlcuje rázy.
Odsazení vidlice a závlek činí 27°30’/98 mm a řídítky lze ze středové polohy otáčet v úhlu 45°. Přední teleskopické vidlice žehlí nerovnosti a přitom umožňují bezpečné řízení s přesnou odezvou, zatímco zadní kyvné rameno z hliníkové slitiny zajišťuje nekompromisní stabilitu a klidnou jízdu. Hmotnost (vč. provozních kapalin) byla snížena na 169 kg.
Přední pneumatika má rozměr 110/70-16, zadní pak 130/70R16 a standardně montované dvoukanálové ABS ovládá 256mm jednokotoučové brzdy vpředu i vzadu.
Motor
Nová pohonná jednotka modelu SH300i s nízkými emisemi je prvním motorem značky Honda, který splňuje normu EURO 4. Motor je osazen 4ventilovou hlavou s rozvodem SOHC s vrtáním a zdvihem 75 x 68,5 mm a kompresním poměrem 10,5:1. Maximálního výkonu 18,5 kW motor dosahuje při 7500 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 25,5 Nm při 5000 ot./min. Ve srovnání s výběhovým modelem bylo obětováno něco málo výkonu ve vyšších otáčkách ve prospěch vyššího točivého momentu v nízkém až středním pásmu a větší síly pro rozjezdy a pružné zrychlení v husté dopravě.
Současně se podařilo zlepšit o 8,8 % úspornost motoru na hodnotu 33,3 km/l paliva (v režimu WMTC) díky použití ložisek s nízkým třením a přepracovanému profilu vačky, internímu nastavení upravujícímu tlak oleje a díky sníženému výkonu alternátoru (vzhledem k osvětlení pomocí LED) – z 22,5 A na hodnotu 20,5 A. Na 9l nádrž lze ujet 280 km.
Technické parametry
MOTOR
Typ: Kapalinou chlazený 4taktní jednoválec s rozvodem SOHC; splňující normu Euro 4
Zdvihový objem: 279,1 cm3
Vrtání ´ zdvih: 72 x 68,5 mm
Kompresní poměr: 10,5:1
Maximální výkon: 18,5 kW při 7500 ot./min.
Max. točivý moment: 25,5 Nm při 5000 ot./min.
Olejová náplň: 1,7 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže: 9,0 l
Spotřeba paliva: 3,0 l/100 km (režim WMTC)
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startér: elektrický
Kapacita baterie: 12 V – 11,6 AH
Výkon alternátoru: 240 W
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky: Automatická, odstředivá
Typ převodovky: V-Matic
Stálý převod: Klínový řemen
RÁM
Typ: Rám z ocelových trubek
PODVOZEK
Rozměry (D´Š´V): 2131 x 728 x 1193 mm
Rozvor kol: 1438 mm
Úhel přední vidlice: 27° 30'
Závlek: 98 mm
Výška sedla: 805 mm
Světlá výška: 130 mm
Pohotovostní hmotnost: 169 kg (vpředu: 65 kg; vzadu: 104 kg)
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu: 35mm teleskopická vidlice
Typ vzadu: Kyvné rameno s duálními tlumiči
KOLA
Typ Přední: U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
Typ Zadní: U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny
Velikost ráfku Přední: 16 x MT2,75
Velikost ráfku Zadní: 16 x MT3,50
Pneumatika vpředu: 110/70-16
Pneumatika vzadu: 130/70-16 (61S)
BRZDY
Systém ABS, Typ: ABS
Typ vpředu: 256 mm x 4,5 mm hydraulická kotoučová s dvoupístovými třmeny; odvrtaný rotor s polymerovými destičkami; ABS
Typ vzadu: 256 mm x 5 mm hydraulická kotoučová s jednopístovým třmenem, polymerovými destičkami a ABS
PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA
Přístrojový panel: Rychloměr, palivoměr a ukazatel teploty, ukazatel ručičkového typu, hodiny, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatel spotřeby paliva, indikátor systému Honda SMART Key.
Světlomet: LED
Poziční osvětlení: LED
Zadní světlo: LED
Související články
HONDA FORZA 300, modelový rok 2020
Skútr Honda Forza 300 se v roce 2018 kompletně proměnil do lehkého, kompaktního a sportovně laděného stroje s prvotřídní výbavou zahrnující elektricky nastavitelný štít, kompletní LED osvětlení a volitelný 45litrový vrchní kufr s odemykáním pomocí inteligentního klíče. Novinka navíc jako první...
Honda SH300i 2016
Za posledních 30 let se v Evropě prodalo více jak 1 000 000 skútrů s označením SH! Pro rok 2016 byl model SH výrazně modernizován. Nabídne tak nejen rychlejší akceleraci, nižší spotřebu, kompletní LED osvětlení a další vymoženosti, které z SH dělají TOP skútr této tradiční japonské...
HONDA SH350i, modelový rok 2022
Po rozsáhlé modernizaci v roce 2021 – která zahrnovala více výkonu díky objemnějšímu motoru a kompletní stylistickou obměnu – vstupuje vrcholný model řady Honda SH do roku 2022 nezměněn. Nabídku obohacují dvě nové výrazné verze „Sporty Edition“ s novými barvami a s dalšími designovými prvky....
NOVÉ PIAGGIO 1 PŘIJÍŽDÍ DO ČESKA
PIAGGIO PŘEDSTAVUJE NOVOU GENERACI E-SKÚTRŮ PRO MĚSTSKOU MOBILITU: KVALITA, TECHNOLOGIE, SPOLEHLIVOST A BEZPEČNOST POPRVÉ V JEDNOM JEDNODUCHÉM, SNADNO OVLADATELNÉM A LEHKÉM ELEKTRICKÉM SKÚTRUPIAGGIO 1 SI ZACHOVÁVÁ VEŠKERÉ PRÉMIOVÉ VLASTNOSTI TYPICKÉ PRO SKÚTRY PIAGGIO: DESIGN A CIT PRO DETAIL,...
Do evropské nabídky společnosti Honda se vrací modely Super Cub a Monkey
Do evropské nabídky značky Honda se vrací modely C125 Super Cub a Monkey 125. Se zcela novými vzduchem chlazenými motory, které splňují emisní normu EURO5, vylepšenými podvozky se zaměřením na komfort, či výraznými novými barvami je tak dvojice stálic v modelové řadě Honda i nadále připravena...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (1 komentář)
TomHorn, 16.9.2015 v 16:25
Za mě rozhodně palec nahoru zejména za LED osvětlení a posílení spodku a středu pásma otáček. Jen bych rád věděl co si mám představit pod pojmem Spojovací systém Oleo ? Tom
Otevřít diskuzi