Německý dravec jménem BMW C600Sport
C600Sport je po C650GT druhým skútrem z dílny BMW! Test GTéčka jsme vám už přinesli. Stejně jako cesťák prošel i Sport naším redakčním testem!
Ač na stejném základu a se stejným motorem, jsou oba skútry zcela jiné. Právě proto, že nechceme srovnávat nesrovnatelné, přinášíme vám každý test zvlášť.
Vzhled a představení
Pakliže GT už na první pohled dává jasně najevo, že jeho „doménou“ je cestování, tak Sport se už agresivněji tvářit nemůže! Barevná kombinace modré a černé sportovní vzhled pak jen podtrhuje.
Přední světla dávají iluzi očí dravce. Nad světlomety se pak vyjímá velké nastavitelné cestovní plexi. Z kapotáže stejně jako u GTéčka vyčnívají boční zrcátka, která jsou ale oproti cestovnímu modelu menší a nemají integrované ledkové blinkry.
Zadní části dominuje led diodová svítilna se znakem BMW nad ní. Blinkry nejsou umístěné v kapotáži, ale nad SPZ a jen potvrzují, že sportovní vzhled je neoddiskutovatelný!
Sedlo je prostorné a pohodlné pro oba „jezdce“. Pro maximální pohodlí byla i námi testovaná verze SPORT vybavena vyhříváním sedla, které si jak jezdec, tak spolujezdec ovládá sám. Ve špičce sedla je umístěno víčko nádrže. Řešení, které je nadmíru praktické.
Ze sedla studuji přístrojovku, která ač má tvar poněkud sportovnější, tak přináší naprosto stejně informací jako už námi představený sourozenec s označením GT! Otáčky motoru, stav paliva, ujeté km, datum, čas, teplota vzduchu a další a další. Viditelnost lze hodnotit na výbornou a to i při ostrém slunci!
Po stranách přístrojovky jsou umístěna „kolečka“, díky kterým lze nastavit plexi. I když se nastavení provádí manuálně, je otázkou několika málo vteřin.
Ovládání na řídítkách je klasické skútrařské a až na elektricky ovládané plexi totožné s modelem GT.
Uprostřed pod řídítky je multifunkční skříňka zapalování, díky které nastartujete, uzamknete řídítka, otevřete kufr nebo prostor pro tankování. Bohužel skříňka zapalování má ty samé neduhy jako u cestovního modelu, tzn.: uzamčení řídítek jde, ale až při troše cviku.
Po stranách jsou stejně jako u GTéčka umístěny neuzamykatelné odkládací schránky. Tady ale zpracování musím na rozdíl od GTéčka hodnotit kladně. Rozdíl je totiž vidět už na první pohled!
Kastlíky ale nejsou tím jediným úložným prostorem. Hlavní úložný prostor má C600Sport stejně jako každý jiný skútr pod sedlem. Pomocí klíčku otvírám sedlo …
Podsedadlový prostor sice není kdoví jak velký a helmu bych tam nenarval ani pod tlakem, ale stačí stisknout jedno tlačítko a „podsedlák“ se zvětší natolik, že tam bez problémů dám svou integrálku a ještě nějaké místo zbude! Jak je to vlastně možné?
Díky tlačítku se vysune nad zadním kolem vak, který bez sebemenších problémů pojme i tu největší integrálku. S vysunutým vakem se ale nerozjedete. BMW myslelo i na to! Tenhle nápad hodnotíme v redakci na výbornou!!!
Jízda
Představení je už za námi a tak je na čase BMW C600Sport pěkně provětrat! Beru za plyn a skútr reaguje takřka vmžiku.
Motor o objemu 647 ccm rozpohybuje skútr až k úctyhodným 175 km/h! Kdo nevyzkoušel, neuvěří. Protože v redakci se nesmíříme jen s napsaným údajem, rozhodli jsme se pro test v rodné zemi téhle značky. Maximální rychlosti 175 km/h tak bylo dosaženo na německých dálnicích.
Zrychlení, maximálka, stejně jako odpružení lze hodnotit jedině kladně. Pochválit musím i brzdy, které spolu s ABS odvádí svou práci sakra dobře! Výborné dávkování a ideální nástup. Co víc si přát? Prostupnost ucpaným městem nebo překonávání rychlostních limitů na dálnicích? BMW C600Sport je univerzální skútr nabízející pohodlí i sportovní výkony v jednom!
Křest ohněm však Sport ještě čekal. Stejně jako BMW C650GT jsme i Sport vyvezli mezi skútříkářskou komunitu na Strahov a podrobili ho testu odborné skútrařské veřejnosti! A výsledek? Dá se říct asi tolik … Sport prošel stejně jako GT na výbornou!
Závěrem
Ač stejný motor, ač ze stejné dílny, tak je každý úplně jiný! BMW předvedlo návrat ve velkém stylu! C600Sport je univerzální skútr, se kterým si užijete zábavy víc než dost a je jedno, jestli to bude ve městě nebo na okruhu! Zkrátka a dobře - tohle je BMW!
Technické informace
Motor: 4-taktní,
kapalinou chlazený 2-válec
Vrtání x zdvih: 79 mm x 66 mm
Objem: 647 ccm
Výkon: 44 kW (60 PS) při 7.500 ot.
Max. točivý moment: 66 Nm při 6.000 U/min.
Kompresní poměr: 11,6 : 1
Směs ovládání/řízení motoru: BMS-E digitální řízení motoru
Kontrola emisí se zpětnou vazbou: 3-cestný katalyzátor, emisní norma EU-4
Maximální rychlost: 175 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při rychlosti 90 km/h 4,4 l
Spotřeba paliva na 100 km při rychlosti 120 km/h 5,6 l
Baterie: 12 V/12 Ah, bezúdržbová
Spojka: odstředivá spojka
Převodovka: CVT převodovka
Rám: z ocelové trubky
Přední kola/odpružení Upside-down vidlice Ø 40 mm
Zadní kola/odpružení Single-sided otočné rameno
Zdvih pérování přední/zadní 115 mm/115 mm
Rozvor: 1.591 mm
Úhel hlavy řízení: 64,6 °
Kola: hliníková litá
Rám: vpředu 3,50 x 15 "
Rám: zadní 4,50 x 15 "
Pneumatiky: přední 120/70 ZR 15
Pneumatiky: zadní 160/60 ZR 15
Brzda vpředu: dva-rotor kotoučové brzdy, průměr 270 mm, 2-plovoucí třmen
Brzda vzadu: kotoučové brzdy Single, průměr 270 mm, 2-plovoucí třmen
ABS Standard: BMW Motorrad ABS
Délka: 2.218 mm
Šířka (vč. zpětných zrcátek): 916 mm
Výška: 1.411 mm
Výška sedáku: 795 mm
Pohotovostní hmotnost: 261 kg
Suchá váha: 249 kg
Přípustná celková hmotnost: 445 kg
Užitečné zatížení (při průměrné výbavě): 184 kg
Objem nádrže: 16 l
Rezerva: 4 l
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi