Kymco Agility Carry 50

Kymco Agility Carry 50

16.6.2011

Redakce SP.cz

Tak tenhle skútřík byl poprvé veřejnosti představen loni na podzim na výstavě Intermot v Kolíně nad Rýnem. Použití skútru je víc než jasné hned při prvním pohledu. Carry 50 byl stvořen jako skútr ryze pracovní. Své uplatnění najde nejen v přeplněných velkoměstech - například při rozvozech pizzy nebo v nejedné kurýrní službě - ale třeba i v menších městech při cestě za nákupem. S Carry totiž nebudete mít problém si odvézt i basu pivečka.

Kymco Agility Carry 50 je vlastně nám velmi dobře známé Kymco Agility 50 s úpravou pro, řekněme, pracovní a komerční využití. Začneme ale pěkně popořádku...


Design, zpracování

Carry určitě soutěž o nejhezčí skútr nevyhraje. Otočí se za ním ale skoro každý! V jeho případě je totiž na prvním místě užitná hodnota. Je to něco jako Ford Transit mezi skútry! Zpracování je na dobré úrovni. Všechny plasty lícují naprosto přesně, nic nevrže ani neskřípe. Dvě drobnosti by se tu ale přeci jen našly.

1. Přístrojovka působí laciným dojmem. Tachometr, počítadlo km, ukazatel stavu paliva, signalizace blinkrů i dálkových světel ... to tu ale všechno je a vše funguje jak má a tak k samotné funkčnosti námitky nemám.... možná bych jen přidal digitální hodiny.

2. Zrcátka jsou příliš malá... alespoň pro nás více narostlé:) Při jízdě jsem se na ně příliš nespoléhal a raději se koukal přes rameno.

Vše ostatní ale mohu hodnotit jen kladně. Prostor pro řidiče je dostatečný a to i pro mě, kdy se svými 185 cm a váhou přes 100 kg žádný drobeček opravdu nejsem. Sedlo je prostorné a v klidu pod něj dáte menší integrálku, výklopku nebo JETku a ještě vám zbyde místo na další drobnosti, jako je lékárnička, zámek, rukavice a další nezbytné věci. Nářadí je umístěno v sedle a tak místo pod ním nijak nezabírá.

Carry je ale koncipován jako vozidlo pouze pro jednoho. I když vychází z klasické Agilitky, má místo sedla pro spolujezdce umístěn robustní nosič, na kterém se nemusíte bát odvézt i nějaký ten těžší náklad (spolujezdec by ale jízdu na trubkovém nosiči snášel hodně špatně).

Pro snažší tankování bylo hrdlo nádrže posunuto o pár centimetrů blíž k sedlu a vybaveno zámkem. Klasický model Agilitky má totiž víčko nádrže umístěné pod sedlem spolujezdce.

Zajímavě byl vyřešen i přední světlomet, kdy klasická světla byla odstraněna a na jejich místo byl namontován další nosič. Světlomet byl pak umístěn přímo pod něj.


Motor

Motor je léty prověřený čtyřtaktní dvouventilový jednoválec chlazený vzduchem o obsahu 49 ccm. Není to sice žádný závodník, ale je tichý, úsporný a doveze vás bez problémů, kam je potřeba!


Jízda

Mačkám brzdu a tlačítko startéru a skútr ihned reaguje. Oblékám si helmu a rukavice. Usedám a pomalu otáčím plynem... skútr okamžitě vystřelí kupředu. Maximální nastavená rychlost dle homologace je 45 km/h, což skútřík dosahuje během chvíle a drží ji i při mírném stoupání. Táhlejší kopce nemá Carry stejně jako ostatní 50 s 4-taktním motorem příliš rádo, ale rychlost spadne jen nepatrně a to na 40km/h. S kopečku se Kymco rozpálí až k 50km/h, kde už nastupuje svou práci mechanické a elektronické omezení.

Přístrojovka je přehledná a to jak při přímém slunci, tak i ve večerních hodinách, kdy je osvětlená víc než dostatečně a při tom Vás nijak neoslňuje. Nezvykle umístěný přední světlomet se v šeru ukazuje jako dostatečný a spolehlivě osvětluje silnici před Vámi.

Brzdy v kombinaci kotouče a bubnu fungují výborně a to i v situaci, kdy mě jeden plechovkář přehlédl a já musel hodně rychle brzdit! Nepomohla ani žlutá vesta ani moje postava a to už je co říct:) Ke cti "plechovkáře" slouží, že se mi pak omlouval a já i CARRY jsme to zvládli bez úhony. Odpružení je řekněme standartní, ale uměl bych si ho představit i o něco "měkčí".


Závěr

Za cenu lehce pod 40 000,- Kč (přesná cena je 36 990,- Kč) obdržíte obratného a úsporného skútra, který je určen převážně ke komerčním nebo pracovním účelům. Kdejaký kurýr na něm přepraví i větší zásilku, pizzerie na něm rozveze několik desítek pizz, pošťáci na něm dopraví nejeden balík, ale stejně tak dobře vám poslouží třeba jen při cestě na ryby nebo na nákupy. Kymco Agility Carry 50 nabízí tolik úložného prostoru jako žádný jiný skútr! 

Při našem testu byl Carry vystaven městskému provozu, stejně jako lesním cestám. Cestám ve dne stejně jako v noci. Celkem bylo najeto něco málo přes 300 km a tento ryze pracovní skútr v něm obstál! Možná by si zasloužil silnější motor o objemu alespoň 125 ccm, ale i se současně montovanou 4taktní 50 zvládá hustý městský provoz takřka na výbornou!

Hledáteli dopravní prostředek, který vám umožní projet městem rychle, obratně, úsporně a zároveň Vám umožní převážet i nějaký ten balík nebo zásilku, tak věřte, že Vám Carry můžeme s klidným svědomím doporučit. Doporučit ho můžeme nejen my, ale i francouzská pošta, které lehce upraveného Carryho používá. A v čem ta "lehká úprava" vlastně spočívá? Carry je v takovém případě vybaven rámem pro pošťáckou tašku.


Technická data

Rozměry (D/Š/V/sedlo): 1925/685/1130/810 mm
Hmotnost (pohot./celková): 105,5 kg/260 kg
Objem nádrže: 5,5 l
Max. rychlost: 45 km/h
Motor: Jednoválec čtyřtakt vzduchem chlazený
Zdvihový objem: 49,5 ccm
Výkon: 2,4 kW při 7500 ot./min.
Startér: ektrický/nášlapný
Spojka: odstředivá
Převodovka: bezestupňový variátor
Přední odpružení: hydraulická teleskopická vidlice
Zadní odpružení: jednostranná kyvná vidlice, hydraulicky tlumená
Brzdy vpředu: 1 kotouč (180 mm)
Brzdy vzadu: buben

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Vyhodnocení soutěže

Blesková tipovací soutěž - vyhodnocení!

22.6.2016

Blesková tipovací soutěž - vyhodnocení!SKÚTRŠŇŮRA roku 2016 je už za námi a nám tak nezbývá než vyhlásit bleskovou soutěž o jeden z cestopisů od Dominiky Gawliczkové - Dominika NA CESTĚ. Pokud tápete, kdože by to mohl...

Více

Bleskovky

Caberg Doom - nová JET helma pro skútraře

24.6.2016

Caberg Doom - nová JET helma pro skútrařeCaberg představil novou otevřenou přilbu vyvinutou speciálně pro nás skútraře. Caberg Doom nabízí nejen dostatek pohodlí a bezpečnosti, ale hlavně optimální větrání, které zajišťují...

Více

Yamaha Tricity posiluje

26.5.2016

Yamaha Tricity posilujeKdyž Yamaha v roce 2014 představila svůj první tříkolový skútr o objemu 125 ccm, zvedla se obrovská vlna zájmu. Tříkolka a "stopětadváca"? Do města ideální stroj, který nabízí...

Více

Dovolená na motorce

17.5.2016

Dovolená na motorceMilujete 2 kola? Chcete zažít notnou dávku adrenalinu a dobrodružství? Nebojíte se vyměnit skútr za cestovní enduro či motocykl značky Royal Enfield? Pokud jste 3x odpověděli ANO,...

Více

Yamaha TMAX SX vs Yamaha TMAX DX 2017

2.5.2016

Yamaha TMAX SX vs Yamaha TMAX DX 2017Yamaha TMAX brázdí naše silnice už hezkých pár let. Pro rok 2017 by se po vzoru BMW mohl TMAX objevit ve dvou verzích. Sportovní verze s označením SX by zřejmě navazovala na...

Více

KYMCO DEMO TOUR 2016

11.4.2016

KYMCO DEMO TOUR 2016Letošní sezóna právě začala a všichni zaznamenáváme spoustu motorkářů a motorkářek na našich silnicích. Pro ty, kteří ještě nemají jasno, je tu naše letošní akce s předváděcími...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Padre Max (KoDo104)

18.6.2016

Jak Vás mám oslovovat? Běžně mi říkají páter Maxmilián, otče nebo pane faráři... Tato jízda má jednu ambici. Totiž ukázat, že na motorkách nejezdí jen mladí blázni, co se chtějí...

Více

Hory a zatáčky (KoDo103)

5.6.2016

V této jízdě se podíváme do zákulisí příprav motorkářského občasníku Hory a zatáčky. Časopis mění formát i obsah, ale co je důležité, zatím si udržuje kvalitu. Tak ať to Petru...

Více

Jedem kolem (KoDo102)

21.5.2016

Mirka a Vojta o své cestě kolem světa. Tato jízda je unikátní tím, že jsem se s cestovateli nebavil po cestě, ale naopak pár dní před jejím začátkem. Dýchla na mě tak úplně jiná...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz