Piaggio X10 – Cestování první třídou
Piaggio opustilo staré známé vody a pustilo se do velmi odvážného experimentu. Výsledkem je skútr s fascinujícím designem, prošpikovaný tou nejmodernější technologií, nesoucí označení X10.
Na plné 3 dny nám byla zapůjčena novinka, která nás rozhodně nenechala chladnými! Piaggio X10 se nabízí ve 3 motorizacích (125 ccm, 350 ccm a 500 ccm). Nám byla k testování zapůjčena varianta prostřední, která je poháněna kapalinou chlazeným, čtyřtaktním jednoválcem o obsahu 330 ccm.
Vzhled
Nezačít vzhledem vlastně ani nejde. Design je vskutku fascinující a skútr jako celek působí velmi elegantním dojmem. Nejenže X10 elegantně působí, ona elegantní prostě je!
Přední masce dominuje obří světlomet, v jehož středu velmi působivě vyniká LED osvětlení. Blinkry jsou umístěné až úplně nahoře na kapotáži a kupodivu nejsou LEDkové.
Zadek jakoby z oka vypadl nějakému sporťáku. Úzká světla, mezi kterými se dokonale vyjímá chromový nápis PIAGGIO, to vše zakomponované v široké zádi.
Pohled z boku pak připomíná vlny, kterými X10 jakoby proplouvá s lehkostí jí vlastní.
Vzhled hodnotíme na výbornou.
Představení ze sedla …
Po usednutí do sedla se začínám seznamovat se všemi vymoženostmi, které X10 má. První, kam se dívám, je samozřejmě přístrojovka. Dva velké budíky, mezi kterými je umístěn digitální displej palubního počítače.
Nad tím vším ještě řada kontrolek, která vám spolu se vším ostatním dává dostatek všech potřebných informací. Rychlost, stav benzínu, otáčky, teplota motoru, to vše je tak nějak samozřejmostí, ale například informace o dojezdu nebo aktuální venkovní teplota je pro mě víc než příjemným překvapením!
Pod přístrojovkou se pak nachází několik tlačítek. První z nich je ASR, kterým můžete deaktivovat kontrolu prokluzu! Ano, X10 má nejenom ABS, ale i ASR, přičemž ABS deaktivovat nelze. V případě vypnutí ASR se na palubce rozbliká oranžová kontrolka, která vás na deaktivaci upozorňuje. Druhým tlačítkem v pořadí zapínáte a vypínáte výstražné blinkry.
Třetí tlačítko slouží pro otevření sedla a čtvrté pro otevření nádrže. Otevřít sedlo lze navíc i při zapnutém motoru, což lze jedině ocenit. Na druhou stranu X10 má kromě podsedadlového prostoru ještě další tři odkládací schránky, takže nedostatkem místa tu trpět nebudete.
První schránka je umístěna pod řídítky a otvírá se stlačením klíčku v zapalování. Schránka je tedy uzamykatelná, což hodnotím opět na výbornou! Uvnitř je zásuvka na 12 V a prostor akorát tak na peněženku, ovladač od garáže a ještě pár drobností. Najdete zde ale ještě „nouzové“ otvírání sedla a nádrže. Proč nouzové? V případě, že dojde k vybití baterie, tlačítka pod řídítky přestanou fungovat. Pro jejich otevření tak použijete tato nouzová táhla. K již zmiňovaným tlačítkům bych jednu malou výtku měl. Pokud odejdete od skútru a nezamknete řídítka, tlačítka jsou stále funkční, což znamená, že se vám pod sedlo dostane kdokoliv. Jasně, v 99 % řídítka zamykáte tak jako tak, ale sem tam, když si třeba jen potřebujete rychle pro něco odskočit, to neuděláte. Já jsem se kvůli tomu dokonce 2x vracel, ale jde jen o zvyk!
Další schránka je umístěna nalevo pod přístrojovkou a najdete v ní další vychytávku a tou je nabíječka USB. Holt pokrok nezastavíš! Třetí a poslední schránka je umístěna pod přístrojovkou napravo. V kaslíku je místo spíš jen pro drobnosti jako klíče nebo doklady, protože je zde víčko pro doplňování chladicí kapaliny, díky kterému je doplnění víc než snadné.
Místa dostatek, ale přeci jen … Do podsedadlového prostoru se integrálka nevejde. Prostor je sice velký, ale docela nízký a tak je v něm místo jen pro otevřenou helmu. Zase na druhou stranu je potřeba říct, že se tam JETky vlezou 2 a ještě zbude dostatek místa třeba pro notebook, kravatu, povinnou výbavu a co já vím, pro co ještě.
Na řídítkách je ovládání standardní … ale dvě maličkosti tu přece jen jsou. První z nich je spínač ECO, který zajistí, že skútr se bude chovat co možná nejekonomičtěji, a to v době, kdy cena benzínu skoro pravidelně atakuje hranici 40,- Kč za litr, není k zahození. Tou druhou maličkostí je, že symboly na řídítkách jsou podsvíceny. Drobnost, která nejen dobře vypadá, ale minimálně ze začátku vám ve tmě pomůže i v orientaci, kde co je.
Jízda
Sklopit boční stojan zároveň znamená odbrzdit skútr. Ruční brzda je totiž integrovaná do bočního stojánku a tak stačí jen vyklopit nebo zaklopit. Tady se víc než kde jinde ukazuje, že v jednoduchosti je síla! Za nápad a provedení nelze než pochválit, ale už konečně jedeme! Otočit klíčkem, brzda, start a máme nastartováno. Chystám se zapnout světla, ale to už u X10 není potřeba. Světla se při nastartování zapnou sama. Ruce na hefty, plyn a první testovací jízda právě začíná.
Skútr reaguje na plyn zcela plynule a nabízí až překvapivě svižnou jízdu. 100 km/h se na tachometru ukáže za chvilku a věřte, že maximální rychlost je o několik desítek km/h dál. 120, 130, 140, 150 … na 350 opravdu slušný výkon! Ono se při 33,3 koních zase není tak co divit.
O bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy spolu s již zmiňovaným systémem ABS a starají se dobře! Na dálnici se můžete směle vydat, protože rychlost i brzdy na to X10 má! D1 ale nedoporučuji a to i přes velmi dobré odpružení.
Dlažební kostky, koleje, hrboly i ostatní překážky zvládá s přehledem a to bez známek nepohodlí pro řidiče nebo spolujezdce.
Plexi je dostatečně velké a zajišťuje takřka ideální ochranu. Zrcátka zaručují dobrý výhled, i když jejich šířka je v hustém městském provozu občas na škodu. Sedlo je vcelku pohodlné, ale díky širokému zadku měl můj batůžek problém dosáhnout na stupačky.
Závěr
PIAGGIO X10 350 Executive ABS/ASR je skútr určený pro ty, kteří hledají 1. třídu na dvou kolech s dokonalým detailem a precizním zpracováním. Kladně můžeme hodnotit design, zpracování, motor, brzdy a pohodlí. Mínus lze udělit za mělký prostor pod sedlem, kam se nevejde integrální helma a sezení pro batůžka. Celkově hodnotíme VÝBORNĚ. Cena 159.900,- je pak spíše příjemným překvapením!
Technické info
Motor: jednoválec, 4 T/4 V, SOHC
Obsah: 330 ccm
Maximální výkon: 24,5 kW/33,3 k při 8250 ot./min.
Maximální moment: 32,3 Nm při 6250 ot./min.
Palivový systém: elektronické vstřikování paliva
Chlazení: kapalinou
Startování: elektrické
Přední brzda: 2x kotoučová o průměru 280 mm
Zadní brzda: 1x kotoučová o průměru 240 mm
Přední pneu: 120/70 – 15“
Zadní pneu: 150/70 – 13“
Délka: 2265 mm
Šířka: 800 mm
Rozvor: 1625 mm
Výška sedla řidiče: 760 mm
Objem nádrže: 15,5 l
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi