kymco super 8 50

Kymco Super 8 50 – čtyřtaktní sporťák

28.10.2012

Redakce SP.cz

V roce 2009 představilo Kymco sportovní skútr s označením Super 8 50. Super 8 poháněl čtyřtaktní motor o výkonu 2,4 kW. Poháněl proto, že dnes je možné si skútr pořídit jak ve čtyřtaktní, tak ve dvoutaktní verzi. Právě dvoutakt nabízí výkon větší o 0,9 kW. V redakci jsme dostali možnost otestovat verzi čtyřtaktní. Pojďme se tedy na tohoto "sportovce" podívat pěkně zblízka!

DESIGN a ZPRACOVÁNÍ

Po desingové stránce není skútru co vytknout. Zubaté brzdové kotouče a kombinace barev spolu se samolepkami dělají ze Super 8 skútr vskutku sportovní, tedy alespoň co se designu týče. Plasty lícují tak, jak mají. Nikde nic nevrže nebo neskřípe. Ostatně na to jsme si už u této taiwanské značky zvykli.

004: kymco super 8 50

Přístrojovka je velmi dobře čitelná a to i za slunce, přičemž ukazuje všechny potřebné informace včetně času. Digitální hodiny bohužel stále nejsou u skútrů menších objemů samozřejmostí a tak, i když se jedná o maličkost, potěší.

025: kymco super 8 50

 

Právě maličkost jako digitální hodiny dozajista oceníte. Ač svým vzhledem se jedná o skútr sportovní, tak svou kubaturou se Super 8 řadí mezi skútry určené převážně do městského provozu. Při cestě do školy nebo do kina si tak přesný čas ověříte velmi snadno.

011: kymco super 8 50 010: kymco super 8 50 012: kymco super 8 50

Rychlost, stav paliva, kontrolka dálkových světel a kontrolka blinkrů, kterou navíc charakterizuje i zvuková signalizace, (obava, že zapomenete na zapnutý blinkr, je tedy ta tam) to vše vám ukazuje příjemně podsvícená přístrojovka.

07: kymco super 8 50

Sedlo je prostorné a pohodlné a to jak pro jízdu v jednom, tak pro jízdu ve dvou. Tady jsou ale už znát limity čtyřtaktního motoru. Pod sedlem najdete víčko nádrže a odkládací prostor, kam umístíte otevřenou helmu (JET-ku) a nějaké to příslušenství v podobě lékárničky, zámku a pár dalších drobností.

01: kymco super 8 50 02: kymco super 8 50

První výtku si neodpustím právě u nádrže. Odšroubovat víčko jde snadno a není zapotřebí žádného násilí. Problém je ale v tom, že pistole jde zasunout jen velmi málo a tak pokud stlačíte páčku pistole moc, můžete si být takřka 100% jisti, že benzín vystříkne buď na vás nebo do podsedadlového prostoru. Po prvním tankování jste na tuhle záležitost už připraveni a tak vás nezaskočí. Při průměrné spotřebě 3 l/100 km zase tak často tankovat nebudete…

05: kymco super 8 50 06: kymco super 8 50

Zavazadlový prostor, kam se bez potíží vejde otevřená helma, lze samozřejmě rozšířit pomocí kufru, který lze vcelku snadno připevnit na rám. Ten slouží zároveň jako madlo spolujezdce.

018: kymco super 8 50

Příjemným detailem jsou pak výklopné stupačky pro spolujezdce. Není potřeba se ohýbat. Stačí jen nohou zavadit o „čudlík“ umístěný před stupačkou a ta pak vystřelí sama. Nohou ji pak opět stačí zaklapnout. Další maličkost, která potěší.

03: kymco super 8 50

Pod řídítky má Super 8 háček na tašku nebo třeba batoh. Odkládací schránku ať už uzamykatelnou nebo neuzamykatelnou tu ale budete hledat marně.

MOTOR

Super 8 pohání vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec o výkonu 2,4 kW, který dle homologace dokáže tenhle skútřík rozpohybovat až na rychlost 45 km/h. Po odstranění restrikcí se skútr z mírného kopečka dokáže rozjet až na cca 65 km/h.

019: kymco super 8 50

Táhlé kopce nebo stoupání nemá ani designově sportovně laděná Super 8 ráda a skútr tam dosahuje rychlosti okolo 30 – 35 km/h. Co naplat, čtyřtaktní motor o objemu 49 ccm holt žádný závodník není. Možná právě proto je v nabídce už zmiňovaná dvoutaktní verze nebo verze o objemu 125 ccm. Proti funkčnosti čtyřtaktního motoru ale nemůžu říct křivého slova.

JÍZDA

Super 8 lze nastartovat buď mechanicky (nožně) nebo elektronicky. Po zmáčknutí páčky brzdy a tlačítka startéru se skútr ihned probouzí k životu. Čtyřtaktní motor příjemně vrní. Po otočení rukojeti plynu se Super 8 dává ihned do pohybu. Díky 14palcovým kolům zvládne skútr v pohodě i nějakou tu nerovnost, což na našich silnicích jistě oceníte.

014: kymco super 8 50

Brzdy v kombinaci kotouče a bubnu fungují takřka na výbornou. Odpružení bych si uměl představit o něco měkčí, ale jde spíš o sílu zvyku. Maximální rychlost, tedy cca 45 km/h, dosahuje skútr poměrně rychle. Zde je znát mechanické a elektronické omezení, které brání tuto rychlost přesáhnout.

015: kymco super 8 50 013: kymco super 8 50 016: kymco super 8 50

Dvojitý světlomet je dostačující a tak se nemusíte bát pozdních návratů. Skútr je homologován pro dvě osoby a i když jízda singl je o poznání pohodlnější, tak ani jízda ve dvou (zvlášť pokud za vámi sedí nějaká slečna) vám na pohodlí příliš neubere.

PŘÍSLUŠENSTVÍ

Skútr lze samozřejmě dovybavit jak originálním, tak neoriginálním příslušenstvím. V případě toho originálního se jedná o větší větrný štítek s ochranou na ruce.

08: kymco super 8 50

V případě toho neoriginálního je zde široká nabídka od cestovního plexi, přes top case až po tuningový výfuk. Záleží jen na vás …. Nám byl k testování přistaven skútr s cestovním plexi, které sice o něco snižuje sportovní design, ale pohodlí, které nabízí, tento malý nedostatek několikanásobně vynahrazuje.

ZÁVĚR

Kymco Super 8 50 je podařený skútr. Svým designem je určený převážně pro mladé a v případě námi testovaného objemu pro náctileté tenagery. Za cenu 39.900 Kč dostanete do ruky pěkně zpracovaný, lehce obratný a úsporný skútr. Při našem testu jsme najeli víc jak 1500 km a až na první „problém“ s tankováním to bylo velmi příjemných 1500 km. V den focení nám pak příroda seslala krásnou sněhovou nadílku. Protože ale testujeme za každého počasí, tak nás "trocha" toho sněhu nemohla rozházet! :-) Některé fotografie jsme ale přece jen při té trošce sněhu raději nahradili ... 

021: kymco super 8 50 022: kymco super 8 50 023: kymco super 8 50

TECHNICKÉ PARAMETRY

Typ motoru Vzduchem chlazený 1-válcový 4-taktní motor
Zdvihový objem 50 (ccm)
Výkon 2,4/7500 (kW/ot. min.)
Kroutící moment 3,2/6000 (Nm/ot. min.)
Max. rychlost (homologace) 45 (km/h)
Brzdy vpředu Kotoučové
Brzdy vzadu Bubnové
Hmotnost pohotovostní/celková 108/262 (kg)
Celková šířka 745 (mm)
Celková výška 1220 (mm)
Celková výška sedadla 790 (mm)
Objem palivové nádrže 6 (l)
Startér Elektrický a nožní
Velikost předního kola 100/80-14
Velikost zadního kola 120/80-14
Světlo přední Halogenové
Boční stojan - policajt V základní výbavě
Zámek řízení V základní výbavě
Převodové ústrojí Variátor
Pérování vpředu Hydraulická teleskopická vidlice
Pérování vzadu Zadní kyvná vidlice hydraulicky tlumená

 

Foto: www.kymco.cz, www.skutrportal.cz

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu...

21.3.2017

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu „GHOST IN THE SHELL“Značka Honda podpořila výrobu celovečerního filmu „GHOST IN THE SHELL“ společností Dreamworks Pictures a Paramount Pictures a jako základ hlavního motocyklu pro film poskytla svůj...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz