Test Honda SW T-400 vs. Yamaha T-Max 500
Možnost výběru ze dvou rivalů roku 2009 vznesl otázku KDO s KOHO? Bude lepší ambiciózní Honda SW T 400 jako novinka proti zavedenému a osvědčenému modelu Yamaze T-Max 500?
Faktem zůstává, že zejména v zemích s vysokou mírou podílu na trhu, jako je Francie a Itálie, má T-Max navrch. Stal se ikonou podle hesla „nebudeme si kupovat maxiskútr, koupíme si T-Max“, přesně jak si přáli prodejci značky. Tato hegemonie hvězdy Yamahy by měla skončit v tomto roce. Svůj příchod již ohlásila a s oprávněnými ambicemi přichází nová Honda SW T-400. V sázce je mnoho... být tím nejlepším na trhu.
Pozn.: Toto se netýká českého trhu, tady kraluje B 650 a jak to vypadá, ještě dlouho bude. Tento test je o králi v evropském měřítku.
A tak tu „tváří v tvář“ stojí Honda SW T-400 a Yamaha T-Max 500.
Technické údaje
Nejprve si trochu porovnáme svaly... přesně tak jako před boxerskym zápasem, abychom věděli do čeho jdeme.
Yamaha T-Max 500 | Honda SV T 400 | |
Typ motoru | 4-taktní řadový dvouválec DOHC, 4 ventily na válec | 4-taktní řadový dvouválec DOHC, 4 ventily na válec |
Vrtání x zdvih | 66 X 73 mm | 64 x 62 mm |
Zdvihový objem | 499 ccm | 399 ccm |
Kompresní poměr | 11:1 | 10,8:1 |
Max. výkon | 32.0 kW (43.5 k) @ 7500 ot/min | 28,7 kW (8000 ot/min) |
Max. kroutící moment | 45.0 Nm (4.6 kg-m) @ 6500 ot/min | 37,8 Nm (6500 ot/min) |
Spouštění motoru | elektrické | elektrické |
Převodovka | automatická s variátorem | automatická s variátorem |
Rozměry (D x Š x V) | 2195 x 775 x 1445 mm | 2285x770x1430 mm |
Rozvor | 1580 mm | 1600 mm |
Výška sedla | 800 mm | 740 mm |
Světla výška | 125 mm | 135 mm |
Objem nádrž | 15 l | 16 l |
Pneumatiky - přední | 120/70-15 | 120/80 14 M/C 58S |
Pneumatiky - zadní | 160/60-15 | 150/70 14 M /C 64S |
Odpružení - přední | teleskopická vidlice | teleskopická vidlice (41 mm) |
Odpružení - zadní | kyvná vidlice | dva klasické tlumiče, 5 stupňové předpětí pružiny |
Brzdy - přední | dvojitá kotoučová, Ø 267 mm | dvojitá kotoučová, Ø 256 mm, tří-pístková, CBS ABS |
Brzdy - zadní | kotoučová, Ø 267 mm | kotoučová, Ø 246 mm |
Provozní hmotnost | 203 / 208 (s ABS) kg | 247 kg |
Malé seznámení a předmluva
Mnoho lidí tyto modely používá místo dalšího vozidla v rodině. Úroveň pohodlí a zpracování je u těchto modelů uchvacující. Plasty i lak jsou vynikající kvality - jako u aut střední a vyšší třídy. Je nepopiratelné, že Yamaha má styl. Na druhou stranu Honda nabízí řadu novinek, jako palubní počítač nebo pěkně navrženou ruční brzdu, i když je nám na druhou stranu líto nedostatků, jako nemožnost nastavení brzdových páček nebo nepřítomnost varovných směrovek. Léty osvědčená Yamaha se drží původní linie. V roce 2008 u tohoto modelu došlo k vylepšení. Sedadlo složité konstrukce by mohlo být dílem italského módního návrháře, přístrojová deska je luxusní, i když u ní můžete mít problémy s přehledností, ale je to otázka zvyku. Zadní část a podlaha překypuje sportovními prvky – například vysoce zvednutá koncovka výfuku a hliníkové plechy jako pedály u závodního vozu. Výhodou oproti svému konkurentovi je možnost nastavení brzdových páček a přítomnost varovných směrovek - avšak tím výčet nekončí.
No, dost vyprávění, není nad zkušební jízdy a porovnání v praxi při každodenní činnosti - ať už je to jízda do práce, za nákupy nebo za zábavou. Stručně řečeno: "Nahoďte motory a vyrážíme..."
Honda SW T-400: Šampión všestrannosti
Procházka po palubě napovídá... Honda nabízí bezchybnou ergonomii. Nízké sedadlo (740 mm) vám umožní být oběma nohama na zemi i za předpokladu, že měříte jen 170 cm. Ovládání na řídítkách je intuitivní, k dispozici máte pohodlné opěradlo, nohy natáhnete dopředu pod kapotu a po prvních metrech a kilometrech cítíte, že v Hondě na vás myslí. S nízko umístěným těžištěm se ve městě SW T mění v šelmu stíhající provoz. Rozumná rovnováha mezi manévrováním a stabilitou umožňuje pomalou jízdu stejně jako přechod do rychlého režimu s dostatečnou rezervou výkonu díky 2-válcovému motoru s příjemným dávkováním plynu. Jízdou vás navíc bude doprovázet příjemný zvuk elegantního výfuku.
V porovnání s T-Maxem, který již brázdí silnice pár let, má nová SW T velmi dobrý ohlas. Yamaha se za celou dobu neodchýlila od sportovního ducha. Honda nemá za cíl vymazat konkurenci z cest. Má své malé nevýhody, například hmotnost 250 kg s ABS proti 225 kg T-Maxu, ale výsledky rychlostního testu jsou impozantní - od 50 km/h, 80 km/h nebo 120 km/h jsou téměř stejné. Vzhledem k tomu, že má navíc i o 100 ccm méně, je to opravdu skvělý výsledek. Jistě, „sportovci“ budou přikládat význam tomu, že má nižší výkon pro běžné používání. Honda poskytuje plynulý průběh výkonu v prvních dvou třetinách rozsahu otáček s pěkným nárůstem vitality v 7000 ot/min. Je schopná dosáhnout vysokých rychlostí 150 km/h a maximální rychlost 165 km/h je až nepříjemná. Stručně řečeno, budete jezdit pomalu, pokud nechcete zanedbávat pohodlí nebo bezpečnost. Tlumiče SHOWA pohlcují nerovnosti bez problému a pokud byste chtěli zastavit, můžete se spolehnout na kombinaci známého CBS-ABS - zázračné zkratky zaručující progresivní účinek. V porovnání s T-Maxem ABS na Yamaze začíná někdy předčasně, což způsobuje známé „klepání“ do páčky brzd. Zatím nám průměr klesá zhruba na 4 z 5 a hra na všestrannost končí. Posouzení a zhodnocení si nechme až na konec.
YAMAHA T-MAX 500: Sportovec
Pohodlí na palubě T-Maxu vyžaduje trochu více úsilí. Řidítka jsou rovnější, tak trochu v rozporu s liniemi skútru. T-Max sportovního ducha nezapře. Má rovné, ploché a pevné sedadlo a kvůli jeho výši budete mít nohy na špičkách. V ergonomii jsou ve srovnání s SW T-400 nápadné rozdíly. Jeho sportovní duch zaburácel hned po nastartování. Po otevření plynu je skútr velmi silný. Je potěšením užívat si na Yamaze střídání rychlé a pomalé jízdy. Na dlouhých silnicích skútr doslova ukusuje každý metr a právě to ho výrazně odlišuje od „klidné a uvážlivé“ Hondy.
Nový model od roku 2008 s hliníkovým rámem a na 15" ráfcích má větší stabilitu při vyšších rychlostech a umožňuje pilotovi cítit přesně to, co se děje pod pneumatikami. Nicméně T-Max není motocykl a občas se zavlní při náhlé změně režimu jízdy nebo rychlé změně směru, ale většinu času drží stopu jako chirurg svůj řez a mnoho jezdců si myslí, že by si podvozek zasloužil větší obsah a výkon. Naopak kritiku si zaslouží práce tlumičů při jízdě na dlažebních kostkách a přechodech nerovností či chodníků. Jednoduše řečeno - Yamaze se nepodařilo odstranit vady a tvrdost tlumičů přizpůsobit každodennímu použití - jak jsme si zvykli u SW T. Má mnohem tvrdší rázy a tlumení je méně účinné než u Hondy. Pravda, T-Max je sportovec a jeho sedlo je bez výraznější bederní opory, kdežto Honda má opěrky integrované i pro spolujezdce a boční držadla nabídnou spolu s výklopnými stupačkami mnohem lepší oporu než lisované plasty jako opora nohou na T-Maxu. Zde je výhoda Hondy nesporná.
Bilance: Benefit... Honda
T-Max má styl a z jízdy na něm máte skvělý pocit. Pokud bychom měřili dynamiku, tak T-Max vede. Radost kazí „příliš“ vysoká cena a provozní náklady. Od roku výroby 2008 má tendenci svým sportovním stylem jízdy „žrát“ pneumatiky a brzdové destičky. Ale pokud přemýšlíte pragmatičtěji v kontextu každodenního použití, je třeba brát SW T-400 bez zaváhání. Je pohodlnější a praktičtější (bezpečnější, prostorný a osobnější), i když pomalejší. A přesto, že nemůže konkurovat T-Maxu svou váhou, těží ze svého brzdného účinku. Také stojí méně a je co do provozních nákladů úspornější. Design T-Maxu hraje určitě v jeho prospěch, nároční zákazníci už nyní ale nemohou SW T lhostejně přehlížet.
Takže žádné překvapení - T-Max zůstává měřítkem pro výkon, zatímco SW T-400 pro každodenní využití, především s ohledem na cenu. Počet bodů pro nový Silver Wing T se zvyšuje. Stane se snad Honda budoucím nejprodávanějším maxiskútrem v Evropě?
Zdroj: Scooter-station.com
text upravil: Miroslav Tkáč
T-Max má styl a z jízdy na něm máte skvělý pocit. Pokud bychom měřili dynamiku, tak T-Max vede. Radost kazí „příliš“ vysoká cena a provozní náklady. Od roku výroby 2008 má tendenci svým sportovním stylem jízdy „žrát“ pneumatiky a brzdové destičky. Ale pokud přemýšlíte pragmatičtěji v kontextu každodenního použití, je třeba brát SW T-400 bez zaváhání. Je pohodlnější a praktičtější (bezpečnější, prostorný a osobnější), i když pomalejší. A přesto, že nemůže konkurovat T-Maxu svou váhou, těží ze svého brzdného účinku. Také stojí méně a je co do provozních nákladů úspornější. Design T-Maxu hraje určitě v jeho prospěch, nároční zákazníci už nyní ale nemohou SW T lhostejně přehlížet.
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi