yamaha vity 125

Yamaha Vity 125 - jednoduše praktická

22.5.2013

Redakce SP.cz

Jeden z nejlevnějších skútříků od YAMAHY, který je možné řídit i s klasickým "Béčkem", se jmenuje VITY.

VITY rozhodně není žádným lamačem dívčích srdcí. Je to skútr pro každodenní popojíždění a to nejen po městě. Po designové stránce nás tak VITY nechalo ledově chladnými, ale po stránce praktické ...

015: yamaha vity 125 014: yamaha vity 125 016: yamaha vity 125

V přední masce je uprostřed usazen velký přední světlomet, který svou práci plní na výbornou. VITY jsem protáhl v noci Břežanským údolím a věřte nebo ne, už dlouho jsem neměl od skútru tak dokonale osvětlenou cestu. Při použití dálkových světel bych se nebál přirovnat VITY dokonce k autu! Uprostřed nad světlometem je nezaměnitelný znak YAMAHY a po stranách i z dálky dobře viditelné blinkry.

02: yamaha vity 125 03: yamaha vity 125

Jedna z prvních věcí, co u skútru v této cenové relaci zaujme, je bezpochyby multifunkční skříňka zapalování. Po vložení klíčku a otočení směrem doprava dostáváte skútr do pozice ON, po otočení klíčku směrem doleva otvíráte podsedadlový prostor a po zamáčknutí a otočení opět doleva uzamknete řídítka. Pakliže si myslíte, že je to vše, jste na omylu! Spínací skříňku lze uzamknout proti nenechavcům a vtipálkům. Sirka v zapalování je tak minulostí a aby klíček nijak nepřekážel třeba při jízdě, můžete ho lehkým zatlačením "ohnout". 

07: yamaha vity 125

Přístrojovka je klasická (analogová), přehledná a dobře viditelná i při ostrém slunci. Výtku k chybějícím hodinám si však neodpustím ani zde. Zkrátka a dobře absence hodin u skútříku určeného hlavně do města považuji za nedostatek.

017: yamaha vity 125 019: yamaha vity 125

Ovládání na řídítkách je víceméně standardní, i když třeba spínač blinkrů působí už na první pohled vcelku laciným dojmem. Vše ale funguje tak, jak má. Zapnutá směrová světla jsou navíc doprovázena charakteristickým zvukem, který vás upozorní v případě, že byste náhodou zapomněli. Zrcátka jsou dostatečně velká a nabízí dobrý výhled bez zbytečných vibrací.

023: yamaha vity 125

Pod přístrojovkou má i VITY klasický háček, pod kterým je přihrádka pro petku, rukavice a další drobnosti. Díky hloubce se navíc nemusíte obávat, že při jízdě přes retardéry či jiné nerovnosti, kterých jsou naše silnice plné, vám něco vypadne. Jednoduché a praktické zároveň.

020: yamaha vity 125 022: yamaha vity 125

026: yamaha vity 125

Po odklopení sedla vás VITY překvapí vcelku velkým úložným prostorem. S JETKOU nebo INTEGRÁLKOU klasických rozměrů by tak neměl být sebemenší problém. Spolu s již zmiňovanou přihrádkou a zadním nosičem, kterým je VITY vybaven už v základu, tak nabízí skútr dostatek místa i pro převoz nějakého většího nákupu. A když říkáme většího, tak skutečně myslíme většího! Na zadní nosič totiž naložíte i 2 balíky vod! Pro uchycení pak stačí použít obyčejného "pavouka".

04: yamaha vity 125 06: yamaha vity 125

Víčko nádrže je klasicky pod sedlem, pod vcelku jednoduchou, ale praktickou krytkou. Díky spotřebě, která u nezajetého skútru nepřekročila 2,4 litrů, a velikosti nádrže (5,5 l), zase tak často tankovat nebudete!

011: yamaha vity 125 013: yamaha vity 125

VITY je poháněn vzduchem chlazeným, 4-taktním jednoválcem se dvěma ventily, SOHC. Výkon 6,4 kW při 7.500 otáček za minutu a točivý moment 9,2 Nm při 6.000 otáčkách za minutu sice ze skútru žádného závodníka nedělá, ale věřte nebo ne, brzdou silničního provozu rozhodně nebudete! VITY, ač nevypadá, má na tachometru 70 - 80 km/h v cuku letu a tak při rozjezdu na zelenou ...

01: yamaha vity 125

Brzdy v kombinaci bubnu a kotouče mají poněkud volnější nástup, ale v krizových situacích vás podrží. Krizovou situaci jsem měl při testování naštěstí jen jednu a to když se mi při noční cestě přes již zmiňované Břežanské údolí rozhodl podívat pod kola zajíc! Brzdy i přes onen vlažnější nástup zafungovaly velmi dobře a výsledek? VITY i zajíc skončili byl jediného škrábance, no a já konec konců také.

024: yamaha vity 125 025: yamaha vity 125

VITY je ale skútr určený převážně do města, takže kde lépe ho otestovat než v centru našeho hlavního města. Na skútr se vcelku pohodlně poskládám i já se svými 183 cm a 90 kg živé váhy. Problém nemám ani s koleny .... tedy až do první větší zatáčky, kde si přece jen občas škrtnu řídítky. Skútr nám byl přistaven s 12 najetými km, takže vlastně zajíždíme. Ze začátku tedy jedeme tzv. "piánko" 60 - 70 km/h. Jakmile ale počítadlo ukazuje, že jsme najeli přes 100 kilometrů, zkoušíme maximálku, která je pro nás i díky výkonu příjemným překvapením. Jako ideální cestovní rychlost bych viděl oněch 70 - 80 km/h. Při přidání se ale VITY rozjede až k samé hranici 95 km/h! I přes poněkud menší výkon tak ukazuje VITY své kvality.

027: yamaha vity 125

Jízda je překvapivě příjemná. Překvapivě přes malá kola (10"), která, jak je známo, nerovnosti příliš netlumí. V tomto ohledu je VITY výjimkou! Podvozek a odpružení tak můžeme hodnotit jako velmi dobré, což je při převedení na známky ve škole, řekněme, 2. Po centru Prahy "lítám" tam a zpět s absolutní lehkostí. Ovladatelnost ať už na místě nebo při jízdě je velmi lehká a to i pro něžné pohlaví. V základní výbavě má VITY jak hlavní, tak boční stojan. Díky své subtilní postavě a hmotnosti (110 kg) se VITY protáhne sebemenší skulinkou. Kolony nebo zácpy? Zapomeňte! Pravdou je, že při jízdě ve dvou je jízda o poznání méně pohodlnější a to pro řidiče. Na druhou stranu přiznávám, že pro 2 skoro stokilové "pořízky" by to fakt chtělo něco většího :-)

009: yamaha vity 125

YAMAHU VITY 125 jsme vraceli přesně po týdnu s jasným výsledkem ....Pokud u vás není na prvním místě vzhled, ale upřednostňujete užitnou hodnotu, pak věřte, že VITY může být přesně tím, co hledáte! Praktický stroj za minimum vynaložených prostředků a to navíc od renomovaného výrobce, kterým YAMAHA bezpochyby je. VITY by se dal charakterizovat jako jednoduchý a praktický skútr, co nabízí za velmi málo peněz opravdu hodně muziky!

Technické informace:

Typ motoru: Vzduchem chlazený, 4-taktní jednoválec, 2 ventily, SOHC                        

Výkon: 6,4 kW @ 7.500 ot/min

Točivý moment: 9,2 Nm @ 6.000 ot/min

Zdvihový objem: 125 mm

Vrtání/zdvih: 51,5 x 60,0 mm

Kompresní poměr: 9,5 : 1

Karburátor(y)/Vstřikování: Elektronické vstřikování paliva

Rozměry: 1860 x 670 x 1045

Hmotnost: 110.0 kg

Starter: Elektrický

Převodovka: automatická s variátorem

Chlazení: Vzduchem

Objem palivové nádrže: 5,5 l

Přední tlumiče: teleskopická vidlice

Zadní odpružení: kyvná vidlice

Zdvih pružiny vpředu: 80 mm

Zdvih pružiny vzadu: 65 mm

Brzda vpředu: Jednoduchá kotoučová, Ø 153 mm

Brzda vzadu: bubnová, Ø 110 mm

Přední pneumatika: 100/90-10

Zadní pneumatika: 100/90-10

Světlá výška bez zatížení: 95 mm

Výška sedadla bez zátěže: 730 mm

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Elektrické "prase" na prodej...

23.9.2020

Elektrické "prase" na prodej...Když se v roce 2014 vrátilo legendární "Prase" (rozumějte skútr ČZ typ 506) v elektro verzi, způsobilo to poprask. Nejeden vyznavač jedné stopy si chtěl skútr koupit, jenže skútr se...

Více

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz