Honda Rebel

Zase ta Honda ...

5.12.2016

TZ - www.honda.cz

Krátce po EICMĚ představila Honda další novinku pro nadcházející rok, cruiser jménem REBEL. O skútr se sice nejedná, ale vzhledem k tomu, že je to právě Honda, která pro rok 2017 přichází s celou řadou novinek, jsme se rozhodli se o REBELOVI zmínit alespoň okrajově i na našich stránkách.

Model Rebel s řadovým 500ccm dvouválcem, který je určen pro držitele řidičského oprávnění A2, přichází s novým svěžím vzhledem. Díky kombinaci klasického a nového stylu se jedná o atraktivní a snadno ovladatelný stroj, jenž svému majiteli nabízí spoustu prostoru pro další customizaci.

1. Úvod

Pro mnoho jezdců ve věku kolem 20 let – generaci Y, která vyrostla v digitální éře – motocykly znamenají mnohem více, než pouhý dopravní prostředek. Musí ztělesňovat životní styl, přístup a musí svému majiteli umožnit vyjádření vlastní identity. Očekávání těchto jezdců se liší od motocyklového mainstreamu, což se odráží i ve strojích, které je oslovují. Musí vyhovovat jejich životnímu stylu, ale zároveň musí nabízet potenciál pro další individuální úpravy.

Pan Keita Mikura, vedoucí projektu inovativního modelu NM4 Vultus*, těmto požadavkům dobře rozumí. Rád si s těmito pravidly hraje a vytváří stroje, v nichž se snoubí tradice s průlomovými novými nápady a perspektivami. Vedoucím projektu nové Hondy Rebel je pan Mikura-san. Jeho tým vytvořil custom motocykl s klasickým nadčasovým vzhledem, z něhož však zároveň dýchá moderní a progresivní osobitý styl. Dostupný, snadno použitelný a snadno ovladatelný Rebel se vydává vlastní cestou, ale zároveň představuje nepopsané plátno připravené pro vše, co představivost jeho majitele přinese.

2. Informace o modelu

Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe, přičemž tamní konstruktéři se snažili nabídnout představivosti mladší generace jezdců něco jiného, než tradiční cruisery. S 471ccm řadovým dvouválcovým motorem, vyznačujícím se silným záběrem v nízkých otáčkách a hladkým lineárním přísunem výkonu, je Rebel vhodný pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem, a proto je dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky.

Trubkový ocelový rám modelu Rebel je zcela nový a dodává obnažené zádi v „bobber“ stylu svěží a moderní linie. Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku. Pomocí dvou šroubů jej lze navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný.

3. Hlavní vlastnosti

3.1 Vzhled

Po celou dobu vývoje modelu Rebel se konstruktéři soustředili na dvě slova: ‘“JEDNODUCHÝ“ a „SYROVÝ“. Udělat co nejvíce s tak malým základem je již samo o sobě uměním a zkouškou v minimalistickém designu, kde záleží skutečně na každém detailu.

A Rebel ani v tomto ohledu nezklame: díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě, korunované strmě se svažující 11,2litrovou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Při každém pohledu vyzařuje z jeho obnažených linií nekonvenční individualita.

Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel a je zvýrazněno jeho skromné lakování. Vysoko na přídi se nachází sugestivní kruhový světlomet se skleněnou čočkou o průměru 135 mm, upevněný na nosníku z hliníkové slitiny.

Jednodílný ukazatel rychlosti má kompaktní číselník o průměru 100 mm s negativním LCD displejem a modrým podsvícením a vyznačuje se nejen atraktivním vzhledem, ale i dobrou funkčností. Zapalování najdete níže na levé straně nádrže.

Model Rebel bude dostupný v těchto barevných provedeních:

·         černá Graphite Black

·         matná stříbrná metalíza Matte Armored Silver Metallic

·         červená Millennium Red

Sedačku a stupačky spolujezdce lze snadno demontovat. Pro model Rebel bude k dispozici široká nabídka příslušenství na míru, jež zahrnuje trubkový zadní nosič, tašky, štítek a 12V zásuvku.

3.2 Motor

8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy Rebel o objemu 471 cm3 byl převzat ze sportovního modelu CBR500R. S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu. Maximum točivého momentu 44,6 Nm při 6000 ot./min. se snoubí s maximálním výkonem 33,5 kW při 8500 ot./min.

Motor se vyznačuje vynikající rovnováhou mezi fyzickými rozměry a flexibilními výkony. Vrtání a zdvih jsou 67 x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.

Tichý (SV Chain) rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, to snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.

Tření je sníženo přidáním kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání). Solná lázeň AB1, která se používá po nitridování v solné lázni, vytváří membránu chránící před oxidací.

Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované k vyvažovacímu hřídeli a jeho nízká hmotnost umožňuje motoru volně se otáčet se sníženou setrvačností.

Kliková skříň je tvořena odstředivě litými tenkostěnnými prvky. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Hluboká olejová vana pojme 3,2 l. Šestistupňová převodovka s hladkým chodem je navržena tak, aby umožňovala snadné řazení, a to zejména ve městě.

Výfuk s uspořádáním 2-1 obsahuje katalyzátor pro čištění výfukových plynů, odkud procházejí přes první komoru dále do rezonátoru. Výfuk o průměru 120 mm byl navržen ve stylu puškové hlavně a zvuk, který vytváří, je naplněn silnými pulzy, jež dobře ladí s robustním točivým momentem motoru.

3.3 Podvozek

K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho atraktivní trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Závlek činí 110 mm, sklon přední vidlice dosahuje hodnoty 28°; vidlice jsou pod úhlem 30° a výsledkem v kombinaci s rozvorem 1488 mm je nízká výška sedla (690 mm) a uprostřed umístěné stupačky pro vyvážené a neutrální řízení.

Součástí rámu je inovativní zadní smyčka, která odděluje sedadlo od blatníku z texturovaného kovu. Další prostor pro customizaci nabízí šroubovaný pomocný rám z hliníkové slitiny.

Vzdálenost mezi 41mm trubkami přední vidlice činí 230 mm, což přispívá k lepší ovladatelnosti, komfortu a zdůrazňuje celkový styl stroje. Kyvné rameno z ocelových trubek o průměru 45 mm je spojeno s dvěma tlumiči, které umožňují nastavení předpětí ve dvou krocích.

Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 264 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy.

4. Technické parametry

Motor
 
Typ: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC
Zdvihový objem (cm³): 471 ccm
Počet ventilů na válec: 2
Vrtání´zdvih (mm): 67 x 66.8
Kompresní poměr: 10.7
Maximální výkon: 33.5 kW/8,500 rpm
Max. točivý moment: 44.6 Nm/6,000 rpm
Olejová náplň: 3.2 l
Palivový systém: Karburace PGM-FI
Objem palivové nádrže: 11.2 l
Spotřeba paliva: 26 km/l

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
 
Startér: Elektrický
Kapacita baterie: 12 V
Výkon alternátoru: 0.402 kW

HNACÍ ÚSTROJÍ
 
Typ spojky: Mokrá hydraulická
Typ převodovky: 6rychlostní
Stálý převod: Řetěz

RÁM

Typ: Ocelový

PODVOZEK

Rozměry (DxŠxV): 2188 x 820 x 1094
Rozvor kol: 1488 mm
Úhel přední vidlice: 28°
Závlek: 110
Výška sedla: 690 mm
Světlá výška: 136 mm
Pohotovostní hmotnost: 190 kg
Poloměr otáčení: 2.85 m

ODPRUŽENÍ

Typ vpředu: 41mm Teleskopická vidlice
Typ vzadu: Showa, pro-link

KOLA

Velikost ráfku Přední: 16M/C x MT3.00
Velikost ráfku Zadní: 16M/C x MT3.00
Pneumatika vpředu: 130/90-16M/C 67H
Pneumatika vzadu: 150/80-16M/C 71H

BRZDY

Systém ABS, Typ 2kanálové

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
 
Přístroje: Digitální
Světlomet: Žárovka 55 W
Zadní světlo: Žárovka 8.3 W

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

QUADRO QV3 se představuje v edici EDELWEISS

QUADRO QV3 se představuje v edici EDELWEISS

Představujeme

11.4.2019

TZ - msa-germany.de

0

Na několika mezinárodních výstavách švýcarský výrobce vícekolových skútrů QUADRO VEHICLES S.A. ukázal v prototypovém stadiu velmi atraktivní verzi svého tříkolového vozidla QV3, kterou pojmenoval ve jménu své alpské tradice jednoduše EDELWEISS.

Více

KYMCO představuje sportovní cestovní skútr s Bluetooth konektivitou: Xciting S 400i ABS

KYMCO představuje sportovní cestovní skútr s Bluetooth konektivitou: Xciting S 400i ABS

Představujeme

12.10.2018

TZ - www.kymco.cz

0

Již na první pohled je jasné, co písmeno „S“ v názvu Xciting S 400i ABS znamená - sportovní cestovní skútr. Působivou přední částí a prodlouženou zadní linií směřuje vzhled novinky v sortimentu Kymco spíše k dynamickému motocyklu. Nový Xciting S 400i ABS není jen nové vydání našeho evergreenu se...

Více

BMW C 400 X

BMW C 400 X

Představujeme

11.12.2017

Viktor Hrachovec

5

Německé BMW se po úspěchu tří maxiskútrů (C-Evolution, C 650 Sport, C 650 GT) vytasilo s dalším skútrem a ne ledajakým. BMW C 400 X, jak se novinka jmenuje, je skútr střední třídy určený do města i mimo měj. Skútr slibuje výborné jízdní vlastnosti, neotřelý design alá BMW, velký úložný prostor...

Více

Maz Out 480 - nafta ve světě skútrů

Maz Out 480 - nafta ve světě skútrů

Představujeme

4.8.2015

Viktor Hrachovec

0

Stéphane Fern, francouský designér a návrhář v jedné osobě, vytvořil koncept retro skútrů, který spíše než svým vzhledem šokuje použitou technologií. Skútr s označením Maz Out využívá úsporný dieslový agregát o objemu 480 ccm. Naftový skútr? Ano, je to tak!

Více

HONDA SH125i modelový rok 2020

HONDA SH125i modelový rok 2020

Představujeme

8.11.2019

TZ - www.honda.cz

0

Jeden z nejoblíbenějších skútrů v Evropě – a jednička na trhu v roce 2018 s téměř 19 000 prodanými kusy – vstupuje do roku 2020 jako prakticky nový stroj. Elegantní přepracovaná kapotáž a modifikovaný rám nabízejí o více než 50 % více odkládacího prostoru; revidovaná geometrie přináší vyšší...

Více

Bleskovky

Seat vstupuje do světa skútrů

včera

Seat vstupuje do světa skútrůPřekvapivou novinku zveřejnila automobilka Seat. Ještě letos představí prototyp elektroskútru, který by se už příštím roce mohl dostat do sériové výroby! Veškeré informace jsou...

Více

Motor show Tokio 2019 v podání Yamahy

1.11.2019

Motor show Tokio 2019 v podání YamahyYamaha představila na Tokijském autosalonu trojici elektroskútrů. Zatímco dvojice skútrů s označením Concept E01 a E02 to má k finální výrobě přeci jen jěště daleko, Yamaha E-Vino...

Více

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v...

28.3.2019

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v příštích letechVýstava motocyklů a motorkářského příslušenství Motosalon se bude konat i v dalších pěti letech střídavě v Brně a Praze. Na tomto se dohodli dnes zástupci motocyklové sekce Svazu...

Více

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!

26.3.2019

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!Společnost Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch dosáhla v roce 2018 za časové období od 1.1.2018 do 31.12.2018 nejúspěšnějšího prodejního výsledku a poprvé vhistorii...

Více

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!

25.3.2019

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!Od února letošního roku otevřel nový motocyklový ráj na Moravě areál, který nabízí záruku komplexních služeb, spokojenosti a zábavy. Cílem Motoparku Ostrava je poskytnout zákazníkům...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz