Kymco Grand Dink 125i - nová "štika" u Kymca

Kymco Grand Dink 125i - nová "štika" u Kymca

28.5.2012

Redakce SP.cz

Dostal jsem možnost otestovat jako první v ČR novinku od Kymca s názvem Grand Ding 125i. Polichocen jsem nabídku jak jinak než přijal. Nastal den „D“ a já si přišel na domluvené místo vyzvednout tohoto krasavce na týdenní zkoušení a testování. Digitální tachometr ukazoval 20 odjetých km, takže proběhla maximálně nějaká ta seznamovací jízda a teď už je to na mě …

Pojďme si nového Grand Dinga nejdříve trochu představit po technické stránce:

  • Typ motoru:                                                   Jednoválec 4- takt, kapalinou chlazený se vstřikováním
  • Zdvihový objem:                                            125 (ccm)
  • Výkon:                                                           8,7/7750 (kW/ot. min.)
  • Max. rychlost:                                                 97 km/h
  • Brzdy vpředu:                                                 Kotoučové
  • Brzdy vzadu:                                                  Kotoučové
  • Pohotovostní hmotnost:                                   164 kg
  • Celková hmotnost:                                          327 kg
  • Celková šířka:                                                765 mm
  • Celková výška:                                              1270 mm
  • Celková výška sedla:                                      740 mm
  • Objem palivové nádrže:                                   9,5 l
  • Startér:                                                          Elektrický
  • Velikost předního kola:                                    120/70-13
  • Velikost zadního kola:                                      140/70-12
  • Světlo přední:                                                 Halogenové
  • Převodové ústrojí:                                           Variátor
  • Pérování vpředu:                                             Hydraulická teleskopická vidlice
  • Pérování vzadu:                                              Zadní kyvná vidlice hydraulicky tlumená

Design a představení

První, čím vás tenhle skútr zaujme, je bezpochyby design. Jeho přední maska připomíná nějakého dravce a vůbec bych se nebál říct, že přímo „vetřelce“.

033 039

Přídi dominuje velký světlomet, který nahoře lemuje LED-diodové osvětlení a po obou stranách je zakončen blinkry. Velmi výrazné jsou mřížky sání vzduchu, které spolu se světlometem dokreslují onu zmiňovanou podobu „vetřelce“.

015 053

Přístrojovka je přehledná i v ostrém slunci a poskytuje dostatek informací včetně digitálních hodin. Nalevo je velký digitální displej, který zobrazuje rychlost, čas, odjeté kilometry a stav benzínu. Vpravo je pak „klasický“ otáčkoměr a zcela napravo pak jednotlivé kontrolky. Tady nelze jinak než pochválit … Vlastně jak jinak. Jedná se o přístrojovku převzatou z modelu Kymco Yager a vylepšenou minimálně o dva detaily.

1/ Podsvícení: Není modré jako u Yagera, ale bílé, což působí na oči daleko lépe a za

2/ z přístrojovky zmizelo modré „světýlko“, které mělo tendenci odrážet se v předním plexi štítku. Navíc šlo spíš o věc designovou než užitnou, takže první plus. Druhé plus můžu přidat vzápětí a to za tlačítko výstražných blinkrů, které v kategorii skútrů do 125 ccm není zrovna běžnou záležitostí.

022 024

Pod řídítky vpravo se nachází „multifunkční“ skříňka zapalování. U Kymca již naprostá samozřejmost, které umožňuje otevření sedla i při nastartovaném motoru … stačí jen zatlačit klíček dovnitř a lehce pootočit. Drobnost, která potěší. Nalevo se nachází příruční schránka, v které je umístěna 12V zásuvka. Schránka je dostatečně velká a tak nebyl problém v ní vozit peněženku, mobil, dálkové ovládání od garáže, klíče a ještě trochu místa zbylo. Osobně bych uvítal možnost schránku zamknout. V případě umístění zámku bych při každém i kratším zastavení a nemyslím tím na semaforech, nemusel vše vyndávat a tak stále dokola. Za mě tedy mínus, ale znám i názor opačný a to ten, že kaslík neustále zamykat a odemykat … jde tedy o věc názoru. Uprostřed „tunelu“ je pak umístěno víčko od skoro 10litrové nádrže. 

026 032

Po odklopení sedla se vám otevře na svou kubaturu poměrně velký a osvětlený zavazadlový prostor nabízející další milou „vychytávku“ v podobě světelného čidla. Stačí čidlo zakrýt a světlo téměř ihned zhasne. Odpadá tak obava, že v případě špatně dovřeného sedla může dojít k vybití baterky. Za tuhle maličkost další plus.

027 028

Mínus bohužel přichází hned vzápětí - integrálku pod sedlo nedám. Otevřená JETka se tam ale vejde bez sebemenších problémů.

010

Jinak než kladně nejde ohodnotit sedlo a posez samotný. Nebudu ani trochu přehánět, když řeknu, že sedlo ač tvrdší nabízí víc komfortu a místa, než kdejaký větší „Maxík“. Na nedostatek místa si nebude stěžovat ani "batůžek", který má navíc v základu opěrku. Posez je tedy pohodlný a zároveň velmi univerzální. Univerzální v tom, že skútr není určen pro velké nebo malé jezdce, on je bez nadsázky určen pro všechny! Se svými 185 cm jsem měl místa až až, ale ani člověk menšího vzrůstu nebude mít problém s tím, že by nedosáhl na zem a to je další plus.

037 038

Naopak – a to alespoň podle hodnocení mého "batůžkuU, jsou stupačky spolujezdce. Nohou stačí zavadit o čudlík, stupačka vystřelí a je připravena k použití. Problém nastal při rozjezdu, když se "batůžek"nohama trochu zapřel. V takovém případě mají stupačky tendenci se vracet do původní polohy (uzavřené) a nohy kloužou dolů.

021 029

Zadní části stejně jako té přední dominuje obří svítilna, kterou jen tak někdo nepřehlédne. O zpracování skútru snad ani netřeba mluvit … 

Motor

047 048

  G – Dinka pohání nový čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec se vstřikováním o objemu 125 ccm a maximálním výkonu 8,7 kW/7750 otáček za minutu a to při průměrné spotřebě cca 3,5 l/100 km. Nutno ale připomenout, že motor byl ještě v záběhu.  

Jízda

055

Tak a jde se na to. Ze všeho nejdřív dávám Dinka dolů z hlavního stojanu (má i boční) a zkouším manipulaci na místě. Nejdřív já a pak ho předávám svému "batůžkovi". Ani jeden nemáme větší problém a to i přesto, že pohotovostní hmotnost je 164 kg. Zmáčknutá brzda spolu se stlačeným tlačítkem startéru probouzí skútr ihned k životu. Nezapomenout rozsvítit světla a jedeme. Skútr se pozvolna rozjíždí kupředu až k cca 80 km/h, pak už jde rychlost nahoru jen velmi pomalu. Protože „zajíždím“ vlastně nový stroj a čas mě nijak netlačí, rozhodl jsem se jet tzv. "piánko" a pěkně v klidu si skútr zajet. 

045

První zkouším brzdy, které hodnotím výborně. V 50 km/hod. začínám lehce brzdit a skútr reaguje takřka ve vteřině. Při už o něco menší rychlosti mačkám brzdy silněji a skútr zastavuje skoro na místě. Brzdy, které jsou obě kotoučové, tedy nelze jinak než pochválit a věřte, že tyhle dvoupístky dělají svou práci na jedničku!

Brzdy mám odzkoušeny, tak přidávám plyn a vyrážím na vyjížďku s větší porcí km. První várka serpentýn ukazuje, že skútr sedí v zatáčkách jako přibitý a není proč se bát to trošku "položit". G-Dink je docela úzký a tím jako stvořený pro proplétání se městským, ale i příměstským provozem. Samozřejmě nepohrdne ani nějakou delší vyjížďkou. Odpružení je nastavitelné, takže každému podle jeho libosti. Samotné nastavení je pak i pro méně zručné jezdce otázkou maximálně 30 vteřin.

041

Na tachometru mi svítí 100 odjetých km, když začíná drobounce mrholit. Pokračuji dál, ale déšť sílí a tak jsem rozhodnutý zastavit u nejbližší pumpy. Bohužel jak jsem později zjistil, je ta nejbližší zhruba 25 km daleko. Mám tedy možnost (i když původně neplánovanou a ani nevyhledávanou) vyzkoušet i ochranu před deštěm. Kolena dávám k sobě a snažím se co nejvíc schovat za štíhlou kapotáží Dinka. Výsledek předčí mé očekávání. Na benzínku totiž dojíždím více méně suchý. O nohy se postarala kapotáž a o vršek výborně fungující větrný štítek. Největší  nápor vody tak dostala helma a ruce. I tady musím tedy hodnotit jednoznačně kladně. Dávám si kávu a déšť pomalu ustává. Usedám a vyrážím vstříc dalším kilometrům. Domů se vracím za tmy a přes centrum města, kde schválně vybírám cestu po dlážděné silnici a dále pak po velmi slabě osvětlených cestách. Zjišťuji dvě podstatné věci: 1/ Hlavní světlomet je víc než dostačující a za 2/ i přes menší kola (vepředu 13 a vzadu 12) je jízda vcelku „klidná“.

036

Při delší jízdě si můžete nohy natáhnout a změnit tak jezdeckou polohu, což je při větší porci km docela příjemné. Dink nabízí maximálku něco málo přes 100 km (výrobce uvádí 109 km/h). Nejlíp se ale skútr cítí v rozmezí 70 – 90km/h. Asi tak půl hodiny před půlnocí parkuji v garáži a ještě ten večer se doma pouštím do psaní …

 Závěr

050 052

Kymco G-Dink 125i je skútr, který na první pohled zaujme svým designem, ale nabídne toho víc. Pro letošní rok je k dispozici ve dvou barvách: Dravé černomodré a poněkud decentnější stříbrné. Cena 79.900,- Kč určitě nepatří k těm nejlevnějším, ale tento skútr, který svou posádku hýčká pohodlím a kolemjdoucí chodce upoutává svým designem, k šedému průměru rozhodně nepatří! Cena je tak přiměřená tomu, co skútr nabízí.

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

KYMCO AK 550i: Nové příslušenství - držák na topcase a postranní kufry

dnes

Novinka letošního léta, model KYMCO AK 550i, obdržel zákazníky dlouho očekávané příslušenství ve formě kompletního transportního systému od španělského výrobce SHAD. Tento...

Více

Společnost Honda slaví milník 100 milionů vyrobených kusů motocyklů řady Super Cub

včera

Společnost Honda slaví milník 100 milionů vyrobených kusů motocyklů řady Super CubSpolečnost Honda Motor Co., Ltd. dnes oznámila, že celková celosvětová výroba motocyklů Honda řady Super Cub dosáhla milníku 100 milionů kusů, a v závodě Kumamoto v Japonsku, kde se...

Více

Peugeot Belville - od každého trochu

10.10.2017

Peugeot Belville - od každého trochuPeugeot Belville není žádnou novinkou. Veřejnosti byl představen v prosinci loňského roku a popravdě žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto nebo právě proto jsme se rozhodli...

Více

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?

27.9.2017

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?Na světlo světa unikly první fotografie legendárního Gold Winga pro rok 2018. Skútr? To ani náhodou! Jenže to není tak docela pravda. Honda Gold Wing (413 kg těžký stroj) by měl být...

Více

Yamaha X-MAX 125 2018

26.9.2017

Yamaha X-MAX 125 2018Japonská Yamaha se s velkým předstihem rozhodla zveřejnit informace o novém X-MAXU 125. Luxusní skútr, který lze nejen v našich končinách řídit s klasickým "béčkem", je ráznou...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz