1967

Do evropské nabídky společnosti Honda se vrací modely Super Cub a Monkey

12.7.2021

TZ - www.honda.cz

Do evropské nabídky značky Honda se vrací modely C125 Super Cub a Monkey 125. Se zcela novými vzduchem chlazenými motory, které splňují emisní normu EURO5, vylepšenými podvozky se zaměřením na komfort, či výraznými novými barvami je tak dvojice stálic v modelové řadě Honda i nadále připravena vyvolávat úsměvy na tvářích evropských zákazníků. Honda Super Cub, jež je nejprodávanějším motorovým vozidlem na světě (od roku 1958 se na celém světě prodalo přes 100 miliónu kusů tohoto stroje), přichází s novým a výkonnějším vzduchem chlazeným SOHC motorem, který se vyznačuje mimořádně nízkou spotřebou paliva 1,5 l/100 km (v režimu WMTC). Hbitý Super Cub je doma především na rušných městských ulicích. Ruku v ruce s vylepšeným motorem proto přichází i vyšší jízdní komfort, a to díky upravenému odpružení, které dělá jízdu ve městech ještě pohodlnější. Ikonické proporce modelu Super Cub ve tvaru písmene „s“ zůstaly zachovány. Kromě kompletního LED osvětlení je stroj nově standardně vybaven sedlem a stupačkami pro spolujezdce. Letos je tento styl ještě více zdůrazněn zcela novou matně šedou metalickou barvou Mat Axis Grey Metallic, kterou doplňují klasická červená sedla odkazující na původní model z roku 1958. Společně s modelem Super Cub se do evropské modelové řady pro rok 2022 vrací i oblíbená Honda Monkey. Po dlouho očekávaném návratu v roce 2018 v podobě zábavného a praktického motocyklu pro 21. století Monkey dostává nový motor splňující normu EURO5, který disponuje maximálním výkonem 6,9 kW a točivým momentem 11 Nm při vynikající spotřebě 1,5 l/100 km. Vzhledem k potenciálnímu dojezdu na 5,6litrovou nádrž přes 370 km tento stroj nově získal větší 5stupňovou převodovku, která zpříjemní zejména delší jízdy. Klíčem k úspěchu modelu Monkey je zejména jeho přátelská ovladatelnost díky kombinaci ocelového rámu, širokých 12palcových špalíkových kol a kvalitní inverzní vidlice. Ke kvalitě jízdy přispívají také nové dvoustupňové zadní tlumiče, jež se díky své konstrukci lépe vypořádají s nerovnostmi vozovky. Samozřejmostí je zachování klasického Monkey stylu. Malá zkosená řídítka, chromované blatníky, zvednutý výfuk, velké čalouněné sedlo společně se širokými koly a typickým tvarem nádrže vytváří nezaměnitelnou siluetu. Letos bude kromě tradiční žluté Banana Yellow a perleťové červené Pearl Nebula Red k dispozici také nová verze v perleťové modré Pearl Glittering Blue, která ještě více podtrhuje zábavný charakter stroje a zdůrazňuje jeho odkaz hravého motocyklu, jenž sahá až do roku 1961, kdy byl tento motocykl v Japonsku poprvé představen jako atrakce pro zábavní park.

První model Super Cub C100 byl představen v roce 1958, kdy značka Honda slavila 10. výročí své existence. Účel stroje, u jehož zrodu stál Soichiro Honda společně se svým dlouholetým obchodním partnerem Takeo Fujisawou, byl jasně dán: „dosáhnout potěšení z užitečné role v životech lidí“.

 02: Honda Super Cub

Téměř o 60 let později, v roce 2017, byl vyroben 100miliontý Super Cub, čímž se definitivně potvrdil jeho status nejpopulárnějšího motorového vozidla na světě. Základní atributy modelu Super Cub, mezi které patří jedinečný vzhled, spolehlivost, úsporný provoz a vysoká praktičnost, nikdy nevyšly z módy. A tak tento model tiše dokázal přesně to, po čem Soichiro a Takeo toužili: poskytnout lidem mobilitu a udržet je mobilní.

 

Do druhé poloviny roku 2018 byla modelová řada Super Cub dostupná pouze v Japonsku, kde je velmi oblíbená mezi firemními zákazníky včetně japonské pošty, a v jihovýchodní Asii, kde tyto stroje zastávají důležitou roli v životech mnoha lidí jako soukromý dopravní prostředek. Vzhledem k vysokému počtu a širokému věkovému rozmezí jezdců v evropských městech, kteří hledají spolehlivý stroj s retro inspirací a atraktivním vzhledem, se značka Honda v roce 2018 rozhodla uvést na evropský trh model Super Cub 125, který by byl moderním vyjádřením legendárního jména a který by dokázal napsat novou kapitolu v dlouhé historii tohoto modelu.

 

Do roku 2022 vstupuje evropská verze modelu Super Cub 125 s dalšími vylepšeními. Nadčasový vzhled zůstal nezměněn, novinkou je zcela nový motor plnící emisní normu EURO5 a celá řada vylepšení, přesně jak by si pánové Soichiro a Takeo přáli.

 

 

2. Informace o modelu

 

Nový vzduchem chlazený SOHC motor společně s novým nastavením elektronické řídicí jednotky a upravenými sacími i výfukovými kanály umožňuje modelu Super Cub 125 plnit emisní normu EURO5. Navíc disponuje mírně vyšším výkonem a se spotřebou 1,5 litru/100 km (v režimu WMTC) je úspornější. Zvýšil se také výkon alternátoru.

 

Klasický vzhled zůstal nezměněn, nově však přibylo standardně montované sedlo a stupačky spolujezdce. K hladké jízdě po městských ulicích přispívá upravené přední a zadní odpružení.

 

 

3. Hlavní vlastnosti

 

3.1 Motor

 

·         Zcela nový motor je hladší, výkonnější a úspornější

·         Nové nastavení elektronické řídicí jednotky ECU spolu s upravenými sacími a výfukovými kanály umožňuje motoru plnit emisní normu EURO5

·         Stroj je vybaven výkonnějším alternátorem (ACG)

 

Úsporný a odolný vzduchem chlazený motor o objemu 124 cm3 v modelu Super Cub 125 kombinuje spodní část (s přepracovanou klikovou skříní) aktuální japonské verze C110 s SOHC dvouventilovou hlavou a vrchní částí motoru převzatou z modelu MSX Grom. Vrtání a zdvih jsou 77 mm x 80 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,0 : 1. Maximálního výkonu 7,2 kW (nárůst o 0,1 kW) motor dosahuje při 7 500 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 10,4 Nm při 6 250 ot./min.

 

Díky vyhlazení průtoku vzduchu sacími kanály má nový motor menší vzduchovou komoru. Ta, společně s upravenou přívodní trubkou a polohou vstřikovače, zlepšuje jízdní dynamiku stroje.

 

Vnější vzhled tlumiče výfuku — jednoho z řady charakteristických rysů modelu Super Cub — zůstal zachován, změnily se však jeho vnitřní komponenty. Zatímco u předchozího motoru byly použity dva katalyzátory, nový motor si díky účinnějšímu spalování pro splnění normy EURO5 vystačí s jedním efektivnějším katalyzátorem. Řídicí jednotka ECU byla přeprogramována s důrazem na vyšší výkon a nižší spotřebu. Motor je také vybaven výkonnějším alternátorem.

 

Převodovka zůstává 4stupňová (s neutrálem ve spodní poloze) a v souladu s tradicí Super Cub se ovládá „automatickou“ odstředivou spojkou, která eliminuje potřebu spojkové páčky. Před rozjezdem jezdec nožní páčkou na levé straně jednoduše vybere požadovaný rychlostní stupeň a po otočení plynem se spojka aktivuje automaticky. Stejný princip se uplatňuje i při změnách rychlostních stupňů nahoru i dolů. Stálý převod pomocí ozubených kol se 14 a 35 zuby má poměr 2,50. Šnekovitý primární převod snižuje „mechanický“ hluk.

 

Motor modelu Super Cub C125 se vyznačuje mimořádně nízkou spotřebou 1,5 l/100 km (v režimu WMTC), což mu s nádrží o objemu 3,7 l poskytuje dojezd přibližně 250 km.

 

3.2 Vzhled a podvozek

 

·         Charakteristický vzhled zůstal nezměněn; stroj je nyní standardně vybaven sedlem a stupačkami pro spolujezdce

·         Pohodlnější jízda díky upravené přední vidlici a zadním tlumičům

·         Stejně jako v minulosti jsou všechna světla vybavena LED diodami a součástí standardní výbavy je i inteligentní klíč Smart Key

 

Časem prověřený charakteristický vzhled modelu Super Cub 125, který lze ihned rozpoznat podle chráničů nohou a zakrytých mechanických částí, zůstal nezměněn. Jedná se o design, který vychází z jediného slova: „univerzálnost“. Jinými slovy, stroj musí být snadno použitelný pro širokou skupinu lidí. Hlavní součástí je vpřed nakloněná silueta ve tvaru písmene „S“, která prochází od prostoru pro nohy až k zadnímu blatníku a je tak zárukou snadného nastupování i vystupování. Novinkou pro modelový rok 2022 je standardně montované sedlo spolujezdce se stupačkami.

 

Dalším výrazným prvkem modelu Super Cub je jeho „jednotka“ řízení, která spojuje jinak samostatné prvky – vidlici, řídítka a chrániče nohou – do jednoho nedílného celku. U původního stroje byla řídítka ve tvaru ptačích křídel příjemná na dotek a mezi zákazníky velmi oblíbená. Na originální řešení navazuje i nový Super Cub C125 [A1] s kovanými zkosenými řídítky obalenými zakřiveným lisovaným plastem, v němž se nacházejí spínače a přístroje.

 

Rukojeti jsou umístěny v přirozené a uvolněné poloze, takže jezdec může na stroji sedět vzpřímeně a má tak skvělý výhled do všech stran. Pohodlné sedlo je čalouněno silnou a pevnou uretanovou pěnou. Přední část sedla je na obou stranách zúžená, což jezdci umožňuje snáze dosáhnout na zem.

 

Všechna světla jsou tvořena moderními LED diodami, zatímco přístrojový panel dotváří celkový design stroje pomocí dvou kruhových přístrojů oddělených chromovými rámečky. Vnější prstenec ohraničuje ručičku analogového ukazatele rychlosti a nacházejí se zde kontrolky. Ve vnitřním kruhu se nachází digitální displej.

 

Moderním prvkem je inteligentní klíč Smart Key, který ovládá imobilizér a zvyšuje tak ochranu proti odcizení. Klíč je také vybaven funkcí „odpovědi“, kdy ukazatele směru po stisknutí tlačítka zablikají a usnadní tak nalezení stroje na zaplněných parkovištích. Jako hold svým předchůdcům (a na připomínku svého místa v historii značky Honda) je na klíči umístěno tradiční 3D ‘Classic Wing’ logo.

 

Dalšími silnými stránkami modelu Super Cub vždy byly zábavnost a snadná ovladatelnost. Proto byla tuhost páteřového rámu z ocelových trubek pečlivě vyladěna zejména v oblasti hlavy řízení a v místě uložení motoru tak, aby bylo možné naplno využít výkon 124cm3 motoru; přepracovaná kliková skříň motoru je vybavena novými montážními závěsnými body. Řídítka i sedlo jsou upevněny pomocí silentbloků a také stupačky jsou opatřeny pryžovými vložkami.

 

Sklon vidlice a závlek jsou 26,5°/71 mm, rozvor kol činí 1 245 mm. Pohotovostní hmotnost činí 110 kg. Teleskopická vidlice se zdvihem 100 mm je vybavena novými pružinami, které zlepšují kontrolu nad strojem; také oba zadní tlumiče (lakované v barvě stroje) jsou opatřeny novými pružinami a tlumicími dorazy, které zajišťují hladší jízdu po nerovných vozovkách. Stabilitu a přesnost řízení zvyšují elegantní 17palcová kola z lehké slitiny (s obráběnými ráfky a paprsky). Bezdušové pneumatiky mají rozměr 70/90-17 vpředu a 80/90-17 vzadu.

 

Přední kotoučovou brzdu o průměru 220 mm s jednopístovým třmenem doplňuje zadní bubnová brzda o průměru 110 mm.

 

4. Fakta o Super Cub 

 

Není překvapením, že po šesti dekádách výroby se může Honda Super Cub pyšnit pozoruhodným příběhem a unikátními výsledky. Zde je pouze patnáct z nich:

 

1)    První prototyp nevznikl na papíře, ale ve formě hliněného modelu, jehož vzhled silně ovlivnil přímo pan Honda po návratu ze své „průzkumné“ cesty do Evropy v roce 1956.

 

2)    Rám s nízkou podlahou (pro snadné nastupování), velké chrániče nohou (na ochranu před prachem při jízdě po nezpevněných cestách), plně „zapouzdřená“ kapotáž (ukrývající motor a převody), racčími křídly inspirovaná řídítka a blankytně modrý lak prvního Super Cub C100 v roce 1958 vytvořily univerzální šablonu pro nadcházející dekády.

 

3)    Kola o velikosti 17 palců (relativně velká, aby se lépe vypořádala s nerovnými japonskými vozovkami) byla navržena a vyrobena exkluzivně pro Super Cub. 

 

4)    Stroj byl již od svého vzniku v roce 1958 vždy vybaven čtyřtaktním motorem.  

 

5)    Jedním z požadavků byla absence spojkové páčky, aby kurýři mohli stroj ovládat jednou rukou a na levém rameni držet štos krabiček se Soba nudlemi.

 

6)    Pro uspokojení poptávky po novém výrobku byl v roce 1960 vybudován závod značky Honda ve městě Suzuka.

 

7)    Model Super Cub se vyráběl v 16 továrnách v 15 různých zemích a prodával se celkem ve 160 zemích. 

 

8)    Na americký trh byl model Super Cub uveden v roce 1959 s cenovkou pouhých 295 dolarů. Srdce surfařů na západním pobřežím vzal tento model útokem, čímž položil základ pro slibnou budoucnost značky Honda v Americe.

 

9)    Výroba modelu Super Cub v Evropě byla zahájena ve společnosti Honda Belgium (jednalo se o druhou zámořskou továrnu, kde se tento model vyráběl). 

 

10) Super Cub také zazářil v reklamní kampani nazvané „Nejpříjemnější lidi potkáte na Hondě“ (You meet the nicest people on a Honda), která v Americe změnila vnímání motocyklů, jež byly do té doby spojovány zejména s „motorkářskými gangy“.

 

11) Ještě známější se tento model stal díky skupině Beach Boys a jejich písni „My Little Honda“ z roku 1964.

 

12) V jižní Asii se Super Cub začal prodávat v roce 1964 a brzy se stal významným rodinným dopravním prostředkem, který si dokázal poradit s houstnoucím provozem v rychle se rozrůstajících městech.

 

13) Japonský patentový úřad zaregistroval v roce 2014 3D ochrannou známku založenou na tvarech a designu tohoto ikonického výrobku značky Honda. Jednalo se přitom o první vozidlo v historii, které této mety dosáhlo.

 

14) Původní plány počítaly s prodejem až 30 000 kusů za měsíc, což byl mimořádný počet vzhledem k tomu, že celková výroba motocyklů v Japonsku se v té době pohybovala kolem 40 000 kusů za měsíc. Nakonec se ukázalo, že i tento odhad byl podhodnocený.

 

15) 29. října 2017 se v závodě Kumamoto značky Honda konala pro Super Cub typicky skromná oslava při příležitosti 100. miliónu celosvětově vyrobených kusů tohoto stroje.

 01: Honda Monkey

Model Honda Monkey je pravděpodobně známý zejména jako výrazná ikona 70. let minulého století, světlo světa však poprvé spatřil již v roce 1961. Tento stroj původně disponoval motorem o zdvihovém objemu 49 cm3 a byl vyvinut jako dětská hračka pro zábavní park Tama Tech v Tokiu. Byl však natolik úspěšný, že vznikla i silniční verze, která se v roce 1963 začala vyvážet do Ameriky a do Evropy. Ta se vyznačovala výraznou chromovanou nádrží, sklopnými řídítky a napevno zabudovanými koly o průměru 5 palců.

 

Za svou oblibu model vděčil roztomilému designu, který si každý ihned oblíbil, malým rozměrům a mimořádně nízké hmotnosti — díky čemuž si mohl majitel s motocyklem ve městě užít spoustu zábavy. Do roku 1969 se kola motocyklu zvětšila na 8 palců a od roku 1970 se model stal ještě oblíbenějším díky využití rychle demontovatelných vidlic, díky kterým jej bylo možné naložit do zavazadlového prostoru malého automobilu.

 

Zlomovým v historii modelu Monkey byl rok 1978. Motocykl získal nový vzhled s nádrží ve tvaru kapky a stal se mimořádně oblíbeným mezi zástupy řidičů obytných vozidel, kteří hledali praktický dopravní prostředek použitelný poté, co s obytným vozem někde zaparkují. A právě tehdy si vyzývavý model Monkey získal místo v miliónech srdcí; se svou 3stupňovou převodovkou a odstředivou spojkou (pro jejíž ovládání nebylo zapotřebí „tradičních“ motocyklistických dovedností) poskytl miliónům jezdců první zkušenosti s otočením plynové rukojeti u jednostopého motorového vozidla.

 

A protože byl tak zábavný a tak snadno ovladatelný, sehrál při popularizaci motocyklů mezi širokou veřejností pravděpodobně větší roli, než jakýkoliv jiný stroj. Se svými tlustými koly, „opičími“ řídítky, drobnou palivovou nádrží a velkým měkkým sedlem patří Monkey nezaměnitelně do své doby, ale – stejně jako náklonnost, kterou k němu jeho majitelé chovají – je zároveň nadčasový.

 

 

2. Informace o modelu

 

V roce 2018 se model Monkey znovu vrátil. Zcela nový Monkey inspirovaný původním originálem (ale zároveň praktický a zábavný 125cm3 motocykl vhodný pro 21. století) oživil evropské silnice. Do roku 2022 model Monkey vstupuje s vylepšeným motorem, větší převodovkou, pohodlnějším odpružením, zcela novou barvou a drobnými zlepšeními, která ještě více zvyšují jeho atraktivitu i každodenní použitelnost.

 

 

 

 

3. Hlavní vlastnosti

 

3.1 Motor

 

·         Nový vzduchem chlazený motor o objemu 124 cm3 disponuje výkonem 6,9 kW a točivým momentem 11 Nm

·         5stupňová převodovka zvyšuje cestovní rychlost

·         Motor plní emisní normu EURO5

 

Model Monkey je vybaven novým SOHC dvouventilovým vzduchem chlazeným motorem o objemu 124 cm3 (který je odvozen od agregátu použitého u MSX Grom), jenž se vyznačuje vrtáním 50 mm, zdvihem 63,1 mm a kompresním poměrem 10,0 : 1. Maximálního výkonu 6,9 kW motor dosahuje při 6 750 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 11 Nm při 5 500 ot./min.

 

Jízda s Monkey je tak nejen snazší, ale i zábavnější. Proud nasávaného čerstvého vzduchu upravuje nová korekční deska, přes kterou vzduch putuje do sacích kanálů, jež byly společně s přívodní trubkou navrženy s důrazem na hladké proudění. Také tvar vzduchové komory byl upraven tak, aby podporoval hladké proudění vzduchu, pomáhal zvyšovat točivý moment a zlepšovat ovladatelnost. Efektivní plnění emisní normy EURO5 zajišťuje přepracovaný katalyzátor s menšími rozměry. Délka svodu byla upravena s ohledem na úpravy provedené v systému sání, zatímco tlumič výfuku má namísto tříkomorové nově jednokomorovou konstrukci, která zlepšuje výkon a přispívá k charakteristickému zvuku motoru.

 

Nová 5stupňová převodovka, která nahradila starší 4stupňovou jednotku, má lépe odstupňované převody a nabízí tak více pohodlí i při delších cestách. Maximální rychlost dosahuje 91 km/h. Ruční ovládání spojky připomíná velké motocykly, zatímco 12palcová kola umožňují agilní pohyb po městě. Malé rozměry a vynikající rovnováha v nízkých rychlostech modelu Monkey usnadňují pohyb v hustém městském provozu.

 

Jeho motor se vyznačuje nízkou spotřebou 1,5 l / 100 km (v režimu WMTC), a to díky využití technologií pro snižování tření, jako je například předsazený válec nebo válečkové vahadlo pro pohon ventilů. Účinné spalování zajišťuje nejmodernější elektronická řídicí jednotka PGM-FI.

 

 

3.2 Podvozek a vzhled

 

·         Ocelový rám, inverzní vidlice a pneumatiky o průměru 12 palců

·         Dva zadní tlumiče s dvoustupňovými pružinami pro pohodlnější jízdu na nerovném povrchu

·          

·         Pohotovostní hmotnost 104 kg, rozvor kol 1 145 mm a výška sedla 775 mm

·         Klasický styl Monkey pokračuje dále — nadčasové vyjádření individuality

·         Zadní nosič je k dispozici jako volitelné příslušenství

 

  

Ocelový páteřový rám u modelu Monkey je vyladěn s ohledem na rovnováhu mezi tuhostí a poddajností. Díky tomu se skvěle hodí pro celou řadu podmínek, pro které byl navržen. Kyvné rameno s oválným průřezem prvků odráží kruhové designové téma, které se prolíná celým strojem.

 

Inverzní vidlice disponuje zdvihem 100 mm a je opatřena prémiovým alumitovým povrchem. Dva zadní tlumiče jsou nově vybaveny dvoustupňovými pružinami a revidovanými vložkami, jež přispívají ke komfortnější jízdě na nerovných komunikacích a snižují rázy při plném stlačení tlumičů. Tlumiče zajišťují v ose kola zdvih 102 mm; maximální světlá výška dosahuje 175 mm.

 

O bezpečné zastavení se stará 220mm přední kotouč a 190mm zadní kotouč v kombinaci se systémem ABS propojený s jednotkou IMU. Široká kola s blokovým dezénem jsou zárukou hladké jízdy a jejich rozměr činí 120/80-12 65J vpředu a 130/80-12 69J vzadu.

 

Kola mají rozvor 1 145 mm, sklon přední vidlice a závlek dosahují 25°/82 mm a poloměr otáčení činí pouhých 1,9 m. Pohotovostní hmotnost dosahuje pouhých 104 kg a sedlo se nachází ve výšce 775 mm. Měkké sedlo je pro maximální komfort vyrobeno z uretanové pěny s vysokou hustotou.

 

Klasický styl modelu Monkey (se zkosenými řídítky, chromovanými blatníky, zvednutým výfukem s lisovaným ochranným krytem, širokými pneumatikami, čalouněným sedlem a typicky tvarovanou nádrží) navazuje na odkaz svého předchůdce a svými vlastnostmi dokáže oslovit nejen starší zájemce, ale i mnohem mladší generaci.

 

Starší jezdci si při pohledu na něj vzpomenou na 70. léta a na pocit svobody poté, co poprvé usedli na motocykl, zatímco mladší jezdci, které oslovuje retro styl, ocení nejen vzhled, ale i netradiční pojetí, které jim umožní odlišit se od jejich přátel. Jedna věc, která všechny spojuje bez ohledu na to, zda Monkey řídí, nebo kolem něj pouze prochází, je „faktor úsměvu“. Ten je s tímto motocyklem neoddělitelně spojen.

 

Pro rok 2022 je k dispozici jako volitelné příslušenství stylový trubkový zadní nosič, který umožňuje přepravu předmětů o hmotnosti až 3,0 kg. Lesklá 5,6litrová palivová nádrž lakovaná stejnou barvou jako rám, kyvné rameno a zadní tlumiče, hrdě nese historické 3-D Classic Wing designové logo Honda.

 

Model Monkey 125 pro rok 2022 bude k dispozici ve třech barevných provedeních:

 

perleťová modrá Pearl Glittering Blue **NOVINKA PRO 2022**

žlutá Banana Yellow

červená perleťová Pearl Nebula Red

 

 

3.3 Elektronika

 

·         Digitální kruhový LCD panel

·         Kompletní prémiové LED osvětlení

·         Systém IMU omezuje zvedání zádi při brzdění

·         „Systém zavolání“ pro snadnou identifikaci

 

Klasický vzhled je protkán moderními technologiemi: kruhový přístrojový panel s digitálním LCD displejem obsahuje ukazatel rychlosti (který při zapnutí zapalování hravě zabliká), tachometr se dvěma denními počítadly ujetých kilometrů, či šestidílný ukazatel stavu paliva; všechna světla jsou vybavena LED diodami; klíč s vnitřním výbrusem (na němž je rovněž umístěno logo Classic Wing) nabízí funkci „odpovědi“, kdy po stisku tlačítka světla stroje zablikají, což majiteli usnadní nalezení stroje na přeplněném parkovišti; jednokanálový systém ABS je spojen s jednotkou pro měření setrvačného momentu (IMU), která omezuje „zvedání“ zádi při silném brzdění.

 

 

4. Milníky modelu Monkey

 

1961 Z100

První model – vyroben pro zábavní parky, byl opatřen 5palcovými koly, sklopnými řídítky, neměl odpružení a jeho motor o objemu 49 cm3 disponoval výkonem 3,1 kW  

 

 03: 1961 Z100

 

1963

První model určený pro provoz na veřejných komunikacích – vyvážel se do Severní Ameriky a do Evropy.

 

 04: 1963

 

1967

První model prodávaný v Japonsku – se „sklopným“ sedlem 

 

 06: 1967

 

1970

První verze s rychle demontovatelným předním kolem umožňující přepravu v kufru malého automobilu

 

 

 014: 1970

 

 

 

1978

První model s palivovou nádrží ve tvaru kapky jako u „custom“ motocyklů

 

 09: 1978

 

1984

Limitovaná edice „Gold“

 

08: 1984 Gold

 

1987

Model „R“ s dvojitým trubkovým rámem a přední hydraulickou kotoučovou brzdou

 

09: 1987

 

1991
Verze v off-roadovém stylu „Baja“ se dvěma světlomety
 

010: 1991
           

2004 Special
V barvách napodobujících model CB750F, na kterém Freddie Spencer získal vítězství v závodě Daytona 100
 

011: 2004


 
2009 Monkey Ltd.
První verze s elektronickým vstřikováním paliva, válečkovým vahadlem a předsunutým válcem
 

012: 2009


 
2017
Nová verze na oslavu 50. výročí zahájení prodeje v Japonsku


015: 2017 


2018
Na evropské silnice vstupuje zcela nový model Monkey 125 přepracovaný pro 21. století

 

 

 013: 2018

 

 

Poslední komentáře (4 komentáře)

Korth a Bicista.....asi vas zklamu, ale mam A, mam i velkou motorku a presto jsem si Opici koupil (i kdyz bych byl radeji kdyby v te dobe mela tu 5-stupnovou prevodovku). Jezdim s tim i vylety treba 300km a umim si i predstavit mit to jako jedinou motorku mimo skutr. Ten zazitek a zabava na tom to nenabizi zadna motorka a ano, prakticnost skutru to nema. V cem souhlas je to, ze to u nas koupi strasne malo lidi, ale prilis mnoho lidi se necha ovlivnovat tim, ze vykon se nicim nenahradi (a vyuzitr stejne prakticky nejde). Co mi vadi je to, ze tady nechteji uvest Hondu CT 125, tu bych k tomu dobral asi zcela jiste.

Je to divny, pro nas trh nevhodny, se skupinou B se na to nemuze, a moto nadsenec, který rad řadí(coz ja nejsem). si koupi designove jiny model. Pokud to ma byt do mesta, tak neni nad pohodli a uzitne vlasnosti skutru.  Radit v nasi dzungli plne semaforu, to musi byt lahudka o nervy. Ale chapu, ze jsou trhy a lidi, co si to radi poridi.

Což hezké strojky to jsou, zejména pro retro nadšence, přesto o jejich prodejích ve větším měřítku u nás pochybuji - a to hlavně z důvodu nemožnosti řídit je s ŘP B, kdo má papíry na velkou motorku nebude si kupovat mašinku s výkonem slabšího 125ccm skútru...

Otevřít diskuzi

Související články

Honda 21YM VISION 110

Honda 21YM VISION 110

Představujeme

16.12.2020

TZ - www.honda.cz

0

Skútr značky Honda pro každodenní použití dlouhodobě nabízí vysokou kvalitu zpracování a skvělou hodnotu za vynaložené prostředky; do roku 2021 vstupuje s novým svěžím vzhledem, novým přístrojovým panelem a s inteligentním klíčem Smart Key. Pokročilý rám Smart Architecture Frame (eSAF) nové...

Více

Honda představila legendární PCX pro rok 2021!

Honda představila legendární PCX pro rok 2021!

Představujeme

11.11.2020

TZ - www.honda.cz

0

Oblíbená Honda PCX125 přichází s vylepšeným stylem. Zároveň nabízí prostornější schránku pod sedlem, zásuvku USB typu C pro nabíjení mobilních zařízení a technologii inteligentního klíče Smart Key. Hnací sílu dodává nový čtyřventilový motor s technologií enhanced Smart Power Plus (eSP+), který...

Více

Yamaha BW’S 125 - novinka pro Vietnamský trh

Yamaha BW’S 125 - novinka pro Vietnamský trh

Představujeme

5.11.2020

Redakce SP

0

Yamaha představila inovovaný model BW’S o objemu 125 ccm, který je určen pro Vietnamský trh. To je možná škoda. Skútr svým vzhledem nápadně připomíná "armádní vozidlo", které si poradí i s náročným terénem a víte co ... možná ano! Offroadové pneumatiky, teleskopická vidlice, bytelná kapotáž a...

Více

HONDA FORZA 125, modelový rok 2021

HONDA FORZA 125, modelový rok 2021

Představujeme

20.10.2020

TZ - www.honda.cz

0

Forza 125, jakožto prémiový sportovní/GT skútr značky Honda, si drží své místo v záři reflektorů díky kosmetickým vylepšením, které mu přidávají na prémiovém vzhledu a dále zlepšují jeho aerodynamiku. Elektricky ovládaný štít má o 40 mm větší rozsah nastavení, praktickou novinkou je USB...

Více

HONDA SH125i modelový rok 2020

HONDA SH125i modelový rok 2020

Představujeme

8.11.2019

TZ - www.honda.cz

0

Jeden z nejoblíbenějších skútrů v Evropě – a jednička na trhu v roce 2018 s téměř 19 000 prodanými kusy – vstupuje do roku 2020 jako prakticky nový stroj. Elegantní přepracovaná kapotáž a modifikovaný rám nabízejí o více než 50 % více odkládacího prostoru; revidovaná geometrie přináší vyšší...

Více

Bleskovky

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Suzuki Burgman 400 - 2022

8.4.2021

Suzuki Burgman 400 - 2022Rok 2021 ještě ani pořádně nezačal a Suzuki již představilo nového Burgmana 400 pro rok 2022. A v čem bude Burgman 2022 jiný? Především plní emisní normu Euro5 a může se tak...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.