Pizza boy - Kymco Agility Carry 50 v praxi
Řádný nebo řekněme klasický test malého pracanta Kymco Agility Carry 50 jsme už na našich stránkách sice před nedávnem přinesli, ale nedalo nám to a rozhodli jsme se podrobit ho ještě jednomu méně tradičnímu, poněkud zajímavějšímu a hlavně ostřejšímu testíku. Ono je totiž moc hezké o něčem mluvit teoreticky, ale dokud si neověříme v praxi, že tomu tak opravdu je, můžeme se věnovat leda tak politice - a to nechceme. Takže hurá pro pizzu a rychle s ní k hladovému zákazníkovi, který za studenou okoralou pizzu dýžko rozhodně nedá!
Je pátek, lehce po čtvrté odpoledne a naše matička Praha je naprosto klasicky zasekaná všemi směry. Právě se nacházíme před pizzérií v Karlíně, odkud povezeme jednomu nejmenovanému jedlíkovi v Libuši jeho oblíbenou ananasovou s dvojitou porcí ananasu.
S rozvozem pizzy nemám žádné, ale vůbec žádné zkušenosti, nicméně jednu věc vím stoprocentně - ta pizza v papírové krabici nevydrží teplá déle jak dvacet minut. A protože nemíním poslouchat řeči o studené pizze, raději přemýšlím, kam náklad připevním. K dispozici mám totiž hned dvě nosné plochy - přední nosič nebo zadní držák, který je ale předurčen nějakému kufru.
A protože se stoprocentně budu proplétat mezi auty, volím umístění pizzy tam, kde na ní dobře uvidím - dopředu.
Čas neúprosně běží, takže s plnou důvěrou v techniku usedám za řídítka našeho bílého divocha s výkonem 2,4 kw (asi 3,3 koně) a vyrážím vpřed. Odspodu se má Kymco opravdu agilně, ale ani tak není dobré na semaforech nějak příliš váhat, protože o zrychlení se stará točivý moment, který vychází primárně z obsahu a my máme k dispozici jen 49,5 cm3. Maximální (a také pěkně omezené) rychlosti dosahujeme během pár vteřin a nebýt těch zatracených semaforů, věřím, že by se Praha dala projet na plný plyn. A to i přes všemožné výmoly, kočičí hlavy a příčné prahy, které jsem poté, co přesáhly prsty jedné ruky, přestal počítat. Nebudu chodit dlouho kolem horké kaše, podvozek na Carry podle mě prostě funguje jak má. Přední vidlice je možná trochu tužší (což na jednu stranu může být záměr vzhledem k přednímu nosiči, a nebo prostě tím, že jde o nový stroj a vidlice časem trochu vyměknou), ale ani tak nemůžu říct, že by mi někde na rozbité silnici řídítka mlátila do rukou tak, až by mi ze zubů vypadaly všechny plomby.
Ale to už jsme se na naší cestě dostali k prvnímu výtečnému testovacímu úseku z Palmovky na Krejcárek, resp. na Ohradu. Pražáci mi jistě pokývou hlavou, že esíčko na Krejcárek je pořádný krpál, ale co je mi po tom, děláme test a pizza chladne. Žádné slitování ke Carry nemám, držím plný knedlík a ... a ono to kupodivu moc neprotestuje! Musím přiznat, že jsem byl mile překvapen. Je pravda, že nejsem zrovna cvalík a jisté náznaky dýchavičnosti se nedaly přehlédnout; ve finále ale rychlost klesla jen asi o 5 km/h, což je vzhledem k podmínkám naprosto v mezích. Zatím to tedy jde velmi dobře, ale další úsek bude velmi náročný. Konečně se totiž dostáváme do kolony. Přední nosič sám o sobě působí trochu jako psychický blok vůči proplétání se mezi auty, ale brzy zjistíte, že to je jenom v hlavě a ve skutečnosti o žádný problém nejde. Současně se také přistihuji, že mnohem častěji spoléhám na zadní bubnovou brzdu než na přední kotouč, který mi i s několika sty najetými kilometry přijde dost syrový, tuhý a nepoddajný, ale nemůžu říct, že by nebrzdil. Spíš ve mě brždění s ním vyvolává, řekněme, divné pocity.
Kolonu jsme zvládli beze ztráty kytičky a dokonce jsem ani nikde nezapomněl ty velké plácačky (chápej zrcátka). Sice netuším, kdo vymyslel, že budou kruhová a na tak krátkém držáku, ale při troše štěstí u štelování se v nich během jízdy dá sledovat vcelku veškeré dění za zády (a nebo je prostě vyměnit za jiná), včetně krásně kyselých ksichtů těch, jež vysavač na dvou kolech s voňavou pizzou na nosiči právě pokořil. Ale já tomu naprosto rozumím. To, co jejich vozy sežerou jenom na výživu klimatizace, by mi stačilo na spousty takových průjezdů, a to jednomu může zkazit víkend.
Ale to už na svém monopostu zaléhám před dlouhým klesáním s vírou, že pořádný sešup bude lék na maximální rychlost. Ale zcela evidentně to není řeč, které by omezovač chtěl porozumět, takže na spartánské přístrojovce sleduji ručičku zaraženou o hodnotu 50 a ani o píď víc. Ono celkově sledovat ukazatele je nuda, protože krom rychlosti s celkovým počítadlem, stavu paliva a ukazatele blinkrů tam nic jiného zajímavějšího nenajdete. Ale já to beru sportovně, protože výrobce má prostě snahu mě (a pizzu zákazníka) uchránit před jakýmkoliv neblahým rozptýlením (třeba kolik je hodin - a že ten čas letí...). Raději proto sleduji dění před sebou a hlavně kolem sebe. Skútr s jedním sedadlem tam, kde normálně bývá a druhým tam, kde běžné bývá světlo totiž v našich luzích a hájích vzbuzuje poměrně velký zájem, neb tu takové věci ještě moc neznáme. Takže až si z oblíbeného supermarketu povezete basu piv, blonďatá paní v minicooperu bez střechy bude rázem šmidlat druhý housle...
Ale kvůli tomu si Carryho kupovat nebudete. Sice vychází z poměrně hezkého skútru, ale s předním nosičem vypadá spíš jako žralok kladivoun a v tom jsou jeho přednosti. Za necelých 37 tisíc korun získáte fungl nového oddaného pracanta, který na úkor krásy nabízí přidanou hodnotu v podobě většího množství přepravených zavazadel (v ceně je i rám do prostoru před nohy, na který se zavěsí poštovní brašny), se směšnou spotřebou a maximální průjezdností (nechci nikoho nabádat, ale motocykl o objemu do 50 cm3 můžeme po chodníku i tlačit - přeberte si to jak umíte...).
A zajímá vás, jak to bylo s tou pizzou? No... vlastně... ona byla pro mě, akorát jsem to využil jako dobrodružný test, zda se Kymco dá opravdu prakticky využít tak, jak jej výrobce prezentuje. Jako poslíček s pizzou bych si asi nemohl stěžovat a nebál bych se Carryho ani jako kurýr rozvážející po Praze. Jistou dávku sympatií tenhle šikula patrně získá i u lidí bydlících na periférii větších měst, kteří tam dojíždí za nákupy. Všeobecně bych ale řekl, že největší službu Carry udělá na vzdálenosti maximálně do 20 km, protože jet dál, tak ta pizza byla studená.
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi