Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do autorizovaného servisu společnosti Kymco. Kromě detailní kontroly jsme dostali k dispozici i cestovní plexi a nové sedlo. Sportovní skútr, jakým K-XCT bezesporu je, tak dostal cestovní výbavu, díky které bude nájezd dalších kilometrů maximálně luxusní záležitostí.
Garanční prohlídku jsme si domluvili u Adventure-Biker - autorizovaného dealera společnosti Kymco sídlícího v Praze 4 - Braníku. Ve čtvrtek (7.8.) jsme se dostavili v 10:00 i se skútrem na místo určení. Na tachometru tou dobou svítilo už 5 099 odjetých km, a protože podle plánu se K-XCT mělo za pár dní zúčastnit akce 24 hodin Le Mans aneb 24 hodin po D1, nebyl čas otálet.
Mechanik odtlačil skútr do servisního zázemí, kam je nepovolaným osobám vstup zakázán. Nepovolaným možná, ale my jsme skútr následovali i přes plakát s jasnou výzvou STOP. Ne, že bychom zákazové značky nerespektovali, ale krom toho, že jsme mohli celou garanční prohlídku sledovat, měli jsme povoleno i fotit! Před prvními servisními úkony došlo k výměně sedla a plexi. Profesionálům z Adventure-Biker trvala výměna sedla zhruba 10 minut, ale troufám si tvrdit, že s výměnou by si poradil i naprostý laik. Povolit 7 šroubů, odpojit kabel, vyjmout podsedadlový prostor, odmontovat sedlo a nasadit nové. To, jak už můžeme z vlastní zkušenosti napsat, je mnohem pohodlnější, hezčí a hlavně praktičtější. Praktičtější proto, protože podsedadlový prostor nyní pojme i integrální helmu. Sedlo je navíc vybaveno dvojicí pístů, které ho po jeho odemknutí nadzvihnou. K-XCT se tak pouhou výměnou sedla posunulo minimálně o jeden level výš.
Vyměnit klasické sportovní plexi, se kterým je K-XCT standardně dodáváno, za cestovní štít od společnosti Speeds už dalo mechanikům trochu zabrat. Spolu s kontrolou chladící náplně a jejího rozvodu to ale netrvalo déle než 20 minut.
Cestovní plexi mimo to, že poskytuje daleko lepší ochranu před větrem či špatným počasím, skútru neuvěřitelně sluší, což rozhodně nebývá zvykem. Pokud jsme před touto proměnou hodnotili K-XCT po designové stránce známkou 1, dáváme nyní jedničku s hvězdičkou a dvakrát podtrženou.
Teď už nadešel čas na kontrolu skútru po 5 000 km. Nejprve proběhla výměna oleje, olejového filtru a vizuální kontrola. Výsledek byl více méně očekávaný, čili vše v pořádku. Následovala kontrola a výměna vzduchového filtru. Dle vyjádření mechaniků by stačilo filtr vyfoukat, ale na naše naléhání dochází k jeho výměně. Po vzduchovém filtru dostává naše Kymco novou svíčku a probíhá kontrola variátoru, řemene, válečků, spojky a dalších více či méně důležitých stroječků a mechanik. Vše bez závad.
Posledním úkonem, pokud nepočítáme celkovou kontrolu skútru a všech jeho částí, bylo seřízení, respektive kontrola ventilových vůlí. Suma sumárum K-XCT prošlo garanční prohlídkou za cca 3 hodiny bez sebemenšího problému. Vlastně jedna "muška" přece jen byla.
Kryt baterie, který plní jen ozdobnou funkci, tam prostě ne a ne držet. Mohou za to dva plastové zobáčky, které by měly být o 5 milimetrů delší. Vzhledem k tomu, že baterie je umístěna pod sedlem a kryt je ještě zajištěn šroubkem, je tento nedostatek takřka triviální. Celková cena servisu byla stanovena na 3 650,- Kč, a protože nás samozřejmě zajímalo, který díl co stojí, požádali jsme o vystavení faktury. Olej - 650,- Kč, olejový filtr - 315,- Kč, vzduchový filtr - 679,- Kč, svíčka - 234,- Kč a práce - 1 772,- Kč.
Po zaplacení už zbývalo jediné, nechat si v servisní knížce potvrdit právě absolvovanou kontrolu. Jedno razítko a záhy bylo po všem. Mechanici z AB shopu odvedli dobrou práci. Byla radost se dívat, jak jim to jde od ruky, a to i za přítomnosti fotograga a několika dalších čumilů z naší redakce:-) Kymco K-XCT 300i tak svou první zatěžkávací zkouškou prošlo na výbornou. Díky instalaci několika novinek (nové sedlo, cestovní plexi) se zlepšilo pohodlí při cestování o několik tříd a přesně to jsme před 24 hodinami po D1 uvítali. Teď už zbývá jediné, vyrazit vstříc dalším kilometrům. Vlastně pro všechny, kteří o Kymcu K-XCT 300i uvažují, máme jednu velmi důležitou informaci. Poptávka po K-XCT je tak vysoká, že v současné době je k dostání už jen jako "skladovka" u vybraných dealerů. Proto neváhejte!
Související články
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Yamaha BW'S 125
Yamaha BW'S 125 - skútr, který je možné díky novele o silničním provozu řídit od letošního 19.1. s řidičským oprávněním skupiny B, je určen nejen pro náctileté teanegery, které svým vzhledem rozhodně zaujme.
Bleskovky
Komu chybí skútr?
1.12.2020
BMW představilo nový koncept elektroskútru
12.11.2020
SEAT MÓ eScooter 125
6.11.2020
Ducati ve světě skútrů?
4.11.2020
Podcasty
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)
21.8.2018
Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi