Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Avšak tento test byl proveden okem ženy, a tak musím hned na začátku přiznat, že se to neobešlo bez menších potíží. V první řadě šlo o manipulaci s velkým stojánkem. Ani při sešlápnutí oběma nohama a tedy celou mou vahou se většinou skútr ani nehnul. Pokud byl naopak už na stojánku, bylo velmi vyčerpávající ho doslova servat zpátky na zem. Ještě že nám výrobce Downtowna obdařil i bočním stojánkem, který v 90 procentech zachránil situaci.
Manipulace na místě by pro drobnější dívku mohla být protivnou záležitostí. Zaprvé proto, že já při svých 173 cm dosáhla na zem jen částí chodidel a zadruhé proto, že je skútr díky robustnosti těžší (kolem 180 kg), a tak dá logicky více práce s ním manipulovat. Jakmile se ale rozjedete, vše jde jako po másle. Velmi příjemné sedlo zajistí komfort během cesty.
První postřehy z jízdy patřily podvozku. Je sice trochu tvrdší, avšak velmi rádi mu to odpustíte, jakmile poprvé pocítíte tu jistotu v zatáčkách. Podvozek je opravdu velkou předností Kymca Downtown. V náklonu vás nikdy nenechá ve štychu a poslušně sedí jako přibitý. Velkou pochvalu si zaslouží i brzdy. Jsou přesné, citlivé a přesto silné. Výkon byl i u slabší verze tohoto skútru naprosto dostačující pro městský provoz. Ručička tachometru se bez problému dostane ke 110 km/h. Díky tradičně rychlé akceleraci jsem za pár dní mého testování příliš nepocítila potřebu silnější verze, i když bych jí určitě nepohrdla. Každopádně pro řidiče s oprávněním B je tato mašina ideálním a zcela vyhovujícím řešením.
Pokud přejdu k praktické stránce tohoto stroje, nemohu vynechat úložné prostory. Těch je na Downtownovi tak akorát. Pod sedlem je místo pro velkou helmu. Pohodlně odvezete i menší nákup ve dvou až třech igelitkách. Kabelku je možné připnout na háček pod řídítky, který je vybaven pojistkou proti vysmeknutí příruční tašky. Oceňuji i velmi praktickou malou přihrádku hned vedle řídítek například na ovladač od vrat či klíče. Příjemná jsou i zrcátka, která komfortně ukazují provoz v dostatečné šíři vašeho okolí. Naopak bych vytkla málo místa na nohy. Na tomto skútru se určitě neuvelebíte jen s lehce pokrčenými koleny a zejména větší pánové budou nuceni sedět „v pozoru“.
Pokud bych to tedy měla shrnout, Kymco Downtown 125 je skútr s atraktivním designem určený pro muže. Bylo pro mě sice potěšením si tento stroj osahat a vyzkoušet, avšak můj výběr by určitě padl na skútr lehčí a jemnějších tvarů, než je mužně dravý Downtown.
Zdroj fotografií: www.skutrportal.cz, www.kymco.cz
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Yamaha BW'S 125
Yamaha BW'S 125 - skútr, který je možné díky novele o silničním provozu řídit od letošního 19.1. s řidičským oprávněním skupiny B, je určen nejen pro náctileté teanegery, které svým vzhledem rozhodně zaujme.
Bleskovky
Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit...
2.3.2021
Registrace motocyklů za rok 2020
3.2.2021
Komu chybí skútr?
1.12.2020
BMW představilo nový koncept elektroskútru
12.11.2020
Podcasty
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)
21.8.2018
Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. |
8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. |
15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. |
22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. |
29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi