Quadro 3D - vážný konkurent pro Piaggio MP3

Quadro 3D - vážný konkurent pro Piaggio MP3

1.10.2010

Miro

A je to oficiální! V Miláně byla předložena seriózní alternativa ke značce Piaggio MP3. Společnost Fruit Company Quadro Technologies tato vozidla založila na stejném technologickém principu jako Piaggio své MP3 - a jejich jízdní vlastnosti vám vezmou dech!

Představení

Začátkem tohoto měsíce byl oznámen příchod nového typu zařízení - Quadro - skútr se dvěma koly se systémem pro náklon v zatáčkách, jako u MP3 Piaggio.

Quadro Technologies (vlastněný Marabese Design) představil dvě vozidla, tříkolku a také čtyřkolku. Tato společnost byla již u konceptu MP3, v soutěži s modelem Piaggio se očekávají stejné vlastnosti.

Nyní některé informace a nové obrázky. 3D pohání 350 cm3 jednoválec s hmotností nižší než 200 kg, MP3 je těžší, váží cca 220 kg. Stroj by měl být díky nižší hmotnosti více ovladatelný a mít především vyšší trakci. Quadro 4D má motor o obsahu 500 cm3, 40 kW. Obě vozidla jsou k dispozici pro držitele řidičského oprávnění skupiny B. Jsou navržena v Itálii, jejich produkce je pak svěřena továrně tchajwanské značky Aeon.

Obě jsou vybavena velkou kapacitou zavazadlového prostoru. Podsedadlová část u 3D pojme dvě integrální přilby, u 4D sem můžete uložit dvě integrály a ještě kupříkladu 17-palcový notebook. Zatímco výroba Quadro 3D 350 bude brzy zahájena, zahájení výroby 4-kolového modelu je stále připravováno. 85 % očekávaného obratu je na trhu v Evropě a 30 % mimo Evropu. 4-kolové Quadro bude mít výkon asi 40 koní a umožní manévry nemyslitelné pro motocykl, jako je jízda po nerovnostech, schodišti, náklony přes vlhké tramvajové koleje, po šikmých plochách atd.

Quadro se bude vyrábět v Tchaj-wanu se součástí italských komponentů. První model, který bude vybaven elektromotorem, bude 3D 350. Na závěr studie je již připravena off-road verze 4D, přemění ho z cestovního na vozidlo "terénní".

Brzdy jsou velmi slušné. Podle testů trvá pouhých 12 metrů k zastavení z rychlosti 60 km/h. V současné době se studuje možnost instalace ABS.


Více sportovní

Ještě předtím, než se budeme věnovat technice, podíváme se na vzhled. 3D Quadro vyniká nad Piaggio MP3 LT mnohem více sportovním designem. Linky jsou štíhlejší a hrany ostré. Estetické začlenění tvarů se zlepšilo, celé zařízení nepostrádá dynamiku.

Návrháři systém řízení neskrývají, vybrali si jiný přístup, aby jej lidské oko bylo schopné sledovat v pohybu ve stylu konfigurace připomínající vozy Formule 1.

Jak můžete vidět ve fotogalerii, přístrojové vybavení také hraje do karet sportovnímu stylu, například jednolitá a kompaktní přístrojová deska. Na tomto prototypu jsou plasty hladké a doufáme, že konečná verze dostane více líbivou povrchovou úpravu.


Technika

Motor od firmy Aeon je vyroben v Tchaj-wanu. Je to válec 313 cm3 s 4 ventily na válec. Je vodou chlazený a bude pravděpodobně poháněn elektronickým vstřikováním, splňuje normy Euro3 a je přizpůsoben evropským právním předpisům. Jeho výkon bude nižší než 20 kW, čímž je přinejmenším rovnocenný s motorem Piaggio 300 cm3, bylo potvrzeno 23 koní při 7500 ot./min na skútru Aeon Urban 350i.

Ale pojďme se podívat na ještě zajímavější věc - systém řízení. Vidíte MP3 LT? No, není to totéž. Vyvinutý systém Quadro má dvojité lichoběžníkové nosníky a to přináší nejméně tři teoretické výhody:

Výhoda první: Nízké těžiště

Zatímco lichoběžník, který umožňuje sklon, se u Piaggio nachází těsně pod sloupkem řízení, jsou nejtěžší části 3D Quadro ve výšce kol. Těžiště se tedy logicky sníží. Kola mají průměr 14  palců proti 13 u MP3 LT. Oboje velmi hraje ve prospěch stability.


Výhoda druhá: Směr, sklon a odpružení odděleno

Brzdění a úhel natočení řídítek jsou řízeny odděleně. Hlavní trojúhelník pracuje s hydraulickým tlumičem s progresivním přenosem. Kola by tedy měla na asfaltu sedět jako "přilepená" bez ohledu na jeho stav. Řídítka jsou připojena ke kolům závěsným systémem, který umožňuje použití ramene páky pro zvýšení svého úsilí a tím usnadňuje sevření. Jak tvrdí Riccardo Marabese, mladý generální ředitel Quadro, je 3D určena lidem, jejichž zkušenost s řízením motocyklů je malá. Ještě si chvíli počkáme na test pro posouzení účinnosti, ale technologie vypadá slibně také proto, že zaznamenává pokrok v oblasti průmyslových odlitků.


Výhoda třetí: Brzdový systém

Další výhodou této koncepce je, že během brzdění se absorbuje energie přímo přes spodní trubky rámu. Za ideálních podmínek jsou nárazy do sloupku řízení minimální ve srovnání se skútrem s teleskopickou vidlicí, jako MP3 LT.
Brzdění by mělo mít rychlejší nástup a účinek ponoru by měl být snížen. Možnost adheze je značně zvětšena, výrazně přispívá ke zkrácení brzdné dráhy.


Přístupnější masám

Ve snaze o rozšíření zákaznické základny 3-kolových skútrů inženýři pracovali na ergonomii a hmotnosti. I když vnější rozměry jsou téměř shodné s Yamahou Majesty 400, sedadlo se zdá nižší než u většiny skútrů GT 125 cm3.

Rozvoj systému řízení  Quadro nabízí příležitost k přehodnocení designu podvozku. Hmotnost 190 kg, to je o 30 - 40 kg lehčí než MP3 LT. Způsob zavěšení kol, kdy se těžiště přesunulo co nejníže, zakrývá váhu navíc oproti 300 cm3 skútru.

Quadro bude dostupný i peněženkám 3-kolových nadšenců, měl by dorazit do obchodních zastoupení na jaře za cenu necelých 7.000 €. Cena je nižší díky partnerství italské značky s Aeonem, který bude montovat 3D ve svých továrnách na Tchaj-wanu, stejně jako to již dělá pro americkou Polaris ATV. Jednotlivé části systému řízení a brzdění budou vyráběny v Itálii a Španělsku.


Quadro technologie a její výhody

Technologie MP3 zdůrazňuje koncepci motocyklu, zavádí pokrokové a unikátní řešení, které umožňuje paralelní pohyb kol při náklonu, takže podporují vozidlo ve všech bodech na jakémkoliv povrchu silnice a za všech jízdních podmínek.
Oficiální prezentace se uskuteční během nadcházejícího EICMA v Miláně.

Text a foto: internet
Upravil: Miroslav Tkáč

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Motocykl roku 2018

15.2.2018

Motocykl roku 2018SDA (Svaz dovozců automobilů) vyhlásil již 22. ročník ankety Motocykl roku v České republice. Do ankety bylo nominováno 38 motocyklů, které byly rozděleny do následujících...

Více

PCX ve verzi elektro

12.2.2018

PCX ve verzi elektroFenomén PCX se dočkal i své elektrické verze. Na autosalonu v Tokiu představila Honda svou vlajkovou (nejprodávanější) loď do 150 ccm v provedení elektro. Vše má své pro a proti....

Více

PF 2018

24.12.2017

PF 2018Krásné svátky, krátkou zimu a spoustu šťastných km v roce 2018!!!To vám přejeRedakce SP

Více

Starší bleskovky

Podcasty

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě      

Více

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz