Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000 km.
Jak jsme vás v předchozím článku informovali, nechali jsme stát CityBlade pod širým nebem a čekali, jak odolá nástrahám počasí. Zdálo se, že vše je přesně tak, jak má být, jenže po několika měsících popraskaly gumičky na zpětných zrcátkách. Závada spíše jen estetická nás nahlodala k celkové kontrole skútru a světe div se, ostatní gumové části byly v pořádku. Přesto si Keeway odnáší první minusové body.
Další minusové body na sebe bohužel nenechaly dlouho čekat. Skútr si po několikaměsíčním stání na větru a dešti zasloužil řádnou očistu. Rozhodli jsme se na něm vyzkoušet NANO PRODUKTY od společnosti NASUCHO. Skútr sice prokoukl, ale při mytí jsme přišli i na další problém. Ozdobný kryt výfuku držel na posledním šroubu. Pokud se ptáte, kde jsou zbylé tři, pak věřte, že jsme je nejspíš poztráceli při našem každodenním užívání. Poslední šroub jsme se tak rozhodli utáhnout přiloženým nářadím, jenže ejhle ... nářadím s označením MADE IN CHINA žádný šroub rozhodně nepovolíte! Jeho pevnost bych přirovnal k plastelíně, která vám je v podobném případě platná asi jako mrtvému zimník :-(
Při bližší kontrole ostatních šroubů jsme bohužel zjistili, že uvolněných šroubků je víc. Klasické nářadí, trocha času a voalá, bylo po problému. Pravdou je, že skútr čínské prémiové značky by měl podle našeho mínění vydržet o něco málo víc. Na optimismu nám nepřidal ani prasklý plast světla nad SPZ. A protože těch "mušek" začínalo nebezpečně přibývat, rozhodli jsme se vše řešit na naší druhé garanční kontrole, která nás čeká během několika týdnů.
To nejhorší nás ale teprve čekalo! Při jedné z našich cest se nebe zatáhlo a silnici začaly bičovat proudy vody. Zdravý selský rozum a několikaleté zkušenosti s jízdou v jedné stopě nám říkaly zpomal, a tak se také stalo. Stačila však jediná zatáčka a voda ve spolupráci se všudy přítomným prachem a čínskými pneumatikami na našem skútru způsobila nehodu. Testovací jezdec to odnesl odřeným kotníkem, zápěstím a naraženým ramenem. Skútr samotný přežil bez větších šrámů a k jeho cti je nutné dodat, že ho stačilo postavit, nastartovat a opět vyrazit. Krom několika odřených ploch nedošlo k žádnému poškození, tudíž lze i přes uvolněné šrouby považovat CityBlade za poměrně "bytelný" skútr.
I přes naše předchozí odhodlání skútr nijak netunit a nevylepšovat nás události několika posledních dní přesvědčily o opaku. V první řadě jsme se rozhodli skútr vybavit lepším a bezpečnějším typem pneumatik. V řadě druhé jsme se rozhodli vyměnit pro začátek alespoň některé šrouby a matky za matky s těsnící gumičkou, která znemožní nebo alespoň výrazně znesnadní jejich případnou ztrátu. No a konečně za 3. jsme byli nuceni prodloužit hadičku vedoucí od nádrže k zadnímu kolu. Ona hadička slouží pro odtok benzínu v případě přeplnění nádrže, což se vám může snadno stát. Vyústění hadičky je pak přímo nad zadním kolem a přebytečný benzín kape přímo na něj ... skutečnost ne právě ideální...
Chtě nechtě musíme přiznat, že CityBlade umí překvapit bohužel i v tom negativním smyslu slova. I když motorově šlape Keeway jak pověstné švýcarské hodinky, kvalita plastů a zpracování se začala tu a tam přece jen projevovat. To, jak se zachová dovozce v rámci záruky a jak dopadne druhá garanční prohlídka, se dočtete už brzy na našich stránkách ;-)
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test
Když jsme loni v červenci přebírali skútr vyrobený v Číně k dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, slíbili jsme vám, že skútr bude dostávat pořádně do těla. Popravdě všem je nám CityBlada místy až líto. Kvůli tomu, abychom vyzkoušeli, co skútry čínské výroby vydrží, se k CityBladovi...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (8 komentářů)
Vitula, 12.3.2018 v 13:44
Ahoj, prosím, máte nějaký typ na vhodnou náhradu pneumatik na CityBlade? Dík
kerim7, 7.8.2017 v 11:07
Jen malá technická: Neměnili jste matky, ale matice. Matka je člen rodiny, matice spojovací prvek. A hlavně mi, milí diskutéři, nepište, že je to jedno. Jedno je leda tak kolečko u trakaře. V diskusích ještě, ale toto je odborný článek. Hezký den všem :-)
KRAES, 30.7.2017 v 11:29
Jako spokojený majitelmaxíka KEEWAY SilverBlade 125 EFI se 17 500 km bez vážné poruchy ( jen „odešel“ elektronický modul směrovek), tak tento
test sleduji a co se týká pneumatik KENDA, jsou na mokru velmi nebezpečné.. V oblastech
Asie, kde se pneumatiky KENDA používají v běžném provozu a jezdí tam i za
mokra bez problémů je ten, že tam když prší, teplota ovzduší neklesne pod 30°C
a pneumatiky tak jsou pořád k silnici přilnavé. Ale jak zaprší tady,
teplota klesne i pod 20°C a pneumatika KENDA se zažínají chovat jako by jezdila
na ledu.
Otevřít diskuzi