Kymco MyRoad 700i ABS - To je moje silnice!
Pokud pro vás z jakýchkoliv historických důvodů či nějakých předsudků bylo Kymco stále něčím, jako je pátek malou sobotou, tak vězte, že teď přichází pravá a nefalšovaná velká neděle. Právě jsme se vrátili z prvního oficiálního představení toho nejlepšího, co Kymco může nabídnout - modelu MYROAD 700i ABS.
Již před lety se maxiskútrová megalománie zasekla u hodnot 600/650 cm3, přičemž Kymco svůj největší skútr Xciting obdařilo motorem o objemu 500 cm3. Je tedy logické, že pokud chcete konkurenci v druhém kole řádně vytřít zrak, budete se muset vyšvihnout něčím, co má alespoň 700 cm3... BINGO! Sedm stovek kubických centimetrů, kapalinou chlazený řadový dvouválec, 59 koní a maximálka 170 km/h - to začíná mít docela grády. Aby také ne. Není žádným tajemstvím, že Kymco už nějaký ten pátek spolupracuje s BMW. Na té evropské straně je plodem interkontinentální spolupráce motor v enduru G450 a na té tchajwanské vám už možná začíná svítat...
Vychytávky na úrovni
První seznámení s MYROAD 700i ABS je vcelku monstrózní záležitost, zejména, pokud se jdete seznamovat zezadu a vidíte tu obrovskou... prdel. Zajímavých momentů ale najdete mnohem víc. Patří k nim rozhodně i přední světlo – vlastně trojsvětlo. Myslím si, že tato část nás bezpečně rozdělí na dva tábory. Jedni ho budou milovat, druzí nenávidět; jedni budou jezdit na jedno světlo potkávaček, druzí na dvě světla dálkovek, protože to vypadá o moc líp... Jedno je ale jisté. Na MyRoadu nenaleznete žádné jiné žárovky. Vše ostatní (tedy směrová světla a brzdová světla) obstarávají LED-ky, které jsou dneska IN. Mezi hezké hravé „blbinky“ patří také přes páčku pod řídítky sklapovací stupačky spolujezdce. Z pohledu řidiče skvělá záležitost, protože se nemusí otáčet, ohýbat a padat s celou motorkou jenom proto, že se snažil sklopit stupačky.
Mnohem podstatnější je však elektronicky nastavitelný podvozek. Předpětí nastavujete mechanicky, ale samotné tlumení ovládáte přes tlačítko na pravé rukojeti hned vedle startéru, a to ve třech úrovních – Soft, Medium a Hard. S podvozkem souvisí také brzdná soustava. Kymco MyRoad 700i ABS bude totiž vždy s ABS. Je to jasný signál od Kymca vyslaný na adresu bezpečnosti a pokud bych u sportovních strojů o této technické vymoženosti chtěl polemizovat, u maxiskútrů a vlastně skútrů všeobecně jsem jednoznačně pro.
Jedné vychytávky jsme se ale nakonec nedočkali. Tím byla u prototypu bezklíčková spínačka, kterou se nakonec dovozce rozhodl odpískat kvůli zachování uživatelské přívětivosti. K odjetí se skútrem jste totiž potřebovali mít speciální dálkové ovládání, které se během testování v několika případech nepředvedlo ve zrovna nejlepším světle - a mělo to spočítané. V sériové výrobě je proto klasická spínačka, na kterou jsme zvyklí u ostatních modelů.
Těžký jenom na místě
Zanechme ale prozatím technických orgií a pojďme se konečně svézt. Je krátce po deváté hodině ranní, sluníčko svítí, ptáčkové už nezpívají, neb patrně umrzli. Teploměr totiž ukazuje + 0,5°C. Obvykle při takovém počasí volím jiné aktivity, ale touha okusit MyRoada je silnější. Hned po usednutí za řídítka zjistíte, že vlastně vůbec nesedíte na tak velkém skútru, jak se zprvu jevil. Držíte naprosto normální řídítka, před sebou máte zcela běžný plexištítek. Vše je, zdá se, jak má být. Jedinými prvky připomínajícími, že sedíme na opravdu velké věci, jsou tedy jen sedlo spolujezdce, které při ohlédnutí za sebe působí jako himalajská náhorní plošina a jistá pachuť suché váhy stroje končíci na cifře 281 kg, což je ale na druhou stranu daň za technické vychytávky, které má MyRoad ve srovnání s konkurencí navíc.
Pár otočení a už se z velké koncovky line řádový dvouválcový brukot. Chvilku mi vrtá hlavou, proč je mi tak povědomý a po chvilce mi dochází, že něco podobně pískavého jsem už slyšel u BMW. Ještě si seřídit zrcátka a hlavně páčky... Je dobře, že tenhle „luxus“ z velkých motorek konečně někoho napadlo použít také u skútrů! A konečně vyrážíme. Již během prvních metrů opravdu zjišťuji, že po rozjetí se váha okamžitě ztratí. Těžiště je posazeno hodně nízko, takže stačí opravdu málo a nepříjemný pocit obrovské a nezvládnutelné váhy prostě zmizí.
Cesťáků král
Kapalinou chlazený řadový dvouválec se prezentuje nejen výkonem 43,3 kW (59 koní) a točivým momentem 62,7 Nm, ale také velmi kultivovaným chodem. Vstřikování paliva, čtyři ventily na válec a vyvažovací hřídel, to vše jsou vaši neviditelní kamarádi, kteří se starají o to jediné – požitek z jízdy. V oblasti výkonových parametrů si přiznejme, že až na novou Gileru GP800 (výkon 75 koní, točivý moment 73 Nm) nemá MyRoad konkurenci. Hravě strčí do kapsy všechny hráče velké trojky. Však se na to podívejme: Yamaha T-Max má 44 koní a 46 Nm, Suzuki Burgman 650 má 50 koní a 54 Nm a Honda SW-T 600 pak 51 koní a 55 Nm. Nutno ale dodat, že T-Max má o dvěstě kubíků menší motor, o 67 kg nižší váhu a na rozdíl od zbytku pole má hodně sportovní ambice. Kymco MyRoad sice dokáže být rychlé, ale své přednosti hledá zejména v komfortu, stejně tak jako Burgman či SilverWing. I vzhledem k již zmíněné vyšší váze nepůsobí Kymco dojmem splašeného býka, ale současně ani není mdlé či sterilní. Reakce na plyn jsou adekvátní, nárůst výkonu plynulý.
Po pár kilometrech přichází ke slovu konečně také nastavení podvozku. S-ko je vcelku příjemné, ale na můj vkus pořád přeci jen tuhé (když vážíte 60 kg i s postelí, to je pak složité...), a tak mě zajímá, o kolik moc bude tvrdší H-čko. Naneštěstí po vcelku rovném úseku přichází lesní „endurovložka“ s bambilionem vrstev asfaltu. Pravda, podvozek sice vše ustál bez problémů, nicméně mě málem vyskákaly všechny plomby. Vzhledem ke stavu našich silnic jsem posléze využíval režimu S, případně M. Po nejtvrdším H patrně sáhnete v momentu, kdy pojedete dva stokiloví s narvaným kufrem k tomu; a nebo v případě, kdy narazíte na vyloženě vyzývavou silničku s luxusním asfaltem a budete cítit potřebu dát gumám co proto. Jedno je ale jisté. To tlačítko na řídítkách rozhodně nezabírá prostor jen tak pro nic za nic! Možná o něco málo víc jsem očekával od brzd. Na můj vkus byly příliš hodné a k akci bylo třeba je trošku popohnat. Nemůžu ale říct, že bych měl problém s MyRoadem něco ubrzdit. Jen jsem postrádal trochu té dravosti.
Jezdec jako v peřince
Určitě nesmíme zapomenout také na ergonomii a pocity z ovládání. První věc, která mě mile překvapila, byl větrný štítek. Plexi je malé, ale rozhodně nemůžu říct, že by nebylo účinné. Ochranu proti větru přináší více než dostatečnou a navíc nebrání ve výhledu a dokonce mám pocit, že si v jeho účinnosti libovali i mnohem vyšší lidé, než jsem já.
Posez jezdce je velmi příjemný, příčemž výška sedla činí průměrných 780 mm. Zpočátku jsem trochu bojoval s pozicí nohou. Ne, že bych se neměl kam poskládat, neb i zde se domnívám, že MyRoad nabízí poměrně dost prostoru. Ale šlo spíš o dilema, zda nechat dole či využít prostoru pod řídítky. (Ono čistě mezi námi, ta méně lenivá pozice ve stylu „na záchodě“ mě nějak nutila tlačit špičky mimo skútr.)
Velkou debatu možná slibují obrovská chromová zrcátka. Určitě už někoho z vás napadlo, že by MyRoadu možná lépe slušela zrcátka uchycená k přední kapotě, ale během testování prototypu se ukázalo, že zrcátka na řídítkách prostě nemají konkurenci. Navíc to jsou pořádná slonní ušiska, takže pokud si na něco budete stěžovat, výhled dozadu to bude jen stěží.
Přístrojovka s palubním počítačem je taková minimalistická, funkční. Osobně jsem očekával možná trochu větší „divadlo“, ale díky bohu za to. Na barvičky a hejblátka jsou specialisté ti z jihu Evropy... V každém případě přístrojovka nabízí asi vše, co bychom mohli očekávat – tachometr, otáčkoměr, teplota motoru analogově a čas, množství paliva, ujeté kilometry, denní počítadlo a režim odpružení digitálně. Možná jen škoda, že tlačítko přepínání údajů je přímo na přístrojovce a nenašlo se pro něj místo někde na řídítkách. Já osobně bych vyhodil tlačítko světel a nechal skútr svítit automaticky, na jeho místo bych dal tlačítko varovných světel (ale díky bohu, že tam je) a na jeho místo bych umístil právě přepínač pro palubní počítač.
Závěr
To jsou ale zatím jen prvotní poznatky. Osobně se moc těším na příští rok, až MyRoada dostaneme k řádnému testu. Z prvního testu totiž není patrné, jak bude tenhle cvalík zvládat město nebo jaká je vlastně spotřeba. Dle dovozce, který s MyRoadem už nějaký ten kilometr najel, se spotřeba pohybovala v rozmezí 4,8 l/100km při běžné jízdě až po 7,4 l/100 km při jízdě ve stylu „držim furt plnej“. S prvně uvedenou spotřebou by Kymco slibovalo opravdu velmi hezký dojezd, vezmeme-li v potaz, že nádrž pojme 15,2 litrů paliva.
Technická data
Hmotnost: 281 kg
Objem nádrže: 15,2 l
Max. rychlost: 170 km/h
Motor: čtyřdobý kapalinou chlazený řadový dvouválec se vstřikováním
Zdvihový objem: 699,5 ccm
Výkon: 43,25 kW při 7250 ot./min.
Startér: elektrický
Převodovka: bezestupňový variátor
Přední odpružení: hydraulická teleskopická vidlice
Zadní odpružení: kyvná vidlice hydraulicky tlumená (2 tlumiče se seřiditelným předpětím a útlumem)
Brzdy vpředu: 2 kotouče (280 mm) s ABS
Brzdy vzadu: kotouč (240 mm)
Cena: pravděpodobně 199.900 Kč (v prodeji od 02/2012)
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi