Piaggio X7 EVO 125/300. Novinka 2009.
Zrodilo se nové Piaggio X7. Agilní a kompaktní určené do městského provozu s maximální účinností, stabilní, s ochranou na úrovni maxi-skútru.
Návrh městské mobility, který v sobě spojuje vlastnosti různých skupin skútrů. S elegantním a charakteristickým designem kombinuje talent s lehkostí a dynamikou typickou pro "městské" skútry a úroveň stability, výkon a efektivitu, která byla doposud výsadou těžkopádnější skupiny "matadorů - skútrů". Jak se dalo očekávat, Piaggio udržuje úroveň svého předchůdce v mnoha ohledech, pouze s malými změnami. Navenek uvidíme nové barvy, zadní kus předního blatníku malovaný v matně černé, mírně tónované světlomety do modra nebo čalouněné sedadlo, ale nepochybně nejvýznamnější změna v této nové verzi je u předního blatníku - uchycení tlumičů pro zlepšení stability předního kola.
Styl navržen pro jezdce
Studie italských inženýrů vycházela z projektu, ve kterém se točí všechno kolem jezdce. Výsledkem je absolutní ergonomie, módní a pohodlná, určená pro lehkou a zábavnou jízdu v městské džungli. Vývoj linek se točí kolem pilota, ochranný štít na řidítkách dodává celkový dojem svalnatosti a výstižný look. Jezdec je v prostoru a tvoří kompaktní celek se skútrem, jakoby byl šitý na míru - velice efektivní řešení.
Čelní pohled se vyznačuje velkou optikou, to je odkaz na "rodinu" z řady GT skútrů. Nová generace světlometů mu dává tak trochu agresivní a zamračenou vizáž. Velký čelní štít tvoří kontinuitu s celkovým vzhledem a poskytuje maximální ochranu před aerodynamickým vlivem proudícího vzduchu. Po bocích jednoduchá linie zdůrazňuje celkovou dynamiku a kompaktnost.
Dokonce i sedlo, široké a pohodlné, dokonale zapadá do celkového designu a díky své nízké výšce poskytuje podporu v každé situaci. Celková ergonomie sezení je funkční a pohodlná - tzv. trojúhelník (podlaha, sedlo, řidítka). Objemný prostor pod sedadlem schová dvě přilby (integrální a jet), místo pro spolujezdce je v dokonalé harmonii se zbytkem kapotáže a zahrnuje elegantní madlo pro cestující.
Nádrž se otevírá elektrickým spínačem na řidítkách a pohodlně natankujete, aniž byste museli sesednout. Pozornost k detailům se rozšiřuje i na přístrojové vybavení, orientované na jezdce pro snadné čtení, se všemi funkcemi a stylovou sportovní grafikou, zvýrazněnou chromovanými okraji.
Podvozek a motor: brilantní výkon a bezpečnost
Bezpečnost a plynulost pohybu ve všech podmínkách, to jsou charakteristické rysy nové X sedmičky. Stabilita, agilnost, lehkost a vynikající ochrana v průběhu celého roku jak ve městě, tak v příměstských oblastech. Rám je dvojitý, vyroben z vysoce pevnostní oceli, vpředu hydraulické tlumiče 35 mm a vzadu dvojice nastavitelných tlumičů. Kontakt s cestou zajišťují pneumatiky o rozměrech 120/70 a 140/60 obuté na 13" zadním a 14" předním disku z lehkých slitin. Zárukou aktivní bezpečnosti jsou brzdové kotouče s průměrem 260 a 240 mm.
Motory jsou o obsahu 300 ccm s výkonem 16,4 kW a točivým momentem 23,8 Nm a 125 ccm s výkonem 11,2 kW při 9250 ot./min. Samozřejmostí je norma Euro3. X7 Evo má více lineární přenos výkonu, progresivnější než kdykoliv předtím, což je patrné zejména při akceleraci s bezprostřednější reakcí na otočení rukojetí plynu a také širší rozsah použití než dříve. Nejlepší věc při vynikajícím výkonu je dokonale diskrétní průměrná spotřeba pouze 3,8 na 100 km (300 ccm), což je číslo, které oceníte pro skutečnou autonomii. To vše při váze 159 kg (125 ccm) a nebo 161 kg (300 ccm). Motor poskytuje X sedmičce vynikající plynulost pohybu a rychlosti na vrcholu třídy, díky čemuž je to ideální vozítko nejen pro město, ale jak již bylo zmíněno, na výlety a za zábavou.
Všestrannost
Evo X7 300 potvrzuje a dokonce posiluje svoji pověst všestranného skútru pro město. I přes svou velikost a hmotnost se pohybuje velice hladce a to díky z části rychlé reakci vašeho motoru a malému poloměru otáčení. Silnice a dálnice polyká rychle. Jeho nejvyšší rychlost je přes 120 km/h u třístovky, takže se můžete přesouvat cestovní rychlostí bez problémů. Zároveň díky své agilnosti vám umožní rychlé předjíždění v co možná nejkratší době, což samozřejmě zvyšuje vaši bezpečnost.
Obecně je velmi dobrá harmonie mezi motorem a podvozkem, který dělá z X7 právě to zábavné vozítko. Řada progresivních nastavení spolu se značnou výškou vašich pneumatik a tuhostí podvozku zajišťuje ušlechtilý výkon a jednoduché, předvídatelné ovládání.
Výbava a barvy
Samozřejmě je dostupná celá řada originálního příslušenství a určitě i známí výrobci doplňků nenechají na sebe dlouho čekat. K dispozici je ve 4 barvách: červená Antares, šedá Pulsar, černo-bílá Pearl a Cosmo.
Zdroj: internet
Text a úprava: Miroslav Tkáč
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi