Honda Rebel

Zase ta Honda ...

5.12.2016

TZ - www.honda.cz

Krátce po EICMĚ představila Honda další novinku pro nadcházející rok, cruiser jménem REBEL. O skútr se sice nejedná, ale vzhledem k tomu, že je to právě Honda, která pro rok 2017 přichází s celou řadou novinek, jsme se rozhodli se o REBELOVI zmínit alespoň okrajově i na našich stránkách.

Model Rebel s řadovým 500ccm dvouválcem, který je určen pro držitele řidičského oprávnění A2, přichází s novým svěžím vzhledem. Díky kombinaci klasického a nového stylu se jedná o atraktivní a snadno ovladatelný stroj, jenž svému majiteli nabízí spoustu prostoru pro další customizaci.

1. Úvod

Pro mnoho jezdců ve věku kolem 20 let – generaci Y, která vyrostla v digitální éře – motocykly znamenají mnohem více, než pouhý dopravní prostředek. Musí ztělesňovat životní styl, přístup a musí svému majiteli umožnit vyjádření vlastní identity. Očekávání těchto jezdců se liší od motocyklového mainstreamu, což se odráží i ve strojích, které je oslovují. Musí vyhovovat jejich životnímu stylu, ale zároveň musí nabízet potenciál pro další individuální úpravy.

Pan Keita Mikura, vedoucí projektu inovativního modelu NM4 Vultus*, těmto požadavkům dobře rozumí. Rád si s těmito pravidly hraje a vytváří stroje, v nichž se snoubí tradice s průlomovými novými nápady a perspektivami. Vedoucím projektu nové Hondy Rebel je pan Mikura-san. Jeho tým vytvořil custom motocykl s klasickým nadčasovým vzhledem, z něhož však zároveň dýchá moderní a progresivní osobitý styl. Dostupný, snadno použitelný a snadno ovladatelný Rebel se vydává vlastní cestou, ale zároveň představuje nepopsané plátno připravené pro vše, co představivost jeho majitele přinese.

2. Informace o modelu

Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe, přičemž tamní konstruktéři se snažili nabídnout představivosti mladší generace jezdců něco jiného, než tradiční cruisery. S 471ccm řadovým dvouválcovým motorem, vyznačujícím se silným záběrem v nízkých otáčkách a hladkým lineárním přísunem výkonu, je Rebel vhodný pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem, a proto je dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky.

Trubkový ocelový rám modelu Rebel je zcela nový a dodává obnažené zádi v „bobber“ stylu svěží a moderní linie. Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku. Pomocí dvou šroubů jej lze navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný.

3. Hlavní vlastnosti

3.1 Vzhled

Po celou dobu vývoje modelu Rebel se konstruktéři soustředili na dvě slova: ‘“JEDNODUCHÝ“ a „SYROVÝ“. Udělat co nejvíce s tak malým základem je již samo o sobě uměním a zkouškou v minimalistickém designu, kde záleží skutečně na každém detailu.

A Rebel ani v tomto ohledu nezklame: díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě, korunované strmě se svažující 11,2litrovou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Při každém pohledu vyzařuje z jeho obnažených linií nekonvenční individualita.

Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel a je zvýrazněno jeho skromné lakování. Vysoko na přídi se nachází sugestivní kruhový světlomet se skleněnou čočkou o průměru 135 mm, upevněný na nosníku z hliníkové slitiny.

Jednodílný ukazatel rychlosti má kompaktní číselník o průměru 100 mm s negativním LCD displejem a modrým podsvícením a vyznačuje se nejen atraktivním vzhledem, ale i dobrou funkčností. Zapalování najdete níže na levé straně nádrže.

Model Rebel bude dostupný v těchto barevných provedeních:

·         černá Graphite Black

·         matná stříbrná metalíza Matte Armored Silver Metallic

·         červená Millennium Red

Sedačku a stupačky spolujezdce lze snadno demontovat. Pro model Rebel bude k dispozici široká nabídka příslušenství na míru, jež zahrnuje trubkový zadní nosič, tašky, štítek a 12V zásuvku.

3.2 Motor

8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy Rebel o objemu 471 cm3 byl převzat ze sportovního modelu CBR500R. S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu. Maximum točivého momentu 44,6 Nm při 6000 ot./min. se snoubí s maximálním výkonem 33,5 kW při 8500 ot./min.

Motor se vyznačuje vynikající rovnováhou mezi fyzickými rozměry a flexibilními výkony. Vrtání a zdvih jsou 67 x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.

Tichý (SV Chain) rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, to snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.

Tření je sníženo přidáním kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání). Solná lázeň AB1, která se používá po nitridování v solné lázni, vytváří membránu chránící před oxidací.

Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované k vyvažovacímu hřídeli a jeho nízká hmotnost umožňuje motoru volně se otáčet se sníženou setrvačností.

Kliková skříň je tvořena odstředivě litými tenkostěnnými prvky. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Hluboká olejová vana pojme 3,2 l. Šestistupňová převodovka s hladkým chodem je navržena tak, aby umožňovala snadné řazení, a to zejména ve městě.

Výfuk s uspořádáním 2-1 obsahuje katalyzátor pro čištění výfukových plynů, odkud procházejí přes první komoru dále do rezonátoru. Výfuk o průměru 120 mm byl navržen ve stylu puškové hlavně a zvuk, který vytváří, je naplněn silnými pulzy, jež dobře ladí s robustním točivým momentem motoru.

3.3 Podvozek

K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho atraktivní trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Závlek činí 110 mm, sklon přední vidlice dosahuje hodnoty 28°; vidlice jsou pod úhlem 30° a výsledkem v kombinaci s rozvorem 1488 mm je nízká výška sedla (690 mm) a uprostřed umístěné stupačky pro vyvážené a neutrální řízení.

Součástí rámu je inovativní zadní smyčka, která odděluje sedadlo od blatníku z texturovaného kovu. Další prostor pro customizaci nabízí šroubovaný pomocný rám z hliníkové slitiny.

Vzdálenost mezi 41mm trubkami přední vidlice činí 230 mm, což přispívá k lepší ovladatelnosti, komfortu a zdůrazňuje celkový styl stroje. Kyvné rameno z ocelových trubek o průměru 45 mm je spojeno s dvěma tlumiči, které umožňují nastavení předpětí ve dvou krocích.

Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 264 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy.

4. Technické parametry

Motor
 
Typ: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC
Zdvihový objem (cm³): 471 ccm
Počet ventilů na válec: 2
Vrtání´zdvih (mm): 67 x 66.8
Kompresní poměr: 10.7
Maximální výkon: 33.5 kW/8,500 rpm
Max. točivý moment: 44.6 Nm/6,000 rpm
Olejová náplň: 3.2 l
Palivový systém: Karburace PGM-FI
Objem palivové nádrže: 11.2 l
Spotřeba paliva: 26 km/l

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
 
Startér: Elektrický
Kapacita baterie: 12 V
Výkon alternátoru: 0.402 kW

HNACÍ ÚSTROJÍ
 
Typ spojky: Mokrá hydraulická
Typ převodovky: 6rychlostní
Stálý převod: Řetěz

RÁM

Typ: Ocelový

PODVOZEK

Rozměry (DxŠxV): 2188 x 820 x 1094
Rozvor kol: 1488 mm
Úhel přední vidlice: 28°
Závlek: 110
Výška sedla: 690 mm
Světlá výška: 136 mm
Pohotovostní hmotnost: 190 kg
Poloměr otáčení: 2.85 m

ODPRUŽENÍ

Typ vpředu: 41mm Teleskopická vidlice
Typ vzadu: Showa, pro-link

KOLA

Velikost ráfku Přední: 16M/C x MT3.00
Velikost ráfku Zadní: 16M/C x MT3.00
Pneumatika vpředu: 130/90-16M/C 67H
Pneumatika vzadu: 150/80-16M/C 71H

BRZDY

Systém ABS, Typ 2kanálové

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
 
Přístroje: Digitální
Světlomet: Žárovka 55 W
Zadní světlo: Žárovka 8.3 W

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

KYMCO představuje sportovní cestovní skútr s Bluetooth konektivitou: Xciting S 400i ABS

KYMCO představuje sportovní cestovní skútr s Bluetooth konektivitou: Xciting S 400i ABS

Představujeme

12.10.2018

TZ - www.kymco.cz

0

Již na první pohled je jasné, co písmeno „S“ v názvu Xciting S 400i ABS znamená - sportovní cestovní skútr. Působivou přední částí a prodlouženou zadní linií směřuje vzhled novinky v sortimentu Kymco spíše k dynamickému motocyklu. Nový Xciting S 400i ABS není jen nové vydání našeho evergreenu se...

Více

BMW C 400 X

BMW C 400 X

Představujeme

11.12.2017

Viktor Hrachovec

5

Německé BMW se po úspěchu tří maxiskútrů (C-Evolution, C 650 Sport, C 650 GT) vytasilo s dalším skútrem a ne ledajakým. BMW C 400 X, jak se novinka jmenuje, je skútr střední třídy určený do města i mimo měj. Skútr slibuje výborné jízdní vlastnosti, neotřelý design alá BMW, velký úložný prostor...

Více

Maz Out 480 - nafta ve světě skútrů

Maz Out 480 - nafta ve světě skútrů

Představujeme

4.8.2015

Viktor Hrachovec

0

Stéphane Fern, francouský designér a návrhář v jedné osobě, vytvořil koncept retro skútrů, který spíše než svým vzhledem šokuje použitou technologií. Skútr s označením Maz Out využívá úsporný dieslový agregát o objemu 480 ccm. Naftový skútr? Ano, je to tak!

Více

KYMCO New People S 125i ABS : Nov ý člen oblíbené rodiny

KYMCO New People S 125i ABS : Nov ý člen oblíbené rodiny

Představujeme

15.10.2018

TZ - www.kymco.cz

0

Již více než dvě desetiletí brázdí silnice několika kontinentů vozidla modelové řady People, která obsahuje vozidla od 50 až do 300 ccm. A právě nyní KYMCO uvádí na trh nového člena této rodiny s označením New People S 125i ABS.

Více

HONDA SUPER CUB C125

HONDA SUPER CUB C125

Představujeme

14.10.2018

TZ - www.honda.cz

0

Super Cub – nejlépe prodávané motorové vozidlo na světě – se vrací do Evropy. Uchovává si své pověstně dostupné výkonnostní charakteristiky i unikátní nadčasový vzhled, a navíc nabízí dynamický motor s objemem 125 cm3, hladké a tiché poloautomatické řazení, nový odolný podvozek, odpružení s...

Více

Bleskovky

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Motocykl roku 2018

15.2.2018

Motocykl roku 2018SDA (Svaz dovozců automobilů) vyhlásil již 22. ročník ankety Motocykl roku v České republice. Do ankety bylo nominováno 38 motocyklů, které byly rozděleny do následujících...

Více

PCX ve verzi elektro

12.2.2018

PCX ve verzi elektroFenomén PCX se dočkal i své elektrické verze. Na autosalonu v Tokiu představila Honda svou vlajkovou (nejprodávanější) loď do 150 ccm v provedení elektro. Vše má své pro a proti....

Více

PF 2018

24.12.2017

PF 2018Krásné svátky, krátkou zimu a spoustu šťastných km v roce 2018!!!To vám přejeRedakce SP

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě      

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz