Beverly 350 Sport Touring
Elegantní skútr na velkých kolech s překvapivě velkým úložným prostorem a italskou noblesou. K testu nám bylo zapůjčeno Piaggio Beverly 350.
Historie Piaggia se začala psát už v roce 1884, kdy Enrico Piaggio se synem Rinaldem založili firmu Society Piaggio. V roce 1946 byl pak vyroben první skútr na světě s názvem VESPA. Beverly se tak dlouho sice nevyrábí, ale ve světě si už stihlo udělat víc než dobré jméno! Aby ne, když pod jménem Beverly bylo prodáno už přes 300.000 kusů skútrů!
Beverly 350 Sport Touring však nabízí nejednu novinku, ale pojďme si tenhle skútr představit pěkně postupně od A až po Z!
Design
Skútr s velkými koly ve stříbrno-červeno-černé kombinaci dává jasně najevo, že ve městě a nejen tam je pánem on.
Barevná kombinace působí velmi luxusně už sama o sobě, a když se navíc ještě pořádně podíváte na elegantní křivky a linie, tak nemůže být pochyb o tom, že domovem Beverly je Itálie.
Představení
Přístrojovka je klasická, elegantní a velmi přehledná. Skládá se ze 3 klasických budíků a jednoho digitálního na displeji.
Levý budík dává informaci o stavu paliva. Prostřední, největší budík, je tachometr a pravý budík pak dává informaci o teplotě motoru. Digitální displej, který se nachází pod tachometrem, pak dává informace o čase, ujetých kilometrech, servisních intervalech a dalších údajích ať už více či méně potřebných.
Pod přístrojovým panelem je tlačítko ASR, kterým lze ASR vypnout nebo zapnout, o čemž vás informuje příslušná kontrolka.
Ještě níž pod přístrojovkou je háček, který ale klasicky nekouká. Je zapuštěn v kapotáži a v případě potřeby se jednoduchým pohybem vyndá a po použití opět zandá. Drobný detail, ale právě v nich spočívá kouzlo, které Beverly nabízí.
Pod háčkem se nachází kastlík, ve kterém je zásuvka na 12 V umožňující nabíjet váš telefon nebo navigaci a páčka pro otevření sedla v případě vybití baterie. Klasicky stačí stisknout knoflík na řídítkách s obrázkem odemčeného zámku a sedlo se otevře.
Nádrž není pod sedlem, ale ve středovém tunelu a otvírá se klasicky pomocí klíče. Při tankování jsem trochu zápasil s problémem kam víčko umístit, ale nakonec jsem to zvládl s víčkem v ruce.
Sedlo je velké a pohodlné a to pro oba. Pod sedlem je na skútr s velkými koly až nezvykle hodně prostoru! Čekal jsem o poznání skromnější nabídku místa.
Bohužel svou integrálku Shark Vision-R jsem tam ani tak neumístil, ale jetka se vešla bez problémů a ještě zbylo dostatek místa na bundu, foťák, lékárničku a další drobnosti. Na nářadí je pak speciální přihrádka, takže ani to vám pod sedlem překážet nijak nebude.
Drobností, která potěší, je zespodu sedla umístěná pláštěnka.
V sedle
Ač je skútr štíhlý a jako dělaný pro městský provoz, tak jeho kapotáž vás chrání víc než dostatečně. Nějakého deštíku se tak bát opravdu nemusíte. Sedlo je velmi pohodlné a to i při delší cestě, při které jsem měl spíš problém s uložením nohou.
Pozici nohou totiž změnit nelze a tak se musíte spokojit jen s klasickým posezem. Né, že ten by byl nějak nepříjemný, ale přeci jen při několikahodinové jízdě bych uvítal, kdybych si polohu nohou mohl změnit. Zrcátka pak při jízdě poskytují dostatečný přehled a to bez nějakých vibrací.
Motor
Beverly 350 pohání 4-taktní kapalinou chlazený jednoválec o obsahu 330 ccm. Výkon 33 koní pak dokáže skútr rozpohybovat až za hranici 150 km/h a to na skútr, který je vzhledem určen do ulic velkoměst, rozhodně není málo!
Do nádrže natankujete 13 l paliva a spotřeba se v testu ukázala jako víc než dobrá. 3,3 l na 100 km znamená, že na jednu nádrž dokážete najet přes 300 km!!!
Jízda a manipulace
Manipulace na místě se skoro 180 kg těžkým skútrem je překvapivě snadná a to nejen pro chlapy. Naše kolegyně v redakci, Bára a Kristýna, nejenže neměly problém, ale manipulaci si pochvalovaly.
Jízda samotná je zážitkem. Sportovně naladěný motor vám poskytne dostatek výkonu, kotoučové brzdy spolu s ABS pak zase jistotu a podvozek vám poskytne dostatek pohodlí.
Kočičí hlavy, retardéry a další městské nástrahy samozřejmě ucítíte, ale podvozek spolu s velkými koly se postarají o co nejmenší dopad. V zatáčkách se nemusíte bát trochu víc to „položit“ a tak za jízdní vlastnosti nelze dát jinou známku než výbornou.
Závěr
Klasika, která nezklame a potěší. Tak nějak by se dalo Beverly vystihnout v jedné větě. Vynikající motor, výborný podvozek a elegantní vzhled, které tenhle skútr nabízí, hovoří jasně. Pokud můžeme něco vytknout, tak snad jen chybějící tlačítko výstražných blinkrů a nemožnost změnit polohu nohou při delší jízdě. Tyhle drobnosti ale v celku považujeme za spíše bezvýznamné. Za 139.900 Kč dostanete obratný a velmi živý skútr.
Vždyť Sport Touring také v překladu znamená sportovní cestování a přesně to vám Beverly nabízí spolu s bezpečností, kterou zajišťují kotoučové brzdy, ABS a ASR. V případě, že Beverly zakotví právě ve vaší garáži, nezbývá nám nic jiného než vám popřát pohodu na cestách!
Technické informace:
motor |
jednoválec, 4T/4V, SOHC |
obsah [ccm] |
330 |
maximální výkon [kW/k - ot./min.] |
24,5/33,3 - 8.250 |
maximální moment [Nm při ot./min.] |
32,3 - 6.250 |
palivový systém |
elektronické vstřikování paliva |
chlazení |
kapalinou |
startování |
elektrické |
přední brzda |
kotoučová, 1x Ø 300 mm |
zadní brzda |
kotoučová, 1x Ø 240 mm |
přední pneu |
110/70 - 16" |
zadní pneu |
150/70 - 14" |
délka [mm] |
2.215 |
šířka [mm] |
760 |
rozvor [mm] |
1.560 |
výška sedla řidiče [mm] |
795 |
objem nádrže [ltr.] |
13,0 |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi