yuki fairy 125

YUKI FAIRY 125 – TEST „NA OBJEDNÁVKU"

25.8.2012

Redakce SP.cz

Doba, kdy k řidičáku na auto budeme moci řídit i skútr o obsahu do 125 ccm, se nezadržitelně blíží. Spousta „plechovkářů“ tak zvažuje nákup skútru, který jim ulehčí cestovat v auty přeplněných velkoměstech. Jedním z hlavních kritérií při nákupu nového skútru je cena. Možná právě proto se nám v redakci sešlo několik e-mailů s žádostmi o rady nebo testy na konkrétní modely. V té hromadě e-mailů se jeden model opakoval stále dokola. YUKI FAIRY 125 tak prošel naším redakčním testem, kde jsme ho vůbec, ale vůbec nešetřili!

VZHLED A ZPRACOVÁNÍ

Na první ani na druhý pohled FAIRY „čistokrevnou čínu“ rozhodně nepřipomíná. První dojem ve mně budí myšlenku, že inspiraci hledalo YUKI v italských skútrech a zřejmě tím nejsem daleko od pravdy.

03: yuki fairy 125 04: yuki fairy 125 05: yuki fairy 125

Červeno-černo-bílá kombinace spolu se zapuštěnými blinkry a prošívaným sedlem působí velmi elegantně. Ani při bližším zkoumání kapotáže není vidět žádný nešvar. Plasty sedí, jak mají. Nikde nic nevrže, ani neskřípe. Obcházím skútr kolem dokola a vcelku spokojeně pokyvuji hlavou.

02: yuki fairy 125 021: yuki fairy 125

A přece … Obhlížím motor, variátor ... respektive jejich oplastování a kryty filtrů, kde je to tu a tam ušité jakoby „horkou jehlou“. O žádnou katastrofu se ale nejedná a ani na funkčnost to vliv nemá.

V SEDLE

První co mohu jednoznačně pochválit, jsou zrcátka! Nejenže jsou designově velmi povedená, ale hlavně jsou 100% funkční a to bez nějakého třesu nebo vibrací.

010: yuki fairy 125 08: yuki fairy 125 09: yuki fairy 125

Přístrojovka dává všechny informace, co potřebujete, včetně hodin a stavu baterie. Dobře čitelná je i za ostrého slunce a tak jedinou věcí, kterou bych vytkl nebo lépe řečeno která mě zaujala, je nezvyklá barva kontrolky dálkových světel, která není modrá, ale poněkud nestandardně zelená.

007: yuki fairy 125

Další výtku bych měl ke spínači blinkrů, který se do stran pohybuje docela neochotně a tak je zapotřebí vynaložit větší sílu. Vše ostatní funguje tak, jak má. Pod přístrojovkou je umístěn háček, kam lze pověsit nákup nebo helmu.

011: yuki fairy 125 012: yuki fairy 125 013: yuki fairy 125

Podsedadlový prostor nabízí dostatek místa pro otevřenou přílbu nebo integrálku menších rozměrů. Můj SHARK VISION-R se tam ale nevešel. Prostor na nohy je dostatečný i pro dlouhány a tak ani já se svými 183 cm, ani kolega se svými bezmála 2 metry jsme neměli sebemenší problém se na skútr poskládat.

JÍZDA

Osvědčená kombinace brzdy a startéru funguje i zde a 4-taktní FAIRY naskočí takřka v mžiku. Nasazuji kuklu, helmu, rukavice, zapínám světla a beru za plyn. Rozjezd je plynulý a zrychlení víc než dostatečné. Ručička tachometru jde nahoru velmi snadno až k cca 50 – 60 km/h. Dále už stoupá pozvolna a i přes veškerou snahu se nám nepodařilo přesáhnout rychlost 85 km/h. Což o to, do města je tahle rychlost víc než dostatečná, ale pro mě je tahle maximálka spíše zklamáním, i když je potřeba říct, že výrobce jako maximálku uvádí právě 85 km/h.

018: yuki fairy 125 019: yuki fairy 125

Papírově FAIRY tedy na dálnici může, ale vzhledem k maximální rychlosti to nedoporučujeme, ať už by byla cesta sebekratší. Na druhou stranu 125 stejně nepořizujete kvůli dálničnímu cestování. Ideální a hlavně udržitelná rychlost se pohybuje okolo 60-65 km/h.

06: yuki fairy 125

Dálnici nechávám dálnicí a útokem beru centrum Prahy. První kočičí hlavy a skútr dává jasně znát, že tohle tedy opravdu NE! Zpomaluji na minimum, protože jízda po kostkách je utrpením nejen pro FAIRYHO, ale hlavně pro mě jako pro řidiče.

014: yuki fairy 125

Odpružení je na tom dost bídně a tak po chvilkovém přemýšlení měním trasu a další jízdě po dlažbě se snažím vyhnout, co to jen jde. Bohužel v Praze to příliš nejde. Vyřizuji, co potřebuji a opouštím centrum hlavního města a posléze i to. Cestování na „klasických“ (nerozbitých) silnicích je už o poznání lepší.

MOTOR A BRZDY

015: yuki fairy 125 017: yuki fairy 125 017: yuki fairy 125

Čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec nenabízí kdoví jaký výkon. 6 kW při 8000 otáčkách za minutu se totiž řadí spíše k těm slabším 125. Udávaný objem palivové nádrže je necelých 5 litrů. Ve skutečnosti to je litrů cca 6, přičemž spotřeba se pohybuje lehce přes 3 l.

020: yuki fairy 125

O bezpečné zastavení se starají brzdy v kombinaci kotouče na předním kole a bubnu na kole zadním.

ZÁVĚREM

YUKI FAIRY 125 nabízí za relativně malé peníze skútr s povedeným designem. Kvalita a zpracování odpovídají vynaloženým prostředkům. Konečné zhodnocení necháme na vás. Za redakci hodnotíme následovně:

+ CENA

+ DESIGN

- VÝKON

- ODPRUŽENÍ

- MÍSTY ŠPATNÉ ZPRACOVÁNÍ

TECHNICKÉ INFORMACE:

Délka x šířka x výška (mm): 1860 x 670 x 1160

Rozvor kol (mm): 1324

Motor: Čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec

Vrtání x zdvih: 52,4 x 57,8

Objem: 124,6 ccm

Kompresní poměr: 9,2 : 1

Maximální kroutící moment (Nm/ot.min.): 8,4/5500

Maximální výkon (kW/ot.min): 6,0/8000

Maximální rychlost: 85 km/h

Spojka: Automatická odstředivá

Pohotovostní hmotnost: 107 kg

Objem palivové nádrže: 4,8

Přední brzda: Kotoučová

Zadní brzda: Bubnová

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

MAXSYM TL

12.12.2017

MAXSYM TLO tchajwanských skútrech toho bylo v poslední době napsáno víc než dost, a to především díky Kymcu a jeho novým modelům. Pozadu ale nezůstal ani další tchajwanský výrobce SYM, který...

Více

SYM odhalí v Miláně nový Maxiskútr

27.10.2017

SYM odhalí v Miláně nový MaxiskútrO tchajwanských skútrech jsme toho napsali víc než dost. Kymco letos zabodovalo svým modelem AK 550i, který je tchajwanskou odpovědí na Yamahu TMax. Nový koncept s označením Kymco...

Více

KYMCO AK 550i: Nové příslušenství - držák na topcase a postranní kufry

23.10.2017

KYMCO AK 550i: Nové příslušenství - držák na topcase a postranní kufryNovinka letošního léta, model KYMCO AK 550i, obdržel zákazníky dlouho očekávané příslušenství ve formě kompletního transportního systému od španělského výrobce SHAD. Tento...

Více

Společnost Honda slaví milník 100 milionů vyrobených kusů motocyklů řady Super Cub

22.10.2017

Společnost Honda slaví milník 100 milionů vyrobených kusů motocyklů řady Super CubSpolečnost Honda Motor Co., Ltd. dnes oznámila, že celková celosvětová výroba motocyklů Honda řady Super Cub dosáhla milníku 100 milionů kusů. V závodě Kumamoto v Japonsku, kde se...

Více

Peugeot Belville - od každého trochu

10.10.2017

Peugeot Belville - od každého trochuPeugeot Belville není žádnou novinkou. Veřejnosti byl představen v prosinci loňského roku a popravdě žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto nebo právě proto jsme se rozhodli...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě      

Více

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz