Kymco People 125 S. Pohodář do ulic

Kymco People 125 S. Pohodář do ulic

26.5.2006

ČMN

Vloni jsme přinesli test Kymco People 250, což byl vyloženě retroskútr pro pohodovou jízdu. Letos se taiwanský výrobce vydal lovit přízeň motorkářů se slabší stopětadvacítkou, ovšem splňující přísnou normu Euro 3 a v trochu jiném, moderním hávu.

Stopětadvacítky dnes již můžeme směle řadit mezi malé skútry, protože trh nabízí i mastodonty s objemem 650 cm3, nakonec i samotné Kymco ve své nabídce disponuje pětistovkou. Rovněž legislativa dává objemu 125 cm3 poměrně slušnou zelenou, řidičák na stroj s výkonem do 11 kW (15 koní) si můžete pořídit již v šestnácti.

Design známe

Nemůžu si pomoci, ale vzhled testovaného modelu People 125 S mi trochu připomíná SH od Hondy. Ale spíše než jako kopírování bych to viděl v trendu doby. Dnes si je mnoho strojů velmi podobných, výrobci od sebe dokonce přebírají některé designové prvky a stejně si nakonec přijde každý na to své. Dominantou přední části je zajímavě tvarované světlo, nad kterým je malý větrný štítek, pod ním pak mřížka připomínající chladič kapaliny, ale nenechme se zmást, People je vzducháč. Zadní partii dominují ladné křivky podsedlového plastu a, řekněme, hi-tech zadní světlo včetně blinkrů. Celku pak jednoznačně vévodí velká šestnáctipalcová kola.

Euro 3, už zase

Obzvláště u tohoto motoru musím uznat, že se vývojovému týmu opravdu moc povedl. Nejde o nijakou zvláštní konstrukci, ale prostě funguje. Čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 125 cm3 disponuje výkonem 7,6 kW (10,3 k) a točivým momentem 10 Nm a krmí ho karburátor, to vše při respektování Eura 3 a s tak příjemným měkkým průběhem, že řídit tohoto "mazlíka" musí zvládnout snad každý.

Po usednutí za řídítka zaujme povedená přístrojovka, což sice není u Kymca žádná novinka, ale rozhodně to majitele potěší. Uprostřed budíků je analogový ukazatel rychlosti, vpravo pak ukazatel paliva, vlevo digitální ukazatel ujeté vzdálenosti včetně tripu a pod tím vším jsou kontrolky světel a blinkrů. Jako celek to působí velmi přehledně a hlavně příjemně, obzvláště pak po setmění.

Sportování se vyhneme

Jakožto ostřílený Pražák mám již v ulicích metropole naučené trasy a držím se několika jednoduchých pravidel, jako je například "Čím dřív, tím líp!" nebo "Z průseru je nejlepší ujet!". Když jsem však stejný postup chtěl aplikovat na Peopleu, se zlou jsem se potázal. Podvozek je přece jen konstruován pro pohodovější jízdu a přestože jsem se svými 65 kg váhy dokázal vymodlit na budíku i 110 km/h, z vlastní zkušenosti doporučuji jako optimální cestovní rychlost 80 km/h. I přes 16" kola se totiž skútr začne nad 80 km/h lehce vlnit a první kanál či větší nerovnost pak může znamenat malou osobní pohromu. Zadní tlumiče jsou ale seřiditelné, a tak se dá laborovat jak s nimi, tak s tlakem v pneumatikách.

Brzdy jsou v rámci kategorie velmi dobré, jen zpočátku je potřeba nebát se za ně vzít trochu razantněji, jejich nástup je slabší, ale jelikož se na skútrech všeobecně používají obě brzdy současně, nevidím v tom žádný problém.

Multifunkční spínačka

Co se vychytávek a udělátek týče, ke klasice patří spínací skříňka, kterou nejenže skútr zamknete, ale také můžete při chodu otevřít podsedlový prostor či přední přihrádku, do které v pohodě uložíte drobnosti, jako jsou doklady, klíče či mobilní telefon. Spolujezdec má k dispozici výklopné stupačky a dostatečně velké madlo. Pod sedlo sice nenacpete standardní integrálku, ale jako malou záplatu za tuto diskriminaci berte třeba zásuvku pro nabíječku mobilu.

text: Jim
foto: Jim

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.