bmw c600sport

Německý dravec jménem BMW C600Sport

8.11.2012

Redakce SP.cz

C600Sport je po C650GT druhým skútrem z dílny BMW! Test GTéčka jsme vám už přinesli. Stejně jako cesťák prošel i Sport naším redakčním testem!

Ač na stejném základu a se stejným motorem, jsou oba skútry zcela jiné. Právě proto, že nechceme srovnávat nesrovnatelné, přinášíme vám každý test zvlášť.

Vzhled a představení

025: bmw c600sport 026: bmw c600sport

027: bmw c600sport

Pakliže GT už na první pohled dává jasně najevo, že jeho „doménou“ je cestování, tak Sport se už agresivněji tvářit nemůže! Barevná kombinace modré a černé sportovní vzhled pak jen podtrhuje.

06: bmw c600sport 07: bmw c600sport

Přední světla dávají iluzi očí dravce. Nad světlomety se pak vyjímá velké nastavitelné cestovní plexi. Z kapotáže stejně jako u GTéčka vyčnívají boční zrcátka, která jsou ale oproti cestovnímu modelu menší a nemají integrované ledkové blinkry.

019: bmw c600sport

017: bmw c600sport 018: bmw c600sport

Zadní části dominuje led diodová svítilna se znakem BMW nad ní. Blinkry nejsou umístěné v kapotáži, ale nad SPZ a jen potvrzují, že sportovní vzhled je neoddiskutovatelný!

010: bmw c600sport 011: bmw c600sport

Sedlo je prostorné a pohodlné pro oba „jezdce“. Pro maximální pohodlí byla i námi testovaná verze SPORT vybavena vyhříváním sedla, které si jak jezdec, tak spolujezdec ovládá sám. Ve špičce sedla je umístěno víčko nádrže. Řešení, které je nadmíru praktické.

08: bmw c600sport

Ze sedla studuji přístrojovku, která ač má tvar poněkud sportovnější, tak přináší naprosto stejně informací jako už námi představený sourozenec s označením GT! Otáčky motoru, stav paliva, ujeté km, datum, čas, teplota vzduchu a další a další. Viditelnost lze hodnotit na výbornou a to i při ostrém slunci!

020: bmw c600sport 021: bmw c600sport

Po stranách přístrojovky jsou umístěna „kolečka“, díky kterým lze nastavit plexi. I když se nastavení provádí manuálně, je otázkou několika málo vteřin.   

012: bmw c600sport 013: bmw c600sport

Ovládání na řídítkách je klasické skútrařské a až na elektricky ovládané plexi totožné s modelem GT.

09: bmw c600sport

Uprostřed pod řídítky je multifunkční skříňka zapalování, díky které nastartujete, uzamknete řídítka, otevřete kufr nebo prostor pro tankování. Bohužel skříňka zapalování má ty samé neduhy jako u cestovního modelu, tzn.: uzamčení řídítek jde, ale až při troše cviku.

022: bmw c600sport 023: bmw c600sport

Po stranách jsou stejně jako u GTéčka umístěny neuzamykatelné odkládací schránky. Tady ale zpracování musím na rozdíl od GTéčka hodnotit kladně. Rozdíl je totiž vidět už na první pohled! 

Kastlíky ale nejsou tím jediným úložným prostorem. Hlavní úložný prostor má C600Sport stejně jako každý jiný skútr pod sedlem. Pomocí klíčku otvírám sedlo …

03: bmw c600sport 04: bmw c600sport

Podsedadlový prostor sice není kdoví jak velký a helmu bych tam nenarval ani pod tlakem, ale stačí stisknout jedno tlačítko a „podsedlák“ se zvětší natolik, že tam bez problémů dám svou integrálku a ještě nějaké místo zbude! Jak je to vlastně možné?

05: bmw c600sport

01: bmw c600sport 02: bmw c600sport

Díky tlačítku se vysune nad zadním kolem vak, který bez sebemenších problémů pojme i tu největší integrálku. S vysunutým vakem se ale nerozjedete. BMW myslelo i na to! Tenhle nápad hodnotíme v redakci na výbornou!!!

Jízda

Představení je už za námi a tak je na čase BMW C600Sport pěkně provětrat! Beru za plyn a skútr reaguje takřka vmžiku.

034: bmw c600sport 033: bmw c600sport

Motor o objemu 647 ccm rozpohybuje skútr až k úctyhodným 175 km/h! Kdo nevyzkoušel, neuvěří. Protože v redakci se nesmíříme jen s napsaným údajem, rozhodli jsme se pro test v rodné zemi téhle značky. Maximální rychlosti 175 km/h tak bylo dosaženo na německých dálnicích.

016: bmw c600sport

Zrychlení, maximálka, stejně jako odpružení lze hodnotit jedině kladně. Pochválit musím i brzdy, které spolu s ABS odvádí svou práci sakra dobře! Výborné dávkování a ideální nástup. Co víc si přát? Prostupnost ucpaným městem nebo překonávání rychlostních limitů na dálnicích? BMW C600Sport je univerzální skútr nabízející pohodlí i sportovní výkony v jednom!

014: bmw c600sport 015: bmw c600sport

Křest ohněm však Sport ještě čekal. Stejně jako BMW C650GT jsme i Sport vyvezli mezi skútříkářskou komunitu na Strahov a podrobili ho testu odborné skútrařské veřejnosti! A výsledek? Dá se říct asi tolik … Sport prošel stejně jako GT na výbornou!

Závěrem

Ač stejný motor, ač ze stejné dílny, tak je každý úplně jiný! BMW předvedlo návrat ve velkém stylu! C600Sport je univerzální skútr, se kterým si užijete zábavy víc než dost a je jedno, jestli to bude ve městě nebo na okruhu! Zkrátka a dobře - tohle je BMW!

Technické informace

Motor: 4-taktní, kapalinou chlazený 2-válec
Vrtání x zdvih: 79 mm x 66 mm
Objem: 647 ccm
Výkon: 44 kW (60 PS) při 7.500 ot.
Max. točivý moment: 66 Nm při 6.000 U/min.
Kompresní poměr: 11,6 : 1
Směs ovládání/řízení motoru: BMS-E digitální řízení motoru
Kontrola emisí se zpětnou vazbou: 3-cestný katalyzátor, emisní norma EU-4
Maximální rychlost: 175 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při rychlosti 90 km/h 4,4 l
Spotřeba paliva na 100 km při rychlosti 120 km/h 5,6 l
Baterie: 12 V/12 Ah, bezúdržbová
Spojka: odstředivá spojka
Převodovka: CVT převodovka
Rám: z ocelové trubky
Přední kola/odpružení Upside-down vidlice Ø 40 mm
Zadní kola/odpružení Single-sided otočné rameno
Zdvih pérování přední/zadní 115 mm/115 mm
Rozvor: 1.591 mm
Úhel hlavy řízení: 64,6 °
Kola: hliníková litá
Rám: vpředu 3,50 x 15 "
Rám: zadní 4,50 x 15 "
Pneumatiky: přední 120/70 ZR 15
Pneumatiky: zadní 160/60 ZR 15
Brzda vpředu: dva-rotor kotoučové brzdy, průměr 270 mm, 2-plovoucí třmen
Brzda vzadu: kotoučové brzdy Single, průměr 270 mm, 2-plovoucí třmen
ABS Standard: BMW Motorrad ABS
Délka: 2.218 mm
Šířka (vč. zpětných zrcátek): 916 mm
Výška: 1.411 mm
Výška sedáku: 795 mm
Pohotovostní hmotnost: 261 kg
Suchá váha: 249 kg
Přípustná celková hmotnost: 445 kg
Užitečné zatížení (při průměrné výbavě): 184 kg
Objem nádrže: 16 l
Rezerva: 4 l    

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

včera

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz