kymco agility city 125

Kymco Agility City 125

22.4.2013

Redakce SP.cz

"Agilitku", jak se tomuhle skútru zkráceně říká, jsme k redakčnímu testu přebírali někdy v listopadu loňského roku. Po prvních dvou týdnech ježdění a testování se o slovo přihlásila zima a tak nám nezbylo než skútr odstavit do garáže. Po vzájemné dohodě to ale byla garáž naše! Skútr nám zůstal k dlouhodobému testu, který byl ukončen po více jak 4 měsících. Nutno dodat, že zhruba 2 měsíce se kvůli zimě nejezdilo, ale ty zbylé 2 měsíce dostávala "Cityna" pořádně do těla!

Kymco Agility City 125 žádnou novinkou rozhodně není, spíš naopak. Agility City se dá považovat za stálici na našem trhu, kde se s různými inovacemi a facelity objevuje už nějaký ten pátek. O tom, že se jedná o skútr vcelku oblíbený, hovoří i počty jeho prodejů. Protože od letošního 19. ledna stačí k řízení "Agilitky" řidičské oprávnění skupiny B, tedy na automobil, dá se předpokládat, že její prodeje ještě vzrostou.

06: kymco agility city 125 07: kymco agility city 125

Kymco Agility City je elegantní skútr na velkých kolech. Jak už název CITY napovídá, jeho doménou je především město! Design Agilitky nijak neurazí, ale ani nenadchne.

08: kymco agility city 125 09: kymco agility city 125

Přední masce dominuje velký světlomet, nad kterým se tkví malý plexi štítek, který se dá pro větší pohodlí vyměnit za větší. Přístrojovka je přehledná a nechybí jí ani digitální hodiny, za což udělujeme první plus.

010: kymco agility city 125

012: kymco agility city 125 015: kymco agility city 125

Ovládání na řídítkách je standardní. Zrcátka poskytují dobrý přehled a to bez nějakých zbytečných vibrací. Pod přístrojovkou je umístěn víceméně standardní háček, na který můžete bez problémů umístit tašku s nákupem, batoh do školy nebo třeba helmu.

016: kymco agility city 125 017: kymco agility city 125

Druhé plus udělujeme za uzamykatelnou schránku umístěnou přímo pod závěsným háčkem, která je ještě navíc vybavena 12V zásuvkou.

Sedlo je velké a pohodlné a to jak při jízdě v jednom, tak ve dvou. Prostor pro nohy má řidič víc než dostatečné a tak naskládat se na skútr můžou bez problémů i dlouháni.

018: kymco agility city 125

Úložný prostor pod sedlem pojme otevřenou helmu a pár dalších drobností. Integrálku tam ale nedáte. Menší kufr je daň za velká kola, která v tomhle případě mají rozměry 16 palců.

04: kymco agility city 125 05: kymco agility city 125

Na druhou stranu velká kola = větší pohodlí a to na našich českých silnicích, které navíc po zimě místy připomínají sopečné krátery, rozhodně přijde vhod! Zadní světlo je do špičky, čímž je umocněn "úzký" vzhled skútru.

 023: kymco agility city 125

Brzda spolu s tlačítkem startéru probouzí "Agilitku" k životu. Po skoro dvou měsících stání v garáži a bez jediného dobití baterie, za což se alespoň prostřednictvím článku omlouváme, můžeme děkovat za možnost skútr tzv. "nakopnout". První, druhé a třetí prošlápnutí a "Agilitka" chytá. Motor nechávám pěkně zahřát a v klidu na sebe oblékám zimní výbavu v podobě zimní bundy, zimních rukavic, zimní kukly, helmy a vyrážím do ostrého provozu. Nutno podotknout, že 500 km testování mám už za sebou a teď vyrážím po dvouměsíční zimní přestávce, takže skútr už přece jen trochu znám!

020: kymco agility city 125 021: kymco agility city 125 019: kymco agility city 125

Skútr reaguje po otočení rukojeti plynu takřka okamžitě. Za "odpich" na křižovatce dávám třetí plus! Maximálka je dle technických informací výrobce 90 km/h a skútr jí dosahuje velmi snadno. O bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech!

024: kymco agility city 125 025: kymco agility city 125

Díky své nízké váze (pohotovostní hmotnost 123 kg/celková hmotnost 273 kg) je "Agilitka" velmi dobře ovladatelná a vyniká svými jízdními vlastnostmi. S trochou nadsázky se dá říct, že v městském provozu je jako ryba ve vodě. Rovinka nebo zatáčky, tenhle skútr se vám odvděčí klidnou a pohodovou jízdou. Díky velkým kolům, o kterých tu už mimochodem řeč byla, je jízda na "Agilitce" pohodlná i na "kočičích hlavách". Těch je přitom třeba v Praze víc než dost. Agility City při jízdě nevyniká jen nízkou váhou a velkými koly, ale i svou "subtilní postavou", díky níž je proplétání nekonečnými kolonami velkoměst snadnější než facka! Štíhlá kapotáž přitom nabízí i dobrou ochranu. Sám jsem byl v tomhle ohledu tak trochu skeptik, ale jízda mi ukázala, jak moc jsem se spletl! Stříkající voda z kaluží nebo odlétávající bahno vás díky kapotáži mohou nechat bez obav. Samozřejmě, že pokud ta kaluž bude velikosti Mrtvého moře, tak musíte počítat s tím, že nějaká ta kapka na vás dozajista přistane.

Velmi příjemná je i spotřeba, která se ustálila na 3 l/100 km, což při cenách benzínu dozajista potěší nejen vás, ale hlavně vaši peněženku.

03: kymco agility city 125 02: kymco agility city 125

Představení Kymco Agility City 125 už máme za sebou a jízdní dojmy taktéž, ale ještě ani slůvkem jsme se nezmínili o "srdci" tohoto skútru. Tím je jednoválcový vzduchem chlazený 4-taktní motor o obsahu 125 ccm a výkonu 7 kW. Stejný motor se přitom používá i v modelech Super 8 a Like což hovoří o jeho spolehlivosti. Občasným "problémem" bývá start za studena při delší době stání skútru. Zbytkové palivo díky zajímavému chemickému složení, přicpe volnoběžnou trysku v karburátoru, tu tak stačí jen vyčistit což je pro běžně zručného člověka otázkou 5 minut. 

026: kymco agility city 125

Kymco Agility City je velmi povedený skútr. Kladně hodnotíme motor, jízdní vlastnosti, spotřebu a v neposlední řadě i cenu! Je to právě cena, která dělá z "Agilitky" horké želízko v ohni. Cena "Citiny" totiž startuje na částce 46.990 Kč! Skútr nabízí za relativně málo peněz hodně muziky a o to tu jde především. Protože na nás v redakci udělala "Agilitka" dobrý dojem, připravujeme pro vás možnost vyzkoušet si skútr na vlastní kůži a podělit se nejen s námi, ale i s celou skútr komunitou o váš názor! Soutěž o zapůjčení Kymco Agility City 125 na dobu jednoho týdne pro vás právě připravujeme!!!

Technické informace:


Typ motoru Vzduchem chlazený 1-válcový 4-taktní motor
Zdvihový objem 125 (ccm)
Výkon 7/7500 (kW/ot. min.)
Kroutící moment 6,9/7500 (Nm/ot. min.)
Max. rychlost (homologace) 90 (km/h)
Brzdy vpředu Kotoučové
Brzdy vzadu Kotoučové
Brzda parkovací Ne
Hmotnost pohotovostní/celková 105/273 (kg)
Celková šířka 705 (mm)
Celková výška 1250 (mm)
Celková výška sedadla 780 (mm)
Objem palivové nádrže 6 (l)
Startér Elektrický a nožní
Velikost předního kola 100/80 - 16
Velikost zadního kola 120/80 - 16
Brzdové páčky stavitelné Ne
Světlo přední Halogenové
Boční stojan - policajt V základní výbavě
Zámek řízení V základní výbavě
Převodové ústrojí Variátor
Pérování vpředu Hydraulická teleskopická vidlice
Pérování vzadu Zadní kyvná vidlice hydraulicky tlumená
Celková délka 2040 (cm)

Poslední komentáře (1 komentář)

Neví prosím Vás někdo jak se dostat na výměnu žárovky předního světla, jak oddělat plastový kryt.

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz