aprilia srv 850

APRILIA SRV 850 – SILNIČNÍ SUPERSPORT S VARIÁTOREM

1.9.2012

Redakce SP.cz

Testovat nejrychlejší sériově vyráběný skútr na světě se nepoštěstí každý den. Tři dny v sedle Aprilie SRV 850 jsem si tak náramně užil. Proč to nepřiznat, na test SRVéčka jsem se docela těšil. Soudě podle čekací doby jsem nebyl sám, ale nic netrvá věčně a tak konečně přišla řada i na naši redakci. Krátké seznámení, podepsání nezbytných lejster a jde se na to!

Chvilku přemýšlím, jestli tohle je opravdu ještě skútr. Spojku nenacházím, nádrž (18,5l) je pod sedlem, řadit taky nemusím … ok … skútr to je …, i když ta přední maska je mi nějaká povědomá … a jak by taky ne! Stejnou nebo velmi, ale velmi podobnou masku má totiž APRILIE RSV. Tahle podobnost ale není čistě náhodná, naopak. Oba stroje totiž spojuje několik věcí, z nichž bych rád vypíchl ty dvě hlavní: SPORT a ITALSKÝ DESIGN.

018: aprilia srv 850 020: aprilia srv 850 019: aprilia srv 850

Design je velmi subjektivní. Každému se líbí něco jiného, ale na SRV jsem nezaznamenal jiné než pozitivní reakce a ono se fakt není co divit. Za design a zpracování tak dávám palec jednoznačně nahoru.

009: aprilia srv 850 010: aprilia srv 850 011: aprilia srv 850

Oblékám se a usedám do velmi pohodlného sedla. Co musím vyzdvihnout je, že sedlo je pohodlné nejen pro jezdce, ale i spolujezdce a to i při delších trasách. Odbrzdit ruční brzdu a startuji … To, že se nebude jednat o „klasický“ zvuk skútru jsem sice čekal, ale výsledek předčil mé očekávání! Velkou zásluhu na tom má i laděný výfuk ARROW, se kterým nám byla Aprilie zapůjčena. Zvuk tak předčí i kdejakou „dospělou motorku“.

012: aprilia srv 850 013: aprilia srv 850 014: aprilia srv 850

Světla se zapínají automaticky, červeně podsvícená „palubka“ dává všechny potřebné informace, takže nezbývá nic než otočit rukojetí plynu a vyrazit.

021: aprilia srv 850 022: aprilia srv 850

Vyjíždím opatrně a zlehka. Už během prvních pár metrů zjišťuji, že pomalá jízda je pro SRV tabu. 4-taktní dvouválec chlazený kapalinou o obsahu 839 ccm a s maximálním výkonem 76 k při 7750 ot./min. prostě žádný hlemýžď není a nebude!

015: aprilia srv 850  017: aprilia srv 850

Beru za plyn a užívám si neuvěřitelného zrychlení. 100 km/h je na tachometru během několika málo vteřin a rozhodně to není konec! Maximálka je totiž až za hranicí 200 km/h  a dostat se na ni je v sedle SRV docela hračkou!

06: aprilia srv 850 07: aprilia srv 850

A jak je na tom nejrychlejší sériově vyráběný skútr současnosti s brzdami? Bát se rozhodně nemusíte. O bezpečné zastavení se starají brzdy BREMBO. Brzdy jsou samozřejmě kotoučové. Vpředu jsou kotouče dva a vzadu jeden. Námi testovaný vzorek nebyl vybaven systémem ABS ani ASR, které jsou ve „volitelné“ výbavě.

08: aprilia srv 850

Podvozek nelze než nepochválit. Při průjezdu zatáčkou si SRV drží stopu a i přes svou hmotnost (249 kg suché váhy) je poměrně snadno ovladatelné.

023: aprilia srv 850 025: aprilia srv 850 024: aprilia srv 850

Takřka pokaždé, když máme zapůjčený skútr na test, nás potrápí počasí a ani APRILIA SRV nebyla výjimkou. Všechno zlé je pro něco dobré a my tak máme možnost vyzkoušet kapotáž SRVéčka na vlastní kůži. V případě tohoto „SUPERSPORTU“ už je to sice otřepané klišé, ale i tady musím hodnotit pokud ne výborně, tak alespoň chvalitebně. Do garáže přijíždím víceméně suchý. Víceméně proto, protože rukávy a rukavice kapotáž nijak nechrání. Ale upřímně, to snad žádný skútr :)

02: aprilia srv 850  04: aprilia srv 850

Doposud to jsou vesměs jen samá pozitiva, takže nastal čas podívat se na „zavazadlový“ prostor. Otvírám sedlo, kde očekávám jen nějakou minimální schránku, ale omyl. Svou integrálku (SHARK VISION-R ) tam sice nedám, ale jinou integrálku bez problémů. „Kufr“ je samozřejmě osvětlený a disponuje 12V zásuvkou. V sedle je již „tradičně“ umístěna pláštěnka.

05: aprilia srv 850

Další odkládací prostor, než je ten pod sedlem, však budete hledat marně. Klíče, dálku od garáže nebo třeba mobil tak budete muset mít po kapsách … Prostor by tu přitom byl, třeba ve špičce sedla by se taková malá schránka nevyjímala vůbec špatně.

029: aprilia srv 850 030: aprilia srv 850 031: aprilia srv 850

Doba, po kterou jsme mohli SRV prohánět, uplynula velmi rychle. Ve stanovený den skútr vracíme zpět a nezbývá než dopsat závěrečné hodnocení … Vlastně ... Cestou do Vrbovky, kam jsem jel SRV vrátit, jsem se zastavil natankovat. O ceně benzínu tu psát nechci, i když je víc než hrozná, ale u vedlejšího stojanu tankoval "kolega" motorkář. Slovo dalo slovo a nakonec jsem dostal zajímavou otázku: V čem si myslíš, že je vlastně takovejhle skútr lepší než motorka? Otevřel jsem sedlo, abych si schoval foťák, peněženku a RED... chci říct jeden nejmenovaný energetický nápoj. Nasadil helmu, rukavice a nastartoval, když v tom začalo zase pršet. Na nejbližších světlech jsem ho pak nechal daleko za sebou ... 

016: aprilia srv 850

Závěrem

Skútr křížený se Supersportem mající několik NEJ. NEJrychlejší a NEJvýkonnější sériově vyráběný skútr současnosti. SRV poskytuje vzrušení, zábavu a pořádnou dávku adrenalinu. Městské přibližovadlo to opravdu není, ale výhody skútru v podobě úložného prostoru a účinné kapotáže stále má!

Hodnocení:

Motor: +

Design: +

Podvozek: +

Kapotáž: +

Úložný prostor: Neutrální

Cena:

Řetěz namísto bezúdržbového kardanu: -

Technické informace:

motor

dvouválec, SOHC, 4-takt

plnění

elektronické vstřikování

chlazení

kapalinou

vrtání x zdvih

88 mm x 69 mm

obsah

839 cc

max.výkon

76 k při 7.750 ot./min.

max.moment

76,4 Nm při 6.000 ot./min.

startování

elektrické

převodovka

elektonicky řízený automatický vyriátor CVT

rám

dvojitý kolébkový z vysokopevnostních ocelových trubek

přední brzda

2x kotouč Ø 280 mmm, volitelné ABS

zadní brzda

kotouč Ø 280 mm, volitelné ABS a kontrola trakce zadního kola

přední pneu

120/70-16 "

zadní pneu

160/60-15 "

délka

2.237 mm

šířka

790 mm

výška sedla řidiče

780 mm

palivová nádrž

18,5 l

emise

EURO 3

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.