KYMCO K-XCT 300i – DLOUHODOBÝ TEST

KYMCO K-XCT 300i – DLOUHODOBÝ TEST

23.10.2014

František Hadt

Náš dlouhodobý maxitest skútru KYMCO K-XCT 300i se pomalu ale jistě přehoupl do druhé poloviny a tento nevšední skútr si v našich službách „odkroutil“ již téměř 7 000 km. Stroj nám k ročnímu testu zapůjčil oficiální zástupce značky KYMCO na českém trhu, společnost MSA. K-XCT jsme blíže představili v reportáži „Kymco K-XCT 300i - v plném nasazení“, proto se dnes budeme věnovat spíše konkrétním postřehům, získaným během každodenního běžného provozu.

Vzhled stroje jsme chválili již dříve a prozatím nemáme důvod naše hodnocení měnit. Ani po půl roce používání nám KYMCO K-XCT nezevšednělo. Bílá matná barva v kombinaci s černými plasty vypadá moc pěkně a přesto, že tento model již nějakou tu chviličku na trhu existuje, stále přitahuje pohledy kolemjdoucích. Pokud u skútru hledáte především praktičnost, s K-XCT si určitě přijdete na své. Rozmazlovat vás bude velký podsedlový prostor s osvětlením a prostorná schránka s 12V zásuvkou pro nabití telefonu. Praktické je otevírání klíčkem ve spínací skříňce.

Po prvním seznámení jsme K-XCTéčku vytýkali především dvě podle nás velmi podstatné chyby – malý prostor pro řidiče a nedostatečnou ochranu před náporem větru. Rozhodli jsme se tedy naše KYMCO dovybavit dvěma homologovanými doplňky – vyšším plexi a úplně novým sedlem. Po prvních pár ujetých metrech jsme byli naprosto šokováni totální proměnou vlastností motocyklu. Díky zcela novému sedlu se nyní mohl na skútr

   04 06

pohodlně posadit redaktor s výškou 193 cm. Příplatkové sedlo spolu s vysokým plexi tak nabízí neporovnatelné celkové pohodlí pro posádku. Nový cestovní doplňkový plexištít umožňuje cestování konstantní cestovní rychlostí 120 km/h. Za štítem sedíte jako v pokojíčku, prostě pohoda. Nikdy by nás nenapadlo, co může způsobit pouhá výměna sedla. I v případě obsazení dvěma osobami si spolujezdec velmi pochvaloval změnu k lepšímu. Zkrátka jsme byli celkově malými změnami natolik uchváceni, že nám nevadila ani nevhodně umístěná zrcátka.

MOTOR, SPOTŘEBA PALIVA

O „třístovkovém“ motoru, kterým KYMCO osazuje své modely, jsme psali na SKÚTRPORTÁLU již mnohokrát. Zde nezbývá než chválit a chválit. Snad nikdy nás nepřestane bavit akcelerace od křižovatek, v této disciplíně K-XCT 300i opravdu vyniká. A pokud vás městský provoz přece jen trošku omrzí, s K-XCT se nemusíte bát vyrazit na delší projížďku. Protáhnout K-XCT zatáčkami kolem Slapské přehrady je čirou radostí a rychlé výjezdy ze zatáček jsme si vyloženě užívali. Samozřejmě nelze očekávat jistotu podvozku silničního motocyklu, ale stále nesmíme zapomínat, že se nacházíme v kategorii skútrů, a zde patří KYMCO K-XCT k tomu nejlepšímu, co lze na trhu sehnat. Ani rychlý přesun po dálnici není díky výkonnému motoru a příplatkovému plexi žádný problém, i v táhlých stoupáních si KYMCO v pohodě drží 120km rychlost.

A za všechny tyto služby si nárokuje něco málo přes 3 l/100 km, většinou jsme se v kombinovaném provozu dostali na nějakých 3,2 – 3,5 l­/100 km.

03  07 05

BRZDY

V naší redakci považujeme za jakýsi etalon brzdovou soustavu nového XCITINGU 400. Zde u K-XCT sice brzdový systém nedosahuje takových parametrů, ale kritizovat jej rozhodně nemůžeme, v žádné situaci nás brzdy nenechaly na holičkách. Lehce a jemně se dávkují, brzdný účinek dostatečný. Jen to ABS kdyby bylo…. 

SERVISNÍ NÁROKY, SPOLEHLIVOST

Pro hodnocení spolehlivosti je prozatím příliš brzy. Doposud nás však KYMCO K-XCT 300i vždy dovezlo bezpečně a včas. Během provozu jsme neodhalili žádné závady a nedostatky bránící provozu. Do této doby byly na stroji provedeny pouze servisní úkony v 5 000 km, viz. článek „Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce“, více si prozatím K-XCT od nás nežádalo.


02

ZÁVĚR

Musíme se přiznat, že zpočátku nás KYMCO K-XCT 300i díky některým nedostatkům až tak zcela neuchvátilo. Ale díky dodatečné výměně sedla a novému plexi se nám do rukou dostal zcela jiný skútr – pěkný, výkonný, rychlý, úsporný praktický a hlavně pohodlný. Díky své obratnosti a výkonu vhodný do města, ale neztratí se ani na delších výletech. A při troše uskrovnění si s ním dokážeme představit i dovolenou napříč Alpami. Zkrátka skútr jak má být. Jen by si při výše jmenovaných ambicích zasloužil systém ABS.

Naše hodnocení: 95%

Poslední komentáře (8 komentářů)

Dobrý deň, k čomu je dobrá nálepka v hornej časti plexiskla, prosím ?

Po nájezdu 7000 km si troufáme tvrdit, že o spotřebě něco víme ;-)

Právě příznivá cena a poměrně dobré jízdní vlastnosti mohou za to, že K-XCT je pro letošní rok vlastně vyprodán. Sedlo přijde na zhruba 7500,- Kč a plexi na 3429,- Kč. Suma sumárum 11000,- není právě málo, ale skútr se tím posouvá o několik levelů výš a i přes tuto investici zůstává cena víc než zajímavá.

Otevřít diskuzi

Související články

NEW Downtown 350i ABS - Na vrcholu

NEW Downtown 350i ABS - Na vrcholu

Recenze a testy

19.10.2015

František Hadt

6

Hlavní novinkou tchajwanského Kymca pro letošní rok je skútr NEW Kymco DOWNTOWN 350 i ABS. Nové vydání bestselleru jsme podrobili klasickému redakčnímu testu. Již při prvním seznámení s novým modelem na začátku léta na nás udělal nový Downtown svým ostrým designem a silným motorem velký...

Více

QUADRO 4 - O KOLEČKO VÍC

QUADRO 4 - O KOLEČKO VÍC

Recenze a testy

6.10.2015

František Hadt

0

Koncem května letošního roku naše redakce měla možnost zúčastnit se slavnostního představení horké novinky švýcarské společnosti QUADRO - nového Quadra 4, které se konalo v německém Weidenu. Již tehdy v nás uvedená novinka během několika málo najetých kilometrů zanechala velký dojem. Nyní po...

Více

Piaggio MP3 500 LT Business ABS - když dvě kola nestačí

Piaggio MP3 500 LT Business ABS - když dvě kola nestačí

Recenze a testy

26.8.2014

Viktor Hrachovec

0

Když vyslovíte "Piaggio", vybaví se našinci 3 věci: skútr, Vespa a Tříkolka neboli Piaggio MP3. V redakci jsme dostali možnost vyzkoušet poslední jmenovaný stroj ve verzi "Business", která nám byla zapůjčena spolu s příplatkovou výbavou čítající velké cestovní plexi a přídavný kufr s víkem v...

Více

Kymco Xciting 400i ABS

Kymco Xciting 400i ABS

Recenze a testy

5.8.2014

František Hadt

0

Tchajwanský výrobce skútrů KYMCO přivedl na svět model XCITING v roce 2005 a vstoupil tak hned do královské třídy s objemem 500 cm3. O pár let později následovaly další objemové verze 250 a 300 cm3. Zejména s "třístovkou" slavil XCITING velké prodejní úspěchy, takže když jsme si na loňském...

Více

Honda X-ADV 750

Honda X-ADV 750

Recenze a testy

3.5.2021

Viktor Hrachovec

0

Honda X-ADV, skútr určený nejen do víru velkoměsta, ale i do terénu. Tak nějak jsem nechápal proč si koupit ptávě X-ADV, když si za skoro stejné peníze můžu koupit Africu Twin a to je panečku moooc pěkné svezení! Na druhou stranu, sám jsem ještě nikdy neměl tu možnost si X-ADV vyzkoušet a to se...

Více

Bleskovky

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Suzuki Burgman 400 - 2022

8.4.2021

Suzuki Burgman 400 - 2022Rok 2021 ještě ani pořádně nezačal a Suzuki již představilo nového Burgmana 400 pro rok 2022. A v čem bude Burgman 2022 jiný? Především plní emisní normu Euro5 a může se tak...

Více

Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit...

2.3.2021

Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit koncorsium pro vývoj vyměnitelných bateriíSpolečnost Honda podepsala prohlášení o společném záměru s KTM, Piaggio a Yamahou s cílem vytvořit konsorcium pro vývoj vyměnitelných baterií pro motocykly a lehká elektrická...

Více

Registrace motocyklů za rok 2020

3.2.2021

Registrace motocyklů za rok 2020Celkově registrace nových motocyklů vzrostly vroce 2020 o 14,80% (z 18744ks na 21518ks, tj. o 2774ks).V prosinci vzrostly meziročně o 255,97%.

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.