Honda SW-T 400

Nákup "Maxíka" aneb první kilometry v sedle ...

14.6.2021

Viktor Hrachovec

Když jsem se loni v srpnu konečně odhodlal a vrátil jsem se do jedné stopy nákupem Hondy SW-T400, předpokládal jsem, že kilometry budou přibývat, tak rychle jako rostou houby po dešti. Tak rychle to bohužel není a plánované výlety po naší krásné vlasti zhatila pandemie a ten hajzlík jménem Covid-19. I přes to už jsem stihl něco málo najet a skútr si prošel svým prvním servisem, kde se dočkal instalace prvních dvou vychytávek v podobě vyhřívaného sedla a vyhřívaných gripů.

I když se nejedná o žádnou horkou novinku, ale spíš o 11-letou "babičku" (11 let je v automobilovém a motocyklovém průmyslu fakt dlouhá doba) působí SW-T400 stále "mladým" a elegantním dojmem.

022: Honda SW-T 400

Stačí jediný pohled a je vám jasné, že SW-T400 je "čistokrevný" cesťák. Vysoké plexi, široká a přitom elegantní kapotáž, prostorné sedlo, ohromné úložné prostory a dostatečný výkon (ten sice nevidíte, ale věřte nebo ne, pochybovat o něm nemusíte). Po usednutí do až extrémně pohodlného sedla, které mám nyní už navíc vyhřívané se před vámi vynoří přehledná přístrojovka, které dominují dva klasické "budíky" (otáčkoměr a ukazatel rychlosti). Mimo to jste informováni o stavu paliva, teploty, aktuálním času atd. Nechybí zde kontrolka zatažené ruční brzdy či nízké hladiny oleje. Vše je maximálně přehledné a to i při ostrém slunci.

016: Honda SW-T 400

Další pochvalu zaslouží rozmístění ovládacích prvků na řidítkách. Zkrátka vše je tam, kde by jste to byť intuitivně hledali nebo čekali. Na druhou stranu pokud čekáte, že SW-T400 disponuje výstražnými blinkry či 12V zásuvkou v některé z přihrádek před koleny, pak věřte, že čekáte marně. Tohle se "soudruhům" v Japonsku fakt nepovedlo. Pokud namítáte, že se jedná o už zmíněnou 11-letou babičku, tak namítáte špatně. Už v roce 2010 byl např. Kymco Xciting výstražnými blinkry či 12V zásuvkou vybaven a to zcela standardně. To úplně nejhorší vás na SW-T400, ale teprve čeká....

Tenhle ač jinak takřka "dokonalý" skútr nemá multifunkční skříňku zapalování, kterou má a měla už kdejaká MADE IN CHINA. Že o nic nejde? Že přeháním? No dobrá řeknu (napíšu) to jinak. Pokud už např. na zmíněném Kymcu Xciting chci nastartovat, otevřít podsedadlový prostor (lze i při nastartováném stroji), otevřít nádrž apod. nechávám klíček stále na jednom místě a to v oné multifunkční skříňce zapalování. Pokud chci to samé udělat u Hondy SW-T400, mám co dělat. Zapalování je mezi řidítky a funguje opravdu jen a pouze k nastartování a uzamčení řidítek. Další zámek je u nádrže, další u podsedadlového prostoru, další u uzamykatelné schránky před levým kolenem a další zámek je u originálního přídavného kufru značky Honda. Být to vyráběné v ČR, tak řeknu, že "někdo" měl známého "zámečníka".

002: Honda SW-T 400004: Honda SW-T 400005: Honda SW-T 400006: Honda SW-T 400

007: Honda SW-T 400

Jooo a když už jsem u té kritiky, tak musím znovu zopakovat, že zrcátka stojí opravdu za prd. Zde ovšem stačí namontovat rozšíření a voalá je po problému. Tento "nešvar" se narozdíl od toho předešlého dá pochopit, protože postavy japonců a evropanů jsou diametrálně odlišné a tak zatímco pro japonce jsou zrcátka ideální, tak trochu "narostlý" evropan jako já vidí své ramena a tím to končí.

015: Honda SW-T 400

Stačí ovšem nastartovat a všechny mínusy jsou rázem zapomenuty. Ten zvuk kapalinou chlazeného dvouválce o výkonu 28,7 kW je doslova pastvou pro vaše uši. Když už jsem doposavad srovnával s Xcitingem (stejného nebo podobného ata výroby), zůstanu u toho. Xciting pohání kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o výkonu 28,2 kW a i když ten rozdíl ve výkonu není nijak velký, tak jednoválec a dvouválec ... to je prostě nebe a dudy! Zkrátka a dobře, pokud něco Honda uměla, umí a snad umět bude, tak je to výroba skútrů a motorek.

SW-T400 není žádná "baletka", její provozní hmotnost je 247 kg a třeba právě Xciting je o 26 kg lehčí a to ač nevypadá. Od srovnávání, ale zpět k jízdě. Po onom nastartování stačí polechtat rukojeť plynu a SW-T400 reguje takřka okamžitě a hbitě vyráží ku předu. (Velmi mě pobavil asi 22 letý řidič stařičkého, ale vytuněného BMW, který se se mnou snažil závodit. První semafory a BMW i s frajírkem zůstalo v propadlišti dějin :-) ) Motor reaguje takřka dokonale a stejně dokonalé jsou brzdy ... jak jinak než kotoučové. Systém CBS spolu s ABS hodnotím na výbornou!!! Kapitolou samotnou je pak podvozek. Ten je naladěn taktéž na výbornou a to do maximální povolené rychlosti v ČR, tedy do 130 km/h. Pokud tuto rychlost překročíte, pak věřte, že SW-T400 dává jasně a zřetelně znát, že tohle se mu na našich "klasických" (rozuměj rozbitých) českých silnicích nelíbí. Pokud opět provedu srovnání s Xcitingem, tak musím říct, že rozdíl v naladění podvozku je rozdíl minimálně jedné třídy ne-li dvou ve prospěch Hondy.

019: Honda SW-T 400 018: Honda SW-T 400

Další plusové body má Honda za úložný prostor pod sedlem, kam se vejdou 2 přilby (to v Xcitingu prostě nedáte) a celý prostor je navíc osvětlen. Tady se narozdíl od těch zámků přemýšlelo ... Omlouvám se všem čtenářům, ale tolik zámků jsem prostě na žádné jiné motorce či skútru doposavad neviděl a myslím, že už ani neuvidím:-) Osvětlení lze nastavit na automat nebo rozsvícet manuálně. Jak už jsem jednou psal, tak ač jsem od přírody línej, v tomto případě dávám přednost "manuálu", protože stačí špatně dovřít sedlo a vykřápete si baterku.

011: Honda SW-T 400 010: Honda SW-T 400

Pojďme, ale o kapitolu dál a tou je servis. Vždy jsem uznával a vyzdvihoval servis značkový, přeci jen, kde nejlépe by měli vědět jak se k danné značce chovat. "Bože" já byl vůl ... :-) Svůj stroj jsem se rozhodl po zralé úvaze dát profesionálům v oboru. (Ano byl jsem u Valinů :-)) No a co mě čekalo? Fajn setkání, přívětivá cena a 100% odvedená práce a to v dnešní době rozhodně není málo! Skútr byl komplet zkontrolován, seřízen, vyčistěn a byl dovybaven vyhřívaným sedlem a vyhřívanými gripy. A ano, teď už vím, kam budu jezdit :-)

001: Honda SW-T 400 003: Honda SW-T 400

No a jak bych tedy shrnul své začátky s SW-T400? Jedná se o počertech dobrý stroj! Pokud oželíte nějaké nedostatky či netoužíte po té nejmodernější technologii jako je systém start-stop apod., pak věřte, že za své peníze dostanete kus poctivé mašiny!

Poslední komentáře (1 komentář)

Ahoj a gratuluju k (staro)nové mašině. Mám malou poznámku: zámky jsou prkotina. Trošku se vlní v zatáčce. Co je ale větší problém kromě váhy: malá kola a hodně měkká přední vidlice. Tenhle stroj potřebuje dobrý povrch a nesnáší ani lehký terén. Stačí malý rigol a ve vteřině ležíš (vlastní zkušenost). Je to prostě cesťák.  Mám ho rád, pacholka...(;-)

Otevřít diskuzi

Související články

NEW Downtown 350i ABS - Na vrcholu

NEW Downtown 350i ABS - Na vrcholu

Recenze a testy

19.10.2015

František Hadt

6

Hlavní novinkou tchajwanského Kymca pro letošní rok je skútr NEW Kymco DOWNTOWN 350 i ABS. Nové vydání bestselleru jsme podrobili klasickému redakčnímu testu. Již při prvním seznámení s novým modelem na začátku léta na nás udělal nový Downtown svým ostrým designem a silným motorem velký...

Více

QUADRO 4 - O KOLEČKO VÍC

QUADRO 4 - O KOLEČKO VÍC

Recenze a testy

6.10.2015

František Hadt

0

Koncem května letošního roku naše redakce měla možnost zúčastnit se slavnostního představení horké novinky švýcarské společnosti QUADRO - nového Quadra 4, které se konalo v německém Weidenu. Již tehdy v nás uvedená novinka během několika málo najetých kilometrů zanechala velký dojem. Nyní po...

Více

KYMCO K-XCT 300i – DLOUHODOBÝ TEST

KYMCO K-XCT 300i – DLOUHODOBÝ TEST

Recenze a testy

23.10.2014

František Hadt

8

Náš dlouhodobý maxitest skútru KYMCO K-XCT 300i se pomalu ale jistě přehoupl do druhé poloviny a tento nevšední skútr si v našich službách „odkroutil“ již téměř 7 000 km. Stroj nám k ročnímu testu zapůjčil oficiální zástupce značky KYMCO na českém trhu, společnost MSA. K-XCT jsme blíže...

Více

Piaggio MP3 500 LT Business ABS - když dvě kola nestačí

Piaggio MP3 500 LT Business ABS - když dvě kola nestačí

Recenze a testy

26.8.2014

Viktor Hrachovec

0

Když vyslovíte "Piaggio", vybaví se našinci 3 věci: skútr, Vespa a Tříkolka neboli Piaggio MP3. V redakci jsme dostali možnost vyzkoušet poslední jmenovaný stroj ve verzi "Business", která nám byla zapůjčena spolu s příplatkovou výbavou čítající velké cestovní plexi a přídavný kufr s víkem v...

Více

Kymco Xciting 400i ABS

Kymco Xciting 400i ABS

Recenze a testy

5.8.2014

František Hadt

0

Tchajwanský výrobce skútrů KYMCO přivedl na svět model XCITING v roce 2005 a vstoupil tak hned do královské třídy s objemem 500 cm3. O pár let později následovaly další objemové verze 250 a 300 cm3. Zejména s "třístovkou" slavil XCITING velké prodejní úspěchy, takže když jsme si na loňském...

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.