Vespa PX se vrací
Nadčasová legenda, i takto můžeme nazvat skútra vyráběného v koncernu Piaggio pod názvem - Vespa PX. Spojením světové historie nejslavnějšího skútru a budoucnosti je Vespa PX zpět v klasické velikosti. Nesrovnatelný styl, motor, který respektuje nejpřísnější emisní normy a klasické čtyřrychlostní řazení dělá Vespu PX nezaměnitelnou a jedinečnou.
Je Vespa životní styl?
Sedmnácti milióny prodaných kusů po celé zeměkouli od roku 1946 dává Vespa dohromady skupiny lidí jiných jazyků a národností a splňuje sny a touhu po svobodě celých generací mladých lidí...
Vespa je nedílnou součástí naší historie a jedinečného fenoménu v historii populární kultury skútrů, je to také vozidlo, které přineslo osobní mobilnost v poválečné Evropě. Mladší generace si vzala toto vozítko za symbol nezávislosti a svobody. Vespa a Lambretta se jako první staly symbolem rockové doby, ano, byla to doba hudby, povstání, romantiky a úniku. Vespa v této době reprezentovala svobodu pro všechny.
Vespa je také symbol éry "Dolce Vita". Tento symbol hrál hlavní roli v "revoluci myšlenky", která procházela mladou generací 60. a 70. let. V této době také přivítala příchod Rock'n Rollu do Evropy a dále byla přítomna i příchodu MTV generace a digitální hudby. A tím to samozřejmě nekončí, Vespa bude stále pokračovat.
Třicet tři let na světových cestách.
2010 je třicáté třetí výročí výroby modelu Vespa PX.
Výroba tohoto modelu je tak o to více mimořádná svou naprostou popularitou v oblasti klasických strojů s prodanými více jak 3.000.000 kusů.
Většina vyrobených strojů přitom neustále brouzdá v zemích po celém světě - znakem je jejich robustnost a spolehlivost, svědectvím jsou ale také hluboké city svazující každého majitele a jeho Vespu.
V aktuálních modelech je Vespa PX jediným modelem, který nabízí čtyřrychlostní řazení na řídítkách. To je spíše "nezbytnost" pro nadšence, společně s nezaměnitelným designem, který přesahuje veškerou módu.
Legenda žije a má styl.
Je to divné, každý správný skútříkář má v srdci Vespu, kdo ne, tak není správný skútříkář. Pokud řeknete po celém světě skútr, musí se vám vybavit stařičká klasika. Vespa se vryla do srdcí jako symbol hlavně svým neotřepaným klasickým designem, jednoduchostí, funkčností, spolehlivostí a prakticky nezničitelným motorem. Pokud se bavíme o legendě, myslíme tím Vespu PX, ta jediná udává tvar a eleganci, tu zná prostě každý! Je to symbol!
Pokud si chcete dopřát retro styl, užijte si to hned. Design kapličky tachometru u Vespy PX je zachovaný a přitom i nadčasový, podává veškeré informace o vozidlu, co potřebujete vědět, a ještě slouží jako obrázek. Rychloměr ukazuje dva údaje, km/h a míle za hodinu, spolu s palivoměrem jsou osvětleny neutrálním barevným světlem, které je v perfektní harmonii s čistotou designu. V této oblasti se nacházejí i indikátory varovných a dálkových světel včetně indikace blinkrů a tzv. hladového oka.
Sedlo
pro Vespu PX bylo vyrobeno zcela nově s novým designem a čalouněním. Příslovečné pohodlí a prostor, který byl vždy význačný pro Vespu PX jako cestovního skútra, byl vyloženě vylepšený. Ideální pro nebezpečnou jízdu, sedlo se přizpůsobuje jezdcům všech postav a nabízí příkladné pohodlí k řízení vozidla.
Reflektor byl inovován o halogenovou žárovku, vytváří silný paprsek pro ideální viditelnost a klade důraz na zvýšení bezpečnosti řidiče.
Zadní světlo
zůstalo v klasické podobě. Nebyl prostě důvod nikterak světlo upravovat. Bylo pouze doplněno o chromový okraj a zároveň osvětluje i SPZ.
Pneumatiky zůstávají také v klasických rozměrech. Skútr je vybaven 10“ koly v rozměru 3.50“.
Když budeme mluvit o kolech, zavěšení předního kola je samozřejmě v kyvném uložení doplněným kapalinovým tlumičem. Pilot se nemusí obávat, že s nákupem nového stroje přijde o nádherné pohupování v zatáčkách. Brzdy jsou vpředu nové inovované, kotoučové o průměru 200 mm a vzadu zůstávají klasicky bubnové. Konstrukcí a koncepcí tento model zůstává tak, jak ho znají naši dědečkové a někteří „sběratelé“.
U Vespy PX jsou použity dvoudobé motory o obsahu 125 a 150 ccm v přísné normě Euro3. Výfuk je díky této normě vybaven katalyzátorem výfukových plynů a o chod motoru se stará pevná CDI jednotka zajišťující příslušný úhel předstihu.
Vespu PX jsme prozatím netestovali, ale doufáme, že v brzké době budeme mít tu čest...
Základní technické specifikace:
Vespa PX 125/150
Motor
2 – taktní jednoválec
Obsah motoru
PX 125: 123 cc
PX 150: 150 cc
Palivo BA 95
Zapalování CDI elektronické
Startér elektrický a nožní
Mazání automatické
Chladicí zařízení Nucené větrání
Převodovka čtyřrychlostní
Nosná konstrukce ocelová karoserie
Zavěšení předních kol kyvné s hydraulickým tlumením
Přední brzda 200 mm ocelový kotouč
Zadní brzda 150 mm buben
Ráfek předního kola 2.10 - 10"
Zadní ráfek 2.10 – 10"
Přední pneumatika 3.50" - 10"
Zadní pneumatika 3.50" - 10"
Délka 1810 mm
Šíře 740 mm
Rozvor 1260 mm
Výška sedadla 810 mm
Hmotnost sušiny 97 kg
Objem palivové nádrže 8 litrů
Euro 3
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi