Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Beverly 350 Sport Touring

10.8.2012

Redakce SP.cz

Elegantní skútr na velkých kolech s překvapivě velkým úložným prostorem a italskou noblesou. K testu nám bylo zapůjčeno Piaggio Beverly 350.

Historie Piaggia se začala psát už v roce 1884, kdy Enrico Piaggio se synem Rinaldem založili firmu Society Piaggio. V roce 1946 byl pak vyroben první skútr na světě s názvem VESPA. Beverly se tak dlouho sice nevyrábí, ale ve světě si už stihlo udělat víc než dobré jméno! Aby ne, když pod jménem Beverly bylo prodáno už přes 300.000 kusů skútrů!

013: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Beverly 350 Sport Touring však nabízí nejednu novinku, ale pojďme si tenhle skútr představit pěkně postupně od A až po Z!

Design

Skútr s velkými koly ve stříbrno-červeno-černé kombinaci dává jasně najevo, že ve městě a nejen tam je pánem on.

035: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 036: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Barevná kombinace působí velmi luxusně už sama o sobě, a když se navíc ještě pořádně podíváte na elegantní křivky a linie, tak nemůže být pochyb o tom, že domovem Beverly je Itálie.

Představení

Přístrojovka je klasická, elegantní a velmi přehledná. Skládá se ze 3 klasických budíků  a jednoho digitálního na displeji.

033: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 034: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Levý budík dává informaci o stavu paliva. Prostřední, největší budík, je tachometr a pravý budík pak dává informaci o teplotě motoru. Digitální displej, který se nachází pod tachometrem, pak dává informace o čase, ujetých kilometrech, servisních intervalech a dalších údajích ať už více či méně potřebných.

08: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 09: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Pod přístrojovým panelem je tlačítko ASR, kterým lze ASR vypnout nebo zapnout, o čemž vás informuje příslušná kontrolka.

02: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 03: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Ještě níž pod přístrojovkou je háček, který ale klasicky nekouká. Je zapuštěn v kapotáži a v případě potřeby se jednoduchým pohybem vyndá a po použití opět zandá. Drobný detail, ale právě v nich spočívá kouzlo, které Beverly nabízí.

04: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 05: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 06: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Pod háčkem se nachází kastlík, ve kterém je zásuvka na 12 V umožňující nabíjet váš telefon nebo navigaci a páčka pro otevření sedla v případě vybití baterie. Klasicky stačí stisknout knoflík na řídítkách s obrázkem odemčeného zámku a sedlo se otevře.

07: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Nádrž není pod sedlem, ale ve středovém tunelu a otvírá se klasicky pomocí klíče. Při tankování jsem trochu zápasil s problémem kam víčko umístit, ale nakonec jsem to zvládl s víčkem v ruce.

010: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 011: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 012: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Sedlo je velké a pohodlné a to pro oba. Pod sedlem je na skútr s velkými koly až nezvykle hodně prostoru! Čekal jsem o poznání skromnější nabídku místa.

037: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Bohužel svou integrálku Shark Vision-R jsem tam ani tak neumístil, ale jetka se vešla bez problémů a ještě zbylo dostatek místa na bundu, foťák, lékárničku a další drobnosti. Na nářadí je pak speciální přihrádka, takže ani to vám pod sedlem překážet nijak nebude.

024: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Drobností, která potěší, je zespodu sedla umístěná pláštěnka.

V sedle

Ač je skútr štíhlý a jako dělaný pro městský provoz, tak jeho kapotáž vás chrání víc než dostatečně. Nějakého deštíku se tak bát opravdu nemusíte. Sedlo je velmi pohodlné a to i při delší cestě, při které jsem měl spíš problém s uložením nohou.

018: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Pozici nohou totiž změnit nelze a tak se musíte spokojit jen s klasickým posezem. Né, že ten by byl nějak nepříjemný, ale přeci jen při několikahodinové jízdě bych uvítal, kdybych si polohu nohou mohl změnit. Zrcátka pak při jízdě poskytují dostatečný přehled a to bez nějakých vibrací. 

Motor

Beverly 350 pohání 4-taktní kapalinou chlazený jednoválec o obsahu 330 ccm. Výkon 33 koní pak dokáže skútr rozpohybovat až za hranici 150 km/h a to na skútr, který je vzhledem určen do ulic velkoměst, rozhodně není málo!

016: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 017: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Do nádrže natankujete 13 l paliva a spotřeba se v testu ukázala jako víc než dobrá. 3,3 l na 100 km znamená, že na jednu nádrž dokážete najet přes 300 km!!!

Jízda a manipulace

Manipulace na místě se skoro 180 kg těžkým skútrem je překvapivě snadná a to nejen pro chlapy. Naše kolegyně v redakci, Bára a Kristýna, nejenže neměly problém, ale manipulaci si pochvalovaly.

014: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 015: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Jízda samotná je zážitkem. Sportovně naladěný motor vám poskytne dostatek výkonu, kotoučové brzdy spolu s ABS pak zase jistotu a podvozek vám poskytne dostatek pohodlí.

025: Piaggio Beverly 350 Sport Touring 026: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Kočičí hlavy, retardéry a další městské nástrahy samozřejmě ucítíte, ale podvozek spolu s velkými koly se postarají o co nejmenší dopad. V zatáčkách se nemusíte bát trochu víc to „položit“ a tak za jízdní vlastnosti nelze dát jinou známku než výbornou.   

Závěr

Klasika, která nezklame a potěší. Tak nějak by se dalo Beverly vystihnout v jedné větě. Vynikající motor, výborný podvozek a elegantní vzhled, které tenhle skútr nabízí, hovoří jasně. Pokud můžeme něco vytknout, tak snad jen chybějící tlačítko výstražných blinkrů a nemožnost změnit polohu nohou při delší jízdě. Tyhle drobnosti ale v celku považujeme za spíše bezvýznamné. Za 139.900 Kč dostanete obratný a velmi živý skútr.

023: Piaggio Beverly 350 Sport Touring

Vždyť Sport Touring také v překladu znamená sportovní cestování a přesně to vám Beverly nabízí spolu s bezpečností, kterou zajišťují kotoučové brzdy, ABS a ASR. V případě, že Beverly zakotví právě ve vaší garáži, nezbývá nám nic jiného než vám popřát pohodu na cestách!

Technické informace: 

motor

jednoválec, 4T/4V,  SOHC

obsah [ccm]

330

maximální výkon                 

[kW/k - ot./min.]

24,5/33,3 - 8.250

maximální moment            

[Nm při ot./min.]

32,3 - 6.250

palivový systém

elektronické vstřikování paliva

chlazení

kapalinou

startování

elektrické

přední brzda

kotoučová, 1x Ø 300 mm

zadní brzda

kotoučová, 1x Ø 240 mm

přední pneu

110/70 - 16"

zadní pneu

150/70 - 14"

délka [mm]

2.215

šířka [mm]

760

rozvor [mm]

1.560

výška sedla řidiče [mm]

795

objem nádrže [ltr.]

13,0

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Peugeot Belville - od každého trochu

10.10.2017

Peugeot Belville - od každého trochuPeugeot Belville není žádnou novinkou. Veřejnosti byl představen v prosinci loňského roku a popravdě žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto nebo právě proto jsme se rozhodli...

Více

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?

27.9.2017

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?Na světlo světa unikly první fotografie legendárního Gold Winga pro rok 2018. Skútr? To ani náhodou! Jenže to není tak docela pravda. Honda Gold Wing (413 kg těžký stroj) by měl být...

Více

Yamaha X-MAX 125 2018

26.9.2017

Yamaha X-MAX 125 2018Japonská Yamaha se s velkým předstihem rozhodla zveřejnit informace o novém X-MAXU 125. Luxusní skútr, který lze nejen v našich končinách řídit s klasickým "béčkem", je ráznou...

Více

Kymco C Series

15.9.2017

Kymco C SeriesTchajwanské Kymco rozhodně nespí na vavřínech. Po představení modelu AK 550 je tu nový koncept s označením C Series. Už na první pohled je patrné, že prototyp sice vychází z modelu...

Více

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz