bmw c650gt

BMW C650GT - cestovní koráb s variátorem

29.10.2012

Redakce SP.cz

Německá značka BMW je známá především díky svým luxusním automobilům, ale ani v motocyklech není žádným nováčkem. V kategorii skútrů si ale dala pořádnou pauzu. Od uvedení modelu BMW C1 uplynulo již několik dlouhých let a jiný skútr ne a ne na obzoru. Až v roce 2010 představilo v Miláně BMW svůj CONCEPT. U konceptu ale naštěstí nezůstalo a tak vám o další dva roky později můžeme přinést test dvou skútrů s označením C600Sport a C650GT!

BMW netestujeme každý den a na tenhle test jsme čekali sakra dlouho, takže jak vlastně začít? Začneme pěkně popořádku … vlastně jak jinak, že?

015: bmw c650gt 016: bmw c650gt

BMW představilo dvojici skútrů, z nichž jeden je sportovní a druhý cestovní. Oba dva pohání stejný motor o stejném objemu! Ano, o stejném objemu! Číslice v názvu 600 a 650 jsou tak jen nic neříkajícím označením.

018: bmw c650gt 019: bmw c650gt

Začneme tedy představením. Pakliže mám na výběr, sáhnu raději po cesťáku. Ne, že by Sport nestál za to, ale osobně dávám přednost klidné, kochající se jízdě a tak začnu GTéčkem.

BMW C650GT

Podobnost s „dospělým“ cesťákem K 1600 GT čistě náhodná? Tak to rozhodně ne! Díky objemnému zavazadlovému prostoru, odkládacím schránkám, pohodlnému cestovnímu sedlu a dalším věcičkám je tohle GT cesťák se vším všudy. Takže pěkně postupně.

020: bmw c650gt

Design je vskutku fascinující. Svým vzhledem připomíná již zmiňovaný větší a dospělejší cesťák téže značky. Přední masce dominuje velký světlomet s led-diodovým denním svícením. Nad světlem je velký, elektronicky nastavitelný cestovní plexi štít. Z kapotáže pak vyčnívají zrcátka s integrovanými ledkovými blinkry. Z boku je na každé straně skútru umístěný znak BMW.

021: bmw c650gt 023: bmw c650gt 022: bmw c650gt

Zadní část působí futuristicky a přitom elegantně. GT působí dojmem, že je vybaveno bočními kufry, ale je to jen dojem, který vyvolává zpracování.

012: bmw c650gt 017: bmw c650gt

Po usednutí do sedla, ehm, vlastně do křesla, kterému nechybí opěrka ani vyhřívání, detailně zkoumám přístrojovku. Té dominuje analogový budík ukazující aktuální rychlost. Všechny ostatní informace, kterých je víc než dost, jsou zobrazeny na digitálním panelu vedle tachometru.

013: bmw c650gt

Stav paliva, otáčky motoru, vyhřívání heftů a sedla, odjeté kilometry celkem, datum, čas, průměrná spotřeba, teplota vzduchu, průměrná rychlost, to jsou jen některé informace, které lze z přístrojovky v podání BMW vyčíst. Podsvícení je oranžové a čitelnost je i při ostrém slunci výborná.

06: bmw c650gt 07: bmw c650gt 08: bmw c650gt

O zrcátkách už tu řeč byla, ale nikoliv z pohledu jezdce. Ač designová, tak i funkční. Zrcátka tak poskytují dobrý přehled a to bez nějakých zbytečných vibrací.

036: bmw c650gt 037: bmw c650gt

Mezi nimi a přístrojovkou je navíc ještě jedna vychytávka! Integrované ofuky na ruce!

009: bmw c650gt 010: bmw c650gt 011: bmw c650gt

Ovládání na řídítkách je víceméně klasické. Navíc jsou jen tlačítka, kterými ovládáte vyhřívání heftů, vyhřívání sedačky jezdce a nastavení výšky plexi. Spolujezdec alias batůžek si ovládá vyhřívání sám bočním ovládáním umístěným přímo v sedadle.

024: bmw c650gt 026: bmw c650gt 025: bmw c650gt

Pod řídítky je na každé straně umístěna odkládací schránka. Schránky jsou dostatečně prostorné, ale přesto si neodpustím dvě výtky. 1, Ani jedna z nich není uzamykatelná. Z 2, Zpracování respektive uchycení je minimálně ledabylé. Po celou dobu testu ale vše fungovalo tak, jak mělo.

02: bmw c650gt

Uprostřed se nachází multifunkční skříňka zapalování, kterou nejen „zapínáte“ motorku, ale zároveň otvíráte podsedadlový prostor a to i při zapnutém motoru. Tady si ale neodpustím výtku. Zamknout řídítka pro mě znamenalo nemilé překvapení v podobě neustálého kmitání řídítek ze strany na stranu a hledání ideální polohy. Ta sice existuje, ale je velmi obratně skryta. "Obyčejné" uzamčení řídítek se tak stává bojem, který lze s trochou cviku přece jen vyhrát! 

061: bmw c650gt 062: bmw c650gt

Víčko nádrže, které je chytře umístěné ve špičce sedla, otevřete spínací skřínkou taktéž. Za umístění i funkčnost lze jedině pochválit!

027: bmw c650gt

Ruční brzdu jsem hledal a hledal a hledal, ale nenašel. Že by přece jen … ANO! Ruční brzda je integrovaná v bočním stojánku. Řešení, které jsme si mohli vyzkoušet u X10, je prostě nadmíru praktické!

Dost bylo řečí! Vzhůru do provozu!

Startuji a vyrážím. První, co mě překvapuje, je zvuk. Skútr má trochu hlučnější motor. Ne, že by to bylo nějak na škodu, ale klasický zvuk skútru neuslyšíte, spíš to vypadá na dospělou motorku, což byl asi záměr a v takovém případě povedený! Není divu, skútr totiž pohání vodou chlazený čtyřtaktní jednořadý dvouválec o objemu 647 ccm.

038: bmw c650gt 039: bmw c650gt 040: bmw c650gt

Síla motoru je předávána přes variátor a řetěz na zadní kolo. Motor má výkon 44 kW (60 koní) a dovede GTéčko rozpohybovat až k maximální rychlosti 175 km/h!

063: bmw c650gt 064: bmw c650gt

Maximální točivý moment je 66 Nm při 6000 otáčkách za minutu. Naprostou samozřejmostí je pak plnění emisní normy EU-4.

028: bmw c650gt 029: bmw c650gt

Na prvních pár metrech zkouším brzdy, abych věděl, co si můžu nebo nemůžu dovolit. GTéčko je vybaveno ABS a tak beru za obě brzdy vcelku bez obav. Výsledek? Brzdy mají takřka ideální nástup a výborné dávkování. Za tohle dávám palec nahoru! 

034: bmw c650gt 035: bmw c650gt

Protože už je chladněji, využívám možností, které GT nabízí. Vysunuji plexi a zapínám vyhřívání heftů a sedla … cestování nadmíru pohodlné! Hned na prvních semaforech mě dojíždí messenger na 250 a se zájmem si prohlíží mého bavoráka. Oranžová, zelená …. Beru za plyn a během chvilky jsem ten tam. Mesíka nechávám v dálce za sebou. Zrychlení lze tedy hodnotit dobře. Ač je tento skútr cesťák, tak naše první společná jízda směřuje do centra Prahy. První kočičí hlavy a retardéry a výsledek? Podle očekávání velmi dobrý. U BMW se jiný výsledek očekávat ani nedal.

032: bmw c650gt 033: bmw c650gt

Proplétání centrem mi po začátcích nedělalo sebemenší problémy a tak se tento cestovní skútr osvědčil i v městském provozu. Město nechávám městem a vyrážím na delší výlet. Balím foťák, nepromoky, navigaci a pár dalších drobností, které dávám pod sedlo.

030: bmw c650gt 031: bmw c650gt

Prostor je víc než dostačující a ani zdaleka ho nezaplňuji. Druhý den brzy ráno vyrážím na „okružní cestu po ČR“. BMW funguje jako magnet a tak vždy, když zastavuji tankovat nebo na jídlo, získává si GT početný zájem obdivovatelů a obdivovatelek.   

Když se večer vracím domů, mám za sebou už několik set kilometrů. Po celou dobu fungovalo BMW až nad očekávání dobře. Vím, že o sedle jsem už psal, ale nedá mi to, abych ho po několika stech kilometrech nezhodnotil znovu. Ještě nikdy jsem neseděl na něčem tak pohodlném. Sedlo nejenže pohodlně vypadá, ono i pohodlné je! Za celou cestu jsem nenašel nic, co bych mohl GTéčku vytknout a dokonce i mnou kritizované zpracování kastlíků fungovalo dobře a spolehlivě.

03: bmw c650gt 04: bmw c650gt

Největší zkoušku mělo GT ale teprve před sebou! Mé hodnocení je jedna věc, ale co na něj řeknou ostatní skútříkáři? Jasně, na výstavě už k vidění bylo a tak si ho mohl prohlédnout kde kdo, ale prohlédnout si ho pěkně zblízka a sednout si na něj? Takovou možnost asi každý neměl a tak jsme BMW C650GT a BMW C600Sport vzali na pravidelný sraz skútrů na STRAHOV.

014: bmw c650gt

Nerad mluvím za ostatní, ale tady udělám výjimku. C650GT nejenže se stal středem pozornosti, ale i shody mezi jeho přednostmi a slabšími místy. Zkrátka a dobře GTéčko uspělo na výbornou i tady mezi skútr komunitou!

Závěrem

BMW se vrátilo do kategorie skútrů ve velkém stylu! C650GT je maxi skútr nabízející dokonalé pohodlí, výbornou ochranu a dobré zpracování. Cena je pak přiměřená tomu, co skútr nabízí, a hlavně tohle je BMW!

05: bmw c650gt

Původně jsme měli v plánu představit vám v jednom testu oba dva skútry, tedy i C600Sport, ale protože každý z nich nabízí něco zcela jiného, tak jsme se rozhodli, že nebudeme srovnávat nesrovnatelné a představíme si je pěkně popořádku! Na test C600Sport se tak můžete ještě chvilku těšit :-)

Technické informace

Motor: 4-taktní, kapalinou chlazený 2-válec
Vrtání x zdvih: 79 mm x 66 mm
Objem: 647 ccm
Výkon: 44 kW (60 PS) při 7.500 ot.
Max. točivý moment: 66 Nm při 6.000 U/min.
Kompresní poměr: 11,6: 1
Směs ovládání/řízení motoru: BMS-E digitální řízení motoru
Kontrola emisí se zpětnou vazbou: 3-cestný katalyzátor, emisní norma EU-4
Maximální rychlost: 175 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při rychlosti 90 km/h 4,4 l
Spotřeba paliva na 100 km při rychlosti 120 km/h 5,6 l
Baterie: 12 V/12 Ah, bezúdržbová
Spojka: odstředivá spojka
Převodovka: CVT převodovka
Rám: z ocelové trubky
Přední kola/odpružení Upside-down vidlice Ø 40 mm
Zadní kola/odpružení Single-sided otočné rameno
Zdvih pérování přední/zadní 115 mm/115 mm
Rozvor: 1.591 mm
Úhel hlavy řízení: 64,6 °
Kola: hliníková litá
Rám: vpředu 3,50 x 15 "
Rám: zadní 4,50 x 15 "
Pneumatiky: přední 120/70 ZR 15
Pneumatiky: zadní 160/60 ZR 15
Brzda vpředu: dva-rotor kotoučové brzdy, průměr 270 mm, 2-plovoucí třmen
Brzda vzadu: kotoučové brzdy Single, průměr 270 mm, 2-plovoucí třmen
ABS Standard: BMW Motorrad ABS
Délka: 2.218 mm
Šířka (vč. zpětných zrcátek): 916 mm
Výška: 1.411 mm
Výška sedáku: 795 mm
Pohotovostní hmotnost: 261 kg
Suchá váha: 249 kg
Přípustná celková hmotnost: 445 kg
Užitečné zatížení (při průměrné výbavě): 184 kg
Objem nádrže: 16 l
Rezerva: 4 l

Foto: www.skutrportal.cz, www.autospace.co

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Soutěž

Vyhrajte dárkovou sadu moto kosmetiky s nano technologií od nasucho.cz

15.9.2017

Vyhrajte dárkovou sadu moto kosmetiky s nano technologií od nasucho.czVyhrajte dárkovou sadu kvalitní české moto kosmetiky s nano technologií od společnosti nasucho.cz.

Více

Bleskovky

Kymco C Series

15.9.2017

Kymco C SeriesTchajwanské Kymco rozhodně nespí na vavřínech. Po představení modelu AK 550 je tu nový koncept s označením C Series. Už na první pohled je patrné, že prototyp sice vychází z modelu...

Více

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz