YUKI FAIRY 125 – TEST „NA OBJEDNÁVKU"
Doba, kdy k řidičáku na auto budeme moci řídit i skútr o obsahu do 125 ccm, se nezadržitelně blíží. Spousta „plechovkářů“ tak zvažuje nákup skútru, který jim ulehčí cestovat v auty přeplněných velkoměstech. Jedním z hlavních kritérií při nákupu nového skútru je cena. Možná právě proto se nám v redakci sešlo několik e-mailů s žádostmi o rady nebo testy na konkrétní modely. V té hromadě e-mailů se jeden model opakoval stále dokola. YUKI FAIRY 125 tak prošel naším redakčním testem, kde jsme ho vůbec, ale vůbec nešetřili!
VZHLED A ZPRACOVÁNÍ
Na první ani na druhý pohled FAIRY „čistokrevnou čínu“ rozhodně nepřipomíná. První dojem ve mně budí myšlenku, že inspiraci hledalo YUKI v italských skútrech a zřejmě tím nejsem daleko od pravdy.
Červeno-černo-bílá kombinace spolu se zapuštěnými blinkry a prošívaným sedlem působí velmi elegantně. Ani při bližším zkoumání kapotáže není vidět žádný nešvar. Plasty sedí, jak mají. Nikde nic nevrže, ani neskřípe. Obcházím skútr kolem dokola a vcelku spokojeně pokyvuji hlavou.
A přece … Obhlížím motor, variátor ... respektive jejich oplastování a kryty filtrů, kde je to tu a tam ušité jakoby „horkou jehlou“. O žádnou katastrofu se ale nejedná a ani na funkčnost to vliv nemá.
V SEDLE
První co mohu jednoznačně pochválit, jsou zrcátka! Nejenže jsou designově velmi povedená, ale hlavně jsou 100% funkční a to bez nějakého třesu nebo vibrací.
Přístrojovka dává všechny informace, co potřebujete, včetně hodin a stavu baterie. Dobře čitelná je i za ostrého slunce a tak jedinou věcí, kterou bych vytkl nebo lépe řečeno která mě zaujala, je nezvyklá barva kontrolky dálkových světel, která není modrá, ale poněkud nestandardně zelená.
Další výtku bych měl ke spínači blinkrů, který se do stran pohybuje docela neochotně a tak je zapotřebí vynaložit větší sílu. Vše ostatní funguje tak, jak má. Pod přístrojovkou je umístěn háček, kam lze pověsit nákup nebo helmu.
Podsedadlový prostor nabízí dostatek místa pro otevřenou přílbu nebo integrálku menších rozměrů. Můj SHARK VISION-R se tam ale nevešel. Prostor na nohy je dostatečný i pro dlouhány a tak ani já se svými 183 cm, ani kolega se svými bezmála 2 metry jsme neměli sebemenší problém se na skútr poskládat.
JÍZDA
Osvědčená kombinace brzdy a startéru funguje i zde a 4-taktní FAIRY naskočí takřka v mžiku. Nasazuji kuklu, helmu, rukavice, zapínám světla a beru za plyn. Rozjezd je plynulý a zrychlení víc než dostatečné. Ručička tachometru jde nahoru velmi snadno až k cca 50 – 60 km/h. Dále už stoupá pozvolna a i přes veškerou snahu se nám nepodařilo přesáhnout rychlost 85 km/h. Což o to, do města je tahle rychlost víc než dostatečná, ale pro mě je tahle maximálka spíše zklamáním, i když je potřeba říct, že výrobce jako maximálku uvádí právě 85 km/h.
Papírově FAIRY tedy na dálnici může, ale vzhledem k maximální rychlosti to nedoporučujeme, ať už by byla cesta sebekratší. Na druhou stranu 125 stejně nepořizujete kvůli dálničnímu cestování. Ideální a hlavně udržitelná rychlost se pohybuje okolo 60-65 km/h.
Dálnici nechávám dálnicí a útokem beru centrum Prahy. První kočičí hlavy a skútr dává jasně znát, že tohle tedy opravdu NE! Zpomaluji na minimum, protože jízda po kostkách je utrpením nejen pro FAIRYHO, ale hlavně pro mě jako pro řidiče.
Odpružení je na tom dost bídně a tak po chvilkovém přemýšlení měním trasu a další jízdě po dlažbě se snažím vyhnout, co to jen jde. Bohužel v Praze to příliš nejde. Vyřizuji, co potřebuji a opouštím centrum hlavního města a posléze i to. Cestování na „klasických“ (nerozbitých) silnicích je už o poznání lepší.
MOTOR A BRZDY
Čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec nenabízí kdoví jaký výkon. 6 kW při 8000 otáčkách za minutu se totiž řadí spíše k těm slabším 125. Udávaný objem palivové nádrže je necelých 5 litrů. Ve skutečnosti to je litrů cca 6, přičemž spotřeba se pohybuje lehce přes 3 l.
O bezpečné zastavení se starají brzdy v kombinaci kotouče na předním kole a bubnu na kole zadním.
ZÁVĚREM
YUKI FAIRY 125 nabízí za relativně malé peníze skútr s povedeným designem. Kvalita a zpracování odpovídají vynaloženým prostředkům. Konečné zhodnocení necháme na vás. Za redakci hodnotíme následovně:
+ CENA
+ DESIGN
- VÝKON
- ODPRUŽENÍ
- MÍSTY ŠPATNÉ ZPRACOVÁNÍ
TECHNICKÉ INFORMACE:
Délka x šířka x výška (mm): 1860 x 670 x 1160
Rozvor kol (mm): 1324
Motor: Čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec
Vrtání x zdvih: 52,4 x 57,8
Objem: 124,6 ccm
Kompresní poměr: 9,2 : 1
Maximální kroutící moment (Nm/ot.min.): 8,4/5500
Maximální výkon (kW/ot.min): 6,0/8000
Maximální rychlost: 85 km/h
Spojka: Automatická odstředivá
Pohotovostní hmotnost: 107 kg
Objem palivové nádrže: 4,8
Přední brzda: Kotoučová
Zadní brzda: Bubnová
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi