Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test

Kymco Agility City+ 125 - samostatný test

6.3.2015

Viktor Hrachovec

Když jsme loni na podzim převzali k testu zcela nové Kymco Agility City+, těšili jsme se na zbrusu nový skútr a nové zážitky. Bestseller, jakým "stará" Agilitka bezpochyby byla, nahradil nový, modernější a propracovanější model s označením "PLUS". Byla modernizace Agilitky krok správným směrem a nebo šláplo Kymco s "pluskem" vedle? Posuďte sami....

Jedním z nejrozšířenějších modelů od tchajwanského Kymca byla na našem trhu stará dobrá Agilitka. Skútr o objemu 125 ccm se však pro rok 2015 dočkal výrazného faceliftu. 

005: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test

Nový design, nový motor a vlastně zcela přepracovaný skútr! Přesně taková je novinka s označením Kymco Agility City+ 125. Stejně jako starší sourozenec je i "plusko" postaveno na velkých kolech. Poněkud rozporuplně ale působí fakt, že zadní kolo má palců 14, kdežto přední 16. Rozdíl je patrný na pohled a nastává tak otázka, proč tomu tak je. Pokud čekáte nějakou "fundovanou" odpověď ve stylu protože skútr tak lépe drží stopu, méně žere atd., musíme vás zklamat. Zkrátka a dobře je to tak.

036: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test 033: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test 032: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test

Přední masce dominuje velký světlomet poskytující dostatek světla i při jízdě v noci nebo brzkých ranních hodinách. Na první pohled tedy žádná změna, ale stačí pohled číslo dvě a hned je jasno. Skútr využívá nově LED technologii a to je zatraceně dobrá zpráva! Dalším kladem je sedlo, které dostalo nový a mezi námi výrazně pohodlnější tvar. Po usednutí do něj však zápory převažují nad klady. Zrcátka jsou sice bez větších či menších vibrací, ale ať jsem je nastavoval jakkoliv, viděl jsme si vždy jen a jen ramena. Ovládání na řídítkách je klasické, ale přece jen u modernizovaného modelu bych očekával minimálně automatická světla. Kdeže.

038: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test

Kladně lze naopak hodnotit novou přístrojovku, která dostala palubní počítač ukazující nejen digitální hodiny a datum, ale i odjeté kilometry, dobu do další servisní prohlídky atd. Pro každou informaci je však nutné stisknout tlačítko, a tak jsme se spokojili s nastavenými hodinami. Až by se chtělo napsat, když něco dělám, tak pořádně! Naprostou změnou u Agilitky je umístění víčka nádrže, které nově nenajdete pod sedlem, ale před levým kolenem. Větší podsedadlový prostor je zajisté plus, ale.... Víčko není na pružině, jako je tomu u konkurenčních srojů, ale vyndávací, přičemž chybí jakýkoliv odkládací prostor. Díky umístění hrdla nádrže došlo ke zmenšení uzamykatelného kastlíku pod řídítky. Ten je sice vybaven 12V zásuvkou, ale díky miniaturním rozměrům ho při nabíjení GPS navigace prostě a jednoduše nezavřete. Zamrzí i absence multifunkční skříňky zapalování. Agilitka má zapalování klasické a i pro otevření podsedadlového prostoru je nutné použít "klasický" zámek.

001: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test 002: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test 003: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test

Podsedadlový prostor je pak díky absenci nádrže o něco větší, ale integrálku do něj stejně nedostanete. Popravdě i u jetky to bylo jen tak tak, ale nakonec se povedlo. Krom helmy pojme prostor pod sedlem i povinnou výbavu v podobě nářadí, motolékárničky, výstražné vesty a ještě zbyde místo pro pár dalších maličkostí. 

028: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test 031: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test

Po designové stránce nás tedy "plusko" nijak zvlášť neuchvátilo, ale jak na tom budou jízdní vlastnosti? START probíhá klasickým způsobem, stiskem brzdy a tlačítka startéru. Motor se probouzí k životu takřka okamžitě a spokojeně si "přede". Maximální rychlost je dle výrobce 85 km/h, což je ve srovnání se starším modelem opět horší údaj o celých 5 km/h.

017: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test 018: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test

Skútr nám byl zapůjčen ještě v tzv. syrovém stavu, ale horší výkon a menší maximálka byla patrná i teď. Motor nabízí menší výkon i papírově, o 0,4 kW, přičemž váha stoupla ze 123 kg na 131 kg. Kotoučové brzdy umístěné na obou kolech tak nemají sebemenší problém s bezpečným zastavením nové Agilitky.

007: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test 

Samotné jízdní vlastnosti pak lze hodnotit jedině kladně. Poměrně nízká váha, velká kola a dobré odpružení dělají z "pluska" ideální stroj pro každodenní dojíždění do práce a z ní. Neubráníme se však srovnání s původním modelem, který hodnotíme minimálně o jeden level výš! Je to snad poprvé v historii, kdy faceliftovanému modelu udělujeme horší hodnocení než modelu původnímu, ale je to tak. Konečný verdikt tak nezachrání ani spotřeba, která se v případě "pluska" ustálila stějně jako u staršího sourozence na 3 l/100 km. Ve prospěch klasické "Citiny" hovoří i cena, která je o 3000,- Kč levnější.

004: Kymco Aglitity City+ 125 - samostatný test 

Rozhodně netvrdíme, že "plusko" je špatným skútrem, ale pakliže se jedná o novější a modernější model, čekali jsme o fous, dva a možná i tři více. Naše hodnocení je pak nekompromisní!

Technické údaje:


Typ motoru: Vzduchem chlazený 1-válcový 4-taktní motor
Zdvihový objem: 125 (ccm)
Výkon: 7/7500 (kW/ot. min.)
Kroutící moment: 6,6/7500 (Nm/ot. min.)
Max. rychlost: (homologace) 85 (km/h)
Brzdy vpředu: Kotoučové
Brzdy vzadu: Kotoučové
Brzda parkovací: Ne
Hmotnost pohotovostní/celková: 131/273 (kg)
Celková šířka: 705 (mm)
Celková výška: 1250 (mm)
Celková výška sedadla: 780 (mm)
Objem palivové nádrže: 7 (l)
Startér: Elektrický a nožní
Velikost předního kola: 100/80 - 16
Velikost zadního kola: 120/80 - 14
Brzdové páčky stavitelné: Ne
Světlo přední: Halogenové
Boční stojan - policajt v základní výbavě
Zámek řízení: V základní výbavě
Převodové ústrojí: Variátor
Pérování vpředu: Hydraulická teleskopická vidlice
Pérování vzadu: Zadní kyvná vidlice hydraulicky tlumená
Celková délka: 2050 (cm)

Naše hodnocení: 79%

Poslední komentáře (3 komentáře)

Pořád stejnej čínskej motor GY6 (kterej používaj jak nejlevnější padesátky tak 125),   nic moderního. Nevím proč je Kymco proti jiným asijským skútrům tak vyzdvihováno fo nebes... Není to o nic vybavenější nebo kvalitnější jenom dvojnásobně tak drahý...

Teď vidím, když jsem se znovu podívala, že krouťák je jen 6,6 Nm - to je docela tragédie.

Skútr docela slušný. V údajích je chyba - v textu vzadu kolo 14 palců, v tabulce 16. Menší kolo vzadu je podle názoru blondýny proto, aby se zvětšil protor pod sedlem a vešla se tam helma. Nenadchl mě taky výkon a točivý moment - 7 kW a 8 NM je málo, zřejmě kvůli emisím šli dolů. Škoda!

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

6

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

6

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.