Kymco Downtown 300i. Malý? Velký?

Kymco Downtown 300i. Malý? Velký?

3.11.2009

ČMN

V kategorii velkých skútrů je dnes slušně nacpáno a dostat se jako bažant mezi mazáky není jednoduché. Tím spíš, není-li motorka italské či japonské provenience. Na Tchaj-wanu se v režii Kymca ale zrodil kousek, který si o mazáckou pozici říká dost hlasitě.

Maxiskútry se i v našich končinách stávají čím dál oblíbenějšími. Dnes už to nejsou jen alternativy k velké motorce, ale spousta lidí si je pořizuje i jako hlavní motorku. Není divu, některé výhody jako to, že na vás nefouká, moc to nežere nebo že nemusíte řadit, jsou pro určitou skupinu vyznavačů jedné stopy rozhodující.

Mezi třístovkami je však výběr relativně omezený a konkurenty Downtownu byste spočítali na prstech jedné ruky. Ještě lépe, úplně přímého konkurenta asi nenajdete. Možná právě proto se Kymco vydalo touto cestou.

Velikost pro Evropany

Downtown 300i je jednou z těch motorek, které umí zaujmout na první pohled. To bude asi tím italským designérem, kterého Kymco najalo… I přes relativně malý objem motoru působí tenhle maxík opravdu maximálně. Při pohledu zepředu dominují dvě kvalitní halogenová světla doplněná o kruh parkovacích LED diod, dávajících skútru značně sportovní vizáž. Zadní partie jsou oproti tomu umírněnější, ale jako celek vše působí příjemně a osobitě.
Velké a pohodlné sedlo podtrhuje dojem mohutnosti a po jeho odklopení příjemně překvapí dostatek prostoru pro uložení například dvou integrálek. Navíc sedlo po odklopení drží vzpěra, takže nedochází k samovolnému zavírání. Při pohledu na palubní desku zaujmou stříbrně olemované budíky, analogový rychloměr a otáčkoměr, doplněné o digitální ukazatel spotřeby a počítač celkových i denních kilometrů. Všechny kontrolky jsou součástí budíků, bohužel kontrolky směru jízdy jsou dost nízko a menší postavy je přes široká řídítka nevidí. Tento nedostatek je řešen zvukovou signalizací blinkrů, která i ve vyšších rychlostech a přes helmu hlasitě dává najevo, že blikáte (pro Martina, který blinkry zapomíná vypínat prakticky neustále, je to hotová spása – pozn. Honzis).

Ono to funguje!

Jak skútr vypadá, není to hlavní. Po usednutí za řídítka, nastartování a rozjezdu teprve přichází ten pravý požitek. Do prostorného sedla člověk přímo zapadne a ani po delší jízdě jeho sedací partie netrpí. Zamrzí jen, že ač se skútr tváří jako veliký, není tak velký, abyste si mohli natáhnout nohy. Škoda, tenhle skútr k tomu vážně vybízí. Také případný spolujezdec/jezdkyně vzadu nevydrží příliš dlouho, protože šířka zadního sedla spolu s malými stupačkami po chvilce přivodí křeče v tříslech.

Nadšení ovšem budí motor. Krásně tahá, je perfektně pružný a poskytuje dostatek výkonu, kdykoliv ho potřebujete. Svižný odpich z křižovatky stejně jako zrychlení při předjíždění jsou tomuto stroji vlastní. Na dálnici umí upalovat tachometrových 150 km/h a průměrně si za to vezme něco málo přes čtyři litry. Do zatáček Kymco padá jak Němci do krytu, pouze je třeba dát pozor na ty pravé, protože nízko umístěným výfukem není problém zajiskřit.
Ve městě i přes relativně velké rozměry Downtown neztrácí obratnost a díky 14palcovému kolu vpředu a 13palcovému vzadu nejsou problémem ani ,,kočičí hlavy“. Pouze bych ocenil alespoň o trochu měkčí odpružení. Také brzdy s nastavitelnými páčkami fungují dobře.

Japonec z Tchaj-wanu

Vezmeme-li v potaz všechny klady a zápory tohoto tchajwanského „tříkila“, pak nezbude než zvednout palec. Kymcu se povedlo vytvořit stroj pro evropského zákazníka, snoubící funkčnost, líbivý design, kvalitní dílenské zpracování a skvělý výkonný motor (Honzis dokonce mluvil o „prvním japonském skútru vyrobeném na Tchaj-wanu“). Děcka, ideální na takové to každodenní dojíždění, ale poslouží i na delší výlety za krásami naší vlasti. Ostudu si s ním rozhodně neuděláte. Na dálnici umí tachometrových 150 km/h a vezme si za to něco přes čtyři litry.

Verdikt

Motor: 8/10
Podvozek: 7/10
Brzdy: 6/10
Ovladatelnost: 6/10
Praktičnost: 7/10
Výkon/cena: 7/10


text: Martin Houška
foto: Jakub Nič

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Motocykl roku 2018

15.2.2018

Motocykl roku 2018SDA (Svaz dovozců automobilů) vyhlásil již 22. ročník ankety Motocykl roku v České republice. Do ankety bylo nominováno 38 motocyklů, které byly rozděleny do následujících...

Více

PCX ve verzi elektro

12.2.2018

PCX ve verzi elektroFenomén PCX se dočkal i své elektrické verze. Na autosalonu v Tokiu představila Honda svou vlajkovou (nejprodávanější) loď do 150 ccm v provedení elektro. Vše má své pro a proti....

Více

PF 2018

24.12.2017

PF 2018Krásné svátky, krátkou zimu a spoustu šťastných km v roce 2018!!!To vám přejeRedakce SP

Více

Starší bleskovky

Podcasty

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě      

Více

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz