VESPA LX 125 3V - novodobá legenda
K redakčnímu testu nám byla zapůjčena legenda mezi skútry - VESPA. Nezaměnitelný vzhled, originální italský design a moderní 3-ventilový motor. VESPA LX patří k nejprodávanějším modelům Vespy v celé Evropě. LX 3V pak díky novému agregátu nabízí ještě o něco víc!
Klasické tvary, tradiční vzhled, originální design. Vespa LX 125 3V nepřináší žádné převratné změny v oblasti designu. Ano, najdeme tu novou přístrojovku a pár dalších detailů, ale je to pořád stará dobrá Vespa.
Kulaté světlo, chromová zrcátka, jednostranně zavěšené přední kolo, vylisované nápisy na heftech a na podlážce, zkrátka Vespa do posledního detailu.
Po usednutí do pohodlného a elegantního sedla se zájmem pozoruji prostor před sebou. Přístrojovka je klasická a velmi dobře přehledná. Nechybí digitální hodiny ukazující i datum, za což dávám palec nahoru. Velká chromová zrcátka, o kterých tu už řeč byla, nabízí vskutku fantastický přehled o tom, co se děje za vámi a to bez nějakých obtěžujících vibrací. Ovládání na řídítkách je standardní, což v případě Vespy znamená velmi dobře zpracované a výborně ovladatelné i v motorukavicích.
Ten, kdo by pod přístrojovkou Vespy hledal všudypřítomný a nepostradatelný háček, by hledal marně. Ne, že by tu nebyl, ale jeho umístění je daleko elegantnější a řekl bych i praktičtější. "Háček" je v případě Vespy vysunovací a je umístěn ve špičce sedla! Pod přístrojovkou je tak dost místa na uzamykatelnou schránku, do které se toho vejde opravdu hodně. Krom dokladů, peněženky, fotoaparátu je tu i místo na svačinu a při troše dobré vůle tam vtěsnáte i letní motorukavice.
Další a to ne zrovna malý zavazadlový prostor nabízí Vespa kde jinde než pod sedlem. Po jeho otevření máte rázem po starosti, kam s jetkou nebo integrálkou. Podsedadlový prostor je opravdu velkorysý a krom helmy pojme i lékárničku, nářadí, nepromoky a kotoučák. Tady lze stejně jako v případě digitálních hodin udělit palec nahoru.
Srdcem Vespy je, jak už bylo v úvodu článku napsáno, nový vysoce spolehlivý 3-ventilový motor o objemu 125 ccm. Vzduchem chlazený jednoválec je vybaven nejmodernějším elektronickým vstřikováním paliva. Kromě vysokého výkonu 8,5 kW nabízí i velmi přátelskou spotřebu paliva. Ta se v průběhu našeho testování nepřehoupla přes 2 l na 100 km!
A jaké jsou jízdní vlastnosti? V první řadě k motoru. Start pomocí osvědčené klasiky (brzda+start) platí i zde. Motor naskakuje takřka okamžitě a může se vyrazit. Zrychlení hodnotíme jako výborné a maximálka takřka atakuje hranici 100 km/h, což při spotřebě 2 l/100 km a nádrži o objemu 8,3 l znamená těžko uvěřitelný dojezd 400 km!!!
Krom motoru, za který mimochodem dáváme už 3. palec nahoru, hodnotíme absolutně výborně i odpružení a podvozek. Pokud má někdo stejně jako já zažité, že malá kola = menší pohodlí, tak věřte, že v případě Vespy to rozhodně neplatí! Po kočičích hlavách jsem jezdil sem i tam a tam i zpátky, abych si potvrdil, že pohodlí je u Vespy až na 1. místě!
Brzdy v kombinaci bubnu a kotouče vás ve štychu taky nenechají. Jejich nástup je sice poněkud vlažnější, ale při, řekněme, nouzovém brzdění odvedou svou práci vždy na jedničku.
Pokud jsme doposud Vespu jen vychvalovali, tak nadešel čas podívat se i na její zápory. Pokud očekáváte, že jsme objevili "Ameriku" v podobě netěsnícího motoru nebo nefunkčních brzd či rezavějícího výfuku, tak vás musím rovnou zklamat.
Pokud má Vespa LX 125 3V nějaké neduhy, tak to je chybějící boční stojánek a musím podotknout, že ten jsem opravdu postrádal. A pak cenu. Za 84. 990 Kč sice obdržíte originál a kvalitu, ale přiznejme si, že "lidovka" to opravdu není.
A závěrem: VESPA je prostě VESPA! Model LX 3V jen podtrhuje výjmečnost tohoto stroje, který se stal LEGENDOU už za svého života.
Technické informace:
motor | jednoválec , 4T/3V, SOHC |
obsah [ccm] | 124 |
maximální výkon [kW/k - ot./min.] | 8,5/11,6 - 8.250 |
maximální moment [Nm při ot./min.] | 10,7 - 6.500 |
palivový systém | vstřikování paliva (P.I.) |
chlazení | vzduchem (nuceně) |
startování | elektrické |
sekundární převod | variátor CVT, klínový řemen |
spojka | suchá, automatická, odstředivá |
přední brzda | ocelový kotouč Ø 200 mm |
zadní brzda | buben Ø 110 mm |
přední pneu | 110/70 - 11´´ |
zadní pneu | 120/70 - 10´´ |
délka [mm] | 1.770 |
šířka [mm] | 740 |
rozvor [mm] | 1.280 |
výška sedla řidiče [mm] | 785 |
objem nádrže [ltr.] | 8,3 |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi