SYM TONIC 50 – Elegantní mini retro se smyslem pro detail
K redakčnímu testu nám byla zapůjčena novinka od SYMU s názvem TONIC. Skútřík nás zaujal hned na první pohled svým vzhledem a to jsme ještě netušili, jaké jízdní vlastnosti má …
První jízdu jsem si nemohl nechat ujít já sám a hlavně bylo potřeba natankovat. Brzda, startér a 4-taktní motor se ihned probouzí k životu. „Přístrojovka“ je klasická, čili analogová, a velmi přehledná.
Co mě upoutává, je svítící číslice 45, která upozorňuje na legislativou stanovenou maximální rychlost pro skupinu AM. Po „odblokování“ se tachometrová maximálka pohybuje okolo 60 – 65 km/h.
"Chromová" zrcátka jsou nejen slušivá, ale jak se ukazuje při jízdě i funkční. Vpravo pod řídítky je umístěn odkládací kaslík, nad kterým je háček na zavěšení. Další háček je umístěn přímo pod sedlem. Je zkrátka vidět, že výrobci mysleli na ženskou kratochvíli, kterou jsou nákupy. Místa na jejich odvezení není nikdy dost.
Využít lze samozřejmě i podsedadlový prostor, kam se vejde nejen integrální helma, ale i nějaké ty drobnosti … třeba kabelka :) Potvrzuje se tedy pravidlo: Menší kola = větší úložný prostor.
Motor tiše vrní a nedává o sobě takřka znát. Usedám a i přes malé rozměry skútru je to posez velmi pohodlný. Problém nemám ani s koleny, což jsem při své výšce necelých 190 cm skutečně neočekával.
Beru za plyn a vyrážím tankovat k nedaleké pumpě. Velmi mile mne překvapuje odezva plynu. Že jsou čtyřtaktní 50 líné? Ale kdeže! Tonic vyráží vpřed a maximálky dosahuje během několika málo vteřin. Rovinka nerovinka, kopec nekopec, skútřík udržuje poměrně stálé tempo a já neskrývám své překvapení nad příjemnou a svižnou jízdou.
Na semaforu padá červená a tak zkouším brzdy. Přední kotoučová a zadní bubnová brzda dělá svou práci dobře a tak bez nějakého škubání nebo nervózního chování skútru zastavuju.
Přijíždím k pumpě, vypínám motor a pomocí skříňky zapalování otvírám víčko nádrže. To není umístěno pod sedlem, ale vlevo pod řídítky. Víčko je na pružině, která ho vytlačí ven a samo se odklopí, přičemž stále zůstává na pružině. Odpadá tak starost kam s ním. Tak to teda klobouk dolů! Tohle se u 50 skútrů jen tak nevidí. Tankuji plnou nádrž (skoro 6 litrů) a jedu vyzvednout kolegyni Kristýnu (zkušenou bikerku :) )
Ta při spatření TONICA jen vykřikuje: „Ježíši, to je ale roztomylej skútřík, takovej bonbónek!“. Nezbývá než ji dát skutečně za pravdu. Po designové stránce a v modro-bílém provedení, ve kterém skútr máme, je to fakt „pecka“.
Snažím se vyklopit stupačky spolujezdce a tady nastává první a zároveň i poslední problém. Stupačky jsou až příliš zapuštěny v plastu a tak k jejich vyklopení je dobré se obrnit jistou dávkou trpělivosti a šikovnosti (minimálně v motorukavicích). Na druhou stranu je skútr svou velikostí určen spíše pro jednu osobu, takže je zase tak často používat nebudete. Jak ale ve finále zjišťujeme, pohodlně se na něj poskládáme i ve dvou!
Nasedáme, startujeme a TONIC stejně ochotně jako v jednom vyráží kupředu. Neustále mě překvapuje, co tahle vzduchem chlazená čtyřtaktní 50 dokáže.
Cestou zastavujeme v redakci, kde bereme foto vybavení a vyrážíme udělat nějaké fotky …
Další kilometry na SYMU už absolvuje Kristýna sama. 92 kg vážící TONIC je na řízení i manipulaci víc než snadný.
O motoru už tu řeč byla, ale o spotřebě jsme se ještě nezmínili. Ta se v průběhu celého testu pohybovala okolo 2 l/100 km, což při cenách jedné jízdenky do MHD hovoří samo za sebe!
Den je u konce a zdá se, že můžeme hodnotit, ale jak se říká: Důvěřuj, ale prověřuj! V redakci se tímto heslem řídíme a tak skútr prověřujeme a projíždíme ještě další 4 dny! Tady se ale ukazuje, že náš první dojem byl správný!
Závěrem tedy můžeme říct asi toto:
SYM TONIC 50 na nás v redakci udělal dojem a to nejen po designové stránce! Vše plní svou funkci takřka na výbornou a o zpracování není potřeba ani hovořit. Známku nejvyšší pak od nás dostává motor, který svou funkci plní až překvapivě dobře a snadno. Nebýt „nedořešených“ stupaček spolujezdce, nemáme prakticky co vytknout. Pokud nevíte, co koupit přítelkyni k výročí nebo narozeninám, tak věřte, že za cenu 31.900,- Kč obdrží šperk, který je navíc 100% funkční!
Technické informace:
Motor: jednoválec 4–taktní
Obsah: 49,4 ccm
Výkon: 2,3 kW/7 500 ot./min
Chlazení: vzduchem chlazený
Převodovka: automatická C.V.T.
Startování: elektrické + nožní
Odpružení: teleskopické / kyvná vidlice
Brzdy: kotoučová / bubnová
Pneu: 90/90x10” / 90/90x10”
Hmotnost: 92 kg
Objem nádrže: 5,8 l
Barevné varianty: modrá/bílá, červená/bílá
A na úplný konec nabízíme video z našeho testování:
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi