piaggio x10

Piaggio X10 – Cestování první třídou

31.7.2012

Redakce SP.cz

Piaggio opustilo staré známé vody a pustilo se do velmi odvážného experimentu. Výsledkem je skútr s fascinujícím designem, prošpikovaný tou nejmodernější technologií, nesoucí označení X10.

Na plné 3 dny nám byla zapůjčena novinka, která nás rozhodně nenechala chladnými! Piaggio X10 se nabízí ve 3 motorizacích (125 ccm, 350 ccm a 500 ccm). Nám byla k testování zapůjčena varianta prostřední, která je poháněna kapalinou chlazeným, čtyřtaktním jednoválcem o obsahu 330 ccm.

Vzhled

Nezačít vzhledem vlastně ani nejde. Design je vskutku fascinující a skútr jako celek působí velmi elegantním dojmem. Nejenže X10 elegantně působí, ona elegantní prostě je!

02: piaggio x10 022: piaggio x10 03: piaggio x10

Přední masce dominuje obří světlomet, v jehož středu velmi působivě vyniká LED osvětlení. Blinkry jsou umístěné až úplně nahoře na kapotáži a kupodivu nejsou LEDkové.

04: piaggio x10 05: piaggio x10

Zadek jakoby z oka vypadl nějakému sporťáku. Úzká světla, mezi kterými se dokonale vyjímá chromový nápis PIAGGIO, to vše zakomponované v široké zádi. 

01: piaggio x10

Pohled z boku pak připomíná vlny, kterými X10 jakoby proplouvá s lehkostí jí vlastní.

Vzhled hodnotíme na výbornou.

Představení ze sedla …

Po usednutí do sedla se začínám seznamovat se všemi vymoženostmi, které X10 má. První, kam se dívám, je samozřejmě přístrojovka. Dva velké budíky, mezi kterými je umístěn digitální displej palubního počítače.

018: piaggio x10 019: piaggio x10

Nad tím vším ještě řada kontrolek, která vám spolu se vším ostatním dává dostatek všech potřebných informací. Rychlost, stav benzínu, otáčky, teplota motoru, to vše je tak nějak samozřejmostí, ale například informace o dojezdu nebo aktuální venkovní teplota je pro mě víc než příjemným překvapením!

016: piaggio x10

Pod přístrojovkou se pak nachází několik tlačítek. První z nich je ASR, kterým můžete deaktivovat kontrolu prokluzu! Ano, X10 má nejenom ABS, ale i ASR, přičemž ABS deaktivovat nelze. V případě vypnutí ASR se na palubce rozbliká oranžová kontrolka, která vás na deaktivaci upozorňuje. Druhým tlačítkem v pořadí zapínáte a vypínáte výstražné blinkry.

024: piaggio x10 023: piaggio x10

Třetí tlačítko slouží pro otevření sedla a čtvrté pro otevření nádrže. Otevřít sedlo lze navíc i při zapnutém motoru, což lze jedině ocenit. Na druhou stranu X10 má kromě podsedadlového prostoru ještě další tři odkládací schránky, takže nedostatkem místa tu trpět nebudete.

011: piaggio x10 012: piaggio x10 013: piaggio x10

První schránka je umístěna pod řídítky a otvírá se stlačením klíčku v zapalování. Schránka je tedy uzamykatelná, což hodnotím opět na výbornou! Uvnitř je zásuvka na 12 V a prostor akorát tak na peněženku, ovladač od garáže a ještě pár drobností. Najdete zde ale ještě „nouzové“ otvírání sedla a nádrže. Proč nouzové? V případě, že dojde k vybití baterie, tlačítka pod řídítky přestanou fungovat. Pro jejich otevření tak použijete tato nouzová táhla. K již zmiňovaným tlačítkům bych jednu malou výtku měl. Pokud odejdete od skútru a nezamknete řídítka, tlačítka jsou stále funkční, což znamená, že se vám pod sedlo dostane kdokoliv. Jasně, v 99 % řídítka zamykáte tak jako tak, ale sem tam, když si třeba jen potřebujete rychle pro něco odskočit, to neuděláte. Já jsem se kvůli tomu dokonce 2x vracel, ale jde jen o zvyk!

014: piaggio x10 015: piaggio x10

Další schránka je umístěna nalevo pod přístrojovkou a najdete v ní další vychytávku a tou je nabíječka USB. Holt pokrok nezastavíš! Třetí a poslední schránka je umístěna pod přístrojovkou napravo. V kaslíku je místo spíš jen pro drobnosti jako klíče nebo doklady, protože je zde víčko pro doplňování chladicí kapaliny, díky kterému je doplnění víc než snadné.

07: piaggio x10 08: piaggio x10

Místa dostatek, ale přeci jen … Do podsedadlového prostoru se integrálka nevejde. Prostor je sice velký, ale docela nízký a tak je v něm místo jen pro otevřenou helmu. Zase na druhou stranu je potřeba říct, že se tam JETky vlezou 2 a ještě zbude dostatek místa třeba pro notebook, kravatu, povinnou výbavu a co já vím, pro co ještě.

009: piaggio x10 010: piaggio x10

Na řídítkách je ovládání standardní … ale dvě maličkosti tu přece jen jsou. První z nich je spínač ECO, který zajistí, že skútr se bude chovat co možná nejekonomičtěji, a to v době, kdy cena benzínu skoro pravidelně atakuje hranici 40,- Kč za litr, není k zahození. Tou druhou maličkostí je, že symboly na řídítkách jsou podsvíceny. Drobnost, která nejen dobře vypadá, ale minimálně ze začátku vám ve tmě pomůže i v orientaci, kde co je.   

Jízda

Sklopit boční stojan zároveň znamená odbrzdit skútr. Ruční brzda je totiž integrovaná do bočního stojánku a tak stačí jen vyklopit nebo zaklopit. Tady se víc než kde jinde ukazuje, že v jednoduchosti je síla! Za nápad a provedení nelze než pochválit, ale už konečně jedeme! Otočit klíčkem, brzda, start a máme nastartováno. Chystám se zapnout světla, ale to už u X10 není potřeba. Světla se při nastartování zapnou sama. Ruce na hefty, plyn a první testovací jízda právě začíná.

025: piaggio x10 026: piaggio x10

Skútr reaguje na plyn zcela plynule a nabízí až překvapivě svižnou jízdu. 100 km/h se na tachometru ukáže za chvilku a věřte, že maximální rychlost je o několik desítek km/h dál. 120, 130, 140, 150 … na 350 opravdu slušný výkon! Ono se při 33,3 koních zase není tak co divit.

020: piaggio x10 021: piaggio x10

O bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy spolu s již zmiňovaným systémem ABS a starají se dobře! Na dálnici se můžete směle vydat, protože rychlost i brzdy na to X10 má! D1 ale nedoporučuji a to i přes velmi dobré odpružení.

033: piaggio x10

Dlažební kostky, koleje, hrboly i ostatní překážky zvládá s přehledem a to bez známek nepohodlí pro řidiče nebo spolujezdce.

017: piaggio x10

Plexi je dostatečně velké a zajišťuje takřka ideální ochranu. Zrcátka zaručují dobrý výhled, i když jejich šířka je v hustém městském provozu občas na škodu.  Sedlo je vcelku pohodlné, ale díky širokému zadku měl můj batůžek problém dosáhnout na stupačky.

Závěr

034: piaggio x10

PIAGGIO X10 350 Executive ABS/ASR je skútr určený pro ty, kteří hledají 1. třídu na dvou kolech s dokonalým detailem a precizním zpracováním. Kladně můžeme hodnotit design, zpracování, motor, brzdy a pohodlí. Mínus lze udělit za mělký prostor pod sedlem, kam se nevejde integrální helma a sezení pro batůžka. Celkově hodnotíme VÝBORNĚ. Cena 159.900,- je pak spíše příjemným překvapením!

 

Technické info

Motor: jednoválec, 4 T/4 V, SOHC

Obsah: 330 ccm

Maximální výkon: 24,5 kW/33,3 k při 8250 ot./min.

Maximální moment: 32,3 Nm při 6250 ot./min.

Palivový systém: elektronické vstřikování paliva

Chlazení: kapalinou

Startování: elektrické

Přední brzda:  2x kotoučová o průměru 280 mm

Zadní brzda: 1x kotoučová o průměru 240 mm

Přední pneu: 120/70 – 15“

Zadní pneu: 150/70 – 13“

Délka: 2265 mm

Šířka: 800 mm

Rozvor: 1625 mm

Výška sedla řidiče: 760 mm

Objem nádrže: 15,5 l

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Peugeot Belville - od každého trochu

10.10.2017

Peugeot Belville - od každého trochuPeugeot Belville není žádnou novinkou. Veřejnosti byl představen v prosinci loňského roku a popravdě žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto nebo právě proto jsme se rozhodli...

Více

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?

27.9.2017

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?Na světlo světa unikly první fotografie legendárního Gold Winga pro rok 2018. Skútr? To ani náhodou! Jenže to není tak docela pravda. Honda Gold Wing (413 kg těžký stroj) by měl být...

Více

Yamaha X-MAX 125 2018

26.9.2017

Yamaha X-MAX 125 2018Japonská Yamaha se s velkým předstihem rozhodla zveřejnit informace o novém X-MAXU 125. Luxusní skútr, který lze nejen v našich končinách řídit s klasickým "béčkem", je ráznou...

Více

Kymco C Series

15.9.2017

Kymco C SeriesTchajwanské Kymco rozhodně nespí na vavřínech. Po představení modelu AK 550 je tu nový koncept s označením C Series. Už na první pohled je patrné, že prototyp sice vychází z modelu...

Více

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz