Piaggio FLY 50 4T – Ital každým coulem
Pakliže si myslíte, že testování je vzhledem ke stále zhoršujícímu se počasí a blížící se zimě u konce, tak jste na velkém omylu! Dalším modelem, který prošel naší redakci a podrobil se „ostrému testu“, je čtyřtaktní 50 od Piaggia s názvem FLY!
Design
Elegantní křivky a kvalitní zpracování jsou u Piaggia už naprostou samozřejmostí a ani u FLYho tomu není jinak.
Lišty v imitaci chromu kolem předního světla a na přední masce dávají znát, že tahle 50 je minimálně v designu promyšlená do posledního detailu!
V sedle
Jednou z prvních věcí, které si po usednutí do sedla všimnete, je přístrojovka. Tu má FLY velmi přehlednou. Příjemným překvapením jsou digitální hodiny, které u skútrů této kubatury nejsou zrovna častým jevem.
Nepříjemným zjištěním je pro mě slabé podsvícení kontrolek světel, dálkových světel nebo blinkrů. Kontrolky oleje a rezervy na tom budou asi stejně a tak je v případě jejich náhlého rozsvícení můžete snadno přehlédnout.
U čtyřtaktní 50 potěší samozapínání světel, na které tak nemusíte vůbec myslet. Kolébkovým spínačem jen přepínáte mezi světly normálními a dálkovými.
Pod přístrojovkou je uzamykatelný kastlík, který se otevře pomocí skříňky zapalování. Kastlík je rozdělen na úložný prostor (vpravo), do kterého se vejde peněženka a možná ještě mobil a na místo pro baterii, která je umístěna pod krytem vlevo. Uprostřed na rámu je pak vyražen WIN kód, který třeba na STK pak nemusíte s technikem nikde pracně hledat.
Pod uzamykatelnou schránkou jsou umístěna dvířka vedoucí k nádrži. Po jejich otevření a následném odemknutí víčka nádrže je možné natankovat až cca 7 litrů paliva, což znamená opravdu dlouhý dojezd! Za povšimnutí stojí i umístění hrdla nádrže, které je umístěno tak šikovně, že FLY nemá středový tunel.
Díky jeho absenci je možné na háčku, který je netradičně umístěn ve špičce sedla převézt zavěšenou igelitku nebo třeba helmu.
Aby „háček“ nepřekážel, tak ho v případě, že nic nepřevážíte, prostě a jednoduše zasunete. Elegantní, chytré a navíc praktické!
Další a řekněme hlavní úložný prostor má FLY stejně jako jiné skútry pod sedlem. Po jeho odklopení je ten prostor ale přece jen větší než u jiných čtyřtaktních 50. A důvod? Díky jinde umístěné nádrži má tenhle skútr kufr na dvě otevřené helmy! Navíc díky zadnímu nosiči, na který lze namontovat další kufr a který slouží zároveň i jako madlo pro spolujezdce, má FLY místa pro převoz nějakého toho nákupu víc než dost!
Sedlo je tvrdé, ale pohodlné a prostorné a to jak při jízdě „single“, tak při jízdě ve dvou. Prostor na nohy je dostatečný a to i pro batůžka, pro kterého jsou k dispozici výklopné stupačky. Dost už bylo představování, takže jdeme jezdit!
Jízda
Pro nastartování stačí obvyklý postup, tedy stisknout tlačítko startéru spolu s brzdou. Protože FLY má karburátor, tak ho v případě slabé baterky lze i tzv. „nakopnout“. Oba dva způsoby vždy zafungovaly na výbornou. Teď už jen přidat plyn. FLY se sune statečně vpřed a to bez nějakých nepříjemných vibrací.
Maximální rychlosti, která se po odstranění restrikcí pohybuje okolo tachometrových 65 km/h, dosahuje za chvilku. S kopečka se nám dokonce podařilo dosáhnout rychlosti přesahující 70 km/h, ale o rychlosti to není.
Brzdy v kombinaci kotouče vepředu a bubnu vzadu se starají o bezpečné zastavení spolehlivě, i když nástup mají poněkud „vlažnější“.
Díky své nízké hmotnosti (95 kg) a svým rozměrům je FLY velmi snadno ovladatelný a to jak na místě, tak při jízdě. Odpružení je standardní a i přes menší 12palcová kola není jízda po kostkách žádným utrpením.
Motor
O pohon se stará čtyřtaktní vzduchem chlazený čtyřventilový jednoválec o obsahu 49 ccm. Jeho největší výhodou je spotřeba paliva, která se po celou dobu našeho testu pohybovala okolo 2,2 l na 100 km!!! Na jednu nádrž tak lze teoreticky ujet přes 300 km a to na skútr, který je určen převážně do města, rozhodně není málo!
Závěrem
Piaggio FLY nabízí za relativně málo peněz (39.900 Kč) opravdu hodně muziky! Nebýt špatně respektive málo podsvícených kontrolek, nemáme vlastně ani co vytknout. Naopak kladně lze hodnotit úsporný motor, snadnou ovladatelnost, dostatek úložného prostoru, zpracování a v neposlední řadě i design.
Technické informace:
motor |
jednoválec 4T/4V |
obsah [ccm] |
49 |
maximální výkon [kW/k - ot./min.] |
3,2/4,3 - 8.250 |
palivový systém |
karburátor |
chlazení |
vzduchem |
přední brzda |
kotoučová, 1x Ø 220 mm |
zadní brzda |
bubnová, Ø 140 mm |
přední pneu |
120/70 - 12" |
zadní pneu |
120/70 - 12" |
délka [mm] |
1.870 |
šířka [mm] |
705 |
rozvor [mm] |
1.345 |
výška sedla řidiče [mm] |
760 |
objem nádrže [l] |
6,8 |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi