Sym Tonic 50

SYM TONIC 50 – Elegantní mini retro se smyslem pro detail

18.7.2012

Redakce SP.cz

K redakčnímu testu nám byla zapůjčena novinka od SYMU s názvem TONIC. Skútřík nás zaujal hned na první pohled svým vzhledem a to jsme ještě netušili, jaké jízdní vlastnosti má …

První jízdu jsem si nemohl nechat ujít já sám a hlavně bylo potřeba natankovat. Brzda, startér a 4-taktní motor se ihned probouzí k životu. „Přístrojovka“ je klasická, čili analogová, a velmi přehledná.

03: Sym Tonic 50 04: Sym Tonic 50

Co mě upoutává, je svítící číslice 45, která upozorňuje na legislativou stanovenou maximální rychlost pro skupinu AM. Po „odblokování“ se tachometrová maximálka pohybuje okolo 60 – 65 km/h.

05: Sym Tonic 50 06: Sym Tonic 50

"Chromová" zrcátka jsou nejen slušivá, ale jak se ukazuje při jízdě i funkční. Vpravo pod řídítky je umístěn odkládací kaslík, nad kterým je háček na zavěšení. Další háček je umístěn přímo pod sedlem. Je zkrátka vidět, že výrobci mysleli na ženskou kratochvíli, kterou jsou nákupy. Místa na jejich odvezení není nikdy dost.

014: Sym Tonic 50 015: Sym Tonic 50 016: Sym Tonic 50

Využít lze samozřejmě i podsedadlový prostor, kam se vejde nejen integrální helma, ale i nějaké ty drobnosti … třeba kabelka :) Potvrzuje se tedy pravidlo: Menší kola = větší úložný prostor.

010: Sym Tonic 50 011: Sym Tonic 50

Motor tiše vrní a nedává o sobě takřka znát. Usedám a i přes malé rozměry skútru je to posez velmi pohodlný. Problém nemám ani s koleny, což jsem při své výšce necelých 190 cm skutečně neočekával.

013: Sym Tonic 50 012: Sym Tonic 50

Beru za plyn a vyrážím tankovat k nedaleké pumpě. Velmi mile mne překvapuje odezva plynu. Že jsou čtyřtaktní 50 líné? Ale kdeže! Tonic vyráží vpřed a maximálky dosahuje během několika málo vteřin. Rovinka nerovinka, kopec nekopec, skútřík udržuje poměrně stálé tempo a já neskrývám své překvapení nad příjemnou a svižnou jízdou.

017: Sym Tonic 50

Na semaforu padá červená a tak zkouším brzdy. Přední kotoučová a zadní bubnová brzda dělá svou práci dobře a tak bez nějakého škubání nebo nervózního chování skútru zastavuju.

01: Sym Tonic 50 02: Sym Tonic 50

Přijíždím k pumpě, vypínám motor a pomocí skříňky zapalování otvírám víčko nádrže. To není umístěno pod sedlem, ale vlevo pod řídítky. Víčko je na pružině, která ho vytlačí ven a samo se odklopí, přičemž stále zůstává na pružině. Odpadá tak starost kam s ním. Tak to teda klobouk dolů! Tohle se u 50 skútrů jen tak nevidí. Tankuji plnou nádrž (skoro 6 litrů) a jedu vyzvednout kolegyni Kristýnu (zkušenou bikerku :) )

08: Sym Tonic 50 09: Sym Tonic 50

Ta při spatření TONICA jen vykřikuje: „Ježíši, to je ale roztomylej skútřík, takovej bonbónek!“. Nezbývá než ji dát skutečně za pravdu. Po designové stránce a v modro-bílém provedení, ve kterém skútr máme, je to fakt „pecka“.

018: Sym Tonic 50 019: Sym Tonic 50

Snažím se vyklopit stupačky spolujezdce a tady nastává první a zároveň i poslední problém. Stupačky jsou až příliš zapuštěny v plastu a tak k jejich vyklopení je dobré se obrnit jistou dávkou trpělivosti a šikovnosti (minimálně v motorukavicích). Na druhou stranu je skútr svou velikostí určen spíše pro jednu osobu, takže je zase tak často používat nebudete. Jak ale ve finále zjišťujeme, pohodlně se na něj poskládáme i ve dvou!

021: Sym Tonic 50 023: Sym Tonic 50

Nasedáme, startujeme a TONIC stejně ochotně jako v jednom vyráží kupředu. Neustále mě překvapuje, co tahle vzduchem chlazená čtyřtaktní 50 dokáže.

020: Sym Tonic 50

Cestou zastavujeme v redakci, kde bereme foto vybavení a vyrážíme udělat nějaké fotky …

025: Sym Tonic 50 024: Sym Tonic 50

Další kilometry na SYMU už absolvuje Kristýna sama. 92 kg vážící TONIC je na řízení i manipulaci víc než snadný.

O motoru už tu řeč byla, ale o spotřebě jsme se ještě nezmínili. Ta se v průběhu celého testu pohybovala okolo 2 l/100 km, což při cenách jedné jízdenky do MHD hovoří samo za sebe!

Den je u konce a zdá se, že můžeme hodnotit, ale jak se říká: Důvěřuj, ale prověřuj! V redakci se tímto heslem řídíme a tak skútr prověřujeme a projíždíme ještě další 4 dny! Tady se ale ukazuje, že náš první dojem byl správný!

Závěrem tedy můžeme říct asi toto:

SYM TONIC 50 na nás v redakci udělal dojem a to nejen po designové stránce! Vše plní svou funkci takřka na výbornou a o zpracování není potřeba ani hovořit. Známku nejvyšší pak od nás dostává motor, který svou funkci plní až překvapivě dobře a snadno. Nebýt „nedořešených“ stupaček spolujezdce, nemáme prakticky co vytknout. Pokud nevíte, co koupit přítelkyni k výročí nebo narozeninám, tak věřte, že za cenu 31.900,- Kč obdrží šperk, který je navíc 100% funkční!

Technické informace:

Motor: jednoválec 4–taktní

Obsah: 49,4 ccm

Výkon: 2,3 kW/7 500 ot./min

Chlazení: vzduchem chlazený

Převodovka: automatická C.V.T.

Startování: elektrické + nožní

Odpružení: teleskopické / kyvná vidlice

Brzdy: kotoučová / bubnová

Pneu: 90/90x10” / 90/90x10”

Hmotnost: 92 kg

Objem nádrže: 5,8 l

Barevné varianty: modrá/bílá, červená/bílá

A na úplný konec nabízíme video z našeho testování:

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.