BMW C 400 X
Německé BMW se po úspěchu tří maxiskútrů (C-Evolution, C 650 Sport, C 650 GT) vytasilo s dalším skútrem a ne ledajakým. BMW C 400 X, jak se novinka jmenuje, je skútr střední třídy určený do města i mimo měj. Skútr slibuje výborné jízdní vlastnosti, neotřelý design alá BMW, velký úložný prostor pod sedlem, moderní technologie v podobě navigace, plně digitálního displeje či možnosti propojení vašeho chytrého telefonu, a to vše za dostupnou cenu!
BMW C 400 X je opatřeno nezaměnitelným "bavoráckým" světlometem s denním LED svícením, nad nímž se nachází středně velký plexi štít, který nechrání před nepřízní počasí jen jezdce, nýbrž i displej o velikosti necelých 17 cm.
Klasickou přístrojovku byste na C 400 X hledali marně. Všechny důležité informace jako je rychlost, aktuální čas, stav pohonných hmot či stav oleje přináší právě tento displej. Po připojení vašeho chytrého telefonu pak můžete využít displej třeba jako navigaci apod. Informace o stavu baterie vašeho smartphonu či aktuální síle signálu jsou pak naprostou samozřejmostí.
Skútr o rozměrech D 2210 mm x Š 835 mm x V 1305 mm a váze 193 kg je poháněn vodou chlazeným čtyřdobým jednoválcem o zdvihovém objemu 350 ccm, který dokáže C 400 X rozpohybovat až k tachometrovým 139 km/h. Díky ergonomicky tvarovanému sedlu se na skútr v pohodě vejdou dva dospělí chlapi. C 400 X disponuje nadstandardně velkým podsedadlovým prostorem, kam se bez problémů vejdou 2 helmy, povinná výbava a ještě pořád budete mít kam dát menší nákup. Pokud by vám ovšem i toto bylo málo, lze sáhnout po originálním příslušenství, které krom cestovního plexi, ochranného rámu či přídavném LED osvětlení čítá i 2 kufry o velikosti 29 a 30 litrů.
Naprostou samozřejmostí je pak odkládací schránka nad pravým kolenem vybavená 12V zásuvkou. Pro maximální bezpečnost je skútr vybaven systémy ABS a ASC. Vysoký komfort umožňuje výbava v podobě vyhřívaného sedla či heftů.
BMW slibuje spotřebu 3,51 l na 100 km, což při velikosti nádrže 12,8 l slibuje dojezd hodně přes 300 km! Cena ještě nebyla zveřejněna, ale proslýchá se, že skútr by měl být cenově dostupný. Nezbývá než se nechat překvapit.
Technické údaje
Motor
Typ Vodou chlazený 4dobý jednoválec, 4 ventily na válec, vačková hřídel s výkyvným ramenem, mazání v olejové lázni
Vrtání x zdvih 80 mm x 69,6 mm
Zdvihový objem 350 cm³
Nominální výkon 25 kW (34 k) při 7 500 ot/min
Největší točivý moment 35 Nm při 6 000 ot./min
Kompresní poměr 11,5 : 1
Úprava paliva/ Systém řízení motoru Digitální systém řízení motoru BMS-E2
Emisní norma Třícestný katalyzátor, plní normu EURO 4
Jízdní vlastnosti / Spotřeba paliva
Největší rychlost 139 km/h
Spotřeba paliva dle WMTC na 100 km 3,51 l
Typ paliva Bezolovnatý benzín OČ 95, kompatibilní E10
Elektrické systémy
Alternátor Trvalý elektromagnetický generátor 316 W
Baterie 12 V/9 Ah, bezúdržbová
Přenos energie
Spojka Odstředivá suchá spojka
Převodovka CVT převodovka
Pohon Sada ozubených kol
Podvozek / brzdy
Rám Trubková konstrukce s hliníkovým odlitkem
Vedení předního kola / odpružení Přední teleskopická vidlice, Ø 35 mm
Vedení zadního kola / odpružení Dvojité kyvné rameno, vzpěry s dvojitou pružinou, nastavitelné předpětí
Dráha pružiny vpředu / vzadu 110 mm / 112 mm
Rozvor kol 1 565 mm
Závlek 81 mm
Rejdový úhel hlavy 63,6°
Kola Litá hliníková kola
Rozměr ráfků vpředu 3.50 x 15"
Rozměr ráfků vzadu 4.25 x 14"
Pneumatiky vpředu 120/70 15
Pneumatiky vzadu 150/70 14
Brzdy vpředu Dvoukotoučová, pevná, průměr 265 mm, 4pístkový třmen
Brzdy vzadu Jednokotoučová, průměr 265 mm, jednopístkový plovoucí třmen
ABS BMW Motorrad ABS
Rozměry / hmotnost
Délka 2 210 mm
Šířka (nad zrcátkem) 835 mm
Výška (bez zrcátek) 1 305 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 775 mm
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla 1 760 mm
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 204 kg
Suchá váha 193 kg
Celková přípustná hmotnost 405 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy) 201 kg
Využitelný obsah nádrže 12,8 l
z toho rezerva 4 l
Související články
Piaggio představilo Beverly pro rok 2021
Piaggio představilo nové Beverly pro rok 2021. Je tomu už 20 let co spatřil světlo světa skútr nesoucí název Beverly. Jen do roku 2010 se prodalo přes 270 000 kusů tohoto skútru, což z něj dělá jeden z nejprodávanějších skútrů vůbec! Piaggio pro letošní rok model výrazně inovovalo. Tou hlavní...
Honda inovuje jeden model za druhým. Nejinak je tomu u modelu SH 350i
Zvýšený zdvihový objem motoru největšího skútru řady Honda SH umožnil zvýšení maximální rychlosti a zlepšení akcelerace. Motor navíc nově splňuje emisní normu EURO5. Vylepšená konstrukce rámu přispívá k úspoře hmotnosti a nová kapotáž rozvíjí stylistický směr této řady. Světlomet, zadní světlo,...
Honda Forza 350 ccm
Jak už jsme vás včera informovali, Honda představila pro rok 2021 nový maxiskútr s označením Forza 750. Pro příští rok, se ale řada Forza rozroste nejen o model o obsahu 750 ccm, ale i o model o obsahu 350 ccm, který vám představíme dnes. výšený zdvihový objem motoru středně velkého...
Honda představila novou Forzu 350
Honda představila v Thajsku novou Forzu s nejsilnějším motorem. Srdcem je zcela nový jednoválcový motor o obsahu 329,6 ccm. Skútr jenž byl původně určen jen pro indický trh by se měl, ale v příštím roce objevit i v Evropě!
QUADRO QV3 se představuje v edici EDELWEISS
Na několika mezinárodních výstavách švýcarský výrobce vícekolových skútrů QUADRO VEHICLES S.A. ukázal v prototypovém stadiu velmi atraktivní verzi svého tříkolového vozidla QV3, kterou pojmenoval ve jménu své alpské tradice jednoduše EDELWEISS.
Bleskovky
Registrace motocyklů za rok 2020
3.2.2021
Komu chybí skútr?
1.12.2020
BMW představilo nový koncept elektroskútru
12.11.2020
SEAT MÓ eScooter 125
6.11.2020
Podcasty
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)
21.8.2018
Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. |
8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. |
15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. |
22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (5 komentářů)
ace2, 29.4.2018 v 09:56
Skutr se zdá že bude technicky super. Má mít nové zavěšení zadního kola s motorem což by mělo více méně zcela zamezit přenosu vibrací a zatím jsou reference takové že je ten skutr skvělý a hladkostí chodu překonává nejen konkurenci, ale i mnohem dražší a více válcové modely. Co ve mě vzbuzuje otazník je to že ta nová 350ccm je od Čínského Loncinu a ani zjevně nebude k dispozici ani na sezonu 2018, takže od uvedení do možnosti koupení uběhne reálně rok.
crhy, 1.4.2018 v 20:59
A takové SW-T400 je 399ccm.
No prostě je to hnus velebnosti.
Tygrik, 13.12.2017 v 12:33
přesně tak, je to jen kvůli ceně, aby ji mohli srovnávat se skupinou 400ccm. U motoru BMW 1170ccm je OK označit 1200 , ale 350 je 350. cca 13% objemu je už dost. Pro příklad Yamaha X-MAX 400 je 395ccm.
Otevřít diskuzi