KEEWAY BLACKSTER 250i – NENÁROČNÝ POHODÁŘ
Nebývá úplně zvykem zveřejňovat na Skútrportálu hodnocení klasických neskútrovských motocyklů – avšak tentokrát se nám do redakce dostal zajímavý stroj od výrobce, který je nám dobře znám právě výrobou skútrů – KEEWAY BLACKSTER 250i.
HISTORIE A SOUČASNOST SPOLEČNOSTI KEEWAY
Keeway je prémiovou značkou čínské skupiny motor Group Qianjiang. Společnost KEEWAY vznikla v roce 1999 v Maďarsku a jejím hlavním cílem bylo dostat se na špičku na regionálním trhu se skútry. Nyní po více jak 15 letech své existence je KEEWAY moderní rozvíjející se mezinárodní společností se zastoupením ve více jak 80 státech po celém světě. Navíc své portfolio společnost rozšířila také o motocykly a ATV. Špičkový design jednotlivých modelů má na svědomí tým mladých a velmi nadaných designérů, kteří spolupracují při vývoji designu a technologií s renomovanou značkou BENELLI. Stroje KEEWAY jsou vyráběny v supermoderním výrobním závodě o rozloze 670 000 m2 s téměř 14 000 zaměstnanci a ročně se zde vyrobí 1 200 000 strojů.
VZHLED A DOJEM
KEEWAY BLACKSTER je typický cruiser, který se snaží vzdáleně napodobit stroje typu HARLEY. Zajímavé křivky, černá matná barva, velká objemná nádrž, dvojité chromované výfuky, vzduchem chlazený dvouválcový motor do V, klasické kulaté přední světlo či tachometr umístěný na nádrži – to vše dává dohromady velmi zajímavý celek. Z dálky na první pohled není tchajwanský původ vůbec znát a během testování na nás majitelé dospělých chopperů usilovně mávali. Při hodnocení vzhledu však musíme vznést kritiku na některé detaily, které snižují jinak velmi dobrý dojem z celého motocyklu. Mezi ty patří použití nevzhledných šroubů, sváry vytvořené na rámu motocyklu, slícování některých dílů a především řídítka nastavená šikmo ke směru jízdy. Ale abychom jen nekritizovali, musíme pochválit celkový dojem z motocyklu, který je více než dobrý. BLACKSTER je prostě velice pěkná stylovka, za kterou se každý otočí. Jen nám k roli cruiseru nepřipadla příliš vhodná paprsková kola a podle našeho názoru by si motocykl tohoto typu zasloužil spíše kola klasická drátěná.
O pohon BLACKSTERU se stará dvouválcový vzduchem chlazený motor o objemu 250 ccm, který dává největší výkon 12,9 kW při 8750 otáčkách za minutu. Papírově nevypadá udávaný výkon nijak závratně, ale jak jsme se vzápětí mohli přesvědčit, na stroj o pohotovostní hmotnosti 170 kg bohatě stačí. Zadní kolo je poháněné řetězem přes 5-stupňovou manuální převodovku.
Tlumení nerovností vozovky obstarává vpředu teleskopická vidlice a vzadu klasická „kyvka“ s pružinovými tlumiči s možností nastavení předpětí.
JÍZDA
Usedáme za příjemně široká řídítka a jsme velmi mile překvapeni pohodlným posezem řidiče. Mezi koleny mohutná nádrž, které dominuje analogový rychloměr s digitálním počítadlem ujetých kilometrů a několika kontrolními svítilnami. Jednoduché, bez jakýchkoli elektronických výmyslů, ale jak říká moudré přísloví, kde nic není, nemá se co pokazit. V krátkosti tedy kontrolujeme všechny ovládací prvky – spínače světel, klakson, vše na svém obvyklém místě. Pro nás skútříkáře malá nezvyklost – každá strana směrových světel má své ovládací tlačítko. Tento způsob, který používá například legendární BMW 1200GS, se nám popravdě moc nezamlouval, ale zjistili jsme, že zvyknout se na to dá. Designová zrcátka nabízí překvapivě dobrý výhled dozadu a jak jsme se mohli přesvědčit, za jízdy nijak nevibrují. Dále pokračujeme v hledání spínací skříňky na nádrži někde poblíž kombinovaného přístrojového panelu a ejhle, spínací skříňku ne a nevidíme. Pátráme tedy dále a po chvilce nalézáme „spínačku“ umístěnou vlevo dole pod nádrží paliva. Přestože se nám toto místo nejeví zrovna jako nejvhodnější, u značkových cruiserů a chopperů to prostě takto bývá. Raději proto otáčíme klíčkem a tlačítkem spouštěče u pravé rukojeti řídítek roztáčíme motor. Zde nás čeká opravdové překvapení – z dvojice krásně tvarovaných a pochromovaných výfuků se ozývá velmi dospělý zvuk hodný pravého cruiseru. Po malém přidání plynu k nám začínají směřovat pohledy kolemjdoucích…opravdu působivé…
Řadíme tedy za jedna a stroj se pomalu dává do pohybu. Po rozjetí malý okamžik hledáme stupačky, které jsou umístěny „čoprovsky“ více vpředu, ale během pár vteřin jsme na palubě BLACKSTERU zabydleni a můžeme vyrazit vstříc nevšedním zážitkům. Na celkovém počítadle ujetých kilometrů svítí číslovka 200, a proto se chováme k motocyklu maximálně ohleduplně. I přes syrovost vyráží BLACKSTER hbitě kupředu, proto dále řadíme dva, tři, až do doby, kdy dojíždíme k prvním semaforům. Řidič vedle nás stahuje okénko, aby lépe slyšel zvuk, linoucí se z koncovek výfuků. Tohle nás prostě baví. Na semaforu padá zelená, řadíme a jedeme BLACKSTERA prověřit na naši oblíbenou zkušební trať – podél Vltavy směrem Davle a Štěchovice a Slapy. První pocity, které na BLACKSTERU máme, vystihuje slovo svoboda. Jarní slunce se opírá do vozovky, automobily necháváme za námi ve zpětných zrcátkách a užíváme si ten nádherný pocit volnosti. Po několika najetých kilometrech docházíme ke zjištění, že nejlépe se motocykl cítí v nižším pásmu otáček a při rychlostech 80-100 km/h. Pětistupňová převodovka je příjemně odstupňovaná a pětku řadíme klidně v padesáti, dvouválcová dvěstěpadesátka si jen tak brumlá a bez jakéhokoli cukání klidně zrychluje. Samozřejmě nemůžeme čekat zázraky a také musíme mít na paměti, že sedíme na motocyklu s cenovkou hluboko pod 100 tisíc, ale jízdu na BLACKSTERU lze ohodnotit jako velmi příjemnou a motocykl je až do 100 km/h příjemně dynamický. Rychlost v případě BLACKSTERU není to, oč tu běží, ale pohoda, to je to správné slovo pro vyjádření jízdních pocitů. Prostě se toulat krajinou po krásách naší země, občas zastavit v hospůdce u silnice na něco dobrého a prostě si jen tak žít. O pohodlí při „kochací“ jízdě se stará příjemně naladěný podvozek, který je shovívavý i k pozadí spolujezdce. Stroj se i při plném osazení chová nezáludně a kupodivu kila navíc nejsou na jízdním projevu ani moc znát. Při jízdě se neubráníme kritice umístění přístrojového panelu, kdy styl zvítězil nad ergonomií. Rychloměr nacházející se po vzoru chopperů na nádrži je mimo zorný úhel řidiče a zjistit aktuální rychlost vyžaduje trošku soustředění. Další nemilé překvapení přichází v okamžiku, kdy zastavujeme u krajnice a chceme vypnout motor. Marně hledáme tlačítko lidově nazývané „chcípák“, a tak nezbývá než vypnout zapalování klíčkem ve spínací skříňce kdesi dole u motoru.
O tom, že BLACKSTER dokáže upalovat rychlostí kolem 120 km/h, jsme se dodtatečně přesvědčili, ale jak je na tom s brzděním? O zpomalování se stará dvojice kotoučových brzd. Za všech okolností nás dokázaly bezpečně zpomalit či zastavit, i když ne s takovou razancí, na jakou jsme zvyklí u některých skútrů.
Během testování jsme ujeli s BLACKSTEREM cca 400 km, a to s průměrnou spotřebou 3,7 l/100 km. Vzhledem k tomu, že motor byl ještě syrový, jedná se o slušnou hodnotu. Navíc každým kilometrem stoupala chuť motoru do práce a dá se předpokládat, že i spotřeba paliva po zajetí klesne ještě níže. S plnou nádrží o objemu 13,5 litru tak lze ujet hodně přes 300 km.
PLUSY A MINUSY
+ Super zvuk motoru
+ V nízkých otáčkách slušný zátah
+ Slušné odpružení
+ I při jízdě ve dvou slušné jízdní vlastnosti
+ Široká řídítka perfektně padnoucí do ruky
- Umístění spínací skříňky
- Přístrojová deska mimo zorný úhel
- Absence „chcípáku“
- Horší dílenské zpracování
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor dvouválec 4-taktní
Obsah 249 ccm
Výkon 12,9 kW / 8750 rpm
Chlazení vzduchem chlazený
Převodovka manuální, 5-stupňová
Startování elektrické
Odpružení teleskopická / kyvná vidlice
Brzdy kotoučová / kotoučová
Pneu 110/90-16
Hmotnost 170 kg
Objem nádrže 13,5 l
Barevné varianty černá
Cena s DPH 84 900 Kč
ZÁVĚR
Během dvou týdnů jsme KEEWAY BLACKSTER důkladně prověřili v městském provozu, na venkovských cestách i na dálničním tahu. Při pobytu na palubě tohoto motocyklu jsme ocenili nezáludné chování, příjemný výkon dvouválcového motoru, nízkou spotřebu a především notnou dávku stylovosti. Výtky musíme směřovat k provedení některých detailů a chybějícímu tlačítku vypínání zapalování. Při celkovém hodnocení můžeme stroj doporučit všem začátečníkům nebo jej naopak ocení ti, kteří už si z jakýchkoli důvodů netroufají na velký motocykl. Při troše skromnosti je však BLACKSTER schopen pro své uživatele zprostředkovat spoustu zážitků z jízdy. Pokud tedy toužíte po stroji, který má svůj styl a se kterým se budete cítit svobodní a budete si užívat radost z jízdy, pak BLACKSTER 250i je pro vás tou pravou volbou. Na stroj je poskytována dvouletá záruka.
Naše hodnocení: 75%
Související články
Honda Forza 750 - Maxiskútr s velkým "M"
Tak s tímhle testem jsem si dal pořádně na čas. Hondu Forzu 750 jsem testoval krátce po X-ADV a tak jsem si vše potřeboval pořádně rozmyslet a vstřebat. Že mi to bude trvat bezmála půl roku jsem nečekal ani já sám :-) To, že mám k Hondě blízko není žádným velikým tajemstvím. V garáži aktuálně...
Nákup "Maxíka" aneb první kilometry v sedle ...
Když jsem se loni v srpnu konečně odhodlal a vrátil jsem se do jedné stopy nákupem Hondy SW-T400, předpokládal jsem, že kilometry budou přibývat, tak rychle jako rostou houby po dešti. Tak rychle to bohužel není a plánované výlety po naší krásné vlasti zhatila pandemie a ten hajzlík jménem...
Honda X-ADV 750
Honda X-ADV, skútr určený nejen do víru velkoměsta, ale i do terénu. Tak nějak jsem nechápal proč si koupit ptávě X-ADV, když si za skoro stejné peníze můžu koupit Africu Twin a to je panečku moooc pěkné svezení! Na druhou stranu, sám jsem ještě nikdy neměl tu možnost si X-ADV vyzkoušet a to se...
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi