Adiva AD 200. Se střechou

Adiva AD 200. Se střechou

28.9.2009

ČMN

Tahle věc budí rozruch všude, kde se s ní objevíte. Je skútr se střechou skutečně jedinečným kompromisem mezi autem a motorkou, nebo se jedná o slepou vývojovou uličku?

Střecha na skútru není žádné novum, podobný stroj dělalo před pár lety i BMW! Jeho C1 ale byla jednomístná s bezpečnostními pásy, tady jsou místa dvě a bez helmy to nepůjde. Označení Adiva tady už také bylo, a sice u stejnojmenného zastřešeného skútru ještě donedávna vyráběného italskou Benelli. Tahle Adiva je ale už jen Adiva, vymyšlená v Itálii, vyráběná na Tchaj-wanu (logo na motoru hlásá Sym) a supervizorovaná v Japonsku. Normálka globálka, ne?

Zvyknete si?

Z dálky nelze Adivě upřít značnou porci elegance, snad jen motorové příslušenství z pravé části vypadá trochu chaoticky. Jinak Ital, jak se patří.
Bohužel detailní průzkum odhalí, že výroba byla svěřena Východu, a použitými materiály a hlavně dílenským zpracováním je Adiva spíše čínská než tchajwanská. Po prvním pokusu složit střechu už druhý raději vzdáte. To sráží jinak pozitivní dojem z mnoha dobrých věcí, ať jde o spoustu odkládacích schránek (otevřená vedle budíků, zavírací kastlík na rádio, prostor pod sedlem, kam se vejde jet helma, no a pak ten mega kufr na zádi, kam narvete dvě integrály a nákup na týden) nebo o pěkné ručičkové budíky s digitálním displejem uprostřed. Ty mají takovou zvláštnost, teplota chladicí kapaliny stoupá směrem dolů a palivo v nádrži ubývá nahoru, ale zvyknete si.

Na co si naopak moc nezvyknete, to je materiál plastů připomínající staré Škody 120, na kteréžto vozidlo odkazují i kruhové vyklápěcí průduchy teplého vzduchu (vážně, je tu i větrák!) a zásuvka s jackem na MP3 nebo iPoda, která připomíná zlatou éru „do-do alias dodělej doma“. Naopak reproduktory jsou pěkné integrované a se solidním zvukem.

Adrenalin ano. Bohužel

S testováním jsem vyčkával, až bude příhodná chvíle. A ta přišla, takový slejvák už dlouho nebyl. Super, aspoň vyzkouším ten stěrač s ostřikovačem.
Stěrač s ostřikovačem fungoval výborně (službu vypověděl až ke konci testu) a díky střeše a dobrým bočním deflektorům jste vážně v suchu! Jinak se ale jednalo o opravdu adrenalinový zážitek, který asi tuší každý, kdo se trochu zajímá o konstrukci motocyklů. Centralizace hmotnosti tady byla puštěna k vodě, velice praktický kufr a střecha způsobují, že máte pocit, jako byste nesli štafle na výšku. Když vám do téhle krabičky ještě foukne větříček, máte o zábavu postaráno. Kupodivu při vyšší rychlosti (a za slunečného počasí) to nebylo tak hrozné, skútr se zdál předvídatelnější.
Velikým spoluviníkem na této záležitosti je i ocelový rám, který se dá definovat dvěma slovy: silně poddimenzovaný. Nemluvím tady o mírném neklidu v maximálním náklonu, ale o tom, že na místě cuknete řídítky, a pak jen sledujete, jak se přední kolo ještě chvíli zmítá a celý skútr kroutí. Na místě!
Docela povedený je naopak motor, který i těžký povoz s velkou čelní plochou dotlačí nad 100 km/h, a neduhy testovaného kousku (kolísavý volnoběh a při nižších otáčkách zhasínající hlavní světlomety) jistě půjdou citlivým seřízením vyřešit. Jedině pochvalu potom zaslouží silné a citlivé brzdy.

Velké plány

Co tedy, ideální kompromis, nebo slepá cesta? V testovaném provedení spíše druhá varianta, ale kvalitnější materiály a dílenské zpracování a hlavně, a to se třemi vykřičníky, pevnější rám by Adivu mohly skutečně udělat zajímavou alternativou pro naše vesměs chladné podnebí. Stávající nabídku, která obsahuje stopětadvacítku a dvoustovku buď v tomto provedení AD, nebo ve sportovnějším AR bez kufru, má časem rozšířit i čtyřstovka (ta by stávající podvozek asi zkroutila do kuličky po prvním přidání plynu) a dokonce i tříkolová varianta připomínající Piaggio MP3. Budeme Adivě držet palce.

Verdikt

Motor: 6/10
Podvozek: 2/10
Brzdy: 7/10
Ovladatelnost: 3/10
Praktičnost: 6/10
Výkon/cena: 3/10


Skútr do testu zapůjčila firma FirstNet.


text: Jan Rameš
foto: David M. Bodlák

Poslední komentáře (1 komentář)

Je ten skútr od 15 let?

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Peugeot Belville - od každého trochu

10.10.2017

Peugeot Belville - od každého trochuPeugeot Belville není žádnou novinkou. Veřejnosti byl představen v prosinci loňského roku a popravdě žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto nebo právě proto jsme se rozhodli...

Více

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?

27.9.2017

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?Na světlo světa unikly první fotografie legendárního Gold Winga pro rok 2018. Skútr? To ani náhodou! Jenže to není tak docela pravda. Honda Gold Wing (413 kg těžký stroj) by měl být...

Více

Yamaha X-MAX 125 2018

26.9.2017

Yamaha X-MAX 125 2018Japonská Yamaha se s velkým předstihem rozhodla zveřejnit informace o novém X-MAXU 125. Luxusní skútr, který lze nejen v našich končinách řídit s klasickým "béčkem", je ráznou...

Více

Kymco C Series

15.9.2017

Kymco C SeriesTchajwanské Kymco rozhodně nespí na vavřínech. Po představení modelu AK 550 je tu nový koncept s označením C Series. Už na první pohled je patrné, že prototyp sice vychází z modelu...

Více

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz