Nákup "Maxíka" aneb první kilometry v sedle ...
Když jsem se loni v srpnu konečně odhodlal a vrátil jsem se do jedné stopy nákupem Hondy SW-T400, předpokládal jsem, že kilometry budou přibývat, tak rychle jako rostou houby po dešti. Tak rychle to bohužel není a plánované výlety po naší krásné vlasti zhatila pandemie a ten hajzlík jménem Covid-19. I přes to už jsem stihl něco málo najet a skútr si prošel svým prvním servisem, kde se dočkal instalace prvních dvou vychytávek v podobě vyhřívaného sedla a vyhřívaných gripů.
I když se nejedná o žádnou horkou novinku, ale spíš o 11-letou "babičku" (11 let je v automobilovém a motocyklovém průmyslu fakt dlouhá doba) působí SW-T400 stále "mladým" a elegantním dojmem.
Stačí jediný pohled a je vám jasné, že SW-T400 je "čistokrevný" cesťák. Vysoké plexi, široká a přitom elegantní kapotáž, prostorné sedlo, ohromné úložné prostory a dostatečný výkon (ten sice nevidíte, ale věřte nebo ne, pochybovat o něm nemusíte). Po usednutí do až extrémně pohodlného sedla, které mám nyní už navíc vyhřívané se před vámi vynoří přehledná přístrojovka, které dominují dva klasické "budíky" (otáčkoměr a ukazatel rychlosti). Mimo to jste informováni o stavu paliva, teploty, aktuálním času atd. Nechybí zde kontrolka zatažené ruční brzdy či nízké hladiny oleje. Vše je maximálně přehledné a to i při ostrém slunci.
Další pochvalu zaslouží rozmístění ovládacích prvků na řidítkách. Zkrátka vše je tam, kde by jste to byť intuitivně hledali nebo čekali. Na druhou stranu pokud čekáte, že SW-T400 disponuje výstražnými blinkry či 12V zásuvkou v některé z přihrádek před koleny, pak věřte, že čekáte marně. Tohle se "soudruhům" v Japonsku fakt nepovedlo. Pokud namítáte, že se jedná o už zmíněnou 11-letou babičku, tak namítáte špatně. Už v roce 2010 byl např. Kymco Xciting výstražnými blinkry či 12V zásuvkou vybaven a to zcela standardně. To úplně nejhorší vás na SW-T400, ale teprve čeká....
Tenhle ač jinak takřka "dokonalý" skútr nemá multifunkční skříňku zapalování, kterou má a měla už kdejaká MADE IN CHINA. Že o nic nejde? Že přeháním? No dobrá řeknu (napíšu) to jinak. Pokud už např. na zmíněném Kymcu Xciting chci nastartovat, otevřít podsedadlový prostor (lze i při nastartováném stroji), otevřít nádrž apod. nechávám klíček stále na jednom místě a to v oné multifunkční skříňce zapalování. Pokud chci to samé udělat u Hondy SW-T400, mám co dělat. Zapalování je mezi řidítky a funguje opravdu jen a pouze k nastartování a uzamčení řidítek. Další zámek je u nádrže, další u podsedadlového prostoru, další u uzamykatelné schránky před levým kolenem a další zámek je u originálního přídavného kufru značky Honda. Být to vyráběné v ČR, tak řeknu, že "někdo" měl známého "zámečníka".
Jooo a když už jsem u té kritiky, tak musím znovu zopakovat, že zrcátka stojí opravdu za prd. Zde ovšem stačí namontovat rozšíření a voalá je po problému. Tento "nešvar" se narozdíl od toho předešlého dá pochopit, protože postavy japonců a evropanů jsou diametrálně odlišné a tak zatímco pro japonce jsou zrcátka ideální, tak trochu "narostlý" evropan jako já vidí své ramena a tím to končí.
Stačí ovšem nastartovat a všechny mínusy jsou rázem zapomenuty. Ten zvuk kapalinou chlazeného dvouválce o výkonu 28,7 kW je doslova pastvou pro vaše uši. Když už jsem doposavad srovnával s Xcitingem (stejného nebo podobného ata výroby), zůstanu u toho. Xciting pohání kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o výkonu 28,2 kW a i když ten rozdíl ve výkonu není nijak velký, tak jednoválec a dvouválec ... to je prostě nebe a dudy! Zkrátka a dobře, pokud něco Honda uměla, umí a snad umět bude, tak je to výroba skútrů a motorek.
SW-T400 není žádná "baletka", její provozní hmotnost je 247 kg a třeba právě Xciting je o 26 kg lehčí a to ač nevypadá. Od srovnávání, ale zpět k jízdě. Po onom nastartování stačí polechtat rukojeť plynu a SW-T400 reguje takřka okamžitě a hbitě vyráží ku předu. (Velmi mě pobavil asi 22 letý řidič stařičkého, ale vytuněného BMW, který se se mnou snažil závodit. První semafory a BMW i s frajírkem zůstalo v propadlišti dějin :-) ) Motor reaguje takřka dokonale a stejně dokonalé jsou brzdy ... jak jinak než kotoučové. Systém CBS spolu s ABS hodnotím na výbornou!!! Kapitolou samotnou je pak podvozek. Ten je naladěn taktéž na výbornou a to do maximální povolené rychlosti v ČR, tedy do 130 km/h. Pokud tuto rychlost překročíte, pak věřte, že SW-T400 dává jasně a zřetelně znát, že tohle se mu na našich "klasických" (rozuměj rozbitých) českých silnicích nelíbí. Pokud opět provedu srovnání s Xcitingem, tak musím říct, že rozdíl v naladění podvozku je rozdíl minimálně jedné třídy ne-li dvou ve prospěch Hondy.
Další plusové body má Honda za úložný prostor pod sedlem, kam se vejdou 2 přilby (to v Xcitingu prostě nedáte) a celý prostor je navíc osvětlen. Tady se narozdíl od těch zámků přemýšlelo ... Omlouvám se všem čtenářům, ale tolik zámků jsem prostě na žádné jiné motorce či skútru doposavad neviděl a myslím, že už ani neuvidím:-) Osvětlení lze nastavit na automat nebo rozsvícet manuálně. Jak už jsem jednou psal, tak ač jsem od přírody línej, v tomto případě dávám přednost "manuálu", protože stačí špatně dovřít sedlo a vykřápete si baterku.
Pojďme, ale o kapitolu dál a tou je servis. Vždy jsem uznával a vyzdvihoval servis značkový, přeci jen, kde nejlépe by měli vědět jak se k danné značce chovat. "Bože" já byl vůl ... :-) Svůj stroj jsem se rozhodl po zralé úvaze dát profesionálům v oboru. (Ano byl jsem u Valinů :-)) No a co mě čekalo? Fajn setkání, přívětivá cena a 100% odvedená práce a to v dnešní době rozhodně není málo! Skútr byl komplet zkontrolován, seřízen, vyčistěn a byl dovybaven vyhřívaným sedlem a vyhřívanými gripy. A ano, teď už vím, kam budu jezdit :-)
No a jak bych tedy shrnul své začátky s SW-T400? Jedná se o počertech dobrý stroj! Pokud oželíte nějaké nedostatky či netoužíte po té nejmodernější technologii jako je systém start-stop apod., pak věřte, že za své peníze dostanete kus poctivé mašiny!
Související články
NEW Downtown 350i ABS - Na vrcholu
Hlavní novinkou tchajwanského Kymca pro letošní rok je skútr NEW Kymco DOWNTOWN 350 i ABS. Nové vydání bestselleru jsme podrobili klasickému redakčnímu testu. Již při prvním seznámení s novým modelem na začátku léta na nás udělal nový Downtown svým ostrým designem a silným motorem velký...
QUADRO 4 - O KOLEČKO VÍC
Koncem května letošního roku naše redakce měla možnost zúčastnit se slavnostního představení horké novinky švýcarské společnosti QUADRO - nového Quadra 4, které se konalo v německém Weidenu. Již tehdy v nás uvedená novinka během několika málo najetých kilometrů zanechala velký dojem. Nyní po...
KYMCO K-XCT 300i – DLOUHODOBÝ TEST
Náš dlouhodobý maxitest skútru KYMCO K-XCT 300i se pomalu ale jistě přehoupl do druhé poloviny a tento nevšední skútr si v našich službách „odkroutil“ již téměř 7 000 km. Stroj nám k ročnímu testu zapůjčil oficiální zástupce značky KYMCO na českém trhu, společnost MSA. K-XCT jsme blíže...
Piaggio MP3 500 LT Business ABS - když dvě kola nestačí
Když vyslovíte "Piaggio", vybaví se našinci 3 věci: skútr, Vespa a Tříkolka neboli Piaggio MP3. V redakci jsme dostali možnost vyzkoušet poslední jmenovaný stroj ve verzi "Business", která nám byla zapůjčena spolu s příplatkovou výbavou čítající velké cestovní plexi a přídavný kufr s víkem v...
Kymco Xciting 400i ABS
Tchajwanský výrobce skútrů KYMCO přivedl na svět model XCITING v roce 2005 a vstoupil tak hned do královské třídy s objemem 500 cm3. O pár let později následovaly další objemové verze 250 a 300 cm3. Zejména s "třístovkou" slavil XCITING velké prodejní úspěchy, takže když jsme si na loňském...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (1 komentář)
ajfel, 9.10.2021 v 21:03
Ahoj a gratuluju k (staro)nové mašině. Mám malou poznámku: zámky jsou prkotina. Trošku se vlní v zatáčce. Co je ale větší problém kromě váhy: malá kola a hodně měkká přední vidlice. Tenhle stroj potřebuje dobrý povrch a nesnáší ani lehký terén. Stačí malý rigol a ve vteřině ležíš (vlastní zkušenost). Je to prostě cesťák. Mám ho rád, pacholka...(;-)
Otevřít diskuzi