honda integra

HONDA INTEGRA

3.10.2012

Redakce SP.cz

Zařadit Integru lze jen velmi těžko. Sama Honda ji zařadila do kategorie skútrů, ale patří právě tam? Vzhledem se jedná o motorku, o čemž svědčí i použití řetězu. Automatické řazení, kapotáž, nádrž a úložný prostor pod sedlem zase hovoří ve prospěch skútrů. Pojďme si tedy Integru představit pěkně po pořádku.

Přední masce dominuje velký světlomet, který mi náramně připomíná Hondu VFR. Nad světlometem má pak Integra už v základu cestovní plexi, které spolu s kapotáží poskytuje vskutku dostatečnou ochranu před deštěm a větrem.

011: honda integra 010: honda integra

Ať už na Integru koukám zepředu, z boku, nebo zezadu, tak mi tenhle stroj skútr nepřipomíná ani náhodou. Klasický motocyklový vzhled pak dokreslují i 17palcová kola.

016: honda integra 026: honda integra

Otvírám sedlo, pod kterým je nádrž i úložný prostor, který je opravdu minimální. Mimo manuálu a nářadí se mi tam podařilo vtěsnat ještě rukavice, fotoaparát a peněženku. Mimo úložného prostoru pod sedlem má Integra ještě jedno odkládací místo a to kastlík nalevo pod přístrojovkou. Tam se bez problémů vejde například mobil nebo ovladač od garáže, který je tak hned po ruce.

V sedle …

09: honda integra

Sedlo je pohodlné a to i pro spolujezdce. Minimálně můj batůžek si nijak nestěžoval a naopak vyzdvihl zadní madla. Přístrojovka je digitální a dobře čitelná i při ostrém sluníčku. Kromě teploty vzduchu pak dává všechny potřebné informace.

06: honda integra 08: honda integra 07: honda integra

Na řídítkách jsou zrcátka, která poskytují dobrý rozhled bez nějakých zbytečných vibrací. Něco je tu ale přece jen navíc a to počet tlačítek. Nalevo najdete mimo standardních tlačítek ještě spínač varovných blinkrů a tlačítka + a -. Ty použijete při manuálním řazení. Tady si ale neodpustím svou první výtku.

Stejně jako u PCX jsou totiž ovladače blinkrů a klaksonu obráceně, což znamená, že prvních pár kilometrů troubím, když chci blikat a obráceně.

Napravo je mimo startéru a klasického chcípáku ještě přepínání automatického a manuálního režimu a tlačítko, kterým si navolíte režim klasický, sportovní nebo neutrál. Nalevo pod řídítky je už zmiňovaný kastlík pro uložení drobností a napravo pak nezbytná ruční brzda.

01: honda integra 02: honda integra

Se svými cca 185 cm na výšku nemám při normálním posedu a jízdě s koleny problém, ale dokážu si představit, že člověk více narostlý ten problém mít bude. Při samotné jízdě, když jsem 2x nebo 3x potřeboval rychle zabrzdit, jsem koleny narazil právě do kapotáže, což příjemné opravdu nebylo. Integra tak určitě pro dlouhány není.

Jízda …

Pro start není nutné mačkat startér spolu s brzdou. Úplně postačí stisknout tlačítko startéru, který takřka vmžiku probudí motor o objemu 680 ccm k životu.

Nyní si stačí zvolit režim jízdy (Automat nebo Manuál) a vzít za plyn. Pokud je ale vyklopený boční stojánek, tak při zvolení jakéhokoliv režimu motor ihned chcípne.

04: honda integra

Volím automatický režim jízdy (D) a beru za plyn. Trochu mě překvapuje ostrý nástup. Stačí plyn jen lehce poškádlit a motorka jde ihned kupředu. Na digitální přístrojovce, kde je znázorněn vybraný režim automatického převodu (D, S) je zároveň zobrazena i číslice převodového stupně, který Integra aktuálně používá.

018: honda integra

Honda Integra používá druhou generaci dvojspojkové převodovky s třemi módy (MT-manuál, AT-D/S – automat s režimem klasickým nebo sportovním). Pokud čekáte plynulé řazení jako u skútrů nebo u DN-01, musím vás bohužel zklamat. Převodovka u Integry dává bohužel dost jasně najevo, že řadí nebo podřazuje. Nejenže vás o této skutečnosti informuje displej, ale i „cukání“ charakteristické pro řazení na klasických motorkách. Režim D jsem po několika desítkách kilometrů naprosto vynechal a používal jen režim sportovní.

012: honda integra 013: honda integra

Samotné ovládání je však na výbornou. Integra si díky motocyklovým kolům hravě poradí takřka s každou nerovností, kterých je na našich silnicích víc než dost. Kapotáž je 100% funkční i při dešti, o čemž jsme se mohli přesvědčit na vlastní kůži. Při projíždění zatáčkou dává Integra pocit absolutní jistoty! Podvozek drží tenhle stroj na silnici jak přibitý a tak ho nelze jinak než pochválit!

05: honda integra

Brzdný systém vybavený ABS spolu s CBS funguje na výbornou. Brzdy nejsou nijak kousavé nebo sekavé a reagují velmi dobře a to i přesto, že vepředu je kotouč jen jeden.

014: honda integra 015: honda integra

To, čím mě Integra naprosto šokuje, však nejsou brzdy nebo různé režimy jízdy, ale spotřeba! Při prvním tankování jsem byl takřka 100% přesvědčen, že se jedná o omyl! Při druhém jsem už pochopil, že je to tak!

017: honda integra

Spotřeba při našem testu nepřesáhla 3,8 litrů a to jsme Integru nijak nešetřili!!! Na jednu nádrž (14,1 l) tak lze bez problémů najet skoro 400 km!!!

Závěrem

Honda Integra v sobě spojuje dva světy. Pokud hledáte křížence mezi motorkou a skútrem, jste na správné adrese! Jako plus lze hodnotit: výkonný motor, výborné brzdy, účinnou kapotáž, minimální spotřebu, velká kola a podvozek. Jako mínus hodnotíme: malé úložné prostory a minimálně pro skútraře převodovku. Integra má však ještě po spotřebě jeden velký trumf a tím je cena! Cena 199.900 Kč patří v kategorii maxiskútrů, do které Honda Integru zařadila, k těm levnějším!

Technické informace

Typ motoru

Kapalinou chlazený, řadový dvouválec SOHC

Vrtání x zdvih

73 x 80 mm

Zdvihový objem

670

Kompresní poměr

10,7:1

Max. výkon

38,1 kW (6250 ot. za min)

Max. kroutící moment

62 Nm (4750 ot. za min)

Spouštění motoru

elektrické

Převodovka

6ti rychlostní, dvojspojková (Dual Clutch Transmission)

Sekundární převod

Řetěz

Rozměry (D x ? x V)

2195 x 790 x 1440 mm

Rozvor

1525 mm

Výška sedla

790 mm

Světla výška

135 mm

Objem nádrže

14,1 l

Pneumatiky - přední

120/70-ZR17MC

Pneumatiky - zadní

160/60-ZR17MC

Odpružení - přední

41mm teleskopická vidlice

Odpružení - zadní

Monoshock tlumič

Brzdy - přední

320mm kotoučová třípístková

Brzdy - zadní

240mm kotoučová jednopístková

Provozní hmotnost

238 kg

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Soutěž

Vyhrajte dárkovou sadu moto kosmetiky s nano technologií od nasucho.cz

15.9.2017

Vyhrajte dárkovou sadu moto kosmetiky s nano technologií od nasucho.czVyhrajte dárkovou sadu kvalitní české moto kosmetiky s nano technologií od společnosti nasucho.cz.

Více

Bleskovky

Kymco C Series

15.9.2017

Kymco C SeriesTchajwanské Kymco rozhodně nespí na vavřínech. Po představení modelu AK 550 je tu nový koncept s označením C Series. Už na první pohled je patrné, že prototyp sice vychází z modelu...

Více

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz