Kymco Grand Dink 125i - nová "štika" u Kymca
Dostal jsem možnost otestovat jako první v ČR novinku od Kymca s názvem Grand Ding 125i. Polichocen jsem nabídku jak jinak než přijal. Nastal den „D“ a já si přišel na domluvené místo vyzvednout tohoto krasavce na týdenní zkoušení a testování. Digitální tachometr ukazoval 20 odjetých km, takže proběhla maximálně nějaká ta seznamovací jízda a teď už je to na mě …
Pojďme si nového Grand Dinga nejdříve trochu představit po technické stránce:
- Typ motoru: Jednoválec 4- takt, kapalinou chlazený se vstřikováním
- Zdvihový objem: 125 (ccm)
- Výkon: 8,7/7750 (kW/ot. min.)
- Max. rychlost: 97 km/h
- Brzdy vpředu: Kotoučové
- Brzdy vzadu: Kotoučové
- Pohotovostní hmotnost: 164 kg
- Celková hmotnost: 327 kg
- Celková šířka: 765 mm
- Celková výška: 1270 mm
- Celková výška sedla: 740 mm
- Objem palivové nádrže: 9,5 l
- Startér: Elektrický
- Velikost předního kola: 120/70-13
- Velikost zadního kola: 140/70-12
- Světlo přední: Halogenové
- Převodové ústrojí: Variátor
- Pérování vpředu: Hydraulická teleskopická vidlice
- Pérování vzadu: Zadní kyvná vidlice hydraulicky tlumená
Design a představení
První, čím vás tenhle skútr zaujme, je bezpochyby design. Jeho přední maska připomíná nějakého dravce a vůbec bych se nebál říct, že přímo „vetřelce“.
Přídi dominuje velký světlomet, který nahoře lemuje LED-diodové osvětlení a po obou stranách je zakončen blinkry. Velmi výrazné jsou mřížky sání vzduchu, které spolu se světlometem dokreslují onu zmiňovanou podobu „vetřelce“.
Přístrojovka je přehledná i v ostrém slunci a poskytuje dostatek informací včetně digitálních hodin. Nalevo je velký digitální displej, který zobrazuje rychlost, čas, odjeté kilometry a stav benzínu. Vpravo je pak „klasický“ otáčkoměr a zcela napravo pak jednotlivé kontrolky. Tady nelze jinak než pochválit … Vlastně jak jinak. Jedná se o přístrojovku převzatou z modelu Kymco Yager a vylepšenou minimálně o dva detaily.
1/ Podsvícení: Není modré jako u Yagera, ale bílé, což působí na oči daleko lépe a za
2/ z přístrojovky zmizelo modré „světýlko“, které mělo tendenci odrážet se v předním plexi štítku. Navíc šlo spíš o věc designovou než užitnou, takže první plus. Druhé plus můžu přidat vzápětí a to za tlačítko výstražných blinkrů, které v kategorii skútrů do 125 ccm není zrovna běžnou záležitostí.
Pod řídítky vpravo se nachází „multifunkční“ skříňka zapalování. U Kymca již naprostá samozřejmost, které umožňuje otevření sedla i při nastartovaném motoru … stačí jen zatlačit klíček dovnitř a lehce pootočit. Drobnost, která potěší. Nalevo se nachází příruční schránka, v které je umístěna 12V zásuvka. Schránka je dostatečně velká a tak nebyl problém v ní vozit peněženku, mobil, dálkové ovládání od garáže, klíče a ještě trochu místa zbylo. Osobně bych uvítal možnost schránku zamknout. V případě umístění zámku bych při každém i kratším zastavení a nemyslím tím na semaforech, nemusel vše vyndávat a tak stále dokola. Za mě tedy mínus, ale znám i názor opačný a to ten, že kaslík neustále zamykat a odemykat … jde tedy o věc názoru. Uprostřed „tunelu“ je pak umístěno víčko od skoro 10litrové nádrže.
Po odklopení sedla se vám otevře na svou kubaturu poměrně velký a osvětlený zavazadlový prostor nabízející další milou „vychytávku“ v podobě světelného čidla. Stačí čidlo zakrýt a světlo téměř ihned zhasne. Odpadá tak obava, že v případě špatně dovřeného sedla může dojít k vybití baterky. Za tuhle maličkost další plus.
Mínus bohužel přichází hned vzápětí - integrálku pod sedlo nedám. Otevřená JETka se tam ale vejde bez sebemenších problémů.
Jinak než kladně nejde ohodnotit sedlo a posez samotný. Nebudu ani trochu přehánět, když řeknu, že sedlo ač tvrdší nabízí víc komfortu a místa, než kdejaký větší „Maxík“. Na nedostatek místa si nebude stěžovat ani "batůžek", který má navíc v základu opěrku. Posez je tedy pohodlný a zároveň velmi univerzální. Univerzální v tom, že skútr není určen pro velké nebo malé jezdce, on je bez nadsázky určen pro všechny! Se svými 185 cm jsem měl místa až až, ale ani člověk menšího vzrůstu nebude mít problém s tím, že by nedosáhl na zem a to je další plus.
Naopak – a to alespoň podle hodnocení mého "batůžkuU, jsou stupačky spolujezdce. Nohou stačí zavadit o čudlík, stupačka vystřelí a je připravena k použití. Problém nastal při rozjezdu, když se "batůžek"nohama trochu zapřel. V takovém případě mají stupačky tendenci se vracet do původní polohy (uzavřené) a nohy kloužou dolů.
Zadní části stejně jako té přední dominuje obří svítilna, kterou jen tak někdo nepřehlédne. O zpracování skútru snad ani netřeba mluvit …
Motor
G – Dinka pohání nový čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec se vstřikováním o objemu 125 ccm a maximálním výkonu 8,7 kW/7750 otáček za minutu a to při průměrné spotřebě cca 3,5 l/100 km. Nutno ale připomenout, že motor byl ještě v záběhu.
Jízda
Tak a jde se na to. Ze všeho nejdřív dávám Dinka dolů z hlavního stojanu (má i boční) a zkouším manipulaci na místě. Nejdřív já a pak ho předávám svému "batůžkovi". Ani jeden nemáme větší problém a to i přesto, že pohotovostní hmotnost je 164 kg. Zmáčknutá brzda spolu se stlačeným tlačítkem startéru probouzí skútr ihned k životu. Nezapomenout rozsvítit světla a jedeme. Skútr se pozvolna rozjíždí kupředu až k cca 80 km/h, pak už jde rychlost nahoru jen velmi pomalu. Protože „zajíždím“ vlastně nový stroj a čas mě nijak netlačí, rozhodl jsem se jet tzv. "piánko" a pěkně v klidu si skútr zajet.
První zkouším brzdy, které hodnotím výborně. V 50 km/hod. začínám lehce brzdit a skútr reaguje takřka ve vteřině. Při už o něco menší rychlosti mačkám brzdy silněji a skútr zastavuje skoro na místě. Brzdy, které jsou obě kotoučové, tedy nelze jinak než pochválit a věřte, že tyhle dvoupístky dělají svou práci na jedničku!
Brzdy mám odzkoušeny, tak přidávám plyn a vyrážím na vyjížďku s větší porcí km. První várka serpentýn ukazuje, že skútr sedí v zatáčkách jako přibitý a není proč se bát to trošku "položit". G-Dink je docela úzký a tím jako stvořený pro proplétání se městským, ale i příměstským provozem. Samozřejmě nepohrdne ani nějakou delší vyjížďkou. Odpružení je nastavitelné, takže každému podle jeho libosti. Samotné nastavení je pak i pro méně zručné jezdce otázkou maximálně 30 vteřin.
Na tachometru mi svítí 100 odjetých km, když začíná drobounce mrholit. Pokračuji dál, ale déšť sílí a tak jsem rozhodnutý zastavit u nejbližší pumpy. Bohužel jak jsem později zjistil, je ta nejbližší zhruba 25 km daleko. Mám tedy možnost (i když původně neplánovanou a ani nevyhledávanou) vyzkoušet i ochranu před deštěm. Kolena dávám k sobě a snažím se co nejvíc schovat za štíhlou kapotáží Dinka. Výsledek předčí mé očekávání. Na benzínku totiž dojíždím více méně suchý. O nohy se postarala kapotáž a o vršek výborně fungující větrný štítek. Největší nápor vody tak dostala helma a ruce. I tady musím tedy hodnotit jednoznačně kladně. Dávám si kávu a déšť pomalu ustává. Usedám a vyrážím vstříc dalším kilometrům. Domů se vracím za tmy a přes centrum města, kde schválně vybírám cestu po dlážděné silnici a dále pak po velmi slabě osvětlených cestách. Zjišťuji dvě podstatné věci: 1/ Hlavní světlomet je víc než dostačující a za 2/ i přes menší kola (vepředu 13 a vzadu 12) je jízda vcelku „klidná“.
Při delší jízdě si můžete nohy natáhnout a změnit tak jezdeckou polohu, což je při větší porci km docela příjemné. Dink nabízí maximálku něco málo přes 100 km (výrobce uvádí 109 km/h). Nejlíp se ale skútr cítí v rozmezí 70 – 90km/h. Asi tak půl hodiny před půlnocí parkuji v garáži a ještě ten večer se doma pouštím do psaní …
Závěr
Kymco G-Dink 125i je skútr, který na první pohled zaujme svým designem, ale nabídne toho víc. Pro letošní rok je k dispozici ve dvou barvách: Dravé černomodré a poněkud decentnější stříbrné. Cena 79.900,- Kč určitě nepatří k těm nejlevnějším, ale tento skútr, který svou posádku hýčká pohodlím a kolemjdoucí chodce upoutává svým designem, k šedému průměru rozhodně nepatří! Cena je tak přiměřená tomu, co skútr nabízí.
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi