Honda Rebel

Zase ta Honda ...

5.12.2016

TZ - www.honda.cz

Krátce po EICMĚ představila Honda další novinku pro nadcházející rok, cruiser jménem REBEL. O skútr se sice nejedná, ale vzhledem k tomu, že je to právě Honda, která pro rok 2017 přichází s celou řadou novinek, jsme se rozhodli se o REBELOVI zmínit alespoň okrajově i na našich stránkách.

Model Rebel s řadovým 500ccm dvouválcem, který je určen pro držitele řidičského oprávnění A2, přichází s novým svěžím vzhledem. Díky kombinaci klasického a nového stylu se jedná o atraktivní a snadno ovladatelný stroj, jenž svému majiteli nabízí spoustu prostoru pro další customizaci.

1. Úvod

Pro mnoho jezdců ve věku kolem 20 let – generaci Y, která vyrostla v digitální éře – motocykly znamenají mnohem více, než pouhý dopravní prostředek. Musí ztělesňovat životní styl, přístup a musí svému majiteli umožnit vyjádření vlastní identity. Očekávání těchto jezdců se liší od motocyklového mainstreamu, což se odráží i ve strojích, které je oslovují. Musí vyhovovat jejich životnímu stylu, ale zároveň musí nabízet potenciál pro další individuální úpravy.

Pan Keita Mikura, vedoucí projektu inovativního modelu NM4 Vultus*, těmto požadavkům dobře rozumí. Rád si s těmito pravidly hraje a vytváří stroje, v nichž se snoubí tradice s průlomovými novými nápady a perspektivami. Vedoucím projektu nové Hondy Rebel je pan Mikura-san. Jeho tým vytvořil custom motocykl s klasickým nadčasovým vzhledem, z něhož však zároveň dýchá moderní a progresivní osobitý styl. Dostupný, snadno použitelný a snadno ovladatelný Rebel se vydává vlastní cestou, ale zároveň představuje nepopsané plátno připravené pro vše, co představivost jeho majitele přinese.

2. Informace o modelu

Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe, přičemž tamní konstruktéři se snažili nabídnout představivosti mladší generace jezdců něco jiného, než tradiční cruisery. S 471ccm řadovým dvouválcovým motorem, vyznačujícím se silným záběrem v nízkých otáčkách a hladkým lineárním přísunem výkonu, je Rebel vhodný pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem, a proto je dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky.

Trubkový ocelový rám modelu Rebel je zcela nový a dodává obnažené zádi v „bobber“ stylu svěží a moderní linie. Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku. Pomocí dvou šroubů jej lze navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný.

3. Hlavní vlastnosti

3.1 Vzhled

Po celou dobu vývoje modelu Rebel se konstruktéři soustředili na dvě slova: ‘“JEDNODUCHÝ“ a „SYROVÝ“. Udělat co nejvíce s tak malým základem je již samo o sobě uměním a zkouškou v minimalistickém designu, kde záleží skutečně na každém detailu.

A Rebel ani v tomto ohledu nezklame: díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě, korunované strmě se svažující 11,2litrovou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Při každém pohledu vyzařuje z jeho obnažených linií nekonvenční individualita.

Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel a je zvýrazněno jeho skromné lakování. Vysoko na přídi se nachází sugestivní kruhový světlomet se skleněnou čočkou o průměru 135 mm, upevněný na nosníku z hliníkové slitiny.

Jednodílný ukazatel rychlosti má kompaktní číselník o průměru 100 mm s negativním LCD displejem a modrým podsvícením a vyznačuje se nejen atraktivním vzhledem, ale i dobrou funkčností. Zapalování najdete níže na levé straně nádrže.

Model Rebel bude dostupný v těchto barevných provedeních:

·         černá Graphite Black

·         matná stříbrná metalíza Matte Armored Silver Metallic

·         červená Millennium Red

Sedačku a stupačky spolujezdce lze snadno demontovat. Pro model Rebel bude k dispozici široká nabídka příslušenství na míru, jež zahrnuje trubkový zadní nosič, tašky, štítek a 12V zásuvku.

3.2 Motor

8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy Rebel o objemu 471 cm3 byl převzat ze sportovního modelu CBR500R. S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu. Maximum točivého momentu 44,6 Nm při 6000 ot./min. se snoubí s maximálním výkonem 33,5 kW při 8500 ot./min.

Motor se vyznačuje vynikající rovnováhou mezi fyzickými rozměry a flexibilními výkony. Vrtání a zdvih jsou 67 x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.

Tichý (SV Chain) rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, to snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.

Tření je sníženo přidáním kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání). Solná lázeň AB1, která se používá po nitridování v solné lázni, vytváří membránu chránící před oxidací.

Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované k vyvažovacímu hřídeli a jeho nízká hmotnost umožňuje motoru volně se otáčet se sníženou setrvačností.

Kliková skříň je tvořena odstředivě litými tenkostěnnými prvky. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Hluboká olejová vana pojme 3,2 l. Šestistupňová převodovka s hladkým chodem je navržena tak, aby umožňovala snadné řazení, a to zejména ve městě.

Výfuk s uspořádáním 2-1 obsahuje katalyzátor pro čištění výfukových plynů, odkud procházejí přes první komoru dále do rezonátoru. Výfuk o průměru 120 mm byl navržen ve stylu puškové hlavně a zvuk, který vytváří, je naplněn silnými pulzy, jež dobře ladí s robustním točivým momentem motoru.

3.3 Podvozek

K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho atraktivní trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Závlek činí 110 mm, sklon přední vidlice dosahuje hodnoty 28°; vidlice jsou pod úhlem 30° a výsledkem v kombinaci s rozvorem 1488 mm je nízká výška sedla (690 mm) a uprostřed umístěné stupačky pro vyvážené a neutrální řízení.

Součástí rámu je inovativní zadní smyčka, která odděluje sedadlo od blatníku z texturovaného kovu. Další prostor pro customizaci nabízí šroubovaný pomocný rám z hliníkové slitiny.

Vzdálenost mezi 41mm trubkami přední vidlice činí 230 mm, což přispívá k lepší ovladatelnosti, komfortu a zdůrazňuje celkový styl stroje. Kyvné rameno z ocelových trubek o průměru 45 mm je spojeno s dvěma tlumiči, které umožňují nastavení předpětí ve dvou krocích.

Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 264 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy.

4. Technické parametry

Motor
 
Typ: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC
Zdvihový objem (cm³): 471 ccm
Počet ventilů na válec: 2
Vrtání´zdvih (mm): 67 x 66.8
Kompresní poměr: 10.7
Maximální výkon: 33.5 kW/8,500 rpm
Max. točivý moment: 44.6 Nm/6,000 rpm
Olejová náplň: 3.2 l
Palivový systém: Karburace PGM-FI
Objem palivové nádrže: 11.2 l
Spotřeba paliva: 26 km/l

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
 
Startér: Elektrický
Kapacita baterie: 12 V
Výkon alternátoru: 0.402 kW

HNACÍ ÚSTROJÍ
 
Typ spojky: Mokrá hydraulická
Typ převodovky: 6rychlostní
Stálý převod: Řetěz

RÁM

Typ: Ocelový

PODVOZEK

Rozměry (DxŠxV): 2188 x 820 x 1094
Rozvor kol: 1488 mm
Úhel přední vidlice: 28°
Závlek: 110
Výška sedla: 690 mm
Světlá výška: 136 mm
Pohotovostní hmotnost: 190 kg
Poloměr otáčení: 2.85 m

ODPRUŽENÍ

Typ vpředu: 41mm Teleskopická vidlice
Typ vzadu: Showa, pro-link

KOLA

Velikost ráfku Přední: 16M/C x MT3.00
Velikost ráfku Zadní: 16M/C x MT3.00
Pneumatika vpředu: 130/90-16M/C 67H
Pneumatika vzadu: 150/80-16M/C 71H

BRZDY

Systém ABS, Typ 2kanálové

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
 
Přístroje: Digitální
Světlomet: Žárovka 55 W
Zadní světlo: Žárovka 8.3 W

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Honda inovuje jeden model za druhým. Nejinak je tomu u modelu SH 350i

Honda inovuje jeden model za druhým. Nejinak je tomu u modelu SH 350i

Představujeme

16.11.2020

TZ - www.honda.cz

0

Zvýšený zdvihový objem motoru největšího skútru řady Honda SH umožnil zvýšení maximální rychlosti a zlepšení akcelerace. Motor navíc nově splňuje emisní normu EURO5. Vylepšená konstrukce rámu přispívá k úspoře hmotnosti a nová kapotáž rozvíjí stylistický směr této řady. Světlomet, zadní světlo,...

Více

Honda Forza 350 ccm

Honda Forza 350 ccm

Představujeme

15.10.2020

TZ - www.honda.cz

0

Jak už jsme vás včera informovali, Honda představila pro rok 2021 nový maxiskútr s označením Forza 750. Pro příští rok, se ale řada Forza rozroste nejen o model o obsahu 750 ccm, ale i o model o obsahu 350 ccm, který vám představíme dnes. výšený zdvihový objem motoru středně velkého...

Více

Honda představila novou Forzu 350

Honda představila novou Forzu 350

Představujeme

21.7.2020

Redakce SP.cz

0

Honda představila v Thajsku novou Forzu s nejsilnějším motorem. Srdcem je zcela nový jednoválcový motor o obsahu 329,6 ccm. Skútr jenž byl původně určen jen pro indický trh by se měl, ale v příštím roce objevit i v Evropě!

Více

QUADRO QV3 se představuje v edici EDELWEISS

QUADRO QV3 se představuje v edici EDELWEISS

Představujeme

11.4.2019

TZ - msa-germany.de

0

Na několika mezinárodních výstavách švýcarský výrobce vícekolových skútrů QUADRO VEHICLES S.A. ukázal v prototypovém stadiu velmi atraktivní verzi svého tříkolového vozidla QV3, kterou pojmenoval ve jménu své alpské tradice jednoduše EDELWEISS.

Více

KYMCO představuje sportovní cestovní skútr s Bluetooth konektivitou: Xciting S 400i ABS

KYMCO představuje sportovní cestovní skútr s Bluetooth konektivitou: Xciting S 400i ABS

Představujeme

12.10.2018

TZ - www.kymco.cz

0

Již na první pohled je jasné, co písmeno „S“ v názvu Xciting S 400i ABS znamená - sportovní cestovní skútr. Působivou přední částí a prodlouženou zadní linií směřuje vzhled novinky v sortimentu Kymco spíše k dynamickému motocyklu. Nový Xciting S 400i ABS není jen nové vydání našeho evergreenu se...

Více

Bleskovky

BMW představilo nový koncept elektroskútru

12.11.2020

BMW představilo nový koncept elektroskútruNěmecké BMW představilo nový koncept elektroskútru s označením CE 04. O modelu nejsou zatím žádné technické informace, ale i přesto vám přinášíme první fotografie, s kterých je...

Více

SEAT MÓ eScooter 125

6.11.2020

SEAT MÓ eScooter 125Když jsme vás loni informovali o tom, že automobilka Seat představila prototyp elektro skútru, ani nás nenapadlo, že skútr si budete moci zakoupit ještě letos! Pravda, prozatím jen...

Více

Ducati ve světě skútrů?

4.11.2020

Ducati ve světě skútrů?Tak tohle téma se probírá už minimálně od roku 2013 a výsledek? Ducati s variátorem či automatickou převodovkou ještě nikdo nikde neviděl a popravdě podle nás v redakci ještě dlouho...

Více

NANOPROTECH se stěhuje

16.10.2020

NANOPROTECH se stěhujePo dvou letech nastal čas na další posun a naše dosavadní kanceláře ve skladovém areálu na Zličíně od listopadu vyměníme za útulnější zázemí rodinného domu v Přední Kopanině. Nová...

Více

Suzuki vybavilo své modely Access 125 a Burgman technologií Bluetooth

9.10.2020

Suzuki vybavilo své modely Access 125 a Burgman technologií BluetoothSuzuki vybavilo své dva modely skútrů (Access a Burgman) moderní technologií Bluetooth, díky které se po spárování s aplikací Suzuki Ride connect přenesete se svým skútrem do 21....

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Máte problém s odpady? Naše společnost ABC instalatéři Praha nabízí odborné strojní čištění odpadů včetně revize kanalizace kamerou. Montované rodinné domy a dřevostavby na klíč za rozumnou cenu. Široký sortiment společnosti Omnipuls: střešní nosiče a boxy Thule, Hakr, Jetbag, sněhové řetězy.